Více než 1300 videorozhovorů a podcastů o byznysu

Inzerce

Inzerce

Michal Mervart (parfums.cz): Největší slabiny v UX českých e-shopů

Získat premium obsah

Přidejte se
mezi předplatitele

Poslouchejte
neomezeně
Rozhovory
více do hloubky
Exkluzivní
hosté
Audio podcast
na cesty
VYBRAT TARIF

„Reálná čísla ukazují, že jsme v TOP 10 % e-shopů v ČR. Průměrný konverzní poměr je 6 %,” tvrdí Michal Mervart o e-shopu parfums.cz (nově notino). Kde vidí největší UX slabiny českých e-shopů?

UX designer Michal Mervart se podílel na více jak 170 úspěšně realizovaných projektech pro mnoho úspěšných značek, jako je kiwi.com, Hyundai, HomeCredit, THULE, Bileto, Safetica, MORAVIA IT, Flatio a mnoho dalších. Aktuálně pracuje pro notino.

V rozhovoru odkrývá, jakým způsobem notino vyvíjí svoje weby, jak realizuje uživatelská testování, jaké nástroje používá pro A/B testy a jaké výsledky testování ho překvapily.

Jelikož notino působí ve 14 zemích světa, může Michal srovnat výsledky i se zahraničními e-shopy. „Zákazníci v Americe se chovají úplně jinak. Například chtějí nakupovat všechno se slevou,“ říká a dodává, že Češi nejsou v orientaci na cenu nejhorší.

Co se v rozhovoru dozvíte?

  • Kolik stojí uživatelské testování webu?
  • Jak velké publikum pro něj potřebujete?
  • Co mají testovat malé a střední e-shopy?
  • Co je největší slabina v UX českých e-shopů?
  • Jak probíhají uživatelská testování v notinu?
  • Jak se bude profese UX designerů vyvíjet do budoucna?
  • Co všechno už dnes UX designer musí umět?

Programy na testování:

  • OptimCore – program na A/B testování, které aktuálně používá Michalův tým
  • Optimizely
  • VWO.com
  • Hotjar.com – nástroj, který monitoruje zákazníky a má takzvané heatmapy (tepelné mapy), které ukazují, na co lidé nejvíce klikají a jak na stránce scrollují atd.

Odkazy na Michala:

michal-mervart-foto

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Autor: Jiří Rostecký

Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních 8 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 300. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.

Komentáře

Radek Svoboda

Před 7 roky

Čau Michale, jak je vlastně možný pustit A/B na 100 000 uživatelů? Podobně tak u malých firem na 1000 uživatelů a u velkých pak na desetitisíce? Proč u malých firem stačí malý vzorek a u velkých velký vzorek? Řekl bych že ty vzorky musí být shodné abychom dostali výsledky stejné spolehlivé odpovědi – za předpokladů 100 % shodných webů (spíš je to otázka nákladů kdo si co může dovolit a kvalitu testu to snižuje).

Chybí mi tam u všechno naprosto klíčová informace a to čas. 100k uživatelů je něco jiného za týden a za rok, kde jsou i sezóní a mnohé další vlivy.

A jak můžeme vědět že oněch např. 1000 uživatelů projde daným cílem, který jsme si v A/B testu stanovili? Nebylo by teda lepší získat 1000 konverzí na měřeném objektu, nebo přesně to jsi tím myslel? Na to názvosloví bych si dal pozor.

S jakou hladinou významnosti nejčas pracuješ, když říkáš, že soft o něčem prohlásí – je to „relevantní“? Při nekonečném vzorku se test limitně blíží k relevacni. Pokud máme používat tohle krásné slovíčko, raděj bych se mu vyhnul.

Mimochodem firem, které se specializují na UX pro mobilní zařízení je dnes už poměrně dost.

Dík za odpověď.

Odpovědět »

Jirka

Před 7 roky

U malých firem stačí malý vzorek, protože velký vzorek nemají :-) Jinak čím víc, tím líp.

Odpovědět »

Radek

Před 7 roky

To jde přeci řešit.

Odpovědět »

Michal Acler Sledovat @agilek

Před 7 roky

Uf, tohle video nemělo vzniknout, je to fakt silný kafe! Co věta, to perla. Fakt! Michal svými odpověďmi nedělá příliš dobrou vizitku nikomu, kdo pracuje v oboru a snaží se věci dělat pořádně. Hezkej příklad toho, když se vaše fake it till you make it zasekne v té první fázi. Nějak se mi nechce věřit, že tento člověk má za sebou 170 úspěšných projektů. Moc si přeji, aby na tohle video nekoukali lidi, kteří by uvažovali o spolupráci s designerem nebo UXákem.

Odpovědět »

xyz

Před 7 roky

muzete byt konkretnejsi? Co je spatne?

