Inspirace pro vaše podnikání a marketing

Martin Wallner (Mixit): Ze seminární práce stamiliónový byznys

Líbí se ti Jirkovy rozhovory?

Podpoř ho a dej mu lajk na jeho facebookové stránce.
Dostaneš se tak k bonusovým videím i k historkám ze zákulisí.

Fanoušci pořadu Den D, který v minulosti běžel na České televizi, Mixit velmi dobře znají. Dva studenti v něm totiž prezentovali svůj nápad na firmu, která by zákazníkům smíchala müsli a doručila plnou tubu na přání. Investici nedostali, dokonce i vlastním rozhodnutím. Za tu dobu ale dost vyrostli.

Dneska má společnost Mixit roční obrat kolem 120 miliónů korun a každý rok vyexpeduje skoro milion tub s müsli. Byznys model vypadá jednoduše – prostě si naklikáte jednotlivé přísady a přijde vám tuba s müsli, které máte rádi. Ve skutečnosti je to ale tvrdá práce, kterou vedle Mixitu nepřežilo dalších asi 10 konkurentů, kteří se v českém prostředí snažili o něco podobného.

Celý nápad navíc vznikl ještě na škole. Tehdy Martin Wallner psal seminární a později bakalářskou práci, kterou věnoval právě nápadu na podobnou službu. Později se spojil s Tomášem Hubnerem a společně se rozhodli nápad dovést do realizace. Dnes fungují nejen v Česku, ale i na Slovensku, v Polsku a v Kanadě.

Kluci jsou skvělým příkladem studentského podnikatelského nadšení, které se muselo vypořádat s mnoha překážkami reálného byznysu. Prošli si vším – od původních naivních představ, prodělaných peněz až po vytopení veškerých firemních prostor při povodních. Také se museli mnohokrát rozhodovat, zda přijmout investora a zda svou výrobu, která je brzdí i při expanzi, raději delegovat na někoho externího. Ani jedno zatím neudělali a odmítají to.

S Martinem Wallnerem jsem se bavil o příběhu Mixitu, ale i o tom, co by poradil začínajícím podnikatelům. Podle svých slov chce hodně studentů začít podnikat, a proto je studentské prostředí poměrně tvrdé. Současně ale dodává, že dnes jsou byrokratické podmínky pro nastartování byznysu těžší než v roce 2010, kdy začínal Mixit, a že už se nelze jen inspirovat v cizích zemích a přenést do Čech fungující zahraniční koncepty.

Proč se ale Mixitu podařilo prorazit a co stálo za jeho úspěchem, právě to Martin v rozhovoru poodhalil. Inspirujte se i pro váš byznys a pusťte si naše video.

Co se v rozhovoru dozvíte?

  • Proč si šli do pořadu Den D, ale investora nikdy nepřijali?
  • Z čeho se financovaly začátky Mixitu?
  • Jak vznikal Mixit ze seminární práce a proč se začínajícím podnikatelům vyplatá studovat?
  • Jak přijít na nápad pro svoje podnikání?
  • Jak hodnotit zahraniční koncepty a přenést je do českého prostředí?
  • Proč konkurenti Mixitu neuspěli a co dělali špatně?
  • Co se nepovedlo Mixitu a co je nejvíce potrápilo?
  • Do jakých zemí chce Mixit expandovat a co se zatím v zahraničí naučil?
  • Proč se nechávají brzdit nákladnou a složitou výrobou a raději ji neoutsourcují?

Poslechněte si další inspirativní příběhy mladých podnikatelů:

Okomentovat článek

Sdílejte článek přátelům:

Autor: Jiří Rostecký

Jirkovi je 24 let. Hned po střední založil svoji první firmu. Tu v roce 2016 prodal. Od té doby se naplno věnuje Mladému podnikateli. Baví ho poslouchat lidské příběhy, inspirovat ostatní svými videorozhovory a pomáhat lidem v jejich osobním i podnikatelském rozvoji. Píše blog o podnikání na internetu.

Komentáře čtenářů: 0

    Přidejte vlastní komentář

    Skrýt reklamu