Inzerce

Jak vypadá návod na sladký život podle Petry Kovandové?

Setkali jste se již někdy s prvotřídními pralinkami značky BON BON? Milovníci (a především milovnice) sladkostí v této chvíli jistě zbystří. Kdo z vás ale ví, že všechny pralinky jsou vyráběny ručně a stojí za nimi jedna podnikavá žena?

Inzerce

Petra Kovandová, majitelka společnosti Kovandovi s.r.o. a také provozoven BON BON, ví, jak učinit život lidí o něco sladší a opojnější – vždyť mnoho jejích pralinek se pyšní náplní z kvalitního alkoholu. Její cesta ke sladkým pokladům ale nebyla vůbec přímočará.

Ke sladkostem přes zdravou výživu

Petra Kovandová se narodila v roce 1969 a původním povoláním je zdravotní sestřička. V této bohulibé profesi (naštěstí pro nás) ovšem nevydržela příliš dlouho. Již ve svých dvaceti letech se vdává a se svým tehdejším manželem začíná podnikat.

Jejím prvním podnikem byla samoobsluha, zakoupená díky privatizaci za milion korun. Toto období nebylo jednoduché, neboť Petra velkou část výdělku obětovala splácení milionového dluhu. Později ji pro změnu zaujal obchod se zdravou výživou. Co podnikavá žena udělala? Založila velkoobchod zaměřený právě na tento sortiment. Díky velkému zájmu veřejnosti o zdravé potraviny se její obchod udržel na trhu dalších osm let.

V té době už ale neposedná Petra pokukovala zase po jiné oblasti: dozvěděla se, že je v České republice nedostatek cukrářského zboží, jako jsou ozdobná sypání, perličky na dorty a podobně. Hbitě zareagovala a zahájila dovoz tohoto zboží z USA nebo Itálie. Jejím hlavním receptem na úspěch je neustálé pátrání po mezerách na trhu a pečlivý výběr výrobků – postup, díky kterému se její dodavatelská firma úspěšně drží na špici dodnes.

Nikoho snad už nepřekvapí, když napíšeme, že po nějaké době ji však i tato oblast omrzela a našla si něco nového. V té době pracovala zejména s čokoládovými polevami a bylo jí líto, že polevy převažují nad skutečnou čokoládou. A reakce? Typická – založení firmy BON BON a spuštění vlastní výroby pralinek…

Petra Kovandová prošla nejdříve kurzem slavné pražské cukrářky Mileny Slavíkové. Poté nakoupila první čokoládu a formy a během víkendu vyrobila první pralinky, které se v týdnu prodávaly. Zájem o Petřiny pralinky stoupal a výroba se musela rozšiřovat.

Země se otáčí kolem pralinky

Dnes továrna BON BON produkuje více než sto druhů pralinek a každý měsíc přibude nový druh. Iniciátorkou a vrchní ochutnavačkou všech novinek je samotná Petra. Téměř raritou je to, že se všechny technologické postupy v továrně odbývají výhradně ručně.

18 zaměstnanců továrny BON BON v současné době vyrobí asi 36 tun pralinek ročně, k tomu je ještě třeba připočítat různé čokoládové či marcipánové speciality. Celkem se do osmi provozoven BON BON a dalších třinácti franšízových provozoven v České republice, Slovenské republice a Bulharsku rozváží přes 120 druhů sladkého zboží. Zájem o předpřipravené balíčky a další výrobky s logem BON BON projevují i různé firmy a věhlas značky neustále stoupá.

Recept na úspěch? Pracujte a milujte svou práci

Ani továrna BON BON ale pro nesmírně činorodou ženu nepředstavuje konečnou stanici. V roce 2006 zakoupila budovu v Táboře, kterou záhy přebudovala na Muzeum čokolády a marcipánu. Jak sama říká, je na toto své nejmladší „dítě“ nesmírně pyšná. Jedná se prý o její největší projekt, který šlape jako hodinky – o víkendech do muzea pravidelně proudí davy návštěvníků.

Fungující továrna, muzeum a síť prodejen – kdo z nás by si v tuto chvíli nesedl s pocitem dobře vykonané práce a prostě  jen nesledoval, jak jeho impérium roste? Z našeho článku jste ale možná už pochopili, že tohle Petra Kovandová, žena, která svou práci stále považuje za koníček a jako jediný koníček uvádí zase práci,  naprosto nemá v povaze.

Její plány pro příští léta jsou ambiciózní: otevřít si prodejny u moře, aby mohla půlku roku trávit v jižních krajích. A samozřejmě dále pečovat o muzeum, továrnu i prodejny. Řekněte – není takový život mezi pralinkami skutečně sladký?

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Nenechte si ujít

Pro předplatitele
jonas-cumrik-web

Jak do firmy přivést ty nejlepší mladé talenty? | Jonáš Čumrik

agentury-proc-vas-klienti-nemiluji-web

Agentury, proč vás klienti nemilují?

Pro předplatitele
bara-novakova-web

Psychologie v copywritingu | Bára Nováková

Právě vyšlo

juraj-harkabuzik-web

Outsourcing zákaznické podpory e-shopu: Jak probíhá v praxi? | Juraj Harkabuzík (CustomerHero.cz)

Pro předplatitele
martin-hausenblas-web

Martin Hausenblas: Jak předat firmu nástupci a posunout se do role majitele?

Pro předplatitele
ondrej-bumbalek-web

Přepnutí české firmy do zahraničí | Ondřej Bumbálek (SportObchod.cz)

Nejoblíbenější

Pro předplatitele
radovan-vavra-web

Radovan Vávra: Jak přemýšlet nad budoucností firmy?

Pro předplatitele
martin-rozhon-web

Zkušení zaměstnanci. Jak je najít a jak s nimi pracovat? | Martin Rozhoň

Pro předplatitele
margareta-krizova-web

Průvodce začátky podnikání | Margareta Křížová

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP obsah

Pro předplatitele
tomas-raska-web

Krize ve firmách: Jak vznikají a jak jim předejít? | Tomáš Raška (Natland)

Pro předplatitele
pavel-milan-cerny-web

Jak nastavit firmu a žít plnohodnotný život? | Pavel Milan Černý (Econea.cz)

michal-koubek-web

Jak spočítat náklady na vytvoření managementu firmy? | Michal Koubek

ondrej-fryc-web

Ondřej Fryc (Reflex Capital): Odvrácená strana spolupráce startupů a investorů