Inzerce

Inzerce

Michal Horáček: Jak vznikla Fortuna?

Je to workoholik, jak v rozhovoru sám přiznává. Lze ho označit za byznysmena, který prodal svou firmu za asi 2,4 miliardy. K tomu je to básník, skladatel, spisovatel a vystudovaný antropolog. A ještě kandidát na prezidenta. Michal Horáček.

Mým cílem určitě není na Mladém podnikateli tvořit rozhovory o politice. Proto jsem hodně přemýšlel, zda Michala Horáčka vůbec pozvat a rozhovor s ním udělat. Nakonec mi ale přišlo jako obrovská škoda, kdybych musel povinně ignorovat všechny bývalé, současné i budoucí politiky, kteří vybudovali úspěšný byznys a mohou se podělit o svoje zkušenosti.

Michal Horáček úspěšný byznys vybudoval. V roce 1990 společně se třemi dalšími společníky (jeden byl hasič, druhý kuchař a třetí studoval) založil sázkovou společnost Fortuna, kterou o 14 let později prodal skupině Penta za cenu kolem 2,4 miliardy korun.

To ale není jeho jediná podnikatelská zkušenost. Ještě před Fortunou provozoval vlastní vydavatelství, kterým mj. financoval svůj počáteční vklad do Fortuny. Brzy si ale uvědomil, že ve vydavatelském byznysu nevidí budoucnost, a proto se mu přestal věnovat.

V rozhovoru mě zajímalo, jak s podnikáním začínal, co zapříčinilo takový úspěch Fortuny a co se jako podnikatel naučil. Protože dnes objíždí různá města a vesnice a baví se s tamními občany, stejně jako navštěvuje spoustu malých i velkých firem, napadlo mě se ho zeptat ještě na jednu věc. A to, zda vidí někde potenciál, díru na trhu nebo příležitost, které se mohou začínající podnikatelé chopit.

Jelikož v listopadu 2016 oznámil svou kandidaturu na prezidenta, závěr rozhovoru jsme věnovali i tomu, jak ho podle něj kampaň změní a do čeho bude investovat energii, když to nevyjde. Soupeře totiž nemá slabé.

Co se v rozhovoru dozvíte?

  • Jak se podnikalo v roce 1990 a jaké překážky musel Michal Horáček při zakládání Fortuny řešit?
  • Jak fungoval a proč opustil byznys s vlastním nakladatelstvím?
  • Co ho motivovalo do budování Fortuny a jak vnímá svět sázek?
  • Proč Fortuna tak rychle vyrostla a co jí pomohlo porazit konkurenci?
  • Čemu se ve Fortuně Michal Horáček věnoval a na co je dnes specialista?
  • Proč firmu prodal a jak ho vydělané peníze změnily?
  • Co by doporučil začínajícím podnikatelům?
  • Proč kandiduje zrovna na prezidenta a jak ho kampaň změní?

Další zajímavé osobnosti:

Poslechněte si další zajímavé osobnosti. Videorozhovory pro vás připravuji každé úterý a čtvrtek. Věnuji se v nich zejména podnikání a marketingu a od hostů se snažím získat inspiraci, know-how a tipy pro ostatní podnikatele, ať už ty začínající, nebo i zkušené, a pro všechny další lidi, co chtějí třeba nastartovat svoji kariéru nebo se jen dozvědět něco zajímavého.

Další rozhovory najdete zde, nebo na iTunes. Něco o mně si můžete přečíst zde.

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirkovi je 27 let a je zakladatelem MladýPodnikatel.cz. Podnikat začal ještě na střední škole, ale jeho první firma mu vůbec nevyšla. Po ní se začal naplno věnovat natáčení rozhovorů a podcastů, kterých má za sebou už bezmála 7 stovek. Ročně pořádá desítky akcí pro podnikatele a často přednáší na vysokých školách. Časopis Forbes ho umístil do českého výběru 30pod30, několikrát byl nominován na Osobnost digitálního marketingu WebTOP100 a opakovaně se umísťuje i v Křišťálové Lupě. Píše blog a sledovat ho můžete třeba na Facebooku.

Nenechte si ujít

marek-lecian-web

Zvyšování odbornosti u specialistů na volné noze | Marek Lecián

adam-zbiejczuk-web

Kde pracovat: Korporát, agentura, nebo podnikání na volné noze | Adam Zbiejczuk

radek-prochazka-web

Budování úspěšné firmy a aktuální stav na trhu komerčních nemovitostí | Radek Procházka (Prochazka & Partners)

Právě vyšlo

pavel-roder-web

Jak mohou startupy získat velké klienty? | Pavel Röder (OMG Nest)

vit-endler-web

Financování e-shopu: Crowdfunding jako nedoceněná možnost | Vít Endler (finGOOD.cz)

cerny-prokes-web

Výroba hmotného produktu, tvorba e-shopu a práce s invalidy | Jan Prokeš a Jiří Černý

Nejoblíbenější

andrej-kiska-web

Jak získat investora a vybudovat úspěšný startup? | Andrej Kiska (Credo Ventures)

petr-bena-web

Budoucnost e-commerce a role marketplaces | Petr Bena z Alza.cz

margareta-krizova-web

Margareta Křížová: Rozjezd podnikání, ženy a kariéra, podnikání ve vyšším věku

Komentáře

Petr Novák

Před 3 roky

Autor je mladý.Já taky a přesto vím a vidím co je Horáček zač..snad to moderátorovi taky někdy dojde a pochopí..

Odpovědět »

Radek Strouhal Sledovat @SeoPizza_cz

Před 3 roky

Já věřím tomu, že ten, kdo má otevřené oči, to vidí. Ta krysa tam má několik pasáží, kterými se docela hezky prozrazuje a ty jeho alibistické nebo populistické kecy jsou velmi průhledné.

Odpovědět »

Jakub

Před 3 roky

Prosím o otevření očí. Co prozrazuje? Proč je to krysa?

Odpovědět »

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

Doporučené články

bartos-souteze-web

VIDEO: Jan Bartoš: Jak uspořádat soutěž na Facebooku a jak to nepokazit?

petr-macek-9-web

Petr Macek: Jak na finanční řízení digitální agentury?

peter-hajducek-web

Peter Hajduček: Budování Footshopu, efektivita e-shopařů, pořádání eventů pro zákazníky

Krizová komunikace

Jak mělo KFC řešit problém na Facebooku s dopravou zdarma?

Inzerce