Inzerce

Inzerce

Luboš Volkov: Lepšího designéra od horšího odlišuje schopnost nabídnout řešení problému

Luboš Volkov je designér specializující se na návrh uživatelkých prostředí mobilních aplikací. Pracuje především pro americké klienty, jako je Netgear, United Health Care, Chrysler a Toptal. Byl prvním zaměstnancem-designérem firmy a dnes v ní vede 10členný tým, který má na starosti design vše firemních produktů.

Jeho tým se skládá z designérů různých národností a různých zkušeností. Luboš proto v rozhovoru dokáže skvěle porovnat, jak se liší přístup českého designéra třeba od ruského a jak velký vliv na výsledek jejich práce má země, ve které se narodili.

Nebavili jsme se ale jen o mezinárodním srovnání. Zajímal mne i Lubošův názor na české designéry a hledali jsme rozdíl mezi designéry v korporacích a ve startupech. Zmínit jsme nemohli ani nejčastější chyby českých designérů a základní dovednosti, které by rozhodně měli ovládal.

„Designéři by měli být problem-solvers. Měli by být schopni najít řešení problému za jakoukoliv cenu,“ říká Luboš a dodává, že kdyby klient chtěl, aby se designér striktně řídil jeho zadáním, tak by si to měl nadesignovat sám. Designér naopak musí do své práce pro klienta vnést svoje zkušenosti a vlastní rukopis, který je pro něj jedinečný: „Ty designuješ pro uživatele. Nedesignuješ pro klienta.“

Co se v rozhovoru dozvíte?

  • Jak Luboš získal práci u globální společnosti, kde získal moře nových zkušeností?
  • Co všechno by měl designér ovládal?
  • Co odlišuje kvalitní designéry od těch méně kvalitních?
  • Jak by měl vypadat výstup designérovy práce?
  • Jak kvalitu designéra poměřovat?
  • Co to je minimalismus a nedělá práci designéra jednodušší?
  • Jak s designérem efektivně spolupracovat?
  • Kde Luboš sbírá inspiraci a kde ji můžete načerpat i vy?
  • Jak se liší práce designérů napříč celým světěm?
  • Jaká je situace na českém designérském trhu?
  • Co by Luboš doporučil ostatním designérům?
lubos-volkov
Fotka z natáčení.

Kde můžete Luboše sledovat?

Další videa, která se vám budou líbit:

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirkovi je 27 let a je zakladatelem MladýPodnikatel.cz. Podnikat začal ještě na střední škole, ale jeho první firma mu vůbec nevyšla. Po ní se začal naplno věnovat natáčení rozhovorů a podcastů, kterých má za sebou už bezmála 7 stovek. Ročně pořádá desítky akcí pro podnikatele a často přednáší na vysokých školách. Časopis Forbes ho umístil do českého výběru 30pod30, několikrát byl nominován na Osobnost digitálního marketingu WebTOP100 a opakovaně se umísťuje i v Křišťálové Lupě. Píše blog a sledovat ho můžete třeba na Facebooku.

Nenechte si ujít

filip-drimalka-web

Filip Dřímalka: Digitální inovace a budoucnost e-commerce

ales-nesetril-web

Aleš Nešetřil: Jak může (nejen) designér budovat svůj brand?

dan-priban-web

Dan Přibáň: Co vás naučí výpravy v trabantech napříč světem?

Právě vyšlo

pavel-roder-web

Jak mohou startupy získat velké klienty? | Pavel Röder (OMG Nest)

vit-endler-web

Financování e-shopu: Crowdfunding jako nedoceněná možnost | Vít Endler (finGOOD.cz)

marek-lecian-web

Zvyšování odbornosti u specialistů na volné noze | Marek Lecián

Nejoblíbenější

andrej-kiska-web

Jak získat investora a vybudovat úspěšný startup? | Andrej Kiska (Credo Ventures)

petr-bena-web

Budoucnost e-commerce a role marketplaces | Petr Bena z Alza.cz

margareta-krizova-web

Margareta Křížová: Rozjezd podnikání, ženy a kariéra, podnikání ve vyšším věku

Komentáře

Martin Tellinger

Před 4 roky

Konečně rozhovor s designérem na úrovní. Díky za to

Odpovědět »

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

Doporučené články

daniel-gamrot-img

VIDEO: Daniel Gamrot: Podnikatelé se nechávají neustále rozptylovat

jan-nachtigal-web

Jan Nachtigal: Tvorba webů v roce 1997, podnikání (nejen) na volné noze

jan-laibl-img

VIDEO: Jan Laibl: Pokud chcete uspět, tvořte partnerství

Odkazové příležitosti

Jak hledat příležitosti pro získávání zpětných odkazů?

Inzerce