Obsahový marketing (nebo také content marketing) je v dnešní době sociálních sítí, blogů a rostoucího množství webových stránek a aplikací stále významnější součástí marketingových strategií českých firem. Spočívá ve tvorbě obsahu, který zaujme jejich cílové publikum, vytvoří mezi ním a značkou vztah a motivuje ho k nákupu či využití služeb.
Je velmi náročné určit, kde končí hranice content marketingu a začínají hranice jiné marketingové disciplíny. Za obsah totiž můžeme označit vše od článků na blog, obsahu na sociální sítě, zpráv v e-mail marketingu, po off-line aktivity, jakou jsou vlastní tištěné publikace, konference a další.
Základním cílem obsahového marketingu je vytvořit takový obsah, který zaujme cílové publikum (např. zákazníky e-shopu), přivede je na webové stránky, podpoří jejich vztah ke značce a zvýší pravděpodobnost jejich (prvního či opětovného) nákupu či využití služeb.
Investice do content marketingu jsou vřele doporučovány i specialisty na SEO, jelikož kvalitní a originální obsah zvyšuje pravděpodobnost umístění webu vysoko ve výsledcích vyhledávání.
Na našem webu si můžete přečíst články a zhlédnout videa nejen o obsahovém marketingu, ale i o marketingu a podnikání celkově. Všechna videa najdete v této rubrice, nebo v našem podcastu.
Kateřina Fišerová pro vás rozebírá nejnovější trendy v e-mail marketingu. Zjistěte, jak z něj v této době vytěžit nejvíc a jak dosáhnout nejlepších výsledků.
Před 4 týdny
Zjistěte, jak vypadá proces tvorby videoreklamy a co v něm nesmíte podcenit. Vytvořte reklamu, která bude skutečně fungovat a přinese vám skvělé výsledky.
Před 2 měsíci
Nahlédněte do zákulisí aplikace Caflou a zjistěte, jak přistupuje k marketingu a co jí v něm funguje nejlépe. O zkušenosti se s námi dělí její zakladatel.
Před 3 měsíci
V dnešním rozhovoru si budeme povídat o e-mailovém marketingu. O něm toho na internetu a na různých marketingových konferencích najdete spoustu, ale většinou to budou obecné rady nebo případové studie pro e-shopy. E-mailing ale mohou rozesílat i jiné typy byznysu,…
Před 7 měsíci
Dneska mám velkou radost, protože si budeme povídat o WordPressu. Ten je podle mě nejpopulárnějším systémem na tvorbu webů v Česku. Běží na něm vše od blogů, firemních webů, ale i velkých portálů a někdy dokonce i e-shopů. Jedním z…
Před 7 měsíci
Kdybyste se podívali na prvních 25 rozhovorů, našli byste mezi nimi i rozhovor s Jakubem Plasem. Ten tehdy vedl službu pro rychlý rozvoz jídel Ordr, za kterou stálo STRV. Velkou část kariéry strávil právě v této společnosti, bydlel v San…
Před 8 měsíci
Blogy zdaleka nejsou mrtvé. Naopak skvěle fungují a vznikají stále nové. Jejich slávu ale do značné míry ovlivnil příchod sociálních sítí, natáčení videí na Youtube a v poslední době i nahrávání podcastů. O tvorbě blogů jsem si povídal s kreativním…
Před 8 měsíci
Carly Kirstenová patří mezi nejpopulárnější influencerky na českém internetu. Jen na Instagramu a Youtube ji sledují statisíce lidí, vydala i vlastní knihu a vyhrála spoustu soutěží. Ve svých 21 letech se tak stala známou osobností. Za svůj úspěch ale musela…
Před 1 rokem
Ačkoliv byl původně programátor, dnes stojí Tomáš Urbánek v čele společnosti Pletiva Dobrý, která provozuje e-shop levne-pletivo.cz. Jak už jeho název napovídá, prodává na něm zejména pletiva, ale i ploty, brány, branky a mnoho dalšího. E-shop poměrně rychle roste a…
Před 1 rokem