Budoucnost je v mobilech. To slyšíme ze všech stran. Jenomže, jak ta budoucnost vlastně vypadá a nejsou mobilní aplikace doménou jen největších hráčů na trhu?
Inzerce
Pozvání tentokrát přijal Karel Lyčka. V Česku je málo kvalifikovanějších lidí na téma využití mobilních aplikací v e-commerce, než je právě Karel. Na tuto budoucnost totiž vsází všechno, jelikož rozjel firmu Asymbo, který vyvíjí aplikaci m-shop. Díky ní si každý může vytvořit vlastní mobilní aplikaci pro e-shop.
M-commerce roste až 3x rychleji než celá e-commerce
„Mobil není samostatný informační, komunikační a prodejní kanál. Jde o víc než jen o používání mobilních zařízení. Pro mobilní uživatele znamená životní styl založený na aktivitě, dynamice a nepřetržitém ruchu na pomezí online i offline světa,“ říká Karel už při přípravě na natáčení.
V zápětí také dodává, že mobilní obchodování roste až 3x rychleji než celá e-commerce, ale že spousta e-shopů dnes neví, jak mobilnímu spotřebiteli prodávat, jaké jsou jeho potřeby a jakými cestami se během nakupování ubírá.
Doporučujeme
Premium rozhovoryexkluzivně pro předplatitele
Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.
Rozhovor jsem se snažil vést tak, aby vám představil možnosti využití mobilních aplikací e-shopy. Také mě zajímalo, zda si uživatelé chtějí do mobilů instalovat aplikace e-shopů, které používají, a zda je třeba nelimituje kapacita mobilních telefonů. Nezmínit jsem ale nemohl ani další zásah do soukromí a veškeré bariéry, které v tomto ohledu přicházejí. Především se ale dozvíte:
Kdy je pro e-shop mobilní aplikace výhodná?
Jak mohou e-shopy svoje aplikace využít?
Proč uživatelé aplikace uvítají a proč nikoliv?
Jak se liší používání mobilních aplikací u nás a v zahraničí?
Co snižuje a co zvyšuje motivaci uživatelů aplikace instalovat?
Jak může i malý e-shop vytvořit vlastní mobilní aplikaci?
Jaké výsledky aplikace přinesla klientům Asymba?
Konverzní poměr mobilní aplikace je globálně o 120% vyšší než v mobilním prohlížeči. https://t.co/RCh3erSL2n
Otázky dalším hostům můžete pokládat i vy. Tuto novou možnost máte díky všem, kteří mi ji navrhli prostřednictvím dotazníku. Stačí, když se přidáte do této skupiny na Facebooku, případně nás budete sledovat na Twitteru. Karel je první host, kterému jste pokládali otázky i vy.
Karel disponuje unikátním náhledem do praxe využívání mobilních aplikací e-shopy. Požádal jsem ho proto i o nějaké statistiky a zajímavosti od klientů Asymba i ze světa.
Metalshop.cz (1). Rok 2015. Dva měsíce po spuštění mobilní aplikace. M-shop zajistil 2x větší tržby z mobilních zařízení. Zdroj: AsymboMetalshop.cz (2). Rok 2015. Dva měsíce po spuštění mobilní aplikace. Konverzní poměr m-shopu je 9x vyšší (4, 4 %) než u mobilního webu (0, 52 %). Co do samotných instalací dosahuje cca 12 %. Zdroj: AsymboGeneral Sport. Rok 2015. Dva měsíce po spuštění mobilní aplikace m-shop generuje 21 % objednávek. Počet aktivních instalací: 1900. Konverzní poměr v m-shopu je 10,2 %. 57 % návštěvníků se do m-shopu vrací. Zdroj: AsymboKonverzní poměr mobilní aplikace je globálně o 120% vyšší než v mobilním prohlížeči. Zákazníci si více prohlížejí produkty, více je vkládají do košíku a častěji nakupují. Zdroj: Criteo (výzkum na základě dat 3300 online retailových a cestovatelských společností)
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních 8 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už bezmála 1 200. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.
Nenechte si ujít
Shoptet a financování e-shopů. Proč to dává smysl? | Ondřej Buben
Já ještě video neviděl a určitě se podívám, ale dívám se z mobilu na webové stránky m-shopu a dost hrůza. Takhle špatně mobilne responzivni web jsem dlouho nevidel, trochu špatná vizitka nemyslíte?
Myslím, že Google mobilní aplikace potlačuje v SERPu, nemá je jak indexovat, tak bych to viděl na ne zrovna super řešení. Navíc dnes, kdy HTML a Angular aj., umožňují webu se hodně chovat jako aplikace, pokud je to nezbytné a promítat stav do URL tzv. routing, tak mě osobně mít web jako aplikaci přijde hodně zbytné.
Prostě, pokud appku, tak jako funkční doplněk s nějakou přidanou hodnotou, jen jako náhrada webu je to zabité.
Pokud to mají dobře udělaný a používají appindexing, tak vyhledávač na mobilu bude výsledky pro apku, kterou máš naistalovanou, spíš upřednostňovat – mrkni na poslední I/O, tam se to hodně řešilo. Google samozřejmě tuší, že apek bude přibývat, tak to nemůže ignorovat, jinak by mu taky mohl ujet vlak (Facebook, Twitter atd. se snaží už nějakou dobu)
Mě zas tak hrozný ten web nepřijde. Co konkrétně je tak špatně? Responzivní je, na mobilu se mi zobrazuje naprosto v pohodě.. viděla jsem mnohem horší mobilu přizpůsobené weby.
Nebuďte na podnikání sami. Čerpejte know-how zkušených podnikatelů. Praktické informace pro vaši firmu. Přidejte se mezi podnikatele, co rostou s námi.
