Ač jsou placené články stále málo známou SEO metodou, v posledních letech zažívají v ČR velký boom. V roce 2009 se u nás objevil první systém typu Pay-Per-Post (platba za příspěvek), PlaCla a poté, co se ukázala jeho síla a zájem o něj, následoval ho v roce 2011 PostsGenius.
Inzerce
Oba systémy ovšem mají své zásadní chyby – PlaCla zamrzla při vývoji systému hned na svém začátku a její majitel dlouhodobě nenaslouchá požadavkům inzerentů ani bloggerů. Navíc pravidelné zvyšování minimální ceny za článek ve spojení se snižující se kvalitou blogů postupem času přinášejí PlaCla čím dál více kritiků. PostsGenius v roce 2011 vypadal, že má velké ambice změnit trh a nabídnout inzerentům i bloggerům to, co jim v PlaCla chybí, ale čeští majitelé, skrývající se za neprůhlednou zahraniční firmou, špatná uživatelská podpora a v neposlední řadě i velmi opožděné nebo aktuálně vůbec žádné výplaty bloggerům, systém poslali na dno velmi rychle a naděje zhasly.
Problém nekvality na českém Pay-Per-Post trhu je dneškem možná vyřešen. Byl totiž spuštěn KUPčlánek.cz – nový Pay-Per-Post systém, který nabízí nejen psaní a publikaci článků, ale i klasický copywriting nebo překlady. K jeho rozboru, kladům a záporům se dostaneme níže.
O čem Pay-Per-Post systémy vlastně jsou?
Stojí v nich na straně jedné bloggeři mající svůj blog nebo magazín, a na straně druhé inzerenti, kteří chtějí, aby se o jejich webu, výrobku nebo službě psalo. Vedlejším produktem psaných článků jsou i zpětné odkazy, které se do článku umístí a inzerent tak tvoří linkbuilding z relevantních textů.
Doporučujeme
Premium rozhovoryexkluzivně pro předplatitele
Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.
Inzerent nabízí odměnu, zpravidla v řádech stovek korun, za napsání a publikování článku či recenze na webu bloggera. Napsaný článek pak nesmí být po nějakou dobu, zpravidla 12 měsíců od zveřejnění, z webu odstraněn nebo jinak měněn.
Systémy Pay-Per-Post jsou výhodné pro všechny. Bloggeři mají možnost vydělávat na tom, co dělají běžně – psaní článků, a inzerenti získají nejen zpětné odkazy, ale hlavně prostor k prezentaci v tak osobním médiu, jako je blog.
KUPčlánek.cz – nový Pay-Per-Post pro ČR i SR
Jak už jsme uvedli výše, dnes se spustil pro veřejnost KUPčlánek.cz a na první pohled vypadá velice nadějně. Nabízí nejen klasické psaní článků s publikací na blogu, ale také jen zveřejňování inzerentem napsaných PR článků, copywriting a nebo překlady. Mohou v něm tak vydělávat nejen majitelé zajímavých blogů, ale i běžní copywriteři a překladatelé.
Systém je propracovaný, přehledný a proti ostatním českým systémům přináší novinky ve formě katalogu www stránek, copywriterů a překladatelů. Weby jsou rozřazeny do tematických kategorií, dále podle druhu webu a mají také procentuální hodnocení kvality, které jim přiděluje přímo provozovatel. Všechny parametry jsou v pravidelných intervalech provozovatelem kontrolovány a aktualizovány. Obdobné jako s weby je to s copywritery nebo překladateli.
„Při návrhu KUPčlánek.cz jsme prošli desítky internetových článků a stovky, ba možná tisíce komentářů v diskuzích týkajících se PlaCla i PostsGenius. Vyvodili jsme z nich, co uživatelům takových systémů v Čechách nejvíce vadí nebo chybí,“ říká provozovatel KUPčlánek.cz Ing. Jan Kalianko, který má za sebou vybudování a vedení nejednoho úspěšného internetového projektu, a jedním dechem dodává: „V Čechách i na Slovensku není v aktuální době dle mého názoru perspektivní Pay-Per-Post systém i přes to, že po takových službách je poměrně velká poptávka. KUPčlánek.cz má ambici nabízet služby s maximálním servisem za nižší provize než současné PPP systémy.“
Nutno dodat, že KUPčlánek.cz skutečně řeší velké problémy současného trhu, například:
Zavedení katalogu www stránek – oslovíte přímo web, který chcete
Nastavení podmínek na web, který poptávku inzerenta uvidí a může odpovědět – nestane se tak, že by vám odpověděl na poptávku majitel webu, který podmínky nesplňuje
Tematické zaměření webů i poptávek – zasíláte poptávky jen webům vašeho zaměření
Pravidelně aktualizované hodnocení webů, copywriterů a překladatelů
Zavedení katalogu a poptávek v oblasti copywritingu a překladů
Minimální výše dobití kreditu pro inzerenty jen 200 Kč
Žádná minimální výše výplaty za odvedenou práci
Výplaty do 3 pracovních dnů
A mnoho dalších…
Provozovatel KUPčlánek.cz nám dokonce prozradil, že systém svým spuštěním ve vývoji rozhodně nekončí. Bude se dále pracovat na dalších nástrojích a funkcích, které ovšem nemůžeme zatím zveřejnit.
