Inspirace pro vaše podnikání a marketing

VIDEO: Karel Lyčka: Proč by e-shop měl mít mobilní aplikaci?

A mohou si ji dovolit jen největší hráči na trhu? Podívejte se na video a zjistěte, jak se vyvíjí trend mobilních aplikací v e-commerce.

Budoucnost je v mobilech. To slyšíme ze všech stran. Jenomže, jak ta budoucnost vlastně vypadá a nejsou mobilní aplikace doménou jen největších hráčů na trhu?

Pozvání tentokrát přijal Karel Lyčka. V Česku je málo kvalifikovanějších lidí na téma využití mobilních aplikací v e-commerce, než je právě Karel. Na tuto budoucnost totiž vsází všechno, jelikož rozjel firmu Asymbo, který vyvíjí aplikaci m-shop. Díky ní si každý může vytvořit vlastní mobilní aplikaci pro e-shop.

M-commerce roste až 3x rychleji než celá e-commerce

„Mobil není samostatný informační, komunikační a prodejní kanál. Jde o víc než jen o používání mobilních zařízení. Pro mobilní uživatele znamená životní styl založený na aktivitě, dynamice a nepřetržitém ruchu na pomezí online i offline světa,“ říká Karel už při přípravě na natáčení.

V zápětí také dodává, že mobilní obchodování roste až 3x rychleji než celá e-commerce, ale že spousta e-shopů dnes neví, jak mobilnímu spotřebiteli prodávat, jaké jsou jeho potřeby a jakými cestami se během nakupování ubírá.

Co se v rozhovoru dozvíte?

Rozhovor jsem se snažil vést tak, aby vám představil možnosti využití mobilních aplikací e-shopy. Také mě zajímalo, zda si uživatelé chtějí do mobilů instalovat aplikace e-shopů, které používají, a zda je třeba nelimituje kapacita mobilních telefonů. Nezmínit jsem ale nemohl ani další zásah do soukromí a veškeré bariéry, které v tomto ohledu přicházejí. Především se ale dozvíte:

  • Kdy je pro e-shop mobilní aplikace výhodná?
  • Jak mohou e-shopy svoje aplikace využít?
  • Proč uživatelé aplikace uvítají a proč nikoliv?
  • Jak se liší používání mobilních aplikací u nás a v zahraničí?
  • Co snižuje a co zvyšuje motivaci uživatelů aplikace instalovat?
  • Jak může i malý e-shop vytvořit vlastní mobilní aplikaci?
  • Jaké výsledky aplikace přinesla klientům Asymba?

Navrhněte otázky i vy

Otázky dalším hostům můžete pokládat i vy. Tuto novou možnost máte díky všem, kteří mi ji navrhli prostřednictvím dotazníku. Stačí, když se přidáte do této skupiny na Facebooku, případně nás budete sledovat na Twitteru. Karel je první host, kterému jste pokládali otázky i vy.

Rozhovor najdete ke stažení na iTunes, případně v MP3 zde.

Statistiky a další zajímavosti od Asymba:

Karel disponuje unikátním náhledem do praxe využívání mobilních aplikací e-shopy. Požádal jsem ho proto i o nějaké statistiky a zajímavosti od klientů Asymba i ze světa.

metalshop-graf

Metalshop.cz (1). Rok 2015. Dva měsíce po spuštění mobilní aplikace. M-shop zajistil 2x větší tržby z mobilních zařízení. Zdroj: Asymbo

metalshop-tabulka

Metalshop.cz (2). Rok 2015. Dva měsíce po spuštění mobilní aplikace. Konverzní poměr m-shopu je 9x vyšší (4, 4 %) než u mobilního webu (0, 52 %). Co do samotných instalací dosahuje cca 12 %. Zdroj: Asymbo

graf_general_sport

General Sport. Rok 2015. Dva měsíce po spuštění mobilní aplikace m-shop generuje 21 % objednávek. Počet aktivních instalací: 1900. Konverzní poměr v m-shopu je 10,2 %. 57 % návštěvníků se do m-shopu vrací. Zdroj: Asymbo

criteo-us-mobile-commerce-trend

Konverzní poměr mobilní aplikace je globálně o 120% vyšší než v mobilním prohlížeči. Zákazníci si více prohlížejí produkty, více je vkládají do košíku a častěji nakupují. Zdroj: Criteo (výzkum na základě dat 3300 online retailových a cestovatelských společností)

Co byste měli vědět?

Použitá melodie: Steve Combs – Zero (CC BY 4.0)
Okomentovat článek

Sdílejte článek přátelům:

Autor: Jiří Rostecký

Jirkovi je 24 let. Hned po střední založil svoji první firmu. Tu v roce 2016 prodal. Od té doby se naplno věnuje Mladému podnikateli. Baví ho poslouchat lidské příběhy, inspirovat ostatní svými videorozhovory a pomáhat lidem v jejich osobním i podnikatelském rozvoji. Píše blog o podnikání na internetu.

Komentáře čtenářů: 7

  1. Kazimír

    -

    Ahoj, bude odkaz na mp3? ta možnost je totiž naprosto geniální. Díky moc!

    Odpovědět
  2. Radek Masek

    -

    nejsem schopen si to prehrat cele… popravde receno… je to des a hruza… hodinu a opravdu o nicem..

    Odpovědět
  3. jarda janicek

    -

    Já ještě video neviděl a určitě se podívám, ale dívám se z mobilu na webové stránky m-shopu a dost hrůza. Takhle špatně mobilne responzivni web jsem dlouho nevidel, trochu špatná vizitka nemyslíte?

    Odpovědět
    • Miroslav Hora

      -

      Myslím, že Google mobilní aplikace potlačuje v SERPu, nemá je jak indexovat, tak bych to viděl na ne zrovna super řešení. Navíc dnes, kdy HTML a Angular aj., umožňují webu se hodně chovat jako aplikace, pokud je to nezbytné a promítat stav do URL tzv. routing, tak mě osobně mít web jako aplikaci přijde hodně zbytné.

      Prostě, pokud appku, tak jako funkční doplněk s nějakou přidanou hodnotou, jen jako náhrada webu je to zabité.

      Odpovědět
      • Jan

        -

        Pokud to mají dobře udělaný a používají appindexing, tak vyhledávač na mobilu bude výsledky pro apku, kterou máš naistalovanou, spíš upřednostňovat – mrkni na poslední I/O, tam se to hodně řešilo. Google samozřejmě tuší, že apek bude přibývat, tak to nemůže ignorovat, jinak by mu taky mohl ujet vlak (Facebook, Twitter atd. se snaží už nějakou dobu)

        Odpovědět
    • Zuzka

      -

      Mě zas tak hrozný ten web nepřijde. Co konkrétně je tak špatně? Responzivní je, na mobilu se mi zobrazuje naprosto v pohodě.. viděla jsem mnohem horší mobilu přizpůsobené weby.

      Odpovědět

Přidejte vlastní komentář

Skrýt reklamu