Doporučujeme

Rozhovory o řízení firem prakticky a do hloubky

Získejte praktické tipy pro řízení vaší firmy
Podrobné rozhovory se zkušenými podnikateli
Vytvořte úspěšnou strategii pro váš byznys
Zjistit více

Inzerce

Na firemní auta si dávejte v zimě obzvlášť velký pozor

Sice je ještě podzim, ale klesající teploty naznačují, že zima se blíží. Ta je velkým strašákem pro majitele aut. Velký pozor by si také měly dávat firmy, které mají svůj vlastní vozový park. Všechna auta začněte připravovat na zimu dřív, než bude pozdě.

Přezujte pneumatiky včas

Zimní pneumatiky jsou všeobecnou povinností od 1. listopadu do 31. března. Přezout letní gumy za zimní byste měli u vašich firemních vozů v okamžiku, kdy klesnou teploty pod 7 ℃. Výhodou složení zimní pneumatiky je větší přilnavost, schopnost samočištění, zvýšená účinnost brzdění.

Na některých českých komunikacích ani není možné jet v zimě bez zimních pneumatik. Mohla by vás za to čekat vyšší pokuta. Problém může také nastat při cestě do zahraničí. Vždy si proto zjistěte, jaká opatření přijala v souvislosti se zimními pneumatikami země, do které se chystáte vycestovat. Vysoké pokuty vás například čekají v Rakousku, Itálie má zas určené jiné období na přezutí. Při nesprávném obutí může také dojít ke krácení pojistného při pojistné události, pokud je prokázána souvislost mezi nehodou a špatným obutím.

Nepodceňujte pojištění

Abyste byli plně chráněni v případě pojistné události, nepodceňujte pojištění vozidla. Povinné ručení je stanoveno zákonem, ale řada podnikatelů chce ušetřit na havarijním pojištění. To se ale nevyplácí, protože oprava auta či náhrada škod pak může vyjít hodně draho. To by mohlo mít negativní vliv na vaše podnikání. Havarijní pojištění vás chrání například také před vandalismem, krádeží, přírodními živly či zvěří.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Zdroj: Unspash.com

Při sjednávání firemního pojištění aut si zjistěte, jak se o vás daná pojišťovna postará, jak se vyřizují pojistné události, jakou asistenční službu nabízí. Ta je v dnešní době velmi důležitá. Pomůže i poradí.

Můžete si ale sjednat i různá připojištění, která se vám možná budou hodit, pokud jsou vaše firemní auta používaná opravdu často – například pojištění předních skel, zajištění náhradního vozidla či nadstandardní rozsah asistenčních služeb.

Nezapomeňte na zimní výbavu

Auta musí být připravena na zimu se vším všudy. Nezapomeňte proto nechat vyměnit ve firemních vozech chladící směs a směs do ostřikovačů za zimní. Důležité je také dobré fungování stěračů, proto je dobré překontrolovat hromadně jejich funkci a případně vyměnit gumové břity. Autobaterie by měla být ve skvělé kondici.

Ve výbavě auta by neměla v zimě chybět škrabka na okna, rukavice, deka, sněhové řetězy, startovací kabely. Informujte své zaměstnance, kteří firemní auta používají, aby vždy před cestou auto pořádně očistili od sněhu a ledu a nezapomněli ani na SPZ. Můžete jim dopřát školení na nandavání sněhových řetězů.

Nezapomeňte na další „strašáky” na silnici

V zimě není náhodou, že řidič narazí na mlhu. Podle statistik je pravděpodobnost usmrcení účastníka silničního provozu za mlhy dvakrát vyšší. My Češi, bohužel, neumíme moc mlhovky používat a často je využíváme i tam, kde netřeba. Poučte své řidiče, že zadní mlhovka se zapíná v případě, že viditelnost před nimi je max. 100 metrů. Přední mlhovky jsou jen na nejvyšší stav nouze, pokud je silná mlha, hustě sněží nebo prší.

Zdroj: Pexels.com

V zimě na nás také čeká vyšší počet hodin bez sluníčka. Toto je období nebezpečné hlavně pro chodce, ale i tak opět upozorněte své řidiče na tuto skutečnost a vyžaduje od nich přísné dodržování všech rychlostních omezení, stejně jako přizpůsobení jízdy počasí a stavu vozovky.

Samostatnou kapitolou nehodovosti v Česku je také zvěř, která se může vyskytnou na území ČR v podstatě kdekoliv. Na webových stránkách www.srazenazver.cz můžete najít podrobnější informace o výskytu zvířat, ale takováto nehoda se může stát i ve velkém městě. Připomeňte svým řidičům, že v takovém momentě není dobré strhnout volant do strany. Po střetu se zvířetem je pak vždy nutné zavolat policii.

Přejeme vám zimu bez nehod!

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

inzerce

Publikujeme každý den, což nás něco stojí. Označený reklamní článek zde můžete mít i vy!

Nenechte si ujít

lukas-hejtmanek-web

200 farmářů v Kambodži. Jak funguje byznys pepře pepperfield? | Lukáš Hejtmánek

Premium
milan-petr-web

Finanční zdraví firmy, potenciál růstu a kamenné prodejny | Milan Petr (McPen)

martin-jares-web

Ponákupní marketing e-shopu. Jak se dělá? | Martin Jareš (Foxdeli)

Právě vyšlo

Premium
martin-penicka-web

Zažité metody nefungují. Řízení firmy je velmi komplexní | Martin Pěnička (TisknuLevně.cz)

petr-macek-web

Finanční řízení firmy v nepříznivé době | Petr Macek (Caflou)

Premium
karel-parizek-web

Jak řídit marketingový tým? | Karel Pařízek

Nejoblíbenější

Premium
alex-mlatilik-web

Zľavomatu hrozilo zavření a musel se vybudovat skoro od nuly | Aleš Mlátilík

Premium
petr-ludwig-web

Petr Ludwig: 18 let v byznysu a kampaň s dosahem 1,3 miliardy lidí

Premium
pavel-voparil-web

Zvládání krize v e-commerce. Co pomohlo Bonami? | Pavel Vopařil

Komentáře

TOP header

Premium
jitka-dvorakova-web

Jitka Dvořáková: Co brzdí růst firem v e-commerce?

Premium
daniel-kral-web

Amazon. Takhle na něm prodává Dermacol | Daniel Král

Premium
vladimir-slavik-web

Strategie pro e-shop, který chce růst | Vladimír Slavík

Premium
daniel-hejl-web

Úspěch Productboardu: Jak vytvořit produkt s miliardovou hodnotou? | Daniel Hejl

Inzerce