Více než 1300 videorozhovorů a podcastů o byznysu

Největší změny ve VašeČočky.cz v roce 2016

Inzerce

Inzerce

Během posledních dvou let u nás nezůstal kámen na kameni. Nasadili jsme nový web, změnili skoro všechny nástroje, které používáme pro organizaci práce, vyladili proces přijímání nových lidí a jejich následný rozvoj, rozšířili všechna oddělení a vyřešili zastupitelnost klíčových lidí, začali jsme víc krotit výdaje a z česky mluvící firmy se stala firma anglicky mluvicí.

Responsivní web

V říjnu 2014 jsme oslovili odborníky, kteří by nám s návrhem nového webu pomohli. Hledali jsme ty nejlepší v Čechách. Obrátili jsme se na frontend designéra Martina Michálka a odborníka přes UX Honzu Kvasničku.

Za několik měsíců jsme nasadili novou verzi webu pro mobilní zařízení, vše pořádně otestovali a krok za krokem vylepšovali. V srpnu 2016 jsme překlopili poslední web na plně responsivní verzi. Postupný přechod se nám vyplatil. I když nám v některých zemích krátkodobě poklesl konverzní poměr u stálých zákazníků, celkově významně vzrostl na desktopu i mobilech.

vasecocky

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Jednou z našich priorit při vývoji nového webu bylo také zrychlení načítání a vyšší bezpečnost. Od dubna tak naše weby běží na https, od června na http2 a od srpna na PHP 7.

Nový účetní software a finanční reporty

Od začátku firmy jsme měli dokonalý přehled o růstu jednotlivých trhů. Náklady jsme ale sledovali jen pro celou firmu dohromady. Dlouho jsme tak neměli přehled o tom, jak k našemu zisku přispívá která země.

Během posledního roku jsme hodně úsilí věnovali zautomatizování velké části práce účetního oddělení. Z programu Duel, který už dlouho našim potřebám nestačil, jsme přešli na komplexnější Helios Green.

S nasazením nového softwaru jsme přeorganizovali způsob účtování a dali dohromady lepší finanční reporty. Pořád sledujeme naše staré grafy v administraci, protože nám dávají okamžitý přehled o tom, co se děje. Nově ale naprosto přesně vidíme z finančních reportů, jak se naše jednotlivé trhy podílejí na zisku.

Anglicky mluvící firma

V tom, co děláme, chceme být nejlepší na světě. To bychom nikdy nedokázali, kdybychom využívali jen česky napsané informace. Potřebuje sosat znalosti přímo u zdroje a nečekat na český překlad, který se ani nemusí objevit. Navíc kolem 20 % naší firmy tvoří cizinci a většina z nich se nedomluví česky. I když pro ně organizujeme kurzy češtiny, stále přicházejí noví, kteří česky neumějí. Chtěli jsme, aby se naši kolegové mezi sebou dorozuměli, a aby se všechny zprávy pro celou firmu mohli psát jen v jednom jazyce. Rozhodli jsme se tedy stát se anglicky mluvící firmou.

Dvakrát týdně mají všichni možnost navštívit kurz angličtiny s rodilou mluvčí. V Praze jsme před nějakým časem zavedli každý čtvrtek English Day. Jde o den, kdy i s českými kolegy mluvíme výhradně anglicky.

Úroveň angličtiny se dramaticky zlepšila, kolegové se spolu domluví a zprávy určené pro celou firmu už několik měsíců můžu psát jen anglicky.

Zavedení nových nástrojů

Doba pokročila a bohužel některé nástroje, které jsme používali, nedokázaly udržet krok. Díky doporučení Evy Pavlíkové a Honzy Slavíka jsme změnili nástroj na organizaci práce a přešli z Basecampu na přehlednější Trello. Místo Skypu jsme začali používat Slack a pro videohovory Google Hangouts.

Na marketingovém oddělení si nově můžou naklikat reporty sami bez pomoci programátorů díky nástroji Klipfolio. Na správu ticketů zákaznického servisu používáme místo Zendesku levnější a v lecčem lepší Groove. Místo telefonní ústředny Telfa používáme mnohem sofistikovanější a spolehlivější řešení od Daktely.

Nasadili jsme nový nástroj na správu remarketingových kampaní na Facebooku a odešli od nevyhovujícího Perfect Audience. Začali jsme používat nástroj Exponea na vytváření automatických scénářů (posílání mailů, SMS, push notifikací) pro komunikaci se zákazníky. Každý z uvedených nástrojů se osvědčil a posunul nás o kousek dál.

Nebojíme se změnit způsob, jakým pracujeme, nástroje, které používáme, jazyk, kterým komunikujeme. Každý rok se snažíme být lepší v tom, co děláme. V roce 2016 jsme udělali obrovský pokrok. Věřím, že v následujícím roce tomu nebude jinak.

Přečtěte si, jak ve VašeČočky.cz děláme uživatelské testování

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Jiří Urban

CEO ve společnosti Maternia, s.r.o., která provozuje e-shop VašeČočky.cz.

Nenechte si ujít

ondrej-buben-web

Shoptet a financování e-shopů. Proč to dává smysl? | Ondřej Buben

martin-nedved-web

Obchod je základní kompetence každého podnikatele. Jak se ho naučit? | Martin Nedvěd

petra-kotalova-web

Z juniorky manažerkou. Jak rozjet kariéru? | Petra Kotalová

Premium
petr-pouchly-web

Podnikat je stále těžší, lídři firem jsou vyčerpaní. Jak v náročné době řídit firmu? | Petr Pouchlý

andrea-horniczka-web

Umělá inteligence a Meta. Jak se mění reklamy na Facebooku? | Andrea Horniczká (Dexfinity)

Premium
jan-panek-web

Jak rozvíjet a profesionalizovat malou firmu? | Jan Pánek (Via Tempia)

juraj-harkabuzik-web

E-shopy prodělávají na zákaznické podpoře, aniž by o tom věděly | Juraj Harkabuzík (CustomerHero.cz)

jakub-alt-web

130 tisíc podnikatelů fakturuje přes SuperFakturu. Jak se jí to povedlo? | Jakub Alt

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

Vybraná témata

TOP header

Premium
martin-stibor-web

Rebranding e-shopu Korálky.cz na Manumi | Martin Stibor

jiri-rostecky-jiri-jemelka-web

Jirka Rostecký o řízení firem: Vytvořte si dobré majitelské zadání | Jiří Jemelka (JPF)

Premium
jitka-dvorakova-web

Jitka Dvořáková: Co brzdí růst firem v e-commerce?

Premium
jan-hanus-web

Řídil firmy jako Mall či Kostelecké uzeniny. Co se naučil o zvládání krizí a transformací? | Jan Hanuš

Inzerce