Mají zatím jen 1500 uživatelů, přesto chtějí překonat konkurenty jako Youtube, Vimeo nebo Wistia. Proč byste měli video na svém webu přehrávat prostřednictvím Vidella? A jak chce startup s českými kořeny změnit svět videa? Na otázky odpovídal spoluzakladatel firmy Miroslav Dobeš.
Inzerce
Miroslave, jaký dává v době Youtube, Vimea nebo Wistie smysl spouštět další podobnou platformu?
Asi použiji trochu klišé, ale videa byla součástí každého z našich předchozích projektů a otázka, kde je hostovat, padla několikrát. Žádná současná platforma nám úplně nevyhovovala, tak jsme vytvořili vlastní řešení.
Jako většina firem jsme ze začátku používali YouTube, ale vizuálně kazil dojem webů, působil na nás trochu neprofesionálně a měl další mouchy. Vimeo nás drobně iritovalo ohledně prodlevy při načítání videa a vizuálně nás taky neoslnilo, podobně jako Youtube, byť je o něco lepší.
Doporučujeme
Premium rozhovoryexkluzivně pro předplatitele
Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.
Dlouho jsme používali Wistia. Nicméně v základním balíčku se platí $99/měsíčně za 200 GB bandwidthu měsíčně, při překročení cena dále roste. Za kvalitu se platí, ale spatřili jsme v těchto faktech příležitost.
Hádám, že máte informace i o tom, jak si zmiňovaní hráči vedle silného konkurenta v podobě Youtube vedou. Jak se jim daří?
Wistia je jasný lídr s téměř milionem registrovaných uživatelů, byť mnozí využívají free verzi s Wistia brandingem.
Drobná zajímavost… Vidello jsme spustili v červnu letošního roku a hned dva týdny po uvedení do chodu nám přišel dopis právě od Wistie. Hrozili žalobou za kopírování některých jejich funkcí a grafiky. Nicméně výtky byly spíše úsměvné – typu, že používáme onu ikonku play (trojúhelníček) na náhledu videa nebo umožňujeme měnit barvu přehrávací lišty, apod.
Jak to nakonec dopadlo? Řešili jste to nějak?
Najmuli jsme si odborníky na tuto právní záležitost v USA, kteří nám potvrdili, že jejich výzva je bezpředmětná a spíše se jedná o jakési bububu. V dopise jsme vysvětlili náš postoj za pomoci výtažků z paragrafů, a tím se celá situace uzavřela.
Jaké největší přidané hodnoty tedy zákazníkům oproti konkurenci nabízíte?
V tomto průmyslu s trochou nadsázky platí, že co můžeme mít my, to mohou mít i oni. A naopak. Naší devízou je dynamický marketing, A/B testování videa, možnost přidání různých rámečků (vložení videa do Mac, iPhonu, atd.), různé CTA šablony, a také zajímavá cena.
A nic z toho vaši konkurenti nenabízejí?
Do dnešního dne ne. Pokud si někdo čte rozhovor trochu později od data vydání, tak to již nemusí být pravda, ale zase může přibýt do výčtu jiná funkce. Na druhou stranu musím sportovně přiznat, že trochu pokulháváme v analytice videí. Nabízíme spíše základní data, pouze u A/B testování jsou naše data o něco detailnější. To je způsobenou i tlakem na udržení nižší ceny.
Nedokáže si tohle všechno klient snadno naprogramovat sám? Hodně webů nevyužívá přehrávače videí třetích stran…
Nejedná se o úplně jednoduchý projekt a se samotným provozem jsou spojeny vysoké náklady, takže se asi málo komu vyplatí investovat několik tisíc až desetitisíc dolarů do vývoje vlastního řešení.
Ze všech stran se ozývají hlasy ohledně toho, jak je video cool, trendy, nezbytné. Ve chvíli, kdy firmy platí za kvalitní video spoty, je nutné řešit i profesionální hosting. Věříme, že lidé postupně pochopí, že YouTube není úplně ideální řešení pro využívání přímo na webech. Očekáváme, a nejen my, větší poptávku po kvalitním video hostingu obecně.
Vysvětlete mi ale, proč Youtube není ideální?
Jak jsem zmínil, nevypadá to profesionálně. Na videu bude vždy vidět logo YouTube a potencionálním proklikem může návštěvník zabřednout do víru zábavy či dokonce v pravém sloupku shlédnout videa konkurence. Je zde tedy hned několik rušivých elementů. možnosti pro vlastní branding sice jsou, ale velmi omezené. Taktéž zabezpečení videí není vysoké. Ano, žádné video nelze ochránit před stáhnutím a zneužitím, ale u YouTube je to otázka tří kliků.
