Inzerce

Nástroje pro měření návštěvnosti aneb Jak zjistit, kolik lidí chodí na naše stránky?

Existuje mnoho různých nástrojů pro měření a analýzu návštěvnosti vašich stránek. Je velmi důležité si získané údaje sledovat, protože tak získáte množství důležitých informací, které vám mohou zvýšit i zisk stránky. Na začátek se podíváme na příklad, jak nám statistiky návštěvnosti můžou pomoci.

Inzerce

Příklad:

Vezměme si, že máte vlastní stránku a chcete zjistit, zda je pro návštěvníky zajímavá. To dokážete pomocí analýzy návštěvníků. Velkou výpovědní hodnotu má například průměrné trvání návštěvnosti na dané stránce nebo okamžitá míra odchodu. Pomocí těchto informací hned zjistíte, zda je vaše stránka na první pohled zajímavá, nebo ne.

Pomocí nástrojů pro měření návštěvnosti se můžete dozvědět spoustu zajímavých a důležitých informací o vašich návštěvnících. A známe mnoho nástrojů, pomocí kterých se dají statistiky sbírat. V článku si vzpomeneme na několik významných nástrojů.

Externí statistiky

Navrcholu.cz a Toplist.cz

Jedná se o dvě významné české stránky určené pro měření a analýzu údajů o návštěvnosti stránek. Tyto nástroje jsou naprosto jednoduché k použítí. Stačí si na své stránky vložit požadovaný script a budete moci začít sledovat údaje o návštěvnících. Níže můžete vidět náhled ze stránky Toplist.cz.

Toplist

Google Analytics

Jedná se o nástroj od Google. Mohu ho jen doporučit, protože je opravdu kvalitní, získáte množství informací o svých návštěvnících. Zobrazit si můžete informace kupříkladu o tom, odkud přišli návštěvníci na vaši stránku, jak na ní dlouho setrvali, jaké podstránky si prohlíželi nebo jaký operační systém používají. Nástroj Google Analytics má skutečně velké využití s množstvím informací. Co se vám možná hodí, je i fakt, že Google Analytics je možné propojit s reklamou Google AdWords.

Vlastní statistiky

AWstats

Jedná se o kvalitní analytický nástroj, který měří statistiky návštěvnosti přímo na vaší stránce. Tento nástroj si musíte stáhnout a zprovoznit na vlastním webu. Proto je to trochu náročnější než využití externích nástrojů, ale na druhé straně získáte velmi jasné a kvalitní informace, které pro vás budou určitě jen přínosem. Někdy jsou i kvalitnější než ty z externích nástrojů.

Příklad, jak vypadá analýza pomocí AWStats si můžete prohlédnout na adrese: http://www.nltechno.com/awstats/awstats.pl?config=destailleur.fr

Nástroj si můžete stáhnout zde: http://awstats.sourceforge.net/

WordPress, Prestashop a jiné

Pokud používáte na svých stránkách WordPress, PrestaShop nebo jiné podobné systémy, můžete statistiky získávat jednoduchým způsobem pomocí nainstalovaných modulů nebo pluginů. Stačí tak plugin nebo modul stáhnout a aktivovat. Je to jednoduché a jak kvalitní statistiky získáte, závisí na konkrétních nástrojích.

Na závěr

Poznali jste několik způsobů, jak můžete analyzovat návštěvnost na svých stránkách. Samozřejmě, existuje mnohem více nástrojů, ať už kvalitních nebo méně kvalitních, nebo placených či neplacených. V každém případě vám takové statistiky mohou výrazně pomoci při správě webové stránky.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Vladimír Macko

Student oboru Finance, bankovnictví a investování na Ekonomické fakultě Technické univerzity v Košicích. Mladý podnikatel, který rozjíždí svou činnost.

Nenechte si ujít

martin-jecmen-web

Z B2C do B2B. Jak začít prodávat firemním zákazníkům? | Martin Ječmen (BazarovéRegály.cz)

marek-odehnal-web

Finanční krize: Co se z nich můžeme naučit pro naše investování? | Marek Odehnal

marketa-danisova-web

Nejčastější chyby v e-mail marketingu | Markéta Danišová (SmartEmailing.cz)

Právě vyšlo

max-kovar-web

Jak se staví sklad? | Max Kovář (Skladon)

pavla-arnoldova-web

Hledání nových zaměstnanců do digitální agentury | Pavla Arnoldová (Fragile)

vit-endler-web

Aktuálně v e-commerce: Na čem teď pracovat? | Vít Endler (finGOOD.cz)

Nejoblíbenější

zdenek-jahoda-web

30 let v byznysu, budování značky Emco, řízení lidí | Zdeněk Jahoda

miroslav-tesar-web

Stabilizace rozpadající se firmy | Miroslav Tesař (Astratex)

michal-koubek-web

Jak získat bankovní úvěr pro váš e-shop? | Michal Koubek

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP obsah

michal-koubek-web

Jak získat bankovní úvěr pro váš e-shop? | Michal Koubek

zuzana-petrofova-web

Zuzana Ceralová Petrofová: Krizové řízení firmy, navazování na rodinnou historii, dlouhodobý úspěch v podnikání

martin-kasa-web

Martin Kasa: Investice do startupů, nemovitostí i bitcoinů, byznys s Pilulkou, ochrana spotřebitele

petr-bena-web

Budoucnost e-commerce a role marketplaces | Petr Bena z Alza.cz