Doporučujeme

Rozhovory o řízení firem prakticky a do hloubky

Získejte praktické tipy pro řízení vaší firmy
Podrobné rozhovory se zkušenými podnikateli
Vytvořte úspěšnou strategii pro váš byznys
Zjistit více

Inzerce

Nástroje pro měření návštěvnosti aneb Jak zjistit, kolik lidí chodí na naše stránky?

Existuje mnoho různých nástrojů pro měření a analýzu návštěvnosti vašich stránek. Je velmi důležité si získané údaje sledovat, protože tak získáte množství důležitých informací, které vám mohou zvýšit i zisk stránky. Na začátek se podíváme na příklad, jak nám statistiky návštěvnosti můžou pomoci.

Inzerce

Příklad:

Vezměme si, že máte vlastní stránku a chcete zjistit, zda je pro návštěvníky zajímavá. To dokážete pomocí analýzy návštěvníků. Velkou výpovědní hodnotu má například průměrné trvání návštěvnosti na dané stránce nebo okamžitá míra odchodu. Pomocí těchto informací hned zjistíte, zda je vaše stránka na první pohled zajímavá, nebo ne.

Pomocí nástrojů pro měření návštěvnosti se můžete dozvědět spoustu zajímavých a důležitých informací o vašich návštěvnících. A známe mnoho nástrojů, pomocí kterých se dají statistiky sbírat. V článku si vzpomeneme na několik významných nástrojů.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Externí statistiky

Navrcholu.cz a Toplist.cz

Jedná se o dvě významné české stránky určené pro měření a analýzu údajů o návštěvnosti stránek. Tyto nástroje jsou naprosto jednoduché k použítí. Stačí si na své stránky vložit požadovaný script a budete moci začít sledovat údaje o návštěvnících. Níže můžete vidět náhled ze stránky Toplist.cz.

Toplist

Google Analytics

Jedná se o nástroj od Google. Mohu ho jen doporučit, protože je opravdu kvalitní, získáte množství informací o svých návštěvnících. Zobrazit si můžete informace kupříkladu o tom, odkud přišli návštěvníci na vaši stránku, jak na ní dlouho setrvali, jaké podstránky si prohlíželi nebo jaký operační systém používají. Nástroj Google Analytics má skutečně velké využití s množstvím informací. Co se vám možná hodí, je i fakt, že Google Analytics je možné propojit s reklamou Google AdWords.

Vlastní statistiky

AWstats

Jedná se o kvalitní analytický nástroj, který měří statistiky návštěvnosti přímo na vaší stránce. Tento nástroj si musíte stáhnout a zprovoznit na vlastním webu. Proto je to trochu náročnější než využití externích nástrojů, ale na druhé straně získáte velmi jasné a kvalitní informace, které pro vás budou určitě jen přínosem. Někdy jsou i kvalitnější než ty z externích nástrojů.

Příklad, jak vypadá analýza pomocí AWStats si můžete prohlédnout na adrese: http://www.nltechno.com/awstats/awstats.pl?config=destailleur.fr

Nástroj si můžete stáhnout zde: http://awstats.sourceforge.net/

WordPress, Prestashop a jiné

Pokud používáte na svých stránkách WordPress, PrestaShop nebo jiné podobné systémy, můžete statistiky získávat jednoduchým způsobem pomocí nainstalovaných modulů nebo pluginů. Stačí tak plugin nebo modul stáhnout a aktivovat. Je to jednoduché a jak kvalitní statistiky získáte, závisí na konkrétních nástrojích.

Na závěr

Poznali jste několik způsobů, jak můžete analyzovat návštěvnost na svých stránkách. Samozřejmě, existuje mnohem více nástrojů, ať už kvalitních nebo méně kvalitních, nebo placených či neplacených. V každém případě vám takové statistiky mohou výrazně pomoci při správě webové stránky.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Vladimír Macko

Student oboru Finance, bankovnictví a investování na Ekonomické fakultě Technické univerzity v Košicích. Mladý podnikatel, který rozjíždí svou činnost.

Nenechte si ujít

Premium
rozhon-bernatek-web

Oba prodali firmu. Oba úplně jinak. Příběhy Vivantisu a Ovečkárny | Martin Rozhoň a Martin Bernátek

Premium
adam-kolesa-web

Jak hledat prostor pro další růst? Takhle to dělá Dáme jídlo | Adam Kolesa

tomas-mitana-web

Největší technologické překážky v růstu e-shopů | Tomáš Mitana (Shoptet)

Právě vyšlo

jiri-kawulok-web

E-commerce v Česku: Co ji čeká a jak se připravit? | Jiří Kawulok (Lemonero)

Premium
petr-cernansky-web

Má prý zákaznickou podporu lepší než většina e-shopů. Jak ji Rybízák dělá? | Petr Čerňanský

ruslan-skopal-web

Jak zvýšit ziskovost e-shopu? | Ruslan Skopal (Trenýrkárna.cz)

Nejoblíbenější

Premium
jan-hanus-web

Řídil firmy jako Mall či Kostelecké uzeniny. Co se naučil o zvládání krizí a transformací? | Jan Hanuš

Premium
bednar-dlouhy-web

2 miliardáři, 2 přístupy k řízení firmy. V čem se liší Shipmonk a Kiwi.com? | Jan Bednář a Oliver Dlouhý

Premium
alex-mlatilik-web

Zľavomatu hrozilo zavření a musel se vybudovat skoro od nuly | Aleš Mlátilík

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP header

Premium
jan-simkanic-web

Deník N: Cesta ze ztráty k provoznímu zisku | Ján Simkanič

Premium
lukas-uhl-web

Jak řešit krize firem? Příběh Pietro Filipi a Zootu | Lukáš Uhl

Premium
martina-horka-web

dm drogerie: Jak se řídí 4 tisíce zaměstnanců? | Martina Horká

Premium
filip-drimalka-web

AI mění řízení firem. Co můžete vyzkoušet už nyní? | Filip Dřímalka

Inzerce