Na našich stránkách používáme cookies. Kliknutím na „Přijmout vše“ souhlasíte s použitím všech cookies. Kliknutím na „Nastavení“ nám můžete poskytnout souhlas jen s konkrétními cookies. Zjistit více Přijmout všeOdmítnout všeNastavení
Nastavení cookies
Nastavení cookies
Tento web používá cookies, aby zlepšil váš zážitek při procházení našeho webu. Z nich jsou cookies, které jsou ohodnoceny jako nezbytné, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou třeba pro základní fungování webových stránek. Používáme také soubory cookies třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a pochopit, jak náš web užíváte. Tyto soubory cookies budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s Vaším souhlasem. Současně máte možnost se z těchto cookies odhlásit. Odhlášení z těchto souborů cookies však může ovlivnit váš zážitek z užívání webových stránek.
Nezbytné soubory cookies jsou zásadní pro správnou funkci webových stránek. Tyto cookies zajišťují základní a bezpečnostní funkce webu zcela anonymně.
Cookie
Délka
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”.
cookielawinfo-checkbox-functional
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”.
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”.
cookielawinfo-checkbox-others
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”.
PHPSESSID
relační
Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách.
viewed_cookie_policy
11 měsíců
Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje.
Funkční soubory cookies pomáhají provádět funkce, jako je například sdílení obsahu webových stránek na sociálních sítích, sbírání zpětné vazby a další funkce třetích stran.
Cookie
Délka
Popis
language
relační
Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele.
sb
2 roky
Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek.
sp_landing
1 den
Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem.
sp_t
1 rok
Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem.
wordpress_logged_in_*
14,5 dne
Cookie slouží k autorizaci přihlášení
wordpress_sec_*
14,5 dne
Cookie slouží k autorizaci přihlášení
wordpress_test_cookie
wpj_is_logged_in
14,5 dne
Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený
Analytické soubory cookies slouží k pochopení interakce mezi návštěvníky a webem. Tyto soubory cookies poskytují informace o statistikách, počtech návštěvníků, míře okamžitých odchodů, zdroji návštěvnosti atd.
Cookie
Délka
Popis
_ga
2 roky
Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem.
_gat
1 den
Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností.
_gid
1 den
Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem.
_hjAbsoluteSessionInProgress
30 minut
Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát.
_hjFirstSeen
30 minut
Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka.
_hjid
365 dní
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
_hjIncludedInPageviewSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu.
_hjIncludedInSessionSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky.
_hjIncludedInSessionSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu.
_hjRecordingEnable
relační
Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran.
_hjRecordingLastActivity
relační
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
_hjRecordingLastActivity
Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace.
_hjTLDTest
relační
Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky.
CONSENT
2 roky
Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù.
hjViewportId
relační
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
Vuid
2 roky
Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny.
Reklamní soubory cookies se používají k poskytování relevantních reklam a marketingových kampaní návštěvníkům. Tyto soubory cookies sledují návštěvníky na různých webových stránkách a shromažďují informace za účelem poskytování reklam přizpůsobených na míru.
Cookie
Délka
Popis
_fbp
3 měsíce
Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv.
fr
3 měsíce
Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti
NID
6 měsíců
Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam.
VISITOR_INFO1_LIVE
6 měsíců
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače.
YSC
relační
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce.
yt-remote-connected-devices
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače.
yt-remote-device-id
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače.
yt.innertube::nextId
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl.
yt.innertube::requests
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl.
Kazimír
Před 8 roky
Ahoj, bude odkaz na mp3? ta možnost je totiž naprosto geniální. Díky moc!
Odpovědět »
Jiří Rostecký Sledovat @jirirostecky
Před 8 roky
Jasně, MP3 najdeš tady: http://bit.ly/KarelLyckaMP3 :-)
Odpovědět »
Radek Masek
Před 8 roky
nejsem schopen si to prehrat cele… popravde receno… je to des a hruza… hodinu a opravdu o nicem..
Odpovědět »
jarda janicek
Před 8 roky
Já ještě video neviděl a určitě se podívám, ale dívám se z mobilu na webové stránky m-shopu a dost hrůza. Takhle špatně mobilne responzivni web jsem dlouho nevidel, trochu špatná vizitka nemyslíte?
Odpovědět »
Miroslav Hora
Před 8 roky
Myslím, že Google mobilní aplikace potlačuje v SERPu, nemá je jak indexovat, tak bych to viděl na ne zrovna super řešení. Navíc dnes, kdy HTML a Angular aj., umožňují webu se hodně chovat jako aplikace, pokud je to nezbytné a promítat stav do URL tzv. routing, tak mě osobně mít web jako aplikaci přijde hodně zbytné.
Prostě, pokud appku, tak jako funkční doplněk s nějakou přidanou hodnotou, jen jako náhrada webu je to zabité.
Odpovědět »
Jan
Před 8 roky
Pokud to mají dobře udělaný a používají appindexing, tak vyhledávač na mobilu bude výsledky pro apku, kterou máš naistalovanou, spíš upřednostňovat – mrkni na poslední I/O, tam se to hodně řešilo. Google samozřejmě tuší, že apek bude přibývat, tak to nemůže ignorovat, jinak by mu taky mohl ujet vlak (Facebook, Twitter atd. se snaží už nějakou dobu)
Odpovědět »
Zuzka
Před 8 roky
Mě zas tak hrozný ten web nepřijde. Co konkrétně je tak špatně? Responzivní je, na mobilu se mi zobrazuje naprosto v pohodě.. viděla jsem mnohem horší mobilu přizpůsobené weby.
Odpovědět »