Více než 1300 videorozhovorů a podcastů o byznysu

Inzerce

Inzerce

Martin Bětík: Affiliate konference je pro všechny, co živí nebo baví prodej na internetu

Jiří Rostecký
Před 10 roky

martin-betik-velkySpolečnost VIV NETworks již pošesté pořádá populární Affiliate konferenci. Na ní nejenže vzdělává komunitu, ale zároveň se snaží spojit i partnery s inzerenty a přivést zajímavé spíkry, co se mohou podělit o své znalosti a zkušenosti. Jedním z organizátorů je i vedoucí affiliate týmu společnosti Martin Bětík. 

Pane Bětíku, proč vůbec vaše firma pořádá Affiliate konferenci?
Důvody jsou hned tři: chceme edukovat #czaffil trh, a tím přispět k jeho dalšímu rozvoji. Na konferenci zveme také potencionální inzerenty, kteří zatím se spuštěním affiliate váhají a zde se mají šanci přesvědčit o tom, že tento typ marketingu funguje. Partneři, kteří je mohou propagovat, jsou reální podnikatelé, se kterými si mohou domluvit efektivní spolupráci.

V neposlední řadě jde o osobní setkání lidí, kteří spolu již spolupracují (a osobně se třeba ještě neznají) anebo právě díky konferenci spolupracovat začnou.

Pro koho je vůbec účast na takové akci ideální?
Pro všechny, které živí nebo baví prodej na internetu. Pro majitele e-shopů, kteří hledají vedle obvyklých kanálů také nové zdroje a možnosti, jak zvýšit obrat a počty objednávek nebo jak dostat svůj e-shop či službu do širšího povědomí.

Inzerce

Dále pro každého, kdo vlastní či provozuje webový portál, blog či FB stránku a chce zjistit, jaké další možnosti kromě inkasování halířových položek za kliky vlastně má. V neposlední řadě pro marketingové agentury a profesionály, kteří by určitě měli mít povědomí o možnostech a výhodách, které affiliate marketing nabízí a jak a v čem může jejich klientům pomoci.

Letos se koná již pošesté, co bylo tehdy impulzem k uspořádání toho prvního?
Dle vyjádření kolegů při otevření veřejné sítě Commission Junction, potřebovala společnost VIV NETworks jako její operátor získat početnou publisherskou základnu. Takže jedním z impulzů bylo přivedení partnerů, zvýšení povědomí a rozšíření naší veřejné sítě. V roce 2010 tu mnoho veřejných síti nebylo – v Čechách fungovalo pouze několik privátních programů, jako je např. Invia či Vivantis, a to se VIV NETworks snažil změnit.

Povedlo se?
Povedlo a postupně jsme se stali leaderem trhu. Což můžeme doložit i výsledky: inzerenti například za červen vyplatili na provizích více jak 2 800 000 Kč. V naší veřejné síti bylo realizováno za červen přes 50 000 objednávek. Neméně důležitou motivací byla a je již zmíněná edukace trhu.

Jak hodně tedy výsledky vaší společnosti ovlivňuje Affiliate konference?
Konference naše výsledky ovlivňuje pozitivně, navíc demonstruje naši profesionalitu, serióznost a nadšení pro affiliate marketing.

Akce není bezplatná. Předpokládám, že jde tedy také o zisk…
Nikoli. Akci nepořádáme za účelem zisku, jedná se čistě o non-profit projekt. Snažíme se, aby konference probíhala v odpovídajícím prostředí, s odpovídajícím technickým zajištěním a součástí vstupného je samozřejmě také celodenní catering. Považujeme za důležité poskytnout účastníkům maximální komfort a prostor a čas na networking, místo na výběr jídla, jak tomu bylo např. letos na WebExpu. Tohle všechno samozřejmě něco stojí.

Dle zpětné vazby účastníků předchozích akcí to ale vypadá, že konferenci děláme dobře.

