Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Naučte se strategicky přemýšlet nad vaším byznysem.
Získejte praktické tipy, jak řídit vaši firmu chytřeji a efektivněji.
Poslechněte si zkušenosti TOP byznysmenů.
Zjistit více

Inzerce

Jak vypadá návod na sladký život podle Petry Kovandové?

Setkali jste se již někdy s prvotřídními pralinkami značky BON BON? Milovníci (a především milovnice) sladkostí v této chvíli jistě zbystří. Kdo z vás ale ví, že všechny pralinky jsou vyráběny ručně a stojí za nimi jedna podnikavá žena?

Petra Kovandová, majitelka společnosti Kovandovi s.r.o. a také provozoven BON BON, ví, jak učinit život lidí o něco sladší a opojnější – vždyť mnoho jejích pralinek se pyšní náplní z kvalitního alkoholu. Její cesta ke sladkým pokladům ale nebyla vůbec přímočará.

Ke sladkostem přes zdravou výživu

Petra Kovandová se narodila v roce 1969 a původním povoláním je zdravotní sestřička. V této bohulibé profesi (naštěstí pro nás) ovšem nevydržela příliš dlouho. Již ve svých dvaceti letech se vdává a se svým tehdejším manželem začíná podnikat.

Jejím prvním podnikem byla samoobsluha, zakoupená díky privatizaci za milion korun. Toto období nebylo jednoduché, neboť Petra velkou část výdělku obětovala splácení milionového dluhu. Později ji pro změnu zaujal obchod se zdravou výživou. Co podnikavá žena udělala? Založila velkoobchod zaměřený právě na tento sortiment. Díky velkému zájmu veřejnosti o zdravé potraviny se její obchod udržel na trhu dalších osm let.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

V té době už ale neposedná Petra pokukovala zase po jiné oblasti: dozvěděla se, že je v České republice nedostatek cukrářského zboží, jako jsou ozdobná sypání, perličky na dorty a podobně. Hbitě zareagovala a zahájila dovoz tohoto zboží z USA nebo Itálie. Jejím hlavním receptem na úspěch je neustálé pátrání po mezerách na trhu a pečlivý výběr výrobků – postup, díky kterému se její dodavatelská firma úspěšně drží na špici dodnes.

Nikoho snad už nepřekvapí, když napíšeme, že po nějaké době ji však i tato oblast omrzela a našla si něco nového. V té době pracovala zejména s čokoládovými polevami a bylo jí líto, že polevy převažují nad skutečnou čokoládou. A reakce? Typická – založení firmy BON BON a spuštění vlastní výroby pralinek…

Petra Kovandová prošla nejdříve kurzem slavné pražské cukrářky Mileny Slavíkové. Poté nakoupila první čokoládu a formy a během víkendu vyrobila první pralinky, které se v týdnu prodávaly. Zájem o Petřiny pralinky stoupal a výroba se musela rozšiřovat.

Země se otáčí kolem pralinky

Dnes továrna BON BON produkuje více než sto druhů pralinek a každý měsíc přibude nový druh. Iniciátorkou a vrchní ochutnavačkou všech novinek je samotná Petra. Téměř raritou je to, že se všechny technologické postupy v továrně odbývají výhradně ručně.

18 zaměstnanců továrny BON BON v současné době vyrobí asi 36 tun pralinek ročně, k tomu je ještě třeba připočítat různé čokoládové či marcipánové speciality. Celkem se do osmi provozoven BON BON a dalších třinácti franšízových provozoven v České republice, Slovenské republice a Bulharsku rozváží přes 120 druhů sladkého zboží. Zájem o předpřipravené balíčky a další výrobky s logem BON BON projevují i různé firmy a věhlas značky neustále stoupá.

Recept na úspěch? Pracujte a milujte svou práci

Ani továrna BON BON ale pro nesmírně činorodou ženu nepředstavuje konečnou stanici. V roce 2006 zakoupila budovu v Táboře, kterou záhy přebudovala na Muzeum čokolády a marcipánu. Jak sama říká, je na toto své nejmladší „dítě“ nesmírně pyšná. Jedná se prý o její největší projekt, který šlape jako hodinky – o víkendech do muzea pravidelně proudí davy návštěvníků.

Fungující továrna, muzeum a síť prodejen – kdo z nás by si v tuto chvíli nesedl s pocitem dobře vykonané práce a prostě  jen nesledoval, jak jeho impérium roste? Z našeho článku jste ale možná už pochopili, že tohle Petra Kovandová, žena, která svou práci stále považuje za koníček a jako jediný koníček uvádí zase práci,  naprosto nemá v povaze.

Její plány pro příští léta jsou ambiciózní: otevřít si prodejny u moře, aby mohla půlku roku trávit v jižních krajích. A samozřejmě dále pečovat o muzeum, továrnu i prodejny. Řekněte – není takový život mezi pralinkami skutečně sladký?

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Nenechte si ujít

konstantin-margaretis-web

Technologie pro vaši logistiku | Konstantin Margaretis (Skladon)

juraj-harkabuzik-web

Zákaznická podpora: Nejčastější chyby a nevyužité příležitosti | Juraj Harkabuzík (CustomerHero.cz)

Premium
jiri-navratil-web

Ziskovost v e-commerce. Naučte vaši firmu počítat | Jiří Navrátil (Dr. Max)

Právě vyšlo

jiri-jemelka-web

Jak budovat management ve firmě? | Jiří Jemelka (JPF)

Premium
samuela-davidova-web

Práce na dálku v praxi. Česká Remote Girl o životním stylu budoucnosti | Samuela Davidova

denisa-vavrova-web

E-mail marketing v e-shopu NEBBIA store | Denisa Vávrová (SmartEmailing.cz)

Nejoblíbenější

Premium
vladimir-slavik-web

Strategie pro e-shop, který chce růst | Vladimír Slavík

Premium
ondrej-kratky-web

Strategie modrého oceánu v praxi. Takhle se řídí Liftago | Ondřej Krátký

Premium
ondrej-fryc-web

Ondřej Fryc: Budování managementu firmy (Mall, Reflex Capital)

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP obsah

marek-lecian-web

Zvyšování odbornosti u specialistů na volné noze | Marek Lecián

frantisek-suchan-web

Bez frází: Rozjezd úspěšného projektu, tvorba a monetizace obsahu | František Suchan

Premium
ondrej-fryc-web

Ondřej Fryc: Budování managementu firmy (Mall, Reflex Capital)

Premium
martin-bernatek-web

Prodej firmy: Jak značkou zvýšit její hodnotu? | Martin Bernátek (Ovečkárna)

Inzerce