Už několik měsíců pravidelně kontroluji různá česká fóra o optimalizaci pro vyhledávače a pokud objevím dotaz, na který znám odpověď, a tazateli zatím nikdo neporadil s jeho problémem, zkusím mu pomoct.
Inzerce
Po čase jsem zjistil, že se některé dotazy často opakují. Dnes jsem proto ze všech otázek, které mám v hlavě, vybral 10 takových, které čtu opravdu často. V následujícím článku se pokusím na všechny odpovědět. Až uvidíte, že se někdo ptá na jednu z nich, můžete ho rovnou nasměrovat na tento článek. Možná mu ušetříte dalších 9 dotazů…
1. Proč jsou stránky s nižším rankem ve výsledcích vyhledávání přede mnou?
Jedním z faktorů, které hrají roli při určování pozice vaší stránky ve výsledcích vyhledávání, je hodnota PageRanku a SRanku. Tyto dvě hodnoty algoritmus, který výsledky řadí, sice nějak ovlivňují, ale zdaleka se nejedná o nejdůležitější faktor. Proto mohou být stránky s nižším rankem před vaším webem. Na tuto otázku jsem narazil například zde.
2. Jak mohu ve výsledcích vyhledávání ovlivnit popisek u mojí stránky?
Pod titulkem ve výsledcích vyhledávání se zobrazuje popisek, který vyhledávač může vzít z několika míst podle toho, co se mu zdá nejvhodnější. Buď vezme část obsahu stránky a tu jako popisek zobrazí, nebo využije informace ve zdrojovém kódu, takzvaný meta description, kam mu každý majitel webu může napsat vhodný text, který by si přál ve výsledcích vyhledávání vidět. Existují i jiné zdroje popisků, ale toto jsou ty nejdůležitější. Vyhledávači nelze přikázat, jakou variantu má zvolit a jestli má váš popisek použít, či nikoliv. Pokud ale meta záznam nevyplníte nebo vyplníte špatně, ochudíte se o možnost vylepšit svůj výsledek vyhledávání. Na to se někdo nedávno ptal na těchto stránkách.
Doporučujeme
Premium rozhovoryexkluzivně pro předplatitele
Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.
3. Jak poznám, kolik mých podstránek webu vyhledávač indexuje?
Vědět, kolik stránek vyhledávač indexuje, je důležité, protože pokud by jich indexoval mnohem méně, než jich na webu je, přicházeli byste zbytečně o návštěvníky. První možnost, jak zjistit počet indexovaných stránek, je použití jednoduchého příkazu “site:”. Do vyhledávacího formuláře vyhledávače zadáte například “site:mladypodnikatel.cz”. V případě Google si můžete tuto informaci přečíst v Nástrojích pro webmastery, pokud v něm máte váš web zaregistrovaný. Takový dotaz jsem před časem viděl zde.
4. Jak optimalizovat hlavní stránku webu pro mých 20 klíčových slov?
V praxi je téměř nemožné optimalizovat vaši stránku na všech 20 klíčových slov. Zacílit určitou část webu můžete na několik málo klíčových slov a spojení. Pokud byste zacílili na příliš mnoho z nich, cílení by nebylo konkrétní a vy byste tak mohli skončit se stránkou, která se neumisťuje na žádné slovo. Vyhledávač by byl zmatený příliš mnoha různými frázemi a tématy a nevěděl by, o čem vlastně píšete.
5. Jak dostanu svoji stránku na první pozici ve výsledcích vyhledávání?
Jednoduchá otázka, ale složitá odpověď. I s konkrétními daty se bez zkušeností s webem poměrně špatně odhaduje, co přesně musíte udělat, abyste se začali zobrazovat na první pozici ve výsledcích vyhledávání. Všeobecný postup asi znáte a konkrétně je třeba rozsáhlé analýzy a zkoušení různých postupů.
6. Získám vyšší pozice na Seznam.cz, když si zaplatím placený zápis na Firmy.cz nebo dobiji kredit v Sklik.cz?
Výsledky vyhledávání vznikají přirozeně. Největší přidanou hodnotou vyhledávače oproti katalogům je to, že se uživatelům snaží předložit ty nejkvalitnější výsledky vyhledávání. A nejkvalitnější weby nemají vždy firmy, které by investovaly spousty peněz do reklamy. Na druhou stranu je pravda, že například placený zápis na Firmy.cz vám přinese nový cenný zpětný odkaz, který vám nějak ve výsledcích vyhledávání pomoci může. Ale obecně to není pravda.
