Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Naučte se strategicky přemýšlet nad vaším byznysem.
Získejte praktické tipy, jak řídit vaši firmu chytřeji a efektivněji.
Poslechněte si zkušenosti TOP byznysmenů.
Zjistit více

Inzerce

Martin Wallner (Mixit): Ze seminární práce stamiliónový byznys

Vezmi si to s sebou. Rozhovor najdeš i jako podcast: Spotify iTunes Google Podcasty MP3
Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Poslechněte si 113 rozhovorů s exkluzivními hosty. Ještě více do hloubky a plné know-how pro vaše podnikání.

Zjistit více

Fanoušci pořadu Den D, který v minulosti běžel na České televizi, Mixit velmi dobře znají. Dva studenti v něm totiž prezentovali svůj nápad na firmu, která by zákazníkům smíchala müsli a doručila plnou tubu na přání. Investici nedostali, dokonce i vlastním rozhodnutím. Za tu dobu ale dost vyrostli.

Dneska má společnost Mixit roční obrat kolem 120 miliónů korun a každý rok vyexpeduje skoro milion tub s müsli. Byznys model vypadá jednoduše – prostě si naklikáte jednotlivé přísady a přijde vám tuba s müsli, které máte rádi. Ve skutečnosti je to ale tvrdá práce, kterou vedle Mixitu nepřežilo dalších asi 10 konkurentů, kteří se v českém prostředí snažili o něco podobného.

Celý nápad navíc vznikl ještě na škole. Tehdy Martin Wallner psal seminární a později bakalářskou práci, kterou věnoval právě nápadu na podobnou službu. Později se spojil s Tomášem Hubnerem a společně se rozhodli nápad dovést do realizace. Dnes fungují nejen v Česku, ale i na Slovensku, v Polsku a v Kanadě.

Kluci jsou skvělým příkladem studentského podnikatelského nadšení, které se muselo vypořádat s mnoha překážkami reálného byznysu. Prošli si vším – od původních naivních představ, prodělaných peněz až po vytopení veškerých firemních prostor při povodních. Také se museli mnohokrát rozhodovat, zda přijmout investora a zda svou výrobu, která je brzdí i při expanzi, raději delegovat na někoho externího. Ani jedno zatím neudělali a odmítají to.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

S Martinem Wallnerem jsem se bavil o příběhu Mixitu, ale i o tom, co by poradil začínajícím podnikatelům. Podle svých slov chce hodně studentů začít podnikat, a proto je studentské prostředí poměrně tvrdé. Současně ale dodává, že dnes jsou byrokratické podmínky pro nastartování byznysu těžší než v roce 2010, kdy začínal Mixit, a že už se nelze jen inspirovat v cizích zemích a přenést do Čech fungující zahraniční koncepty.

Proč se ale Mixitu podařilo prorazit a co stálo za jeho úspěchem, právě to Martin v rozhovoru poodhalil. Inspirujte se i pro váš byznys a pusťte si naše video.

Co se v rozhovoru dozvíte?

  • Proč si šli do pořadu Den D, ale investora nikdy nepřijali?
  • Z čeho se financovaly začátky Mixitu?
  • Jak vznikal Mixit ze seminární práce a proč se začínajícím podnikatelům vyplatá studovat?
  • Jak přijít na nápad pro svoje podnikání?
  • Jak hodnotit zahraniční koncepty a přenést je do českého prostředí?
  • Proč konkurenti Mixitu neuspěli a co dělali špatně?
  • Co se nepovedlo Mixitu a co je nejvíce potrápilo?
  • Do jakých zemí chce Mixit expandovat a co se zatím v zahraničí naučil?
  • Proč se nechávají brzdit nákladnou a složitou výrobou a raději ji neoutsourcují?

Poslechněte si další inspirativní příběhy mladých podnikatelů:

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirkovi je 29 let a je zakladatelem MladýPodnikatel.cz. Podnikat začal ještě na střední škole, ale jeho první firma mu vůbec nevyšla. Po ní se začal naplno věnovat natáčení rozhovorů a podcastů, kterých má za sebou už bezmála 8 stovek. Ročně pořádá desítky akcí pro podnikatele a často přednáší na vysokých školách. Časopis Forbes ho umístil do českého výběru 30pod30, několikrát byl nominován na Osobnost digitálního marketingu WebTOP100 a opakovaně se umísťuje i v Křišťálové Lupě. Nabízí konzultace a sledovat ho můžete třeba na Facebooku nebo na LinkedIn.

Nenechte si ujít

Premium
vit-aora-web

Výroba deníků a knih. E-shop Mementerra | Vít Aora

Premium
marketa-jinochova-web

Budování malé značky, prodej po Instagramu, růst nákladů | Markéta Jinochová (MANKAI Paper)

Premium
jiri-pernica-web

Rozjeďte podnikání díky Facebook reklamě. Efektivní strategie | Jiří Pernica

Právě vyšlo

Premium
ladislav-dyntar-web

eSport: Co o něm musíte vědět pro váš byznys? | Ladislav Dyntar

Premium
martin-mikulenka-web

Vybudujte úspěšnou kamennou prodejnu | Martin Mikulenka

konstantin-margaretis-web

Technologie pro vaši logistiku | Konstantin Margaretis (Skladon)

Nejoblíbenější

Premium
jiri-navratil-web

Ziskovost v e-commerce. Naučte vaši firmu počítat | Jiří Navrátil (Dr. Max)

Premium
vladimir-slavik-web

Strategie pro e-shop, který chce růst | Vladimír Slavík

Premium
ondrej-kratky-web

Strategie modrého oceánu v praxi. Takhle se řídí Liftago | Ondřej Krátký

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP obsah

Premium
miroslav-tesar-web

Astratex: Jak dobývá Evropu? | Miroslav Tesař

Premium
michal-zelinka-web

Biano: Budování managementu a změna strategie firmy | Michal Zelinka

marian-jelinek-web

Marian Jelínek: Úspěšný člověk je pro mě ten, kdo extrémně miluje, co dělá, a chce za to extrémně hodně

Premium
lukas-antos-web

Lukáš Antoš (Rohlík.cz): Zaměřte firmu na zákazníka

Inzerce