Více než 1300 videorozhovorů a podcastů o byznysu

Inzerce

Inzerce

Kdo má a kdo nemá na podnikání s e-shopem?

Vladimír Macko
Před 12 roky

Chtěli byste podnikat a za nejvhodnější způsob považujete internetový obchod? Je to normální, protože e-shop může mít každý. Nemusíte mít takové dovednosti jako například programátor nebo designér. To ale neznamená, že to zvládne každý.

Také o e-shop je třeba se starat a musíte mu věnovat spoustu času, aby se dostal do povědomí lidí a začal vydělávat. Sám jsem si tím prošel a začátek je velmi náročný na čas. Musíte strávit množství hodin před obrazovkou, abyste měli žádoucí výsledek.

Pokud máte peníze nazbyt, není problém

Podnikání s e-shopem je mnohem jednodušší, pokud investujete peníze do lidí, kteří udělají vše potřebné za vás. Investujete sice několik tisíc, možná i 10 tisíc korun, ale ušetříte spoustu času.

Kde investovat:

Inzerce

  • na osobu, která by vám spustila e-shop, nahodila design, koupila doménu a hosting,
  • na osobu pro vkládání produktů s popisky,
  • na osobu pro marketing,
  • na osobu pro správu e-shopu,
  • na osobu pro komunikaci s dodavateli, práci ve skladu, balení, posílání objednávek,
  • na osobu pro účetnictví.

Už teď vidíte, že těch činností, které je třeba provádět při internetovém obchodě, je opravdu hodně. Pokud máte peníze na investice do lidí, můžete jim za tyhle věci platit. Otázkou však je, zdali budete i tak ziskový. Tuto otázku si položte a podle toho se zařiďte. Samozřejmě, do některých věcí se vyplatí investovat, ale abyste profitovali, musíte investovat s mírou.

Pokud chcete zprovoznit e-shop sám

Tyto činnosti, které byly zmíněny výše, určitě dokážete dělat i vy, případně se to dokážete naučit. Nemluvím teď o programování, designu nebo účtování. Tyto věci jsou dost náročné, a pokud se v nich nevyznáte, vyplatí se investovat do kvalitních lidí. Ostatní věci se dají naučit poměrně bez problémů. Bude vám to jenom zabírat čas. Pokud však překonáte tvrdý začátek a přijdete na to, jak to všechno funguje, bude to pro vás hračka.

Co by vám nemělo chybět

Přehled

Měli byste se vyznat v tom, v čem podnikáte. Měli byste si umět zajistit dodavatele, s čímž také souvisí i dobrá komunikace, která je také nutná. Zbytečně budete mít e-shop, když nedokážete zajistit zboží nebo ho budete dovážet dvakrát dražší než konkurence. Musíte mít o trhu přehled. Také musíte vědět, co a jak prodat.

Smysl pro komunikaci

Správná komunikace je jednou z nejdůležitějších věcí. Pokud máte e-shop, musíte komunikovat s dodavateli, ale i zákazníky. A právě zákazníci jsou skupina, pro kterou to všechno děláte. Pokud se k nim budete chovat arogantně nebo drze, věřte, že na váš obchod rychle zapomenou.

Trpělivost

Trpělivost budete potřebovat hlavně při komunikaci s některými zákazníky, protože se vám může klidně stát, že se vás zákazník začne vyptávat na úplné banality nebo věci, jež vás dokáží rozčílit. Ne však každý má dostatečný přehled, proto potřebuje poradit. Musíte být trpělivý a věnovat zákazníkům maximální čas.

Čas

Abyste dokázali provozovat svůj e-shop s plným nasazením, budete potřebovat i množství času. Hlavně na začátku, kdy se bude obchod rozbíhat. Když budete vykazovat zisky, budete si už moci dovolit i lidi, kterým budete platit za provoz obchodu.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Autor: Vladimír Macko

Student oboru Finance, bankovnictví a investování na Ekonomické fakultě Technické univerzity v Košicích. Mladý podnikatel, který rozjíždí svou činnost.

Komentáře

Michal

Před 12 roky

O způsobech zakládání eshopu píšu taky na svém blogu – http://eshopblog.eu

Odpovědět »

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

Vybraná témata

Nenechte si ujít

jiri-rostecky-kariera-web

Jak na úspěšnou kariéru? Přednáška Jirky Rosteckého

Premium
denisa-havrdova-web

Prodala přes 500 tisíc diářů a zápisníků. Jak Denisa Havrdová řídí papelote?

konstantin-margaretis-web

Posílá zboží do 180 zemí a sbírá světová ocenění. Jak se buduje Skladon? | Konstantin Margaretis

marek-cech-web

Jak se řídí malá digitální agentura? | Marek Čech (Digitální architekti)

jiri-rostecky-smb-web

Nejčastější chyby majitelů malých a středních firem. Přednáška Jirky Rosteckého

Premium
ondrej-machala-web

Ovečkárna se osamostatnila od zakladatele. Jak se změnila? | Ondřej Machala

jiri-jemelka-web

Loni řídili 113 firem s tržbami 21 miliard. Jak se dostávají z krizí? | Jiří Jemelka (JPF)

juraj-harkabuzik-web

Outsourcing v podnikání: Kdy dává smysl? | Juraj Harkabuzík (CustomerHero)