7. Kolik potřebuji zpětných odkazů, abych se dostal na první místo?
Nelze přesně určit, kolik zpětných odkazů potřebujete. A kdo říká, že to ví, nemluví pravdu. Každý zpětný odkaz má různou kvalitu a některé mohou vašim stránkám dokonce i uškodit. Navíc zpětné odkazy nejsou jediným faktorem, který rozhoduje o vašem umístění ve výsledcích vyhledávání.
8. Mám nízké hodnocení v SEO analyzátoru. Vadí to?
Na internetu narazíte na různé analyzátory, kam zadáte adresu vašeho webu a ony vám řeknou, jak kvalitní máte SEO. Získali jste v některém z nich nízké hodnocení? Nepanikařte. Tyto systémy na základě subjektivního vzorce autora (nikoli vyhledávače) hodnotí jen malou část faktorů, které mohou mít vliv na pozici ve výsledcích vyhledávání. Většina důležitých faktorů do rovnice zařazena není a podobné analyzátory jsou tak spíš hračkou pro zkušené správce stránek. A také bubákem pro nezkušené majitele webů, což vy po přečtení této odpovědi nejste. Pro uklidnění můžete zkontrolovat nízké skóre největšího vyhledávače na světě, pouze 51 %!
9. Web mi ve vyhledávačích klesl. Jak odstraním penalizaci?
To, že se pozice a viditelnost vašeho webu ve výsledcích vyhledávání na různá klíčová slova v čase mění, je normální a přirozené. Spolu s tím, jak se mění obsah jiných stránek a působí několik set faktorů na každou podstránku na internetu, může klesat i pozice vašeho webu. Důležité je zjistit, proč se tak děje, a ne hned tvrdit, že jde o penalizaci. Penalizace se většinou projevuje náhlým vyřazením stránek z výsledků vyhledávání, například po nějaké výraznější změně v algoritmu vyhledávače. Ve většině případů tedy nejde o penalizaci a je třeba hledat problém jinde.
10. Jak jinak dělat SEO než se registrovat do katalogů a psát PR články?
Získávat zpětné odkazy lze mnoha způsoby, nejen z katalogů a PR webů. Pro začátek se můžete zamyslet, kde na internetu se vaši zákazníci pohybují a jak dosáhnout toho, aby na váš web ostatní stránky odkázaly. Nebo můžete zkusit projít naše školení linkbuildingu či si nechat poradit od odborníků, kteří vymyslí strategii získávání zpětných odkazů za vás.
Další otázky?
Máte vy nějakou otázku ohledně SEO? Buď takovou, na kterou neznáte odpověď, nebo tu, kterou slýcháváte často kolem sebe? Napište mi ji do komentáře, zkusím vám odpovědět.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Josef Řezníček vede marketingovou agenturu Včeliště.cz specializovanou na obsahový a inbound marketing. Pomáhá firmám a webovým projektům získávat zákazníky a návštěvníky pomocí obsahu. Kromě toho vede online trénink optimalizace pro vyhledávače na SEOŠkola.cz, kam se můžete zapsat i vy, a to zdarma.
Nenechte si ujít
Firemní hodnoty: Jak si je určit a jak s nimi pracovat? | Jiří Jemelka
Josefe, jako odborník na SEO určitě nemůžete myslet vážně např. tuto odpověď:
V praxi je téměř nemožné optimalizovat vaši stránku na všech 20 klíčových slov. Zacílit určitou část webu můžete na několik málo klíčových slov a spojení. Pokud byste zacílili na příliš mnoho z nich, cílení by nebylo konkrétní a vy byste tak mohli skončit se stránkou, která se neumisťuje na žádné slovo. Vyhledávač by byl zmatený příliš mnoha různými frázemi a tématy a nevěděl by, o čem vlastně píšete.
A já vám říkám, že to je mýtus, spíše blábol. Záleží přece na spoustě věcí, ale za určitých okolností jde optimalizovat JEDNU STRÁNKU I NA STOVKY DOTAZŮ.
Nebuďte na podnikání sami. Čerpejte know-how zkušených podnikatelů. Praktické informace pro vaši firmu. Přidejte se mezi podnikatele, co rostou s námi.
Na našich stránkách používáme cookies. Kliknutím na „Přijmout vše“ souhlasíte s použitím všech cookies. Kliknutím na „Nastavení“ nám můžete poskytnout souhlas jen s konkrétními cookies. Zjistit více Přijmout všeOdmítnout všeNastavení
Nastavení cookies
Nastavení cookies
Tento web používá cookies, aby zlepšil váš zážitek při procházení našeho webu. Z nich jsou cookies, které jsou ohodnoceny jako nezbytné, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou třeba pro základní fungování webových stránek. Používáme také soubory cookies třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a pochopit, jak náš web užíváte. Tyto soubory cookies budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s Vaším souhlasem. Současně máte možnost se z těchto cookies odhlásit. Odhlášení z těchto souborů cookies však může ovlivnit váš zážitek z užívání webových stránek.
