Inspirace pro vaše podnikání a marketing

Největší změny ve VašeČočky.cz v roce 2016

E-shopyGuestpost

Během posledních dvou let u nás nezůstal kámen na kameni. Nasadili jsme nový web, změnili skoro všechny nástroje, které používáme pro organizaci práce, vyladili proces přijímání nových lidí a jejich následný rozvoj, rozšířili všechna oddělení a vyřešili zastupitelnost klíčových lidí, začali jsme víc krotit výdaje a z česky mluvící firmy se stala firma anglicky mluvicí.

Responsivní web

V říjnu 2014 jsme oslovili odborníky, kteří by nám s návrhem nového webu pomohli. Hledali jsme ty nejlepší v Čechách. Obrátili jsme se na frontend designéra Martina Michálka a odborníka přes UX Honzu Kvasničku.

Za několik měsíců jsme nasadili novou verzi webu pro mobilní zařízení, vše pořádně otestovali a krok za krokem vylepšovali. V srpnu 2016 jsme překlopili poslední web na plně responsivní verzi. Postupný přechod se nám vyplatil. I když nám v některých zemích krátkodobě poklesl konverzní poměr u stálých zákazníků, celkově významně vzrostl na desktopu i mobilech.

vasecocky

Jednou z našich priorit při vývoji nového webu bylo také zrychlení načítání a vyšší bezpečnost. Od dubna tak naše weby běží na https, od června na http2 a od srpna na PHP 7.

Nový účetní software a finanční reporty

Od začátku firmy jsme měli dokonalý přehled o růstu jednotlivých trhů. Náklady jsme ale sledovali jen pro celou firmu dohromady. Dlouho jsme tak neměli přehled o tom, jak k našemu zisku přispívá která země.

Během posledního roku jsme hodně úsilí věnovali zautomatizování velké části práce účetního oddělení. Z programu Duel, který už dlouho našim potřebám nestačil, jsme přešli na komplexnější Helios Green.

S nasazením nového softwaru jsme přeorganizovali způsob účtování a dali dohromady lepší finanční reporty. Pořád sledujeme naše staré grafy v administraci, protože nám dávají okamžitý přehled o tom, co se děje. Nově ale naprosto přesně vidíme z finančních reportů, jak se naše jednotlivé trhy podílejí na zisku.

Anglicky mluvící firma

V tom, co děláme, chceme být nejlepší na světě. To bychom nikdy nedokázali, kdybychom využívali jen česky napsané informace. Potřebuje sosat znalosti přímo u zdroje a nečekat na český překlad, který se ani nemusí objevit. Navíc kolem 20 % naší firmy tvoří cizinci a většina z nich se nedomluví česky. I když pro ně organizujeme kurzy češtiny, stále přicházejí noví, kteří česky neumějí. Chtěli jsme, aby se naši kolegové mezi sebou dorozuměli, a aby se všechny zprávy pro celou firmu mohli psát jen v jednom jazyce. Rozhodli jsme se tedy stát se anglicky mluvící firmou.

Dvakrát týdně mají všichni možnost navštívit kurz angličtiny s rodilou mluvčí. V Praze jsme před nějakým časem zavedli každý čtvrtek English Day. Jde o den, kdy i s českými kolegy mluvíme výhradně anglicky.

Úroveň angličtiny se dramaticky zlepšila, kolegové se spolu domluví a zprávy určené pro celou firmu už několik měsíců můžu psát jen anglicky.

Zavedení nových nástrojů

Doba pokročila a bohužel některé nástroje, které jsme používali, nedokázaly udržet krok. Díky doporučení Evy Pavlíkové a Honzy Slavíka jsme změnili nástroj na organizaci práce a přešli z Basecampu na přehlednější Trello. Místo Skypu jsme začali používat Slack a pro videohovory Google Hangouts.

Na marketingovém oddělení si nově můžou naklikat reporty sami bez pomoci programátorů díky nástroji Klipfolio. Na správu ticketů zákaznického servisu používáme místo Zendesku levnější a v lecčem lepší Groove. Místo telefonní ústředny Telfa používáme mnohem sofistikovanější a spolehlivější řešení od Daktely.

Nasadili jsme nový nástroj na správu remarketingových kampaní na Facebooku a odešli od nevyhovujícího Perfect Audience. Začali jsme používat nástroj Exponea na vytváření automatických scénářů (posílání mailů, SMS, push notifikací) pro komunikaci se zákazníky. Každý z uvedených nástrojů se osvědčil a posunul nás o kousek dál.

Nebojíme se změnit způsob, jakým pracujeme, nástroje, které používáme, jazyk, kterým komunikujeme. Každý rok se snažíme být lepší v tom, co děláme. V roce 2016 jsme udělali obrovský pokrok. Věřím, že v následujícím roce tomu nebude jinak.

Přečtěte si, jak ve VašeČočky.cz děláme uživatelské testování

Okomentovat článek

Sdílejte článek přátelům:

Autor: Jiří Urban

CEO ve společnosti Maternia, s.r.o., která provozuje e-shop VašeČočky.cz.

Komentáře čtenářů: 0

    Přidejte vlastní komentář

    Skrýt reklamu