Velkou výhodou také je, že KUPčlánek.cz se nespecializuje jen na český trh, jak tomu je u současných PPP systémů, ale i na Slovensko, kde zatím obdobný systém zcela chybí. Pomůže vám tak s propagací služby nebo webu i u slovenských sousedů.
Jako zápory KUPčlánek.cz vidí naše redakce to, že je systém zbrusu nový a není v něm zatím takové množství blogů a inzerentů. To ovšem s ohledem na zkušenosti provozovatele považujeme jen za krátkodobý počáteční problém, který se jistě i díky vysoké poptávce po těchto službách vyřeší sám.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Josefe, to není PR článek. S Honzou se znám a článek jsme psali spolu za asistence ještě jednoho kolegy. Dali jsme proto autora jako „redakce“. PR články i nadále jako inzerci označujeme. O spuštění tohoto systému psalo několik webů, my byli mezi prvními, ne-li první.
Fando, nechci se Tě nijak dotknout, ale asi moc nevíš o čem přesně píšeš. Redakce se podílela na testování systému a ví co umí a neumí. Proti aktuálním systémům umí systém mnohem více a řeší velké množství problémů, které v tomto druhu inzerce jsou.
Pokud tento business znáš, vyzkoušej sám a pak mi prosím napiš, v čem je to horší a co by se mělo zlepšit.
Pokud nepoužíváš, tak si zkus zadat do google „názory Placla“ nebo „názory PostsGenius“ a mimo super mega kladných recenzí affiliate partnerů, co se na tom snaží vydělat najdeš jen desítky článků o tom, jak je to špatně. To nepsal nikdo z nás… Můžeš si sám ověřit, jak se situace má…
Nejdřív prosím měj informace a pak posuzuj. Redakce tu odvedla dobrou práci, i když z mého pohledu může být trochu zaujatý.
Velice se omlouvám za svou troufalost, proto raději pro nezasvěcené „mladé podnikatele“ napište do titulku, že to není pro ně, že to je pouze pro zasvěcené, kteří oboru rozumí…
Já neříkám, že je systém špatný, nemám s ním zkušenost, ani už nechci. Já komentuji článek, který je pro mne typickým PR. Nejvíce profláknutý je obrácený zápor na závěr, mající navodit objektivnost…
Nebuďte na podnikání sami. Čerpejte know-how zkušených podnikatelů. Praktické informace pro vaši firmu. Přidejte se mezi podnikatele, co rostou s námi.
Na našich stránkách používáme cookies. Kliknutím na „Přijmout vše“ souhlasíte s použitím všech cookies. Kliknutím na „Nastavení“ nám můžete poskytnout souhlas jen s konkrétními cookies. Zjistit více Přijmout všeOdmítnout všeNastavení
Nastavení cookies
Nastavení cookies
Tento web používá cookies, aby zlepšil váš zážitek při procházení našeho webu. Z nich jsou cookies, které jsou ohodnoceny jako nezbytné, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou třeba pro základní fungování webových stránek. Používáme také soubory cookies třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a pochopit, jak náš web užíváte. Tyto soubory cookies budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s Vaším souhlasem. Současně máte možnost se z těchto cookies odhlásit. Odhlášení z těchto souborů cookies však může ovlivnit váš zážitek z užívání webových stránek.
Nezbytné soubory cookies jsou zásadní pro správnou funkci webových stránek. Tyto cookies zajišťují základní a bezpečnostní funkce webu zcela anonymně.
Cookie
Délka
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”.
cookielawinfo-checkbox-functional
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”.
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”.
cookielawinfo-checkbox-others
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”.
PHPSESSID
relační
Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách.
viewed_cookie_policy
11 měsíců
Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje.
Funkční soubory cookies pomáhají provádět funkce, jako je například sdílení obsahu webových stránek na sociálních sítích, sbírání zpětné vazby a další funkce třetích stran.
