Více než 1300 videorozhovorů a podcastů o byznysu

Inzerce

Inzerce

VIDEO: Karel Lyčka: Proč by e-shop měl mít mobilní aplikaci?

Získat premium obsah

Přidejte se
mezi předplatitele

Poslouchejte
neomezeně
Rozhovory
více do hloubky
Exkluzivní
hosté
Audio podcast
na cesty
VYBRAT TARIF

Budoucnost je v mobilech. To slyšíme ze všech stran. Jenomže, jak ta budoucnost vlastně vypadá a nejsou mobilní aplikace doménou jen největších hráčů na trhu?

Pozvání tentokrát přijal Karel Lyčka. V Česku je málo kvalifikovanějších lidí na téma využití mobilních aplikací v e-commerce, než je právě Karel. Na tuto budoucnost totiž vsází všechno, jelikož rozjel firmu Asymbo, který vyvíjí aplikaci m-shop. Díky ní si každý může vytvořit vlastní mobilní aplikaci pro e-shop.

M-commerce roste až 3x rychleji než celá e-commerce

„Mobil není samostatný informační, komunikační a prodejní kanál. Jde o víc než jen o používání mobilních zařízení. Pro mobilní uživatele znamená životní styl založený na aktivitě, dynamice a nepřetržitém ruchu na pomezí online i offline světa,“ říká Karel už při přípravě na natáčení.

V zápětí také dodává, že mobilní obchodování roste až 3x rychleji než celá e-commerce, ale že spousta e-shopů dnes neví, jak mobilnímu spotřebiteli prodávat, jaké jsou jeho potřeby a jakými cestami se během nakupování ubírá.

Co se v rozhovoru dozvíte?

Rozhovor jsem se snažil vést tak, aby vám představil možnosti využití mobilních aplikací e-shopy. Také mě zajímalo, zda si uživatelé chtějí do mobilů instalovat aplikace e-shopů, které používají, a zda je třeba nelimituje kapacita mobilních telefonů. Nezmínit jsem ale nemohl ani další zásah do soukromí a veškeré bariéry, které v tomto ohledu přicházejí. Především se ale dozvíte:

  • Kdy je pro e-shop mobilní aplikace výhodná?
  • Jak mohou e-shopy svoje aplikace využít?
  • Proč uživatelé aplikace uvítají a proč nikoliv?
  • Jak se liší používání mobilních aplikací u nás a v zahraničí?
  • Co snižuje a co zvyšuje motivaci uživatelů aplikace instalovat?
  • Jak může i malý e-shop vytvořit vlastní mobilní aplikaci?
  • Jaké výsledky aplikace přinesla klientům Asymba?

Navrhněte otázky i vy

Otázky dalším hostům můžete pokládat i vy. Tuto novou možnost máte díky všem, kteří mi ji navrhli prostřednictvím dotazníku. Stačí, když se přidáte do této skupiny na Facebooku, případně nás budete sledovat na Twitteru. Karel je první host, kterému jste pokládali otázky i vy.

Rozhovor najdete ke stažení na iTunes, případně v MP3 zde.

Statistiky a další zajímavosti od Asymba:

Karel disponuje unikátním náhledem do praxe využívání mobilních aplikací e-shopy. Požádal jsem ho proto i o nějaké statistiky a zajímavosti od klientů Asymba i ze světa.

metalshop-graf
Metalshop.cz (1). Rok 2015. Dva měsíce po spuštění mobilní aplikace. M-shop zajistil 2x větší tržby z mobilních zařízení. Zdroj: Asymbo
metalshop-tabulka
Metalshop.cz (2). Rok 2015. Dva měsíce po spuštění mobilní aplikace. Konverzní poměr m-shopu je 9x vyšší (4, 4 %) než u mobilního webu (0, 52 %). Co do samotných instalací dosahuje cca 12 %. Zdroj: Asymbo
graf_general_sport
General Sport. Rok 2015. Dva měsíce po spuštění mobilní aplikace m-shop generuje 21 % objednávek. Počet aktivních instalací: 1900. Konverzní poměr v m-shopu je 10,2 %. 57 % návštěvníků se do m-shopu vrací. Zdroj: Asymbo
criteo-us-mobile-commerce-trend
Konverzní poměr mobilní aplikace je globálně o 120% vyšší než v mobilním prohlížeči. Zákazníci si více prohlížejí produkty, více je vkládají do košíku a častěji nakupují. Zdroj: Criteo (výzkum na základě dat 3300 online retailových a cestovatelských společností)

Co byste měli vědět?

