Více než 1300 videorozhovorů a podcastů o byznysu

Miroslav Dobeš (Vidello): Naší devízou je vedle dynamického marketingu a A/B testování videa také zajímavá cena

Inzerce

Inzerce

Zdroj fotky: Archiv Miroslava Dobeše

Mají zatím jen 1500 uživatelů, přesto chtějí překonat konkurenty jako Youtube, Vimeo nebo Wistia. Proč byste měli video na svém webu přehrávat prostřednictvím Vidella? A jak chce startup s českými kořeny změnit svět videa? Na otázky odpovídal spoluzakladatel firmy Miroslav Dobeš.

Inzerce

Miroslave, jaký dává v době Youtube, Vimea nebo Wistie smysl spouštět další podobnou platformu?

Asi použiji trochu klišé, ale videa byla součástí každého z našich předchozích projektů a otázka, kde je hostovat, padla několikrát. Žádná současná platforma nám úplně nevyhovovala, tak jsme vytvořili vlastní řešení.

Jako většina firem jsme ze začátku používali YouTube, ale vizuálně kazil dojem webů, působil na nás trochu neprofesionálně a měl další mouchy. Vimeo nás drobně iritovalo ohledně prodlevy při načítání videa a vizuálně nás taky neoslnilo, podobně jako Youtube, byť je o něco lepší.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Dlouho jsme používali Wistia. Nicméně v základním balíčku se platí $99/měsíčně za 200 GB bandwidthu měsíčně, při překročení cena dále roste. Za kvalitu se platí, ale spatřili jsme v těchto faktech příležitost.

Hádám, že máte informace i o tom, jak si zmiňovaní hráči vedle silného konkurenta v podobě Youtube vedou. Jak se jim daří?

Wistia je jasný lídr s téměř milionem registrovaných uživatelů, byť mnozí využívají free verzi s Wistia brandingem.

Drobná zajímavost… Vidello jsme spustili v červnu letošního roku a hned dva týdny po uvedení do chodu nám přišel dopis právě od Wistie. Hrozili žalobou za kopírování některých jejich funkcí a grafiky. Nicméně výtky byly spíše úsměvné – typu, že používáme onu ikonku play (trojúhelníček) na náhledu videa nebo umožňujeme měnit barvu přehrávací lišty, apod.

Jak to nakonec dopadlo? Řešili jste to nějak?

Najmuli jsme si odborníky na tuto právní záležitost v USA, kteří nám potvrdili, že jejich výzva je bezpředmětná a spíše se jedná o jakési bububu. V dopise jsme vysvětlili náš postoj za pomoci výtažků z paragrafů, a tím se celá situace uzavřela.

Jaké největší přidané hodnoty tedy zákazníkům oproti konkurenci nabízíte?

V tomto průmyslu s trochou nadsázky platí, že co můžeme mít my, to mohou mít i oni. A naopak. Naší devízou je dynamický marketing, A/B testování videa, možnost přidání různých rámečků (vložení videa do Mac, iPhonu, atd.), různé CTA šablony, a také zajímavá cena.

A nic z toho vaši konkurenti nenabízejí?

Do dnešního dne ne. Pokud si někdo čte rozhovor trochu později od data vydání, tak to již nemusí být pravda, ale zase může přibýt do výčtu jiná funkce. Na druhou stranu musím sportovně přiznat, že trochu pokulháváme v analytice videí. Nabízíme spíše základní data, pouze u A/B testování jsou naše data o něco detailnější. To je způsobenou i tlakem na udržení nižší ceny.

Nedokáže si tohle všechno klient snadno naprogramovat sám? Hodně webů nevyužívá přehrávače videí třetích stran…

Nejedná se o úplně jednoduchý projekt a se samotným provozem jsou spojeny vysoké náklady, takže se asi málo komu vyplatí investovat několik tisíc až desetitisíc dolarů do vývoje vlastního řešení.

Ze všech stran se ozývají hlasy ohledně toho, jak je video cool, trendy, nezbytné. Ve chvíli, kdy firmy platí za kvalitní video spoty, je nutné řešit i profesionální hosting. Věříme, že lidé postupně pochopí, že YouTube není úplně ideální řešení pro využívání přímo na webech. Očekáváme, a nejen my, větší poptávku po kvalitním video hostingu obecně.

Vysvětlete mi ale, proč Youtube není ideální?

Jak jsem zmínil, nevypadá to profesionálně. Na videu bude vždy vidět logo YouTube a potencionálním proklikem může návštěvník zabřednout do víru zábavy či dokonce v pravém sloupku shlédnout videa konkurence. Je zde tedy hned několik rušivých elementů. možnosti pro vlastní branding sice jsou, ale velmi omezené. Taktéž zabezpečení videí není vysoké. Ano, žádné video nelze ochránit před stáhnutím a zneužitím, ale u YouTube je to otázka tří kliků.

Pokud mám ale prodejní stránku a potřebuji na ni vložit video, proč nemám jednoduše využít Youtube nebo Vimeo? Fungovat to bude…

Ano, účel bude splněn. V případě Youtube bych si místo dalšího vysvětlování dovolil použít video, kde jsme se nad touto otázku v pár minutách zamysleli.

Není tohle, co nabízíte, budoucnost i na Youtube a u dalších konkurentů? Nebudou za rok nabízet totéž?

Je to možné. Nicméně, kdo má čas čekat den, natož rok. Video-hostingových platforem je několik, panuje zdravá konkurence a každá platforma má své výhody a nevýhody. Předjímat, kdo se kam posune, je těžké.

