Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Inspirujte se a vytvořte úspěšnou strategii pro Váš byznys
Získejte ihned použitelné praktické tipy, jak zefektivnit Vaše podnikání
Učte se od Vašich nových mentorů- TOP byznysmenů
Zjistit více

Inzerce

Nástroje pro měření návštěvnosti aneb Jak zjistit, kolik lidí chodí na naše stránky?

Existuje mnoho různých nástrojů pro měření a analýzu návštěvnosti vašich stránek. Je velmi důležité si získané údaje sledovat, protože tak získáte množství důležitých informací, které vám mohou zvýšit i zisk stránky. Na začátek se podíváme na příklad, jak nám statistiky návštěvnosti můžou pomoci.

Příklad:

Vezměme si, že máte vlastní stránku a chcete zjistit, zda je pro návštěvníky zajímavá. To dokážete pomocí analýzy návštěvníků. Velkou výpovědní hodnotu má například průměrné trvání návštěvnosti na dané stránce nebo okamžitá míra odchodu. Pomocí těchto informací hned zjistíte, zda je vaše stránka na první pohled zajímavá, nebo ne.

Pomocí nástrojů pro měření návštěvnosti se můžete dozvědět spoustu zajímavých a důležitých informací o vašich návštěvnících. A známe mnoho nástrojů, pomocí kterých se dají statistiky sbírat. V článku si vzpomeneme na několik významných nástrojů.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Externí statistiky

Navrcholu.cz a Toplist.cz

Jedná se o dvě významné české stránky určené pro měření a analýzu údajů o návštěvnosti stránek. Tyto nástroje jsou naprosto jednoduché k použítí. Stačí si na své stránky vložit požadovaný script a budete moci začít sledovat údaje o návštěvnících. Níže můžete vidět náhled ze stránky Toplist.cz.

Toplist

Google Analytics

Jedná se o nástroj od Google. Mohu ho jen doporučit, protože je opravdu kvalitní, získáte množství informací o svých návštěvnících. Zobrazit si můžete informace kupříkladu o tom, odkud přišli návštěvníci na vaši stránku, jak na ní dlouho setrvali, jaké podstránky si prohlíželi nebo jaký operační systém používají. Nástroj Google Analytics má skutečně velké využití s množstvím informací. Co se vám možná hodí, je i fakt, že Google Analytics je možné propojit s reklamou Google AdWords.

Vlastní statistiky

AWstats

Jedná se o kvalitní analytický nástroj, který měří statistiky návštěvnosti přímo na vaší stránce. Tento nástroj si musíte stáhnout a zprovoznit na vlastním webu. Proto je to trochu náročnější než využití externích nástrojů, ale na druhé straně získáte velmi jasné a kvalitní informace, které pro vás budou určitě jen přínosem. Někdy jsou i kvalitnější než ty z externích nástrojů.

Příklad, jak vypadá analýza pomocí AWStats si můžete prohlédnout na adrese: http://www.nltechno.com/awstats/awstats.pl?config=destailleur.fr

Nástroj si můžete stáhnout zde: http://awstats.sourceforge.net/

WordPress, Prestashop a jiné

Pokud používáte na svých stránkách WordPress, PrestaShop nebo jiné podobné systémy, můžete statistiky získávat jednoduchým způsobem pomocí nainstalovaných modulů nebo pluginů. Stačí tak plugin nebo modul stáhnout a aktivovat. Je to jednoduché a jak kvalitní statistiky získáte, závisí na konkrétních nástrojích.

Na závěr

Poznali jste několik způsobů, jak můžete analyzovat návštěvnost na svých stránkách. Samozřejmě, existuje mnohem více nástrojů, ať už kvalitních nebo méně kvalitních, nebo placených či neplacených. V každém případě vám takové statistiky mohou výrazně pomoci při správě webové stránky.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Vladimír Macko

Student oboru Finance, bankovnictví a investování na Ekonomické fakultě Technické univerzity v Košicích. Mladý podnikatel, který rozjíždí svou činnost.

Nenechte si ujít

Premium
pavel-voparil-web

Zvládání krize v e-commerce. Co pomohlo Bonami? | Pavel Vopařil

juraj-harkabuzik-web

Zákaznická podpora: Jak na ni najít nejlepší lidi? | Juraj Harkabuzík (CustomerHero.cz)

Premium
jiri-hlavenka-web

Krize ve firmě nikoho nebaví. Jak z ní vzejít silnější? | Jiří Hlavenka

Právě vyšlo

marco-marinucci-web

Udržitelnost v byznysu v praxi | Marco Marinucci (Generali Investments CEE)

marek-marusinec-web

Jak rozvíjet zaměstnance ve vaší firmě? | Marek Marušinec

Premium
miroslav-udan-web

Vybudoval Shoptet. Díky čemu firma utekla konkurenci? | Miroslav Uďan

Nejoblíbenější

Premium
vydrzel-budnik-web

Microsoft, PPF, O2. Duel dvou TOP manažerů o řízení firmy | Michal Vydržel a Tomáš Budník

Premium
ruslan-skopal-web

Marketplaces. Jak na nich prodává Trenýrkárna? | Ruslan Skopal

Premium
martin-stibor-web

Rebranding e-shopu Korálky.cz na Manumi | Martin Stibor

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP obsah

Premium
vladimir-slavik-web

Strategie pro e-shop, který chce růst | Vladimír Slavík

simona-kijonkova-web

Simona Kijonková: Byznys Zásilkovny, budoucnost logistiky, úspěch v podnikání

tom-sova-web

Tom Sova: Naprostý krach v podnikání, alkoholismus, budování nové firmy

andrej-kiska-web

Andrej Kiska ml. (Credo Ventures): Jak uvažují investoři a čím je zaujmout?

Inzerce