Doporučujeme

Rozhovory o řízení firem prakticky a do hloubky

Získejte praktické tipy pro řízení vaší firmy
Podrobné rozhovory se zkušenými podnikateli
Vytvořte úspěšnou strategii pro váš byznys
Zjistit více

Inzerce

Mladí podnikatelé. Tvoří vlastní svět a dávají šanci nápadům

Jiří Rostecký
Foto: Michaela Vávrová

Jejich jména neznáme. Zatím. Přesto tu jsou. Právě teď někde makají na svých snech. Dělají to tak neustále. Už spoustu dní. Něco je k tomu táhne, ale současně nemusí. Mohli by dělat něco jiného. Jít cestou jako většina. Oni se ale rozhodli jinak. Mladí podnikatelé.

Inzerce

Díky mé práci jsem jich poznal už tisíce. S mnohými z nich jsem strávil spoustu času. O drtivé většině jsem ale podruhé už neslyšel.

Nevybrali si jednoduchou cestu. Vlastně si vybrali jednu z nejtěžších.

Nejspíš to udělali naivně a bez informací – aniž by věděli, co je skutečně čeká a co si doopravdy vybírají.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Pravděpodobně to udělali ve věku, kdy se ještě nestali ani skutečnými ženami a skutečnými muži, natož aby dělali rozhodnutí a nesli zodpovědnost, jakou byznys přináší.

Většina z nich pohoří. Se svým byznysem se nikdy nezvládne prosadit.

Nejspíš už teď je okolí odrazuje, kroutí nad jejich nápady hlavou a oni vyčnívají. Velká část úspěšných podnikatelů pochází z náročných poměrů. Z nefunkčních rodin, byli na škole šikanováni, špatně se učili a byli prostě jiní. Dost možná introverti ponoření do vlastních světů.

Cesta byznysem je do značné míry cestou sebepoznání. Budou muset objevit vlastní limity a zjistit, jak je překonat. Budou muset pochopit sílu ega a namířit ji správným směrem. Budou muset najít štěstí a klid, protože ani sebevětší firma a sebevíc peněz člověka plně neuspokojí. Vlastně to umí dost zklamat.

Budou řešit problémy a pracovat v nasazení, které si většina lidí nedokáže představit. Práce bude jejich druhým domovem, nejspíš budou bojovat s workoholismem a hledat partnera, který jim porozumí. Budou nést zodpovědnost za spoustu dalších lidí a peníze, které se pro ně z cíle stanou jen palivem. Mnozí to pocítí i na svém těle.

Ale jakkoliv náročná cesta to je, oni jsou největšími tvůrci.

Vytvoří služby, bez kterých nebudeme chtít žít. Produkty, které budeme milovat. Pracovní místa pro nás a naši rodinu. Stanou se vzory pro své okolí a možná i pro spoustu dalších. Vyřeší problémy malých i velkých rozměrů, protože jsou prostě takoví.

Nezastaví se. Berou život do vlastních rukou. Nehrají podle pravidel. Jdou vlastní cestou. Vidí šance, proměňují příležitosti, budují.

Zaslouží si respekt. Protože někdo tak bláznivý, aby se vydal po téhle cestě, si zaslouží naši pozornost. Nemusí z toho být nic, může z toho být něco obrovského. Nikdy to nevíte. Ale ať už to dopadne jakkoliv, je dobře, že to zkouší. Protože bez nich by to nezkusil nikdo a my bychom neměli nic.

A ačkoliv už dávno netvořím jen pro ně a na MladýPodnikatel.cz se dnes vzdělávají hlavně zkušení podnikatelé a manažeři, jsem rád za jeho název. Protože mladí podnikatelé jsme byli všichni. Nad stavebnicemi, papíry a pastelkami, panenkami či čímkoliv jiným. Tvořili jsme vlastní svět a dávali šanci nápadům.

Některým z nás to zůstalo dodnes.

Díky za ně.

Zdroj: Rostecky.cz

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních 8 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už bezmála 1 200. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.

Nenechte si ujít

Jiří Rostecký

On-line podnikání: Jak na něj?

Jiří Rostecký

Jak rozjet úspěšný e-shop?

jiri-rostecky-web

Každý má způsob prodeje, ve kterém je dobrý

Právě vyšlo

Premium
tomas-matejcek-web

Systém odměňování zaměstnanců: Jak funguje v Megapixelu? | Tomáš Matějček

Premium
adam-kolesa-web

Jak hledat prostor pro další růst? Takhle to dělá Dáme jídlo | Adam Kolesa

tomas-mitana-web

Největší technologické překážky v růstu e-shopů | Tomáš Mitana (Shoptet)

Nejoblíbenější

Premium
rozhon-bernatek-web

Oba prodali firmu. Oba úplně jinak. Příběhy Vivantisu a Ovečkárny | Martin Rozhoň a Martin Bernátek

Premium
jan-hanus-web

Řídil firmy jako Mall či Kostelecké uzeniny. Co se naučil o zvládání krizí a transformací? | Jan Hanuš

Premium
bednar-dlouhy-web

2 miliardáři, 2 přístupy k řízení firmy. V čem se liší Shipmonk a Kiwi.com? | Jan Bednář a Oliver Dlouhý

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP header

Premium
lukas-antos-web

Lukáš Antoš (Rohlík.cz): Zaměřte firmu na zákazníka

Premium
jitka-dvorakova-web

Jitka Dvořáková: Co brzdí růst firem v e-commerce?

Premium
miroslav-udan-web

Vybudoval Shoptet. Díky čemu firma utekla konkurenci? | Miroslav Uďan

Premium
alex-mlatilik-web

Zľavomatu hrozilo zavření a musel se vybudovat skoro od nuly | Aleš Mlátilík

Inzerce