Podle čeho jste cenu vstupenky stanovili?
Cenu se snažíme držet na co nejnižší úrovni, tak abychom pouze pokryli náklady. Navíc letos jsme zvolili i velkou slevu pro tzv. early-birds, tedy účastníky, kteří se zaregistrovali už během léta.

K čemu by podle vás měla konference hlavně sloužit?
Z pohledu účastníků bych si přál, aby se něco nového dozvěděli, dobře se bavili a navázali nové obchodní kontakty. Také ukazujeme, že #czaffil stabilně funguje a nejde pouze o skupinu lidí snažících se rychle vydělat na nebankovních půjčkách a prostředcích na hubnutí. Že jde o regulérní business, jenž dokáže šikovným obchodníkům velmi pomoci.

martin-betik-konference
Zdroj fotky: Archiv Martina Bětíka

Podílel jste se na její organizaci již od začátku?
Na prvních dvou konferencích jsem byl jako účastník. Od roku 2013 pracuji ve VIV NETworks a na dalších ročnících jsem se tedy podílel i organizačně. Mimo jiné jsme pak do programu konference zařadili workshopy a after party.

Jak se za dobu své historie konference změnila?
Obsahem se rozšířila na všechny druhy výkonnostního marketingu. Což jsou i disciplíny, které používají denně naši partneři. Na straně inzerentů jsme přidali například také analytiku a praktické workshopy, které jim pomáhají jejich affiliate programy lépe nastartovat a efektivně rozvíjet.

Pomalu se konference dostává také do povědomí ve větších firmách typu Seznam, Mafra a další, jejíž zástupci se účastnili posledních ročníků a affiliate spolupráci s našimi inzerenty začínají aktivně využívat. V neposlední řadě jsme konferenci přesunuli do centra Prahy, do větších prostor, máme také větší organizační tým a roste i počet přednášení a účastníků.

A jak se za tu dobu změnila česká affiliate komunita? Nebyl tehdy affiliate marketing v Čechách trochu neznámý?
Affiliate poměrně neznámý byl a s tímto částečně bojujeme dodnes. Ale úspěšně. Dříve se affiliate marketingem zabývali především partneři, kteří affiliate dělali v zahraničních programech. Případně šlo o marketéry sledující zahraniční trendy či o „osvícence“, kteří se o affiliate marketing aktivně zajímali a hledali příležitosti i v Čechách.

V posledních době přibývá firmem, jež zařazují affiliate do svého marketingového mixu, i partnerů, kteří o affiliate vědí a monetizují jeho pomocí svůj reklamní prostor. Do budoucna chceme dále rozšiřovat naši inzerentskou základnu a hledat další kvalitní partnery k jejich propagaci.

Z čeho všeho se konference skládá? Jaký má program?
Konference má několik pilířů. Za hlavní bych označil dění ve velkém sále kina, kde budou probíhat všechny přednášky. Budeme mít dvě z řad inzerentů a dvě od partnerů, dále pak přednášku o novinkách v síti CJ, analytice, Facebooku, WordPressu a o tom, jak přesvědčit nerozhodnuté zákazníky k nákupu.

V malém sále připravujeme blok čtyř workshopů – opět dva pro inzerenty a dva pro partnery.

Podstatnou součástí je networking a také připravujeme setkání inzerentů s partnery. Partner nebude muset lovit a hledat mezi účastníky, ale stačí, když v uvedeném čase přijde ke stánku inzerenta.

Kdo na ní letos vystoupí?
Marek Prokop, Jan Tichý, Eliška Vyhnánková, David Eiselt, Jan Kalianko, Josef Kroupa, Matěj Chmelo, Tomáš Poner a Vladislav Musílek, za pořadatele pak Vladan Hejnic a Charles Delamain.

Jak tyto osobnosti oslovujete a jak je přesvědčujete k tomu, aby na vaší konferenci vystoupili?
Máme vždy dopředu vytipované osobnosti, jejichž přednášku bychom chtěli na konferenci mít. Průběžně je tedy kontaktujeme a dolaďujeme témata tak, aby byla zajímavá pro obě strany (jak pro inzerenty, tak pro partnery).

