Doporučujeme

Rozhovory o řízení firem prakticky a do hloubky

Získejte praktické tipy pro řízení vaší firmy
Podrobné rozhovory se zkušenými podnikateli
Vytvořte úspěšnou strategii pro váš byznys
Zjistit více

Inzerce

Jak vypadá návod na sladký život podle Petry Kovandové?

Setkali jste se již někdy s prvotřídními pralinkami značky BON BON? Milovníci (a především milovnice) sladkostí v této chvíli jistě zbystří. Kdo z vás ale ví, že všechny pralinky jsou vyráběny ručně a stojí za nimi jedna podnikavá žena?

Inzerce

Petra Kovandová, majitelka společnosti Kovandovi s.r.o. a také provozoven BON BON, ví, jak učinit život lidí o něco sladší a opojnější – vždyť mnoho jejích pralinek se pyšní náplní z kvalitního alkoholu. Její cesta ke sladkým pokladům ale nebyla vůbec přímočará.

Ke sladkostem přes zdravou výživu

Petra Kovandová se narodila v roce 1969 a původním povoláním je zdravotní sestřička. V této bohulibé profesi (naštěstí pro nás) ovšem nevydržela příliš dlouho. Již ve svých dvaceti letech se vdává a se svým tehdejším manželem začíná podnikat.

Jejím prvním podnikem byla samoobsluha, zakoupená díky privatizaci za milion korun. Toto období nebylo jednoduché, neboť Petra velkou část výdělku obětovala splácení milionového dluhu. Později ji pro změnu zaujal obchod se zdravou výživou. Co podnikavá žena udělala? Založila velkoobchod zaměřený právě na tento sortiment. Díky velkému zájmu veřejnosti o zdravé potraviny se její obchod udržel na trhu dalších osm let.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

V té době už ale neposedná Petra pokukovala zase po jiné oblasti: dozvěděla se, že je v České republice nedostatek cukrářského zboží, jako jsou ozdobná sypání, perličky na dorty a podobně. Hbitě zareagovala a zahájila dovoz tohoto zboží z USA nebo Itálie. Jejím hlavním receptem na úspěch je neustálé pátrání po mezerách na trhu a pečlivý výběr výrobků – postup, díky kterému se její dodavatelská firma úspěšně drží na špici dodnes.

Nikoho snad už nepřekvapí, když napíšeme, že po nějaké době ji však i tato oblast omrzela a našla si něco nového. V té době pracovala zejména s čokoládovými polevami a bylo jí líto, že polevy převažují nad skutečnou čokoládou. A reakce? Typická – založení firmy BON BON a spuštění vlastní výroby pralinek…

Petra Kovandová prošla nejdříve kurzem slavné pražské cukrářky Mileny Slavíkové. Poté nakoupila první čokoládu a formy a během víkendu vyrobila první pralinky, které se v týdnu prodávaly. Zájem o Petřiny pralinky stoupal a výroba se musela rozšiřovat.

Země se otáčí kolem pralinky

Dnes továrna BON BON produkuje více než sto druhů pralinek a každý měsíc přibude nový druh. Iniciátorkou a vrchní ochutnavačkou všech novinek je samotná Petra. Téměř raritou je to, že se všechny technologické postupy v továrně odbývají výhradně ručně.

18 zaměstnanců továrny BON BON v současné době vyrobí asi 36 tun pralinek ročně, k tomu je ještě třeba připočítat různé čokoládové či marcipánové speciality. Celkem se do osmi provozoven BON BON a dalších třinácti franšízových provozoven v České republice, Slovenské republice a Bulharsku rozváží přes 120 druhů sladkého zboží. Zájem o předpřipravené balíčky a další výrobky s logem BON BON projevují i různé firmy a věhlas značky neustále stoupá.

Recept na úspěch? Pracujte a milujte svou práci

Ani továrna BON BON ale pro nesmírně činorodou ženu nepředstavuje konečnou stanici. V roce 2006 zakoupila budovu v Táboře, kterou záhy přebudovala na Muzeum čokolády a marcipánu. Jak sama říká, je na toto své nejmladší „dítě“ nesmírně pyšná. Jedná se prý o její největší projekt, který šlape jako hodinky – o víkendech do muzea pravidelně proudí davy návštěvníků.

Fungující továrna, muzeum a síť prodejen – kdo z nás by si v tuto chvíli nesedl s pocitem dobře vykonané práce a prostě  jen nesledoval, jak jeho impérium roste? Z našeho článku jste ale možná už pochopili, že tohle Petra Kovandová, žena, která svou práci stále považuje za koníček a jako jediný koníček uvádí zase práci,  naprosto nemá v povaze.

Její plány pro příští léta jsou ambiciózní: otevřít si prodejny u moře, aby mohla půlku roku trávit v jižních krajích. A samozřejmě dále pečovat o muzeum, továrnu i prodejny. Řekněte – není takový život mezi pralinkami skutečně sladký?

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Nenechte si ujít

Premium
rozhon-bernatek-web

Oba prodali firmu. Oba úplně jinak. Příběhy Vivantisu a Ovečkárny | Martin Rozhoň a Martin Bernátek

jiri-jemelka-web

Růst vs. ziskovost. Na co se zaměřit? | Jiří Jemelka (JPF)

Premium
petr-miklik-web

Ziskovost e-shopu: Jak zvyšovat marže a snižovat PNO? Příklad Grizly.cz | Petr Miklík

Právě vyšlo

adamcak-endler-web

Jak předat firmu novému CEO? Příklad 2 firem | Pavol Adamčák a Vít Endler

ondrej-vodehnal-web

Jak zlepšit výkon PPC kampaní? | Ondřej Vodehnal (Filipesmedia)

Premium
tomas-matejcek-web

Systém odměňování zaměstnanců: Jak funguje v Megapixelu? | Tomáš Matějček

Nejoblíbenější

Premium
jan-hanus-web

Řídil firmy jako Mall či Kostelecké uzeniny. Co se naučil o zvládání krizí a transformací? | Jan Hanuš

Premium
bednar-dlouhy-web

2 miliardáři, 2 přístupy k řízení firmy. V čem se liší Shipmonk a Kiwi.com? | Jan Bednář a Oliver Dlouhý

Premium
alex-mlatilik-web

Zľavomatu hrozilo zavření a musel se vybudovat skoro od nuly | Aleš Mlátilík

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP header

Premium
ruslan-skopal-web

Marketplaces. Jak na nich prodává Trenýrkárna? | Ruslan Skopal

Premium
filip-drimalka-web

AI mění řízení firem. Co můžete vyzkoušet už nyní? | Filip Dřímalka

Premium
lukas-antos-web

Lukáš Antoš (Rohlík.cz): Zaměřte firmu na zákazníka

Premium
vit-horky-web

Jak prodat firmu? Příběh Brand Embassy | Vít Horký

Inzerce