Inzerce

Martin Wallner (Mixit): Ze seminární práce stamiliónový byznys

Fanoušci pořadu Den D, který v minulosti běžel na České televizi, Mixit velmi dobře znají. Dva studenti v něm totiž prezentovali svůj nápad na firmu, která by zákazníkům smíchala müsli a doručila plnou tubu na přání. Investici nedostali, dokonce i vlastním rozhodnutím. Za tu dobu ale dost vyrostli.

Dneska má společnost Mixit roční obrat kolem 120 miliónů korun a každý rok vyexpeduje skoro milion tub s müsli. Byznys model vypadá jednoduše – prostě si naklikáte jednotlivé přísady a přijde vám tuba s müsli, které máte rádi. Ve skutečnosti je to ale tvrdá práce, kterou vedle Mixitu nepřežilo dalších asi 10 konkurentů, kteří se v českém prostředí snažili o něco podobného.

Celý nápad navíc vznikl ještě na škole. Tehdy Martin Wallner psal seminární a později bakalářskou práci, kterou věnoval právě nápadu na podobnou službu. Později se spojil s Tomášem Hubnerem a společně se rozhodli nápad dovést do realizace. Dnes fungují nejen v Česku, ale i na Slovensku, v Polsku a v Kanadě.

Kluci jsou skvělým příkladem studentského podnikatelského nadšení, které se muselo vypořádat s mnoha překážkami reálného byznysu. Prošli si vším – od původních naivních představ, prodělaných peněz až po vytopení veškerých firemních prostor při povodních. Také se museli mnohokrát rozhodovat, zda přijmout investora a zda svou výrobu, která je brzdí i při expanzi, raději delegovat na někoho externího. Ani jedno zatím neudělali a odmítají to.

S Martinem Wallnerem jsem se bavil o příběhu Mixitu, ale i o tom, co by poradil začínajícím podnikatelům. Podle svých slov chce hodně studentů začít podnikat, a proto je studentské prostředí poměrně tvrdé. Současně ale dodává, že dnes jsou byrokratické podmínky pro nastartování byznysu těžší než v roce 2010, kdy začínal Mixit, a že už se nelze jen inspirovat v cizích zemích a přenést do Čech fungující zahraniční koncepty.

Proč se ale Mixitu podařilo prorazit a co stálo za jeho úspěchem, právě to Martin v rozhovoru poodhalil. Inspirujte se i pro váš byznys a pusťte si naše video.

Co se v rozhovoru dozvíte?

  • Proč si šli do pořadu Den D, ale investora nikdy nepřijali?
  • Z čeho se financovaly začátky Mixitu?
  • Jak vznikal Mixit ze seminární práce a proč se začínajícím podnikatelům vyplatá studovat?
  • Jak přijít na nápad pro svoje podnikání?
  • Jak hodnotit zahraniční koncepty a přenést je do českého prostředí?
  • Proč konkurenti Mixitu neuspěli a co dělali špatně?
  • Co se nepovedlo Mixitu a co je nejvíce potrápilo?
  • Do jakých zemí chce Mixit expandovat a co se zatím v zahraničí naučil?
  • Proč se nechávají brzdit nákladnou a složitou výrobou a raději ji neoutsourcují?

Poslechněte si další inspirativní příběhy mladých podnikatelů:

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirkovi je 28 let a je zakladatelem MladýPodnikatel.cz. Podnikat začal ještě na střední škole, ale jeho první firma mu vůbec nevyšla. Po ní se začal naplno věnovat natáčení rozhovorů a podcastů, kterých má za sebou už bezmála 8 stovek. Ročně pořádá desítky akcí pro podnikatele a často přednáší na vysokých školách. Časopis Forbes ho umístil do českého výběru 30pod30, několikrát byl nominován na Osobnost digitálního marketingu WebTOP100 a opakovaně se umísťuje i v Křišťálové Lupě. Píše blog a sledovat ho můžete třeba na Facebooku nebo na LinkedIn.

Nenechte si ujít

pavel-kunes-web

Vlastní grafika na Shoptetu: Co vše je možné a jak se připravit? | Pavel Kuneš

michal-sleziak-web

Jak vytvořit úspěšný digitální produkt? | Michal Sleziak (GoodRequest)

martina-neubauerova-web

Chyby při zakládání startupu | Martina Neubauerová (Socialboa)

Právě vyšlo

pavla-arnoldova-web

Hledání nových zaměstnanců do digitální agentury | Pavla Arnoldová (Fragile)

vit-endler-web

Aktuálně v e-commerce: Na čem teď pracovat? | Vít Endler (finGOOD.cz)

andrea-tesakova-web

Překlady a lokalizace webu. Jak to procesně zvládnout? | Andrea Tesáková (Expandeco)

Nejoblíbenější

zdenek-jahoda-web

30 let v byznysu, budování značky Emco, řízení lidí | Zdeněk Jahoda

miroslav-tesar-web

Stabilizace rozpadající se firmy | Miroslav Tesař (Astratex)

michal-koubek-web

Jak získat bankovní úvěr pro váš e-shop? | Michal Koubek

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP obsah

karel-novotny-web

Karel Novotný: Podnikání na volné noze, naceňování práce klientům, popularita v komunitě

karolina-topolova-web

Karolína Topolová (AAA Auto): Budování kariéry manažerky, byznys s ojetými vozy, budoucnost firmy

jaromir-ranek-web

B2B v e-commerce podle Alza.cz | Jaromír Řánek

jan-rezac-web

Jan Řezáč: Založení agentury, finanční řízení firmy, růst v podnikání