Více než 1300 videorozhovorů a podcastů o byznysu

Inzerce

Inzerce

Pay-Per-Post systémy v Čechách mají novou konkurenci, přichází totiž KUPčlánek.cz

redakce
Před 11 roky

kupclanek-malyAč jsou placené články stále málo známou SEO metodou, v posledních letech zažívají v ČR velký boom. V roce 2009 se u nás objevil první systém typu Pay-Per-Post (platba za příspěvek), PlaCla a poté, co se ukázala jeho síla a zájem o něj, následoval ho v roce 2011 PostsGenius.

Oba systémy ovšem mají své zásadní chyby – PlaCla zamrzla při vývoji systému hned na svém začátku a její majitel dlouhodobě nenaslouchá požadavkům inzerentů ani bloggerů. Navíc pravidelné zvyšování minimální ceny za článek ve spojení se snižující se kvalitou blogů postupem času přinášejí PlaCla čím dál více kritiků. PostsGenius v roce 2011 vypadal, že má velké ambice změnit trh a nabídnout inzerentům i bloggerům to, co jim v PlaCla chybí, ale čeští majitelé, skrývající se za neprůhlednou zahraniční firmou, špatná uživatelská podpora a v neposlední řadě i velmi opožděné nebo aktuálně vůbec žádné výplaty bloggerům, systém poslali na dno velmi rychle a naděje zhasly.

Problém nekvality na českém Pay-Per-Post trhu je dneškem možná vyřešen. Byl totiž spuštěn KUPčlánek.cz – nový Pay-Per-Post systém, který nabízí nejen psaní a publikaci článků, ale i klasický copywriting nebo překlady. K jeho rozboru, kladům a záporům se dostaneme níže.

O čem Pay-Per-Post systémy vlastně jsou?

Stojí v nich na straně jedné bloggeři mající svůj blog nebo magazín, a na straně druhé inzerenti, kteří chtějí, aby se o jejich webu, výrobku nebo službě psalo. Vedlejším produktem psaných článků jsou i zpětné odkazy, které se do článku umístí a inzerent tak tvoří linkbuilding z relevantních textů.

Inzerce

Inzerent nabízí odměnu, zpravidla v řádech stovek korun, za napsání a publikování článku či recenze na webu bloggera. Napsaný článek pak nesmí být po nějakou dobu, zpravidla 12 měsíců od zveřejnění, z webu odstraněn nebo jinak měněn.

Systémy Pay-Per-Post jsou výhodné pro všechny. Bloggeři mají možnost vydělávat na tom, co dělají běžně – psaní článků, a inzerenti získají nejen zpětné odkazy, ale hlavně prostor k prezentaci v tak osobním médiu, jako je blog.

KUPčlánek.cz – nový Pay-Per-Post pro ČR i SR

Jak už jsme uvedli výše, dnes se spustil pro veřejnost KUPčlánek.cz a na první pohled vypadá velice nadějně. Nabízí nejen klasické psaní článků s publikací na blogu, ale také jen zveřejňování inzerentem napsaných PR článků, copywriting a nebo překlady. Mohou v něm tak vydělávat nejen majitelé zajímavých blogů, ale i běžní copywriteři a překladatelé.

 

kupclanek-1

 

Systém je propracovaný, přehledný a proti ostatním českým systémům přináší novinky ve formě katalogu www stránek, copywriterů a překladatelů. Weby jsou rozřazeny do tematických kategorií, dále podle druhu webu a mají také procentuální hodnocení kvality, které jim přiděluje přímo provozovatel. Všechny parametry jsou v pravidelných intervalech provozovatelem kontrolovány a aktualizovány. Obdobné jako s weby je to s copywritery nebo překladateli.

„Při návrhu KUPčlánek.cz jsme prošli desítky internetových článků a stovky, ba možná tisíce komentářů v diskuzích týkajících se PlaCla i PostsGenius. Vyvodili jsme z nich, co uživatelům takových systémů v Čechách nejvíce vadí nebo chybí,“ říká provozovatel KUPčlánek.cz Ing. Jan Kalianko, který má za sebou vybudování a vedení nejednoho úspěšného internetového projektu, a jedním dechem dodává: „V Čechách i na Slovensku není v aktuální době dle mého názoru perspektivní Pay-Per-Post systém i přes to, že po takových službách je poměrně velká poptávka. KUPčlánek.cz má ambici nabízet služby s maximálním servisem za nižší provize než současné PPP systémy.“

Nutno dodat, že KUPčlánek.cz skutečně řeší velké problémy současného trhu, například:

  • Zavedení katalogu www stránek – oslovíte přímo web, který chcete
  • Nastavení podmínek na web, který poptávku inzerenta uvidí a může odpovědět – nestane se tak, že by vám odpověděl na poptávku majitel webu, který podmínky nesplňuje
  • Tematické zaměření webů i poptávek – zasíláte poptávky jen webům vašeho zaměření
  • Pravidelně aktualizované hodnocení webů, copywriterů a překladatelů
  • Zavedení katalogu a poptávek v oblasti copywritingu a překladů
  • Minimální výše dobití kreditu pro inzerenty jen 200 Kč
  • Žádná minimální výše výplaty za odvedenou práci
  • Výplaty do 3 pracovních dnů
  • A mnoho dalších…

Provozovatel KUPčlánek.cz nám dokonce prozradil, že systém svým spuštěním ve vývoji rozhodně nekončí. Bude se dále pracovat na dalších nástrojích a funkcích, které ovšem nemůžeme zatím zveřejnit.

