Doporučujeme

Rozhovory o řízení firem prakticky a do hloubky

Získejte praktické tipy pro řízení vaší firmy
Podrobné rozhovory se zkušenými podnikateli
Vytvořte úspěšnou strategii pro váš byznys
Zjistit více

Na co si dát pozor před spuštěním e-shopu? 

Inzerce

Inzerce

Co je v procesu tvorby e-shopu posledním a nejdůležitějším krokem? Jeho převod na ostrý provoz a vlastní doménu. Každá chyba vás potenciálně stojí nejen dokončenou objednávku, ale také věrnost zákazníka, kterou už nemusíte nikdy získat. Jak a co před spuštěním zkontrolovat?

To pro vás níže shrnuli odborníci na pronájem e-shopu z UPgates.

Objednávky a vše okolo

Než spustíte e-shop do ostrého provozu, musíte testovat tu nejzásadnější funkci. Nákup produktů a registraci. Krok po kroku si několikrát projděte nákupní proces v košíku, vyzkoušejte si vyplňovat různé registrační údaje a varianty, otestujte práci a funkčnost v košíku.

Doprava

Při vytváření doprav věnujte maximální pozornost omezení doprav. Nevhodné nastavení těchto omezení může zapříčinit to, že se v košíku nenabízí výběr dopravy. Na ten se váže i výběr plateb. Čím více možností dopravy klientům nabídnete, tím se zákonitě sníží počet takzvaných nedokončených / opuštěných košíků. Zvýšíte tím konverzní poměr (počet dokončených nákupů) vašeho e-shopu. Dobře tak zvažte, jaké dopravce oslovíte, nasmlouváte a na e-shopu nabídnete.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Platba

Stejně jako u dopravy je potřeba i u plateb rozmyslet, co všechno zákazníkům nabídnete. Nastavení platby hotově, dobírkou nebo převodem nebude nic složitého. Háček ale může nastat při napojení a zřízení platebních brány sloužící k rychlým online platbám nebo platbě kartou. V prvé řadě si musíte vybrat, kterou platební bránu chcete využívat. Záležet bude nejen na ceně za zřízení, ale i na procentuálním poplatku neboli sazbě platební brány. Nastavení propojení s platební bránou se řadí mezi technické úkony. Každá brána má svůj specifický postup.

Údaje o provozovateli a správnost systémových emailů

V rámci testování objednávek je potřeba vyzkoušet také systémové emaily. Zda mají správný obsah a jejich zasílání je funkční. Jsou to totiž emaily, které zákazník obdrží v návaznosti na objednávku a změny stavu objednávky. Není na škodu si všechny e-maily a dokumenty překontrolovat a upravit dle potřeby.

Grafika

To, jak e-shop vypadá, nesmíte nikdy podcenit. Grafika a design prodávají a mají schopnost zaujmout na první pohled. Aktuální a atraktivní design návštěvníkovi řekne, že držíte tempo s dobou. U e-shopů je nutné projít zvlášť každou stránku (hlavní stránku, stránku se seznamem produktů, stránku s detailem produktu, stránku s články a dalším obsahem) a zkontrolovat správnost zobrazení. Důležité je podívat se na zobrazení nejen na počítači či notebooku, ale také v mobilu nebo například na tabletu.

Funkce systému

Před tím, než vše finálně spustíte, je vždy potřeba detailně projít e-shop systém. U pronájmu je potřeba se s funkcemi seznámit velmi dopodrobna a předem. Společně s propojeními jsou totiž ve většině případů dány pevně. Nelze tak ihned a na vyžádání očekávat nové funkce, úpravy těch stávajících nebo implementaci a napojení systému třetích stran na základě vašich individuálních požadavků.

Obsah pro uživatele a vyhledávače 

Vždy dbejte na vytváření kvalitního a pro uživatele přínosného obsahu. Obsah vašeho e-shopu se ale musí líbit také vyhledávačům. Ty dle jeho relevantnosti umísťují vaše stránky ve výsledcích vyhledávání na různé pozice.

