Inzerce

Kdo je to content marketér?

Content marketér
Zdroj fotky: Fotolia.com | Autor: andreacionti

Content marketing je buzzword, který se v poslední době vyskytuje stále častěji. Pojďme si ale vysvětlit, kdo to vlastně content marketér je.

Inzerce

Na blogu Copyblogger vydal Demian Farnworth zajímavý článek, který se touto otázkou zabýval. Sám v něm přiznává, že obsahový marketing tu s námi už nějakou dobu je, označení někoho content marketérem je ale nové. Definuje ho jako člověka, který rozumí, kam umístit a jak propagovat obsah, který osloví co největší publikum a přemění ho v zákazníky. A motivuje je k tomu, aby se vraceli.

Na základě svých zkušeností se stovkami content marketérů vybral 5 dovedností, které by každý z nich měl ovládat.

  1. Storytelling
    Damian doslova píše, že content marketér musí „mít nos na dobré příběhy“. Příběhy totiž našim zákazníkům pomáhají se seznámením se s naší značkou, jejím oblíbením si a získáním důvěry. Content marketéři se storytelling mohou přiučit od filmových scénáristů či spisovatelů.
  2. Strategie
    Schopnost definovat vlastní strategii, znalost publika (jak se tvoří persony, najdete v tomto článku), umění zlepšovat i starší obsah, vyhodnocovat svou práci apod. Zároveň ale i schopnost empatie, naslouchání či vyjednávání.
  3. Tvorba obsahu
    Až na třetí místo Demian řadí samotné psaní a podmiňuje ho znalostí SEO, použitelnosti, sociálních médií a copywritingu.
  4. Social media
    Content marketér by měl umět pracovat s více platformami zároveň. Měl by vědět, jaký typ obsahu na které funguje nejlépe. A samozřejmě by měl vědět, kde se jeho publikum vlastně nachází.
  5. Subscription assets
    Pod tímto pojmem Demian zmiňuje schopnost content marketéra „zaháčkovat“ si vlastní publikum. Dosáhnout toho může třeba tvorbou newsletterů či členských sekcí. A umět to všechno vyhodnocovat.

Článek je plný dalších užitečných informací. Rozhodně vám doporučuji se na něj podívat a detailně si jej prostudovat. Content marketér je totiž podle mne velmi zneužívané slovo a mnoho lidí vůbec neví, co si pod ním představit. Také doporučuji se podívat na video o tom, jak by se měl copywriter vzdělávat a kdo je vlastně SEO konzultant.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirkovi je 28 let a je zakladatelem MladýPodnikatel.cz. Podnikat začal ještě na střední škole, ale jeho první firma mu vůbec nevyšla. Po ní se začal naplno věnovat natáčení rozhovorů a podcastů, kterých má za sebou už bezmála 8 stovek. Ročně pořádá desítky akcí pro podnikatele a často přednáší na vysokých školách. Časopis Forbes ho umístil do českého výběru 30pod30, několikrát byl nominován na Osobnost digitálního marketingu WebTOP100 a opakovaně se umísťuje i v Křišťálové Lupě. Píše blog a sledovat ho můžete třeba na Facebooku nebo na LinkedIn.

Nenechte si ujít

muz-kafe-pocitac-web

Kdo v Česku provozuje e-shopy?

podnikatel-box-web

Jde to i bez Heureky? Možná jde. Alza.cz je první, kdo se přidá?

Konkurence Optimizely

Jak špehovat AB testování konkurence v Optimizely?

Právě vyšlo

Pro předplatitele
lenka-ondruchova-web

Jak prodat firmu? Příběh Queens | Lenka Ondruchová

max-kovar-web

Logistika: V čem se liší výrobní od té v e-commerce? | Max Kovář (Skladon)

Pro předplatitele
michal-illich-web

Michal Illich: E-shopy prodejte. Nečeká je velký růst. Mnoho oborů ztratí svou hodnotu

Nejoblíbenější

Pro předplatitele
jonas-cumrik-web

Jak do firmy přivést ty nejlepší mladé talenty? | Jonáš Čumrik

Pro předplatitele
martin-hausenblas-web

Martin Hausenblas: Jak předat firmu nástupci a posunout se do role majitele?

Pro předplatitele
radovan-vavra-web

Radovan Vávra: Jak přemýšlet nad budoucností firmy?

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP obsah

tomas-malovec-web

Rozjezd nové firmy a vydělávání peněz od začátku | Tomáš Malovec (Born Digital)

Pro předplatitele
robert-stipek-web

Jak řídit kvalitu práce v digitální agentuře? | Robert Štípek (KOFEIN)

Pro předplatitele
vaclav-stanek-web

Václav Staněk: Jak Vasky vyrostly díky marketingu?

michal-koubek-web

Aktuální stav české ekonomiky a výhled do budoucna | Michal Koubek