Určitě ale interně nějak predikujete budoucnost. Máte plán, jak se odlišit, když se některý z vašich konkurentů zaměří na vaše služby a pokusí se nabídnout totéž? Konec konců sám jste zmínil, že se vaše konkurence začala rychle po vašem vzniku bránit…

Chceme udržet cenu na stávající úrovni a také maximální jednoduchost aplikace. Orientujeme se na uživatele, kteří chtějí jednoduché, elegantní řešení za dobré peníze, které jim dodá spolehlivý video-hosting a možnost upravit si přehrávač dle obrazu svého, s drobnými marketingovými doplňky. To je naše motto. Samozřejmě na aplikaci i nadále pracujeme.

Máte nějakou strategii, jak přetáhnout zákazníky zavedeným konkurentům?

V našem případě se asi jedná o populární otázku za $10,000,000. Teď vážně, stále hledáme tu správnou cestu za udržení jakési konkurenční etiky. Cena sama o sobě není nejzásadnější. Hodně nám pomohli affiliate partneři, kteří sami Vidello začali používat místo Youtube nebo Vimeo a doporučili tak i svým sledujícím.

Jak funguje A/B testování, které nabízíte?

Jedná se o jednoduchou pomůcku ve chvíli, kdy je potřeba otestovat, zda-li návštěvníci raději sledují video A či B. Uživatelé vidí, na které video lidé lépe reagují, jak dlouhou část videa přehráli, případně míru zapojení, kdy je ve videu použita aplikace pro sběr e-mailů.

Také jste zmínil dynamický marketing ve videích. To funguje jak?

Tlak na personalizaci je veliký, protože funguje. Jednoduše lze vytvořit vlastní link za použití obvyklých tagů z e-mailové aplikace a vložením do Vidello aplikací dle vlastní volby. Z popisu to nezní jednoduše, ale opak je pravdou. Avšak musím dodat, že prozatím běží Vidello aplikace pouze na desktopech, nikoliv na mobilech, kde se kvůli nejrůznějším typům omezení nemohou zobrazit. Stejně jako třeba na mobilních telefonech nelze využít automatické přehrávání videa.

Co je ale výsledkem? Každému se ukáže jiné video?

Nejspíše bych doporučil vyzkoušet si funkci na vlastní kůži na našem webu https://vidello.com/sign-up. Video se ukáže stejné, ale s různým oslovením na základě zvolení tagů.

Vidello

Lze využít podle toho, co vlastní fantazie a nasbírané informace dovolí.

Vidello

Jak na tom momentálně jste? Jaká máte čísla a v jakém stavu váš produkt je?

Jsme stále na relativním začátku cesty. Po prvním měsíci spuštění a launchi v naší komunitě s dlouhodobými affiliate partnery jsme nabrali bezmála 1 500 uživatelů. Někteří si zaplatili roční předplatné a drtivá většina se vydala formou měsíčních poplatků. Produkt se stále snažíme citlivě rozvíjet. Hlavním cílem je ovšem prozatím zachování jednoduchosti produktu a nezvyšovat cenu.

Co vás teď nejvíce trápí?

Rozhodně bychom potřebovali více nových uživatelů. Zde jsme si malovali mnohem snažší cestu, ale chce to být trpělivý a pracovat. Postupně hledáme partnery z řad jiných aplikací a vlastně kolegů na trhu, kde bychom si mohli vzájemně vypomoci. Máme i vlastní API pro integraci s dalšími aplikacemi. Máme také rezervy v marketingu produktu, na čemž se snažíme pracovat.

Máte investora?

V tuto chvíli ne. Začátek jsme ufinancovali z vlastních zdrojů a předchozích projektů, ale popravdě jsme ve fázi, kdy by se nám někdo nový na palubu hodil a přinesl zkušenosti z této oblasti. Pokud tedy někdo takový dočetl rozhovor až sem, tak nechť se mi klidně ozve:). Dveře máme otevřené.

Jaké máte do budoucna ambice?

Líbí se mi příběh Leadpages, kde spatřuji jistou podobnost. Nicméně to bych byl příliš velkým optimistou, uvidíme, těžko předjímat.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních 8 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už bezmála 1 200. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.

Nenechte si ujít

ondrej-buben-web

Shoptet a financování e-shopů. Proč to dává smysl? | Ondřej Buben

andrea-horniczka-web

Umělá inteligence a Meta. Jak se mění reklamy na Facebooku? | Andrea Horniczká (Dexfinity)

juraj-harkabuzik-web

E-shopy prodělávají na zákaznické podpoře, aniž by o tom věděly | Juraj Harkabuzík (CustomerHero.cz)

jakub-alt-web

130 tisíc podnikatelů fakturuje přes SuperFakturu. Jak se jí to povedlo? | Jakub Alt

jiri-jemelka-web

Jiří Jemelka: Jak být v podnikání šťastný?

marek-odehnal-web

Nejhodnotnější firmy světa. Budou jimi i v budoucnu? | Marek Odehnal

petr-macek-web

Umělá inteligence v malých firmách. Jak ji využít? | Petr Macek (Caflou)

juraj-harkabizik-web

Vánoce v e-commerce: Jak připravit zákaznickou podporu? | Juraj Harkabuzík (CustomerHero.cz)

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

Vybraná témata

TOP header

Premium
dalibor-cicman-web

Za 10 let 3,5 miliardy. Jak vyrostl GymBeam? | Dalibor Cicman

Premium
lukas-uhl-web

Jak řešit krize firem? Příběh Pietro Filipi a Zootu | Lukáš Uhl

Premium
daniel-kral-web

Amazon. Takhle na něm prodává Dermacol | Daniel Král

Premium
ondrej-kratky-web

Strategie modrého oceánu v praxi. Takhle se řídí Liftago | Ondřej Krátký

Inzerce