Velkou výhodou také je, že KUPčlánek.cz se nespecializuje jen na český trh, jak tomu je u současných PPP systémů, ale i na Slovensko, kde zatím obdobný systém zcela chybí. Pomůže vám tak s propagací služby nebo webu i u slovenských sousedů.

Jako zápory KUPčlánek.cz vidí naše redakce to, že je systém zbrusu nový a není v něm zatím takové množství blogů a inzerentů. To ovšem s ohledem na zkušenosti provozovatele považujeme jen za krátkodobý počáteční problém, který se jistě i díky vysoké poptávce po těchto službách vyřeší sám.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Autor: redakce

Skládá se z podnikatelů, právníků a odborníků v různých oblastech, kteří denně připravují nové články, rozhovory a zajímavosti ze světa podnikání!

Komentáře

josef

Před 11 roky

Bylo by vhodné PR články i nadále označovat jako inzerci.

Odpovědět »

Jiří Rostecký

Před 11 roky

Josefe, to není PR článek. S Honzou se znám a článek jsme psali spolu za asistence ještě jednoho kolegy. Dali jsme proto autora jako „redakce“. PR články i nadále jako inzerci označujeme. O spuštění tohoto systému psalo několik webů, my byli mezi prvními, ne-li první.

Odpovědět »

Fanda

Před 11 roky

Škoda, že i tento článek je typickou inzercí / PR článkem, vychvalující cosi neznámého do nebes.

Odpovědět »

Jan Kalianko - provozovatel KUPčlánek.cz

Před 11 roky

Fando, nechci se Tě nijak dotknout, ale asi moc nevíš o čem přesně píšeš. Redakce se podílela na testování systému a ví co umí a neumí. Proti aktuálním systémům umí systém mnohem více a řeší velké množství problémů, které v tomto druhu inzerce jsou.
Pokud tento business znáš, vyzkoušej sám a pak mi prosím napiš, v čem je to horší a co by se mělo zlepšit.
Pokud nepoužíváš, tak si zkus zadat do google „názory Placla“ nebo „názory PostsGenius“ a mimo super mega kladných recenzí affiliate partnerů, co se na tom snaží vydělat najdeš jen desítky článků o tom, jak je to špatně. To nepsal nikdo z nás… Můžeš si sám ověřit, jak se situace má…
Nejdřív prosím měj informace a pak posuzuj. Redakce tu odvedla dobrou práci, i když z mého pohledu může být trochu zaujatý.

Odpovědět »

Fanda

Před 11 roky

Velice se omlouvám za svou troufalost, proto raději pro nezasvěcené „mladé podnikatele“ napište do titulku, že to není pro ně, že to je pouze pro zasvěcené, kteří oboru rozumí…

Já neříkám, že je systém špatný, nemám s ním zkušenost, ani už nechci. Já komentuji článek, který je pro mne typickým PR. Nejvíce profláknutý je obrácený zápor na závěr, mající navodit objektivnost…

Odpovědět »

Linki

Před 11 roky

Já jsem o systému psal taky (http://linki.cz/kupclanek-cz-novacek-mezi-ceskymi-pay-per-post-systemy/) a článek tady na MP mi nepřijde jako PR, ale jako info s částečnou recenzí.

Pro mladé podnikatele je takové info přinosné, protože uvidí i jiné cesty k off-page optimalizaci, než jsou letité katalogy

Odpovědět »

Jiří Rostecký

Před 11 roky

Děkujeme, Linki. Bohužel pro někoho je jakýkoliv článek o někomu jiném inzercí, zvlášť, pokud se tam chválí.

Odpovědět »

noteda

Před 10 roky

souhlasím, jedná se o PR, ostatně tento „blog“ evokuje shromaždiště PR

Odpovědět »

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

Vybraná témata

Nenechte si ujít

Premium
martin-komarek-web

Sklad pro rychle rostoucí e-shop. Jak ho buduje Grizly.cz? | Martin Komárek

marek-odehnal-web

Jak investuje největší hedge fond světa? | Marek Odehnal

katka-luskova-web

Z korporátu na volnou nohu. Jak rozjet úspěšný byznys? | Jiří Rostecký & Katka Lusková

Premium
gabriela-teissing-web

Expanze do zahraničí za 100 milionů. Jak Creative Dock dobývá svět? | Gabriela Teissing

jiri-jemelka-web

Do čeho ve firmě investovat peníze? | Jiří Jemelka (JPF)

jiri-rostecky-web

Jiří Rostecký: Jak růst na volné noze? | Marián Kamenišťák

Premium
marcel-klaus-web

1,5 miliardy ročně. Jak Marcel Klaus vybudoval největšího výrobce dřevěných palet v Česku?

kovar-gabco-web

Fulfillment: Je pro každého? A co firmy se specifickými produkty? | Max Kovář a Roman Gabčo (Skladon)