Odpovědět »

Michal Acler Sledovat @agilek

Před 7 roky

Kazda druha veta. Klidne nejakou vytahnete a ja vam reknu proc :D

Odpovědět »

Vláďa

Před 7 roky

Už slovní projev hlavního aktéra je opravdu otřesný. Že o UX nic neví je ještě smutnější. Ještě štěstí, že většinu věcí dělá jen „jakoby“, takže mnoho škody nenapáchá :-)

Odpovědět »

aldik Sledovat @aldik7

Před 7 roky

Není v plánu i textový přepis rozhovorů? Opravdu mě nebaví si to pouštět a poslouchat :-/

Odpovědět »

Milos

Před 7 roky

Ale no tak :) Na druhou stranu si kazdy muze rikat co chce a kde chce. Take neresim, ze 70 % veskerych informaci jsou opravdu zakladni, ktere naleznete vsude. Na konci jsou vzdy cisla, papir a internet znese vsechno, ale cisla nikdy nelzou. To je stejne jako s tim konverznim pomerem, co to vlastne oznacuje? Nebo navstevnost. Vysoka muze znamenat, ze ji moc redime. Nebo, ze chceme rust. Stejne je to u konverzniho pomeru, take jsem si pred lety myslel, ze na nem zalezi. Omyl. Muzete mit eshop, ktery ma konv. pomer 2 % a toci 10tky mil. s PNO 5 %. Na druhou stranu mate eshop s konv. pom 10 % ale s nizkym obratem – neroste dost rychle / nebo „jakoze“ nechce. Nebo ze zakaznici necekaji vsude, ale jisteze cekaji, jenom je musite co nejpresneji segmentovat jeste pred tim, nez vlezou na vas eshop…. Nebo co je dulezitejsi, first nebo last klik? Ted uz vim ze first, ale zalezi na tom, jakym zpusobem je provedeny. Takto testujeme nakupni strategie – co lide vlastne chteji – ne co si my myslime (na 80% to vzdy bylo jinak) Kdyz uz jsou na vasem webu, jsou tam z nejakeho duvodu a to se da zmenit ihned na zacatku. Jenom muj nazor…

Odpovědět »

Jan Nachtigal

Před 7 roky

Tedy věta „ta logistika a věci pro zákazníka navíc neřešíme, ty nemají takovou hodnotu“ snad ani neměla zaznít. A to jsem v šesté minutě, skoro se bojím, co ještě přijde.

Odpovědět »

Petr

Před 7 roky

Tak tento člověk by nikdy neměl do praxe může udělat více škody jak užitku.Nezbývá než doufat, že v Parfums (notinu) pracuji lide, kteří ho k ničemu nepustí a nechají ho hrát jen v rovině jakoby. Toto je klasicky konferencni UXak , který bude hodiny vykládat o formuláři aniž by přidal jakoukoliv myšlenku. to je i důvod proč nema na konference smysl jezdit teda pokud tam neni dobre jidlo a pití.

Odpovědět »

LP

Před 7 roky

Ten auditeshop.cz je web plnej „lorem ipsum“ stránek s nějakym obsahem pro prezentaci web šablony, přijde mi jako těžkej joke. Pouze ta první stránka má nějakej obsah, jakmile se prokliknu někam dál, tak už jsou to jenom nesmysly, navíc se tam změní text loga na seosight.
Předpokládám, že proklik kamkoliv jinam nebyl záměrem, ale je tam asi 6 aktivních odkazů, včetně checkoutu… To někdo šil pekelně horkou jehlou. Radši ruce pryč.

Odpovědět »

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

Vybraná témata

Nenechte si ujít

petr-macek-web

Vybudoval úspěšný nástroj od nuly a bez investora. Díky čemu Caflou vyrostlo? | Petr Macek

Premium
vladimir-kvas-web

650 milionů ročně. Přesto firma málem zkrachovala | Vladimír Kvaš (Geetoo)

jaroslav-pokorny-web

Jak řídit firmu přes čísla? | Jaroslav Pokorný (ÚČTO.TEAM)

braverman-babinec-web

E-commerce: S čím se nyní potýkají české e-shopy? | Tomáš Braverman a Patrik Babinec

Premium
martin-komarek-web

Sklad pro rychle rostoucí e-shop. Jak ho buduje Grizly.cz? | Martin Komárek

marek-odehnal-web

Jak investuje největší hedge fond světa? | Marek Odehnal

katka-luskova-web

Z korporátu na volnou nohu. Jak rozjet úspěšný byznys? | Jiří Rostecký & Katka Lusková

Premium
gabriela-teissing-web

Expanze do zahraničí za 100 milionů. Jak Creative Dock dobývá svět? | Gabriela Teissing