Během posledních dvou let u nás nezůstal kámen na kameni. Nasadili jsme nový web, změnili skoro všechny nástroje, které používáme pro organizaci práce, vyladili proces přijímání nových lidí a jejich následný rozvoj, rozšířili všechna oddělení a vyřešili zastupitelnost klíčových lidí, začali jsme víc krotit výdaje a z česky mluvící firmy se stala firma anglicky mluvicí.
V říjnu 2014 jsme oslovili odborníky, kteří by nám s návrhem nového webu pomohli. Hledali jsme ty nejlepší v Čechách. Obrátili jsme se na frontend designéra Martina Michálka a odborníka přes UX Honzu Kvasničku.
Za několik měsíců jsme nasadili novou verzi webu pro mobilní zařízení, vše pořádně otestovali a krok za krokem vylepšovali. V srpnu 2016 jsme překlopili poslední web na plně responsivní verzi. Postupný přechod se nám vyplatil. I když nám v některých zemích krátkodobě poklesl konverzní poměr u stálých zákazníků, celkově významně vzrostl na desktopu i mobilech.
Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.
Jednou z našich priorit při vývoji nového webu bylo také zrychlení načítání a vyšší bezpečnost. Od dubna tak naše weby běží na https, od června na http2 a od srpna na PHP 7.
Od začátku firmy jsme měli dokonalý přehled o růstu jednotlivých trhů. Náklady jsme ale sledovali jen pro celou firmu dohromady. Dlouho jsme tak neměli přehled o tom, jak k našemu zisku přispívá která země.
Během posledního roku jsme hodně úsilí věnovali zautomatizování velké části práce účetního oddělení. Z programu Duel, který už dlouho našim potřebám nestačil, jsme přešli na komplexnější Helios Green.
S nasazením nového softwaru jsme přeorganizovali způsob účtování a dali dohromady lepší finanční reporty. Pořád sledujeme naše staré grafy v administraci, protože nám dávají okamžitý přehled o tom, co se děje. Nově ale naprosto přesně vidíme z finančních reportů, jak se naše jednotlivé trhy podílejí na zisku.
V tom, co děláme, chceme být nejlepší na světě. To bychom nikdy nedokázali, kdybychom využívali jen česky napsané informace. Potřebuje sosat znalosti přímo u zdroje a nečekat na český překlad, který se ani nemusí objevit. Navíc kolem 20 % naší firmy tvoří cizinci a většina z nich se nedomluví česky. I když pro ně organizujeme kurzy češtiny, stále přicházejí noví, kteří česky neumějí. Chtěli jsme, aby se naši kolegové mezi sebou dorozuměli, a aby se všechny zprávy pro celou firmu mohli psát jen v jednom jazyce. Rozhodli jsme se tedy stát se anglicky mluvící firmou.
Dvakrát týdně mají všichni možnost navštívit kurz angličtiny s rodilou mluvčí. V Praze jsme před nějakým časem zavedli každý čtvrtek English Day. Jde o den, kdy i s českými kolegy mluvíme výhradně anglicky.
Úroveň angličtiny se dramaticky zlepšila, kolegové se spolu domluví a zprávy určené pro celou firmu už několik měsíců můžu psát jen anglicky.
Doba pokročila a bohužel některé nástroje, které jsme používali, nedokázaly udržet krok. Díky doporučení Evy Pavlíkové a Honzy Slavíka jsme změnili nástroj na organizaci práce a přešli z Basecampu na přehlednější Trello. Místo Skypu jsme začali používat Slack a pro videohovory Google Hangouts.
Na marketingovém oddělení si nově můžou naklikat reporty sami bez pomoci programátorů díky nástroji Klipfolio. Na správu ticketů zákaznického servisu používáme místo Zendesku levnější a v lecčem lepší Groove. Místo telefonní ústředny Telfa používáme mnohem sofistikovanější a spolehlivější řešení od Daktely.
Nasadili jsme nový nástroj na správu remarketingových kampaní na Facebooku a odešli od nevyhovujícího Perfect Audience. Začali jsme používat nástroj Exponea na vytváření automatických scénářů (posílání mailů, SMS, push notifikací) pro komunikaci se zákazníky. Každý z uvedených nástrojů se osvědčil a posunul nás o kousek dál.
Nebojíme se změnit způsob, jakým pracujeme, nástroje, které používáme, jazyk, kterým komunikujeme. Každý rok se snažíme být lepší v tom, co děláme. V roce 2016 jsme udělali obrovský pokrok. Věřím, že v následujícím roce tomu nebude jinak.
Přečtěte si, jak ve VašeČočky.cz děláme uživatelské testování
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Před 2 týdny
Před 2 týdny
Před 1 měsíc
Před 1 měsíc
Před 2 měsíce
Před 2 měsíce