Co všechno si pod obsahem konkrétně představit?

  • názvy a popisy produktů
  • názvy a popisy kategorií
  • články
  • aktuality
  • rádce
  • výhody obchodu
  • odkazy
  • samostatné stránky (Obchodní podmínky aj.)
  • další

Produkty a jejich funkčnost 

U produktů je potřeba zkontrolovat zejména ceníky a správné nastavení cen. To ale není jediné. Prodej podpoříte například přidáním souvisejících či alternativních produktů, sad apod. Správně fungovat by mělo také fulltextové vyhledávání, které může usnadnit cestu zákazníka k produktu.

Marketing a zabezpečení 

Před spuštěním doporučujeme projít SEO nastavení. Dále je možno v rámci marketingu e-shopu spravovat různé typy slev nebo například hodnocení a recenze produktu. Zákazníci ocení věrnostní program. Stále oblíbenou funkcí je aktivace hlídacího psa. Zabezpečení a důvěryhodnost vašeho e-shopu zvýšíte aktivací SSL certifikátu.

Propojení a základní analytické nástroje 

Před spuštěním je žádoucí otestovat si propojení na veškeré systémy třetích stran, které využíváte. Základem, bez kterého byste ale být neměli, jsou nástroje Google. Konkrétně Google Analytics a Google Search Console. Dále zkontrolujte propojení a správné měření konverzí s PPC systémy (Google Ads, Sklik, Facebook a zbožové srovnávače).

Závěrem

Kontrola před ostrým spuštěním e-shopu je něco, co byste neměli podcenit. Můžete se tím vyvarovat zástupu problémů. Když si na ní dáte záležet, bude vše fungovat tak, jak má. Nepřijdete zbytečně o žádné zákazníky. Naopak jich mnoho na svůj e-shop dostanete a přimějete k nákupu. Věnovat finální kontrole pár hodin času se vyplatí. Na závěr vám přejeme úspěšný přechod z testovací verze na ostrý provoz. A v neposlední řadě také mnoho objednávek, spokojených zákazníků a úspěšný online byznys.

E-shop pronájem UPgates si můžete jednoduše založit a vyzkoušet na 30 dní zdarma. Neváhejte a staňte se úspěšným online podnikatelem ještě dnes.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

inzerce

Publikujeme každý den, což nás něco stojí. Označený reklamní článek zde můžete mít i vy!

Nenechte si ujít

Premium
michal-vodak-web

Heureka: E-commerce čekají obrovské změny. Co mají e-shopy dělat? | Michal Vodák

petr-macek-web

Průzkum: Jak vidí české firmy svou budoucnost? | Petr Macek (Caflou)

Premium
jan-moravcik-web

Jak zvýšit ziskovost e-shopu? Příklad GentlemanStore.cz | Jan Moravčík

jiri-rostecky-jiri-jemelka-web

Jirka Rostecký o řízení firem: Vytvořte si dobré majitelské zadání | Jiří Jemelka (JPF)

Premium
ondrej-vanek-web

Proč jsou malé firmy tak křehké? A jak to změnit? | Ondřej Vaněk (Blindspot)

gabriela-mrkvicova-web

Zkušená networkerka: Jak v byznysu budovat kvalitní vztahy? | Gabriela Mrkvicová (Smart Network)

jan-astary-web

Jak se buduje e-commerce agentura? | Ján Aštary (Dexfinity)

Premium
martin-schovanec-web

Jak otočit kormidlo firmy novým směrem? Příběh Xzone | Martin Schovanec

Komentáře

Vybraná témata

TOP header

Premium
daniel-hejl-web

Úspěch Productboardu: Jak vytvořit produkt s miliardovou hodnotou? | Daniel Hejl

Premium
vladimir-slavik-web

Strategie pro e-shop, který chce růst | Vladimír Slavík

Premium
alex-mlatilik-web

Zľavomatu hrozilo zavření a musel se vybudovat skoro od nuly | Aleš Mlátilík

Premium
daniel-kral-web

Amazon. Takhle na něm prodává Dermacol | Daniel Král

Inzerce