Pokud mám ale prodejní stránku a potřebuji na ni vložit video, proč nemám jednoduše využít Youtube nebo Vimeo? Fungovat to bude…
Ano, účel bude splněn. V případě Youtube bych si místo dalšího vysvětlování dovolil použít video, kde jsme se nad touto otázku v pár minutách zamysleli.
Není tohle, co nabízíte, budoucnost i na Youtube a u dalších konkurentů? Nebudou za rok nabízet totéž?
Je to možné. Nicméně, kdo má čas čekat den, natož rok. Video-hostingových platforem je několik, panuje zdravá konkurence a každá platforma má své výhody a nevýhody. Předjímat, kdo se kam posune, je těžké.
Určitě ale interně nějak predikujete budoucnost. Máte plán, jak se odlišit, když se některý z vašich konkurentů zaměří na vaše služby a pokusí se nabídnout totéž? Konec konců sám jste zmínil, že se vaše konkurence začala rychle po vašem vzniku bránit…
Chceme udržet cenu na stávající úrovni a také maximální jednoduchost aplikace. Orientujeme se na uživatele, kteří chtějí jednoduché, elegantní řešení za dobré peníze, které jim dodá spolehlivý video-hosting a možnost upravit si přehrávač dle obrazu svého, s drobnými marketingovými doplňky. To je naše motto. Samozřejmě na aplikaci i nadále pracujeme.
Máte nějakou strategii, jak přetáhnout zákazníky zavedeným konkurentům?
V našem případě se asi jedná o populární otázku za $10,000,000. Teď vážně, stále hledáme tu správnou cestu za udržení jakési konkurenční etiky. Cena sama o sobě není nejzásadnější. Hodně nám pomohli affiliate partneři, kteří sami Vidello začali používat místo Youtube nebo Vimeo a doporučili tak i svým sledujícím.
Jak funguje A/B testování, které nabízíte?
Jedná se o jednoduchou pomůcku ve chvíli, kdy je potřeba otestovat, zda-li návštěvníci raději sledují video A či B. Uživatelé vidí, na které video lidé lépe reagují, jak dlouhou část videa přehráli, případně míru zapojení, kdy je ve videu použita aplikace pro sběr e-mailů.
Také jste zmínil dynamický marketing ve videích. To funguje jak?
Tlak na personalizaci je veliký, protože funguje. Jednoduše lze vytvořit vlastní link za použití obvyklých tagů z e-mailové aplikace a vložením do Vidello aplikací dle vlastní volby. Z popisu to nezní jednoduše, ale opak je pravdou. Avšak musím dodat, že prozatím běží Vidello aplikace pouze na desktopech, nikoliv na mobilech, kde se kvůli nejrůznějším typům omezení nemohou zobrazit. Stejně jako třeba na mobilních telefonech nelze využít automatické přehrávání videa.
Co je ale výsledkem? Každému se ukáže jiné video?
Nejspíše bych doporučil vyzkoušet si funkci na vlastní kůži na našem webu https://vidello.com/sign-up. Video se ukáže stejné, ale s různým oslovením na základě zvolení tagů.
Lze využít podle toho, co vlastní fantazie a nasbírané informace dovolí.
Jak na tom momentálně jste? Jaká máte čísla a v jakém stavu váš produkt je?
Jsme stále na relativním začátku cesty. Po prvním měsíci spuštění a launchi v naší komunitě s dlouhodobými affiliate partnery jsme nabrali bezmála 1 500 uživatelů. Někteří si zaplatili roční předplatné a drtivá většina se vydala formou měsíčních poplatků. Produkt se stále snažíme citlivě rozvíjet. Hlavním cílem je ovšem prozatím zachování jednoduchosti produktu a nezvyšovat cenu.
Co vás teď nejvíce trápí?
Rozhodně bychom potřebovali více nových uživatelů. Zde jsme si malovali mnohem snažší cestu, ale chce to být trpělivý a pracovat. Postupně hledáme partnery z řad jiných aplikací a vlastně kolegů na trhu, kde bychom si mohli vzájemně vypomoci. Máme i vlastní API pro integraci s dalšími aplikacemi. Máme také rezervy v marketingu produktu, na čemž se snažíme pracovat.
