Pro mnoho e-shopů začíná pomalu, ale jistě těžké období. Ústup koronavirových opatření, začátek války na Ukrajině a s ní související nástup ekonomické recese pravděpodobně ukončí hody, které v e-commerce světě poslední dva roky panovaly a odrazí se v nižší ochotě nakupovat ze strany spotřebitelů. Přesto je zde nemálo e-shopů, které se s nastalou situací vyrovnávají s grácií. Jak to dělají? I o tom bude konference E-commerce day 2022!
Inzerce
E-commerce day pomáhá e-shopům
Celodenní konference E-commerce day je určena malým a středním e-shopům. Přední experti z různých oborů se zde vyjadřují k tématům, která e-commerce komunitu aktuálně nejvíce pálí. Provozovatelé e-shopů mají na akci vstup zdarma.
Zdroj fotky: Archiv E-commerce Day
Již 8. října 2022 se můžete těšit na druhý ročník této konference, která se bude konat v prostorách Impact hubu v Brně. Připraveno je 20 přednášek a 10 workshopů z oblasti marketingu, práva, účetnictví, logistiky, ale také inspirativní příběhy majitelů e-shopů, jež se s přicházející krizí nejlépe vyrovnávají.
Za konferencí stojí v roli organizátorů nadšenci do e-commerce z neziskové organizace GUG.cz, kteří se sami pohybují v e-shopovém světě a rádi předávají své dovednosti a znalosti dál, naplňujíc tak poslání GUGu: vzdělávat Česko.
Doporučujeme
Premium rozhovoryexkluzivně pro předplatitele
Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.
Motivací ke vzniku akce byla absence kvalitní celodenní oborové konference pro e-shopy na Moravě. To, jak po informacích, zkušenostech a příkladech z praxe prahnou e-shopaři nejen v Praze, ukázal obrovský ohlas prvního ročníku, který navštívilo přes 250 nadšených účastníků. Připomenout si jej můžete v galerii fotek z roku 2019.
Čekejte aktuální témata v podání odborníků ze světa e-commerce
Jak vyjít z ekonomické krize silnější?
To nejžhavější téma, které řeší nebo brzy bude řešit téměř každý e-shop je vyrovnávání se s důsledky nástupu ekonomické recese. Po enormních nárůstech tržeb v dobách největší covidové pandemie přichází střemhlavý pád způsobený kombinací nečekaných událostí na Ukrajině a přirozeného vývoje ekonomického cyklu.
Jak s e-shopem tuto post-covidovou kocovinu ustát vám poradí Michal Kubíček, který je předním e-shopovým mentorem s praxí z vlastního e-shopu Svět cukrářů. Také Michal Krutiš poskytne cenné know-how, jak se masivním propadům tržeb bránit pomocí změny marketingové strategie. Zazní řada tipů, které lze aplikovat již dnes.
Co čeká e-shopy v roce 2023?
Kromě rad, jak ustát aktuální situaci, je důležitá také příprava na další období. Rok 2023 bude pro většinu e-shopů výzvou. E-commerce prostor už nebude takový jako býval před rokem 2020, kdy do našich životů poprvé vstoupila covidová pandemie. Je nezbytné tuto skutečnost přijmout a přizpůsobit se jí.
Všechny e-shopy musely začátkem roku přidat na své stránky cookie lištu, která je připravuje o spoustu cenných dat. Co se stane, přijdou-li další regulace a firmy jako Google či Facebook nebudou moci sbírat data vůbec? Jak to bude s výkonnostním marketingem, na kterém stojí velká část obratů každého e-shopu? Toto téma otevře přední analytik a spoluvlastník agentury Taste Jan Tichý ve své přednášce o zániku 3rd party cookie.
Nelze ignorovat zesilující trend marketplace v posledních letech. Bude přes virtuální tržiště do pár let proudit více než třetina obratu každého e-shopu i v České republice? Pozice Česka coby e-shopové velmoci (země s nejvyšším podílem e-shopů na počet obyvatel) není dlouhodobě udržitelná a e-shopy bez přidané hodnoty budou zanikat. Jak se připravit na příští roky, kdy si Mall, Alza nebo třeba Kaufland, či Amazon budou rozdávat karty, nám prozradí expert David Cikánek.
