Inzerce

Inzerce

Kdo je to content marketér?

Content marketér
Zdroj fotky: Fotolia.com | Autor: andreacionti

Content marketing je buzzword, který se v poslední době vyskytuje stále častěji. Pojďme si ale vysvětlit, kdo to vlastně content marketér je.

Na blogu Copyblogger vydal Demian Farnworth zajímavý článek, který se touto otázkou zabýval. Sám v něm přiznává, že obsahový marketing tu s námi už nějakou dobu je, označení někoho content marketérem je ale nové. Definuje ho jako člověka, který rozumí, kam umístit a jak propagovat obsah, který osloví co největší publikum a přemění ho v zákazníky. A motivuje je k tomu, aby se vraceli.

Na základě svých zkušeností se stovkami content marketérů vybral 5 dovedností, které by každý z nich měl ovládat.

  1. Storytelling
    Damian doslova píše, že content marketér musí „mít nos na dobré příběhy“. Příběhy totiž našim zákazníkům pomáhají se seznámením se s naší značkou, jejím oblíbením si a získáním důvěry. Content marketéři se storytelling mohou přiučit od filmových scénáristů či spisovatelů.
  2. Strategie
    Schopnost definovat vlastní strategii, znalost publika (jak se tvoří persony, najdete v tomto článku), umění zlepšovat i starší obsah, vyhodnocovat svou práci apod. Zároveň ale i schopnost empatie, naslouchání či vyjednávání.
  3. Tvorba obsahu
    Až na třetí místo Demian řadí samotné psaní a podmiňuje ho znalostí SEO, použitelnosti, sociálních médií a copywritingu.
  4. Social media
    Content marketér by měl umět pracovat s více platformami zároveň. Měl by vědět, jaký typ obsahu na které funguje nejlépe. A samozřejmě by měl vědět, kde se jeho publikum vlastně nachází.
  5. Subscription assets
    Pod tímto pojmem Demian zmiňuje schopnost content marketéra „zaháčkovat“ si vlastní publikum. Dosáhnout toho může třeba tvorbou newsletterů či členských sekcí. A umět to všechno vyhodnocovat.

Článek je plný dalších užitečných informací. Rozhodně vám doporučuji se na něj podívat a detailně si jej prostudovat. Content marketér je totiž podle mne velmi zneužívané slovo a mnoho lidí vůbec neví, co si pod ním představit. Také doporučuji se podívat na video o tom, jak by se měl copywriter vzdělávat a kdo je vlastně SEO konzultant.

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirkovi je 27 let a je zakladatelem MladýPodnikatel.cz. Podnikat začal ještě na střední škole, ale jeho první firma mu vůbec nevyšla. Po ní se začal naplno věnovat natáčení rozhovorů a podcastů, kterých má za sebou už bezmála 7 stovek. Ročně pořádá desítky akcí pro podnikatele a často přednáší na vysokých školách. Časopis Forbes ho umístil do českého výběru 30pod30, několikrát byl nominován na Osobnost digitálního marketingu WebTOP100 a opakovaně se umísťuje i v Křišťálové Lupě. Píše blog a sledovat ho můžete třeba na Facebooku nebo na LinkedIn.

Nenechte si ujít

muz-kafe-pocitac-web

Kdo v Česku provozuje e-shopy?

podnikatel-box-web

Jde to i bez Heureky? Možná jde. Alza.cz je první, kdo se přidá?

Konkurence Optimizely

Jak špehovat AB testování konkurence v Optimizely?

Právě vyšlo

jakub-kaderavek-web

Koho si najmout na váš web na WordPressu? | Jakub Kadeřávek

marek-odehnal-web

Jak v podnikání vytvořit skutečné jmění? | Marek Odehnal

jakub-cerny-web

Zvýšení tržeb e-shopu díky vyhledávání na webu: Jak na to? | Jakub Černý

Nejoblíbenější

petr-borkovec-web

Vize a strategie firmy, práce s OKR | Petr Borkovec (Partners)

pavel-minar-web

Procesní řízení, systém práce a růst v podnikání na volné noze | Pavel Minář

marek-lecian-web

Zvyšování odbornosti u specialistů na volné noze | Marek Lecián

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

Doporučené články

pavel-minar-web

Procesní řízení, systém práce a růst v podnikání na volné noze | Pavel Minář

vladimir-kovar-web

68. nejbohatší Čech Vladimír Kovář: Jak vybudoval Unicorn a co mu v podnikání pomáhá nejvíce?

michal-koubek-web

Michal Koubek: Rozjezd firmy IdeaSupport.cz, finanční plánování, problémy podnikatelů

sarka-litvinova-web

Šárka Litvinová (ASIANA, Letuška.cz): Budování úspěšné firmy, boj s konkurencí, tendry a nové technologie

Inzerce