Máte investora?
V tuto chvíli ne. Začátek jsme ufinancovali z vlastních zdrojů a předchozích projektů, ale popravdě jsme ve fázi, kdy by se nám někdo nový na palubu hodil a přinesl zkušenosti z této oblasti. Pokud tedy někdo takový dočetl rozhovor až sem, tak nechť se mi klidně ozve:). Dveře máme otevřené.
Jaké máte do budoucna ambice?
Líbí se mi příběh Leadpages, kde spatřuji jistou podobnost. Nicméně to bych byl příliš velkým optimistou, uvidíme, těžko předjímat.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních 8 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už bezmála 1 200. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.
Nenechte si ujít
Shoptet a financování e-shopů. Proč to dává smysl? | Ondřej Buben
Nebuďte na podnikání sami. Čerpejte know-how zkušených podnikatelů. Praktické informace pro vaši firmu. Přidejte se mezi podnikatele, co rostou s námi.
Na našich stránkách používáme cookies. Kliknutím na „Přijmout vše“ souhlasíte s použitím všech cookies. Kliknutím na „Nastavení“ nám můžete poskytnout souhlas jen s konkrétními cookies. Zjistit více Přijmout všeOdmítnout všeNastavení
Nastavení cookies
Nastavení cookies
Tento web používá cookies, aby zlepšil váš zážitek při procházení našeho webu. Z nich jsou cookies, které jsou ohodnoceny jako nezbytné, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou třeba pro základní fungování webových stránek. Používáme také soubory cookies třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a pochopit, jak náš web užíváte. Tyto soubory cookies budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s Vaším souhlasem. Současně máte možnost se z těchto cookies odhlásit. Odhlášení z těchto souborů cookies však může ovlivnit váš zážitek z užívání webových stránek.
Nezbytné soubory cookies jsou zásadní pro správnou funkci webových stránek. Tyto cookies zajišťují základní a bezpečnostní funkce webu zcela anonymně.
Cookie
Délka
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”.
cookielawinfo-checkbox-functional
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”.
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”.
cookielawinfo-checkbox-others
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”.
PHPSESSID
relační
Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách.
viewed_cookie_policy
11 měsíců
Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje.
Funkční soubory cookies pomáhají provádět funkce, jako je například sdílení obsahu webových stránek na sociálních sítích, sbírání zpětné vazby a další funkce třetích stran.
Cookie
Délka
Popis
language
relační
Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele.
sb
2 roky
Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek.
sp_landing
1 den
Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem.
sp_t
1 rok
Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem.
wordpress_logged_in_*
14,5 dne
Cookie slouží k autorizaci přihlášení
wordpress_sec_*
14,5 dne
Cookie slouží k autorizaci přihlášení
wordpress_test_cookie
wpj_is_logged_in
14,5 dne
Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený
Analytické soubory cookies slouží k pochopení interakce mezi návštěvníky a webem. Tyto soubory cookies poskytují informace o statistikách, počtech návštěvníků, míře okamžitých odchodů, zdroji návštěvnosti atd.
Cookie
Délka
Popis
_ga
2 roky
Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem.
_gat
1 den
Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností.
_gid
1 den
Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem.
_hjAbsoluteSessionInProgress
30 minut
Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát.
_hjFirstSeen
30 minut
Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka.
_hjid
365 dní
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
_hjIncludedInPageviewSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu.
_hjIncludedInSessionSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky.
_hjIncludedInSessionSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu.
_hjRecordingEnable
relační
Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran.
_hjRecordingLastActivity
relační
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
_hjRecordingLastActivity
Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace.
_hjTLDTest
relační
Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky.
CONSENT
2 roky
Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù.
hjViewportId
relační
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
Vuid
2 roky
Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny.
Reklamní soubory cookies se používají k poskytování relevantních reklam a marketingových kampaní návštěvníkům. Tyto soubory cookies sledují návštěvníky na různých webových stránkách a shromažďují informace za účelem poskytování reklam přizpůsobených na míru.
Cookie
Délka
Popis
_fbp
3 měsíce
Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv.
fr
3 měsíce
Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti
NID
6 měsíců
Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam.
VISITOR_INFO1_LIVE
6 měsíců
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače.
YSC
relační
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce.
yt-remote-connected-devices
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače.
yt-remote-device-id
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače.
yt.innertube::nextId
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl.
yt.innertube::requests
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl.