Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Jdeme v nich mnohem více do hloubky. Žádná teorie, pouze praxe.
Zpovídáme špičkové hosty z řad TOP podnikatelů a manažerů.
Cenné know-how pro majitele a šéfy malých i velkých firem.
Zjistit více

Inzerce

Když se v podnikání nedostavují výsledky

Jiří Rostecký
Autor fotky: Jirka Chomát

Častým problémem, se kterým se na mě obrací posluchači MladýPodnikatel.cz v rámci privátních konzultací, bývá ztráta motivace a úzkost z neuspokojivých výsledků. Nevydělává jim to. Dělají, co mohou, makají na tom každý den, ale přesto se to nerozjíždí. Proč?

Každé podnikání je jiné a má vlastní výzvy, které je nutné překonat. Přesto se podle mé zkušenosti se stovkami začínajících projektů některé příčiny pomalého rozjezdu opakují. A právě o nich je tento článek.

Čím si v úspěchu bráníte?

Nejčastější příčinou, proč se začínající podnikání nerozjíždí, bývá podle mé zkušenosti nějaký vnitřní limit jeho zakladatele. Například pracují ve dne v noci na svém produktu, ale dosud ho pořádně nenabídli zákazníkům. Sice ho sdílí na sociální sítích a očekávají výsledky, ty se ale nedostavují.

Většinou existuje způsob, jak jít zákazníkům naproti. Když nejsou peníze, mohou pomoct třeba skupiny na Facebooku, kde lze relevantnímu publiku říct o tom, co nabízíte. Nebo můžete vystoupit na nějaké off-line akci. Zavolat někomu, kdo vám může otevřít nové dveře. Nebo udělat cokoliv, co dokáže stojaté vody rozhýbat.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Proč to podnikatelé nedělají? Nejčastěji mi odpovídají, že se stydí, bojí nebo nevěří, že by to dokázali. Jindy podceňují své dovednosti a říkají, že to neumí. Přitom nedělají nic, aby se to naučili.

Příčina jejich neúspěchu tak není v tom, že by měli špatný produkt nebo špatnou službu. Leží ve vnitřním bloku udělat něco, co je pro ně nekomfortní. Postavit se před zákazníky, nechat se několikrát odmítnout, zdokonalovat se a zkoušet to znovu, opravdu nedokáže každý. Ale právě o tom je podnikání.

Ani moje předplatné není pro každého. Pro mnoho podnikatelů je poslouchání podcastů ztrátou času. Pro spoustu dalších je ale příležitostí objevit zkratky a díky zkušenostem ostatních se rychleji a snáz dostat ke svým cílům. I mě ale řada lidí odmítá a o mé služby nestojí. Jiným pomohly rozjet úspěšné byznysy, zdokonalit firmy a dosáhnout většího úspěchu.

Nebuďte sami sobě nepřítelem

Ego bývá jednou z největších příčin neúspěchu v jakékoliv oblasti našich životů. Byznys není výjimkou. Zejména začínající podnikatelé, kteří nemají s prodejem žádné zkušenosti, se mohou stydět, bát a podceňovat. Jejich schopnost prodávat ale nevznikne sama, pokud na sobě nezapracují a tohoto bloku se nezbaví.

Nemusí to být těžké. Prostě to zkuste pomalými krůčky. Já se podobně bál přednášet před cizími lidmi. Moje první vystoupení mělo jen několik málo posluchačů a až postupem času jsem se otrkal a naučil přednášet i před stovkami lidí ve velkých sálech. Stejně tak můžete postupovat i vy.

Napište si, proč jsou vaše produkty a služby skvělé a v čem mohou pomoci ostatním. Přemýšlejte nad tím tak dlouho, dokud to nedokážete pojmenovat velmi přesně a přesvědčivě. Pokud nevěříte tomu, co prodáváte, jak tomu mohou uvěřit ostatní?

Neberte se tak vážně. Jasně, že si nabijete hubu. Mnoho lidí vás odmítne a možná se vám i někteří vysmějí. Možná už to udělali. Ani to ale neznamená, že nemáte zákazníky jinde. Věřte mi, že váš pocit se změní, jakmile najdete ty první.

Neváhejte si nechat pomoct od někoho zkušeného. Opravdu všem doporučuji pracovat na svém vnitřním světě, který se výrazně odráží v našich pracovních výsledcích. Taková práce ale není jednoduchá a urychlit a zefektivnit ji může například terapeut nebo kouč. Na prodej, marketing a další oblasti byznysu existuje samozřejmě celá řada zkušených poradců, které můžete požádat o radu.

Nejhorší je, když to začínající podnikatelé vzdávají příliš brzy. Ano, může nastat moment, kdy se vyčerpají všechny možnosti a je lepší se jít věnovat něčemu jinému. Tento moment ale určitě nenastal, pokud jste se ještě ani nenaučili prodávat a zákazníci o vás neví. Pak problém není v tom, co nabízíte, ale v něčem jiném.

Najděte to a výsledkům se přiblížíte.

Jo a to předplatné fakt může pomoct i vám. Záleží ale na tom, zda máte čas objevovat kolo, nebo naslouchat zkušenostem ostatních. ;-)

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirkovi je 29 let a je zakladatelem MladýPodnikatel.cz. Podnikat začal ještě na střední škole, ale jeho první firma mu vůbec nevyšla. Po ní se začal naplno věnovat natáčení rozhovorů a podcastů, kterých má za sebou už bezmála 8 stovek. Ročně pořádá desítky akcí pro podnikatele a často přednáší na vysokých školách. Časopis Forbes ho umístil do českého výběru 30pod30, několikrát byl nominován na Osobnost digitálního marketingu WebTOP100 a opakovaně se umísťuje i v Křišťálové Lupě. Nabízí konzultace a sledovat ho můžete třeba na Facebooku nebo na LinkedIn.

Nenechte si ujít

Jiří Rostecký

On-line podnikání: Jak na něj?

Jiří Rostecký

Jak rozjet úspěšný e-shop?

jiri-rostecky-web

Každý má způsob prodeje, ve kterém je dobrý

Právě vyšlo

Premium
vojtech-boril-web

SaaS byznys: Jak s ním růst? | Vojtěch Bořil (Kentico)

jakub-kaderavek-web

WordPress: Vyplatí se na něm vytvářet e-shop? | Jakub Kadeřávek

Premium
lenka-oneill-web

Pietro Filipi: Příčiny pádu módní značky | Lenka O’Neill

Nejoblíbenější

Premium
pavel-hrstka-web

Jak si spočítat investice do firmy? | Pavel Hrstka (CityZen)

Premium
martina-horka-web

dm drogerie: Jak se řídí 4 tisíce zaměstnanců? | Martina Horká

Premium
jan-simkanic-web

Deník N: Cesta ze ztráty k provoznímu zisku | Ján Simkanič

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP obsah

Premium
vaclav-stanek-web

Václav Staněk: Jak Vasky vyrostly díky marketingu?

Premium
jitka-dvorakova-web

Jitka Dvořáková: Co brzdí růst firem v e-commerce?

andrej-kiska-web

Jak získat investora a vybudovat úspěšný startup? | Andrej Kiska (Credo Ventures)

Premium
jan-skrabanek-web

Košík.cz: Vznik nové značky produktů a hledání příležitostí na trhu | Jan Škrabánek

Inzerce