Cookie
Délka
Popis
language
relační
Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele.
sb
2 roky
Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek.
sp_landing
1 den
Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem.
sp_t
1 rok
Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem.
wordpress_logged_in_*
14,5 dne
Cookie slouží k autorizaci přihlášení
wordpress_sec_*
14,5 dne
Cookie slouží k autorizaci přihlášení
wordpress_test_cookie
wpj_is_logged_in
14,5 dne
Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený
Analytické soubory cookies slouží k pochopení interakce mezi návštěvníky a webem. Tyto soubory cookies poskytují informace o statistikách, počtech návštěvníků, míře okamžitých odchodů, zdroji návštěvnosti atd.
Cookie
Délka
Popis
_ga
2 roky
Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem.
_gat
1 den
Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností.
_gid
1 den
Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem.
_hjAbsoluteSessionInProgress
30 minut
Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát.
_hjFirstSeen
30 minut
Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka.
_hjid
365 dní
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
_hjIncludedInPageviewSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu.
_hjIncludedInSessionSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky.
_hjIncludedInSessionSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu.
_hjRecordingEnable
relační
Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran.
_hjRecordingLastActivity
relační
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
_hjRecordingLastActivity
Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace.
_hjTLDTest
relační
Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky.
CONSENT
2 roky
Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù.
hjViewportId
relační
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
Vuid
2 roky
Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny.
Reklamní soubory cookies se používají k poskytování relevantních reklam a marketingových kampaní návštěvníkům. Tyto soubory cookies sledují návštěvníky na různých webových stránkách a shromažďují informace za účelem poskytování reklam přizpůsobených na míru.
Cookie
Délka
Popis
_fbp
3 měsíce
Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv.
fr
3 měsíce
Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti
NID
6 měsíců
Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam.
VISITOR_INFO1_LIVE
6 měsíců
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače.
YSC
relační
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce.
yt-remote-connected-devices
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače.
yt-remote-device-id
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače.
yt.innertube::nextId
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl.
yt.innertube::requests
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl.
josef
Před 11 roky
Bylo by vhodné PR články i nadále označovat jako inzerci.
Odpovědět »
Jiří Rostecký
Před 11 roky
Josefe, to není PR článek. S Honzou se znám a článek jsme psali spolu za asistence ještě jednoho kolegy. Dali jsme proto autora jako „redakce“. PR články i nadále jako inzerci označujeme. O spuštění tohoto systému psalo několik webů, my byli mezi prvními, ne-li první.
Odpovědět »
Fanda
Před 11 roky
Škoda, že i tento článek je typickou inzercí / PR článkem, vychvalující cosi neznámého do nebes.
Odpovědět »
Jan Kalianko - provozovatel KUPčlánek.cz
Před 11 roky
Fando, nechci se Tě nijak dotknout, ale asi moc nevíš o čem přesně píšeš. Redakce se podílela na testování systému a ví co umí a neumí. Proti aktuálním systémům umí systém mnohem více a řeší velké množství problémů, které v tomto druhu inzerce jsou.
Pokud tento business znáš, vyzkoušej sám a pak mi prosím napiš, v čem je to horší a co by se mělo zlepšit.
Pokud nepoužíváš, tak si zkus zadat do google „názory Placla“ nebo „názory PostsGenius“ a mimo super mega kladných recenzí affiliate partnerů, co se na tom snaží vydělat najdeš jen desítky článků o tom, jak je to špatně. To nepsal nikdo z nás… Můžeš si sám ověřit, jak se situace má…
Nejdřív prosím měj informace a pak posuzuj. Redakce tu odvedla dobrou práci, i když z mého pohledu může být trochu zaujatý.
Odpovědět »
Fanda
Před 11 roky
Velice se omlouvám za svou troufalost, proto raději pro nezasvěcené „mladé podnikatele“ napište do titulku, že to není pro ně, že to je pouze pro zasvěcené, kteří oboru rozumí…
Já neříkám, že je systém špatný, nemám s ním zkušenost, ani už nechci. Já komentuji článek, který je pro mne typickým PR. Nejvíce profláknutý je obrácený zápor na závěr, mající navodit objektivnost…
Odpovědět »
Linki
Před 11 roky
Já jsem o systému psal taky (http://linki.cz/kupclanek-cz-novacek-mezi-ceskymi-pay-per-post-systemy/) a článek tady na MP mi nepřijde jako PR, ale jako info s částečnou recenzí.
Pro mladé podnikatele je takové info přinosné, protože uvidí i jiné cesty k off-page optimalizaci, než jsou letité katalogy
Odpovědět »
Jiří Rostecký
Před 11 roky
Děkujeme, Linki. Bohužel pro někoho je jakýkoliv článek o někomu jiném inzercí, zvlášť, pokud se tam chválí.
Odpovědět »
noteda
Před 10 roky
souhlasím, jedná se o PR, ostatně tento „blog“ evokuje shromaždiště PR
Odpovědět »