Použitá melodie: Steve Combs – Zero (CC BY 4.0)

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Autor: Jiří Rostecký

Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních 8 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 300. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.

Komentáře

Kazimír

Před 8 roky

Ahoj, bude odkaz na mp3? ta možnost je totiž naprosto geniální. Díky moc!

Odpovědět »

Jiří Rostecký Sledovat @jirirostecky

Před 8 roky

Jasně, MP3 najdeš tady: http://bit.ly/KarelLyckaMP3 :-)

Odpovědět »

Radek Masek

Před 8 roky

nejsem schopen si to prehrat cele… popravde receno… je to des a hruza… hodinu a opravdu o nicem..

Odpovědět »

jarda janicek

Před 8 roky

Já ještě video neviděl a určitě se podívám, ale dívám se z mobilu na webové stránky m-shopu a dost hrůza. Takhle špatně mobilne responzivni web jsem dlouho nevidel, trochu špatná vizitka nemyslíte?

Odpovědět »

Miroslav Hora

Před 8 roky

Myslím, že Google mobilní aplikace potlačuje v SERPu, nemá je jak indexovat, tak bych to viděl na ne zrovna super řešení. Navíc dnes, kdy HTML a Angular aj., umožňují webu se hodně chovat jako aplikace, pokud je to nezbytné a promítat stav do URL tzv. routing, tak mě osobně mít web jako aplikaci přijde hodně zbytné.

Prostě, pokud appku, tak jako funkční doplněk s nějakou přidanou hodnotou, jen jako náhrada webu je to zabité.

Odpovědět »

Jan

Před 8 roky

Pokud to mají dobře udělaný a používají appindexing, tak vyhledávač na mobilu bude výsledky pro apku, kterou máš naistalovanou, spíš upřednostňovat – mrkni na poslední I/O, tam se to hodně řešilo. Google samozřejmě tuší, že apek bude přibývat, tak to nemůže ignorovat, jinak by mu taky mohl ujet vlak (Facebook, Twitter atd. se snaží už nějakou dobu)

Odpovědět »

Zuzka

Před 8 roky

Mě zas tak hrozný ten web nepřijde. Co konkrétně je tak špatně? Responzivní je, na mobilu se mi zobrazuje naprosto v pohodě.. viděla jsem mnohem horší mobilu přizpůsobené weby.

Odpovědět »

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

Vybraná témata

Nenechte si ujít

Premium
martin-komarek-web

Sklad pro rychle rostoucí e-shop. Jak ho buduje Grizly.cz? | Martin Komárek

marek-odehnal-web

Jak investuje největší hedge fond světa? | Marek Odehnal

katka-luskova-web

Z korporátu na volnou nohu. Jak rozjet úspěšný byznys? | Jiří Rostecký & Katka Lusková

Premium
gabriela-teissing-web

Expanze do zahraničí za 100 milionů. Jak Creative Dock dobývá svět? | Gabriela Teissing

jiri-jemelka-web

Do čeho ve firmě investovat peníze? | Jiří Jemelka (JPF)

jiri-rostecky-web

Jiří Rostecký: Jak růst na volné noze? | Marián Kamenišťák

Premium
marcel-klaus-web

1,5 miliardy ročně. Jak Marcel Klaus vybudoval největšího výrobce dřevěných palet v Česku?

kovar-gabco-web

Fulfillment: Je pro každého? A co firmy se specifickými produkty? | Max Kovář a Roman Gabčo (Skladon)