Zdroj fotky: Archiv E-commerce Day
Chcete-li provozovat e-shop, nepůjde to bez právních regulací. Máte povinnosti ve vztahu ke spotřebitelům, musíte mít správně nastavené obchodní podmínky, právní regulace se dotýkají procesů, daní, účetnictví a mnoha dalších oblastí e-commerce podnikání. Na konferenci vám advokátka Jana Sedláková poradí, jak se vyrovnat s rostoucími požadavky na transparentnost e-shopů (například s regulacemi recenzí, tajemnou směrnicí “DAC-7” či přísnějším pravidlům při záměrném navyšování cen před slevovou akcí).
Inspirace od úspěšných e-shopů
Na konferenci se v roli řečníků představí několik majitelů e-shopů, kteří zvládají aktuální situaci ustát. S účastníky se podělí o to, co je klíčové pro úspěšné fungování v dnešní době a jaké jsou jejich plány do budoucna.
Těšit se můžete například na Eriku Eliášovou – ženu, která hýbe světem módy na internetu a jejíž e-shop Erika Fashion zažívá v současnosti velmi úspěšné období.
Dále vystoupí David Herold, ostřílený podnikatel v e-commerce a zakladatel e-shopů Ketomix a Gardina. Ukáže nám, jak nad svými projekty přemýšlí, co považuje za důležité a jakým způsobem přistupuje ke změnám na trhu.
Inspiraci přinese také Jakub Šulák zabývající se prodejem druhotného softwaru na trzích po celé Evropě. Jeho e-shop Forscope se stal vítězem slovenské soutěže ShopRoku pro rok 2021. S Jakubem se budeme během přednášky zamýšlet, zda je skvělý produkt jediným klíčem k přežití malých a středních e-shopů.
Důraz na přidanou hodnotu e-shopu, přístup k zákazníkům a budování značky
Přístup ke klientům a nastavení zákaznického servisu bude hrát čím dál větší roli. O tom, jak správně komunikovat se zákazníky a jak zvýšit tržby e-shopu díky zákaznické podpoře, bude hovořit Daniel Višňák.
Těšit se můžete také na výsledky průzkumu Juraje Harkabuzíka, který na 1500 e-shopech odhalil nejčastější chyby v nastavení zákaznického servisu. V rámci přednášky zazní také informace, jak těmto chybám v nastavení předejít, aby byl váš zákaznický servis efektivní z pohledu nákladů a výkonný při obsluze klienta (přece nechceme, aby klient nakoupil u konkurence proto, že se nedovolal na zákaznickou linku).
Spousta e-shopů je v něčem unikátní. Mívají skvělý přístup. Výborný servis. Profesionální lidi v týmu. A přesto nezvládají vést konkurenční boj ničím jiným než snižováním cen. Na vině bývá nedostatečná nebo nesprávná komunikace se zákazníky. V dnešní době je víc než kdy jindy nutné dostatečně vysvětlit vlastní přidanou hodnotu a tím si obhájit třeba i vyšší cenu zboží. Jak účinně prezentovat, v čem jste jiní (lepší) než konkurence, a přesvědčit zákazníky k nákupu právě u vás? To vám ve svém workshopu předvete specialista na obchod Petr Bernadič.
S působením e-shopu navenek souvisí rovněž posilování značky, které bude v době krize důležitější než kdy dříve. O tom, jak brand budovat a že to není alchymie, bude mluvit expert na branding Ivan Jašek. Odbornice na Facebookové kampaně Bára Kheler, nám zase v praktickém workshopu ukáže, jak díky lepší práci s brandem zlepšit výkon kampaní na Facebooku.
Hledání nových příležitostí: transformace podnikatelského modelu nebo crowdfunding?
