Více než 1300 videorozhovorů a podcastů o byznysu

Inzerce

Inzerce

Marek Premus: Jak řeší Alza.cz nedostatek lidí, jak dělá HR marketing a jak vypadají její pohovory

Získat premium obsah

Přidejte se
mezi předplatitele

Poslouchejte
neomezeně
Rozhovory
více do hloubky
Exkluzivní
hosté
Audio podcast
na cesty
VYBRAT TARIF

Většinu firem dnes trápí nedostatek kvalitních pracovních sil. Nezaměstnanost v Česku stále klesá a ačkoliv se do Alzy ročně hlásí kolem 60 tisíc lidí, i ona má některé pracovní pozice problém obsadit.

Hostem dnešního rozhovoru je personální ředitel Alzy Marek Premus. Vyprávěl nám třeba o tom, podle čeho si Alza nové zaměstnance vybírá, na jaké otázky se ptá při pohovorech a jak v těch 60 tisících kandidátech dokáže najít ty nejlepší.

Probrali jsme i firemní procesy Alzy, u kterých se často chlubí, že je vlastně nemá. Jak se řídí chaos, který toto způsobuje? A co všechno obsahuje HR marketing jedničky české e-commerce?

Co se ve videu dozvíte?

  • Proč i lovebrand jako Alza řeší nedostatek lidí?
  • Jak vybírá ty nejlepší?
  • Co obsahují její pohovory?
  • Na jakých místech Alza potenciální zaměstnance oslovuje?
  • Co jí v rámci HR marketingu funguje nejlépe?
  • Co Marek doporučuje ostatním personalistům?
  • Co se naučil od zakladatele Alzy Aleše Zavorala?
  • A díky čemu se ve svých 27 letech stal personálním ředitelem?

Věděli jste, že nikde nenajdete tolik podrobných rozhovorů o know-how Alzy? Tady jsou další:

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Autor: Jiří Rostecký

Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních 8 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 300. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.

Komentáře

Alzák

Před 6 roky

ČR je malá, takže word of mouth dobře funguje. V případě HR marketing Alzy jsou zkušenosti co jsem slyšel hodně podobné – účelně nepříjemný náborový proces, namyšlené chování a sociopatická kultura. To vrhá na Alzu jako firmu negativní světlo a odrazuje lidi. Lovebrand je přehnané označení.

Odpovědět »

Jan

Před 6 roky

Naprostý souhlas. V Alze jsem byl na pohovoru někdy před 8mi lety a dodnes si vybavuji, že pan Havryluk byl neskutečně namyšlený, kladl nesmyslné a naprosto zcestné dotazy a celkově to na mě udělalo dojem, že v podstatě nikoho nehledá a jen si potřebuje honit ego a urážet. No a ona pozice je volná dodnes :-)

Odpovědět »

Petr

Před 6 roky

Děkuji za rozhovor, ted už vím, že se tam nikdy hlásit nebudu. Jestli někoho fascinuje práce v chaosu, tak necht si ji užije, typická pozice pro blbé 20 leté lidi, kteří nechají se sebou zametat, za 1 rok vyhoří a stejně odejdou jinam. Přirovnávání k nějakém lovebrandu je nesmysl, jde jen o prodej elektroniky a jiného sortimentu, tudíž jen maximalizace zisku, bez žádné přidané hodnoty. Pracovat 200-300 hodin měsíčně jako ten pán, no, na druhou stranu nemít žádný soukromý život, je šílené, to není život, ale otročina, ten člověk bud bere nějaké drogy a nebo fakt nevím.

Odpovědět »

David

Před 6 roky

O náboru do Alzy jsem slyšel spoustu nepříjemných věcí a tak se nedivím, že se tam kvalitní lidi nehlásí, nebo se na pohovor nepřipravují. Pokud chtějí od lidí, aby si uměli spočítat elementární věci z businessu a příklady s pizzou a zlomky, tak si musí uvědomit, že ti lidé si pak umí spočítat, kde se jim vyplatí pracovat, co pro to obějtují a co za to. A teda nevím, ale v tom rozhovoru jsou protimluvy, který tomu image taky nepřispívají = Nemáme procesy, všechno je jednoduchý, jsme otevřený a na druhou stranu máme tvrdý KPI, všechno měříme, vyhodnocujeme a když někdo nemá výkon tak ho vyměníme. A co jsem slyšel o platových podmínkách, tak to není taky hitparáda. Aby jste dosáhli na plat včetně pohyblivé složky mzdy (což vlastně máte jinde jako fix), tak buď musíte být super efektivní a pak přijde vyhoření, nebo objetujete osobní život a budete tam 300 hodin. No někde se ten zisk a růst musí projevit.

Odpovědět »

John

Před 6 roky

znám spoustu šikovných lidí, ale ta pověst alzy je tak špatná, že i když ti lidé nemají vlastní zkušenost, vyhnou se jí obloukem, protože některý z jejcih známých ji měl. Ale když to takto chtějí dělat, jejich boj. Pak se nemůžou divit, že o šikovné lidi nezavadí (i když v alze jich pár samozřejmě pracuje)

Odpovědět »

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

Vybraná témata

Nenechte si ujít

petr-macek-web

Vybudoval úspěšný nástroj od nuly a bez investora. Díky čemu Caflou vyrostlo? | Petr Macek

Premium
vladimir-kvas-web

650 milionů ročně. Přesto firma málem zkrachovala | Vladimír Kvaš (Geetoo)

jaroslav-pokorny-web

Jak řídit firmu přes čísla? | Jaroslav Pokorný (ÚČTO.TEAM)

braverman-babinec-web

E-commerce: S čím se nyní potýkají české e-shopy? | Tomáš Braverman a Patrik Babinec

Premium
martin-komarek-web

Sklad pro rychle rostoucí e-shop. Jak ho buduje Grizly.cz? | Martin Komárek

marek-odehnal-web

Jak investuje největší hedge fond světa? | Marek Odehnal

katka-luskova-web

Z korporátu na volnou nohu. Jak rozjet úspěšný byznys? | Jiří Rostecký & Katka Lusková

Premium
gabriela-teissing-web

Expanze do zahraničí za 100 milionů. Jak Creative Dock dobývá svět? | Gabriela Teissing