Nezbytné soubory cookies jsou zásadní pro správnou funkci webových stránek. Tyto cookies zajišťují základní a bezpečnostní funkce webu zcela anonymně.
Cookie
Délka
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”.
cookielawinfo-checkbox-functional
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”.
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”.
cookielawinfo-checkbox-others
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”.
PHPSESSID
relační
Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách.
viewed_cookie_policy
11 měsíců
Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje.
Funkční soubory cookies pomáhají provádět funkce, jako je například sdílení obsahu webových stránek na sociálních sítích, sbírání zpětné vazby a další funkce třetích stran.
Cookie
Délka
Popis
language
relační
Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele.
sb
2 roky
Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek.
sp_landing
1 den
Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem.
sp_t
1 rok
Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem.
wordpress_logged_in_*
14,5 dne
Cookie slouží k autorizaci přihlášení
wordpress_sec_*
14,5 dne
Cookie slouží k autorizaci přihlášení
wordpress_test_cookie
wpj_is_logged_in
14,5 dne
Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený
Analytické soubory cookies slouží k pochopení interakce mezi návštěvníky a webem. Tyto soubory cookies poskytují informace o statistikách, počtech návštěvníků, míře okamžitých odchodů, zdroji návštěvnosti atd.
Cookie
Délka
Popis
_ga
2 roky
Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem.
_gat
1 den
Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností.
_gid
1 den
Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem.
_hjAbsoluteSessionInProgress
30 minut
Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát.
_hjFirstSeen
30 minut
Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka.
_hjid
365 dní
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
_hjIncludedInPageviewSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu.
_hjIncludedInSessionSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky.
_hjIncludedInSessionSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu.
_hjRecordingEnable
relační
Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran.
_hjRecordingLastActivity
relační
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
_hjRecordingLastActivity
Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace.
_hjTLDTest
relační
Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky.
CONSENT
2 roky
Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù.
hjViewportId
relační
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
Vuid
2 roky
Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny.
Reklamní soubory cookies se používají k poskytování relevantních reklam a marketingových kampaní návštěvníkům. Tyto soubory cookies sledují návštěvníky na různých webových stránkách a shromažďují informace za účelem poskytování reklam přizpůsobených na míru.
Cookie
Délka
Popis
_fbp
3 měsíce
Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv.
fr
3 měsíce
Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti
NID
6 měsíců
Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam.
VISITOR_INFO1_LIVE
6 měsíců
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače.
YSC
relační
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce.
yt-remote-connected-devices
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače.
yt-remote-device-id
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače.
yt.innertube::nextId
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl.
yt.innertube::requests
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl.
bunak
Před 10 roky
ukázka toho, jak 10x nic neříci a dostat za to autorský honorář :-)
Odpovědět »
Roman K
Před 10 roky
bunak: o tom je cela seoškola…
Odpovědět »
Bunak
Před 10 roky
No nejsem si jistý, slyšel si něco o bezešlemovacích růčovičkách? Tam se SEO opravdu dělalo.
Odpovědět »
bunak
Před 10 roky
jinak samo web seoškola je opravdu o tom co jsem napsal :-) Ale vydělává :-)
Odpovědět »
Kali
Před 10 roky
Nechce bejt rejpal, ale v článku je mnoho nepřesností, které se mi zcela nelíbí… Připomíná mi to včeliště :(
Odpovědět »
Josef Řezníček
Před 10 roky
Zdravím. Jaké nepřesnosti máte na mysli?
Odpovědět »
Johny B
Před 10 roky
Ne honořář, ale zpětný odkaz na seoškolu :-)
Odpovědět »
Ladislav Dvořák
Před 8 roky
Josefe, jako odborník na SEO určitě nemůžete myslet vážně např. tuto odpověď:
V praxi je téměř nemožné optimalizovat vaši stránku na všech 20 klíčových slov. Zacílit určitou část webu můžete na několik málo klíčových slov a spojení. Pokud byste zacílili na příliš mnoho z nich, cílení by nebylo konkrétní a vy byste tak mohli skončit se stránkou, která se neumisťuje na žádné slovo. Vyhledávač by byl zmatený příliš mnoha různými frázemi a tématy a nevěděl by, o čem vlastně píšete.
A já vám říkám, že to je mýtus, spíše blábol. Záleží přece na spoustě věcí, ale za určitých okolností jde optimalizovat JEDNU STRÁNKU I NA STOVKY DOTAZŮ.
Odpovědět »