Pojďme chvíli vnímat krizi jako impuls ke změně. Co se zamyslet nad tím, zda není vhodná chvíle na změnu podnikatelského modelu? Juraj Sakso bude hovořit o možnostech posunu z B2C do B2B sféry a naopak. Na konkrétních příkladech z praxe ukáže, co taková transformace přináší a jaké jsou její výhody či nevýhody.
Transformace z B2B na B2C model (či opačně) však v některých případech nemusí být tou nejlepší cestou. V posledních letech se stále více hovoří o tzv. D2C modelu. Co to vlastně je? Jde jen o bublinu, která brzy splaskne, nebo je to nový trend, jenž razantně změní českou i globální e-commerce? Proč dnes celebrity jen nevystupují v reklamách, ale místo toho zakládají vlastní značky? Komu se to povedlo a kdo naopak absolutně selhal? O tom bude mluvit Radek Hudák, CMO společnosti Shoptet, která má pod svými křídly více než polovinu českých e-shopů.
Zdroj fotky: Archiv E-commerce Day
I v době ekonomického úpadku se mohou objevit příležitosti. Zajímavá možnost nakoupit zboží od dodavatele s větším prostorem pro marži. Spuštění nové kampaně, která urychlí růst e-shopu. Nebo třeba možnost výměny stávajícího skladu za větší. Jenže kde na to vzít vlastní kapitál? Navíc je v těchto případech nutné reagovat rychle – mnoho příležitostí nepočká a včasná reakce může přinést zajímavý růst e-shopu. Výhodou malých a středních e-shopů je fakt, že jim nestojí v cestě k rychlému rozhodování složité korporátní procesy.
Kromě standardních možností financování (např. formou bankovních podnikatelských úvěrů) existuje i tzv. crowdfunding. Co je to a jak může může pomoct e-shopu i z marketingového hlediska? To účastníkům vysvětlí bývalý ředitel společnosti Mall a současný CEO společnosti FunGOOD, Vít Endler.
A to pořád není všechno
Nechceme se soustředit jen na problémy a zabývat se způsoby, jak jim čelit. Myslíme také na e-shopy, kterým se i přes současnou ekonomickou recesi daří a chtějí se dále rozvíjet. Připravena je spousta témat, která oceníte, i když váš e-shop šlape jako hodinky a (máte pocit, že) začínající krize se vás netýká.
Na konferenci zazní z úst Ivo Tomana nadčasové psychologické tipy, které uplatníte v on-line marketingu nehledě na ekonomickou situaci ve společnosti.
S dalšími speakery se budeme zabývat efektivitou PPC reklamy, přínosy vlastního blogu na e-shopu, digitalizací účetních dat nebo nastavením fungujícího influencer marketingu.
Zamyslíme se, co se stane, když dojde k podcenění SEO. Na příkladech nejčastějších chyb u e-commerce projektů v SEO to e-shopařům vysvětlí Pavel Ungr, odborník s 15letou praxí. Poradí také, jak se daných chyb a problémů vyvarovat.
Že méně je někdy více, dokáže ve své přednášce zaměřené na efektivitu e-mail marketingu Lucie Prokopová. Z případové studie vytvořené se značkou Unuo se účastníci dozví, jak očistit databázi kontaktů, ušetřit náklady na e-mail marketing a přitom přinést více konvezí.
Na programu jsou jak přednášky, tak praktické workshopy. Věříme, že z nich odejdete s notebooky a zápisníky plnými poznámek a informací, které můžete snadno aplikovat do rozvoje svého e-shopu.
Ještě stále váháte?
Pokud pořád nejste definitivně rozhodnutí, snad vás přesvědčí výčet toho, co vše je na konferenci E-commerce day 2022 připraveno:
20 přednášek a 10 workshopů na aktuální témata od předních expertů v oblasti e-commerce.
Partnerské stánky – přijďte se pobavit o vaší situaci či navázat spolupráci.
Networking – nasbírejte cenné kontakty pro rozvoj vašeho podnikání.