Po posledním ročníku jsme také začali intenzivněji komunikovat s pravidelnými návštěvníky, kteří nám mohou zasílat své tipy na to, koho by na konferenci rádi viděli a slyšeli, případně jak by celý program upravili. Zpětná vazba je pro nás důležitá a snažíme se ji využívat k dalšímu zlepšování konference, tak aby to byl pro účastníky vždy zážitek a rádi se vraceli.

Mohli se návštěvníci akce nějak podílet na sestavování programu?
Ano, s aktuální 6. konferencí nám pomáhal Jan Kvasnička, dále pak Jiří Nový, Petr Baloun a František Szabó. Jim patří dík, za názor a také za návrh některých řečníků.

Jak tyto lidi oslovujete a akci jim nabízíte?
Partneři zapojení v síti CJ dostávají pravidelný newsletter, ve kterém o konferenci informujeme, stejně tak zveme účastníky předchozích ročníků, naše klienty a další. V neposlední řadě promujeme akci na našem blogu, Twitteru, Facebooku a dalších portálech.

martin-betik
Zdroj fotky: Archiv Martina Bětíka

Co všechno organizace podobné akce obnáší?
Nejdůležitější je navrhnout program tak, aby byl zajímavý pro naše hosty a aby informace byly odpovídající jejich odborným kvalitám. Na konferenci si musí na své přijít jak začátečníci, tak lidé, kteří toho mají v on-line marketingu již hodně za sebou. Dle toho oslovujeme řečníky a dolaďujeme s nimi témata přednášek.

Pak se samozřejmě jedná o klasické logistické zajištění akce: prostor, občerstvení, tiskové materiály, marketing, účetnictví a další. Každý z nás má na starost konkrétní činnosti jak před, během, tak i po skončení konference. Pomalu to již začíná být rutina a čím dále více si přípravu i konferenci samotnou užíváme.

Kolik lidí se na tom všem podílí a co kdo zařizuje?
Na organizaci se podílí sedm lidí.

Jak dlouho to vše trvá?
Program a řečníky připravujeme průběžně od minulého ročníku, v červenci jsme spustili první vlnu propagace a prodej vstupenek. Finální příprava pak probíhá intenzivně poslední dva měsíce.

Co vám osobně účast na organizaci přinesla?
Zajímavou know-how při schůzkách s internetovými osobnostmi během přípravy jejich přednášek. Také cenné kontakty, které využívám při své práci.

Už plánujete další ročník?
Ano, již plánujeme další ročník, začali jsme jej připravovat již před měsícem. A mohu prozradit, že připravujeme velmi zajímavé zlepšení, které představíme na závěr 6. affiliate konference.

POZOR!
Chcete se Affiliate konference zúčastnit? Využijte při registraci kód MP30 pro naše čtenáře a získejte tak 30% slevu!

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Autor: Jiří Rostecký

Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních 8 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 300. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

Vybraná témata

Nenechte si ujít

lukas-jaburek-web

Jak se buduje byznys affiliate sítě? | Lukáš Jabůrek (eHub)

ondrej-hajek-web

E-shopům roste podíl affiliate na obratu. Jak to? | Ondřej Hájek (eHub)

david-brenner-web

SEO e-shopu jako hlavní zdroj objednávek? | David Brenner (Klenota.cz)

lukas-adamek-web

Affiliate marketing v e-shopu Trenýrkárna.cz | Lukáš Adámek

milan-pichlik-web

Milan Pichlík: Aktuální stav v českých e-shopech, affiliate marketing, doporučení pro partnery

ondrej-hajek-web

Ondřej Hájek (eHub.cz): Jak správně přistupovat k vašemu affiliate manažerovi?

ondrej-hajek-6-web

Jak úspěšně rozjet vlastní affiliate marketing?

ondrej-hajek-pa-web

Ondřej Hájek (eHub.cz): Nejúspěšnější příběhy české affiliate scény