Zábava i o přestávkách – na návštěvníky čekají soutěže o hodnotné ceny.
Dárky – každý účastník konference obdrží při vstupu knihu zdarma.
Afterparty – po skončení oficiálního programu bude další možnost vzájemně se seznámit a dát si společný drink.
Pro provozovatele e-shopů vstup zdarma po vyplnění registračního formuláře.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Máme pro vás exkluzivní premium rozhovory s TOP podnikateli, manažery a dalšími byznysmeny. Čerpejte z jejich know-how o řízení firem, e-commerce, marketingu a dalším.
Na našich stránkách používáme cookies. Kliknutím na „Přijmout vše“ souhlasíte s použitím všech cookies. Kliknutím na „Nastavení“ nám můžete poskytnout souhlas jen s konkrétními cookies. Zjistit více Přijmout všeOdmítnout všeNastavení
Nastavení cookies
Nastavení cookies
Tento web používá cookies, aby zlepšil váš zážitek při procházení našeho webu. Z nich jsou cookies, které jsou ohodnoceny jako nezbytné, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou třeba pro základní fungování webových stránek. Používáme také soubory cookies třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a pochopit, jak náš web užíváte. Tyto soubory cookies budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s Vaším souhlasem. Současně máte možnost se z těchto cookies odhlásit. Odhlášení z těchto souborů cookies však může ovlivnit váš zážitek z užívání webových stránek.
Nezbytné soubory cookies jsou zásadní pro správnou funkci webových stránek. Tyto cookies zajišťují základní a bezpečnostní funkce webu zcela anonymně.
Cookie
Délka
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”.
cookielawinfo-checkbox-functional
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”.
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”.
cookielawinfo-checkbox-others
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”.
PHPSESSID
relační
Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách.
viewed_cookie_policy
11 měsíců
Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje.
Funkční soubory cookies pomáhají provádět funkce, jako je například sdílení obsahu webových stránek na sociálních sítích, sbírání zpětné vazby a další funkce třetích stran.
Cookie
Délka
Popis
language
relační
Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele.
sb
2 roky
Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek.
sp_landing
1 den
Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem.
sp_t
1 rok
Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem.
wordpress_logged_in_*
14,5 dne
Cookie slouží k autorizaci přihlášení
wordpress_sec_*
14,5 dne
Cookie slouží k autorizaci přihlášení
wordpress_test_cookie
wpj_is_logged_in
14,5 dne
Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený
Analytické soubory cookies slouží k pochopení interakce mezi návštěvníky a webem. Tyto soubory cookies poskytují informace o statistikách, počtech návštěvníků, míře okamžitých odchodů, zdroji návštěvnosti atd.
Cookie
Délka
Popis
_ga
2 roky
Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem.
_gat
1 den
Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností.
_gid
1 den
Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem.
_hjAbsoluteSessionInProgress
30 minut
Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát.
_hjFirstSeen
30 minut
Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka.
_hjid
365 dní
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
_hjIncludedInPageviewSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu.
_hjIncludedInSessionSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky.
_hjIncludedInSessionSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu.
_hjRecordingEnable
relační
Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran.
_hjRecordingLastActivity
relační
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
_hjRecordingLastActivity
Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace.
_hjTLDTest
relační
Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky.
CONSENT
2 roky
Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù.
hjViewportId
relační
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
Vuid
2 roky
Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny.
Reklamní soubory cookies se používají k poskytování relevantních reklam a marketingových kampaní návštěvníkům. Tyto soubory cookies sledují návštěvníky na různých webových stránkách a shromažďují informace za účelem poskytování reklam přizpůsobených na míru.
Cookie
Délka
Popis
_fbp
3 měsíce
Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv.
fr
3 měsíce
Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti
NID
6 měsíců
Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam.
VISITOR_INFO1_LIVE
6 měsíců
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače.
YSC
relační
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce.
yt-remote-connected-devices
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače.
yt-remote-device-id
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače.
yt.innertube::nextId
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl.
yt.innertube::requests
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl.