Pod článkem o pravidelném publikování obsahu se nám objevil komentář, ve kterém se jeho autor ptá na způsoby vyhledávání nových redaktorů pro svůj magazín. Shánění redaktorů je velmi obtížné, a proto jsem se rozhodl sepsat několik možností, jak svoji vlastní redakci obohatit o nová jména…
Inzerce
Kdo by měl být vaším redaktorem?
Při shánění nových redaktorů je potřeba si uvědomit dvě základní věci – kdo je váš redaktor a co od něj vlastně očekáváte. Hledáte pouze pisálka, který naplní váš web textem, aby nebyl prázdný? Hledáte člověka se znalostí základní optimalizace pro vyhledávače, protože se potřebujete v SERPu posunout nahoru? Anebo hledáte redaktora, jehož články budou pro vaše čtenáře maximálně přínosné, budou hýřit přidanou hodnotou a čtenáři je nasdílí na sociální sítě?
Všechny tyto typy textařů jsou odlišné. Uvědomte si také to, že textař nemá stejné zájmy jako vy. Za několik let najímání podobných lidí jsem si uvědomil, že jsem to většinou pouze já, komu jde o rozvoj webu a zvýšení jeho zisků a kvality obsahu. Textaři mají pouze jeden zájem – odevzdat objednanou práci a vystavit fakturu. Vaše zájmy nejsou jejich zájmy, což vás staví do pozice člověka, který jednak musí jasně definovat svoje požadavky a jednak trpělivě vybírat mezi textaři, jež lze nejsnadněji „modelovat“, aby pro vás byli co nejvíce přínosní. Jak to myslím?
Ať už seženete redaktory kdekoliv, potřebujete je seznámit s vašimi cíli. Vaším největším zájmem je to, aby vám jich pomohli dosáhnout, neboť právě oni budou tvořit obsah vašich webových stránek, který je základem všeho. Vy, stejně jako já v minulosti, můžete pouze diktovat témata nových článků, ale to vám příliš nepomůže. Musíte na vše pečlivě dohlížet, odvedenou práci kritizovat a své redaktory nasměrovat tam, kam chcete s magazínem jít. A když to nepůjde, jednoduše musíte najít nové. Jinak je platíte zbytečně…
Doporučujeme
Premium rozhovoryexkluzivně pro předplatitele
Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.
Existuje řada míst, kde můžete najít nové redaktory. Ty základní si rozebereme.
Diskuzní fóra
Webtrh, WebDeal, WebFair a další fóra jsou rájem pro levné textaře, kteří pro vás napíší i o tom, co sami neznají. Hledání mezi podobnými nabídkami je zdlouhavé, ale může vám přinést pár zajímavých objevů. V útrobách těchto fór se skrývá mnoho kvalitních textařů, s nimiž se dá domluvit na podmínkách spolupráce výhodných pro obě strany a zároveň je můžete podrobit i vlastní kritice s cílem posunout práci o kousek výš. Zkuste to sami, spojte se s nimi a vyberte ty nejlepší.
Specializované služby
Pokud nechcete zmíněná fóra probírat sami a chcete se vyhnout stovkám zájemců o spolupráci, z nichž pouhá hrstka bude použitelná, můžete využít specializovaných služeb. Ty vám napíší články podle vašich přání, a i přestože jsou o něco dražší, mohou v ceně nabídnout třeba i korekturu textu a hlavně i prověřené textaře, stabilní spolupráci a zájem o její pokračování. Jednou z podobných prověřených služeb s kvalitními textaři je náš iParťák.cz. Zkuste to na jednom článku a uvidíte :)
Blogy a osobní weby
Máte magazín o něčem, o čem někdo jiný vede zajímavý blog? Spojte se s ním a zeptejte se ho, zdali by nechtěl spolupracovat. U takového člověka máte jistotu kvality jeho článků, které si můžete přečíst na jeho blogu. Získáte tak dobrého redaktora se zkušenostmi v oboru.
Školy a spolky
Píšete o IT? A vyzkoušeli jste nějakou „ajťáckou“ školu, kde se určitě nachází hodně fanoušků toho, o čem píšete? Třeba i zde najdete řadu zkušených lidí, kteří se v oboru vyznají a mohou vám na web přinést novou přidanou hodnotu. Tito lidé se rovněž vyznačují levnými cenami a nízkými nároky na spolupráci, nechají se kritizovat a podřídí se vašim požadavkům.
Filip Číhal ve svém rozhovoru uváděl další zajímavou možnost, kde sehnat kvalitní obsah, a to domluvu s agenturami, firmami a podobně. Možné jsou i tiskové zprávy, které jsou často poměrně rozsáhlé a zajímavé. Navíc si můžete vybrat jen ty nejlepší…
[poll id=“10″]
Nezapomeňte kritizovat
Možností je mnoho. Ze zkušenosti vím, že ti nejlepší textaři „vyplavou tak nějak sami“. Je potřeba hledat a hlavně se nebát kritizovat, protože pokud tak neučiníte, nikdy práci lidí, které platíte, neposunete tam, kde ji chcete mít. Kritika je sice nepříjemná a leckterý textař s vámi dále nebude chtít spolupracovat, ale bez ní se můžete dostat do stavu, kdy budete platit za něco, co vám nejen nepomáhá, ale možná i škodí.
Nejlepší textaře si totiž vychováte sami. Vyberte si toho nejlepšího a snažte se mu zasílat zpětnou vazbu na všechny jeho články. Buďte hodně věcní a zmiňte, jak byste si to představovali jinak a co vám v článku chybí. Zkuste mu navrhnout i lepší řešení a nebojte se přiložit i odkazy, kde se může inspirovat. Je to pro vás sice práce navíc, ale do budoucna si tak můžete vychovat redaktora, který bude psát přesně tak, jak to potřebujete. Seznámíte ho se svými potřebami a naučíte ho být pro magazín prospěšným. Mějte však na paměti, že s cenou 40 Kč za článek to asi nepůjde…
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních 8 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už bezmála 1 200. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.
Davide, nemohu souhlasit. Několikrát jsem se setkal se zprávami, které stály za to a vydaly za klasický článek, na kterém bychom sami pracovali několik dní. Obsahovaly zajímavá data, ke kterým bychom třeba ani nedostali přístup. A podobně. Je to o tom si vybrat…
No, já mluvím o tiskových zprávách obecně. Neříkám ale, že stejně jako v případě příjímání levných redaktorů neexistují výjímky. U tiskových zpráv je však takových výjimek více, nežli v případě získávání kvalitních článků od levných redaktorů.
Nebuďte na podnikání sami. Čerpejte know-how zkušených podnikatelů. Praktické informace pro vaši firmu. Přidejte se mezi podnikatele, co rostou s námi.
Na našich stránkách používáme cookies. Kliknutím na „Přijmout vše“ souhlasíte s použitím všech cookies. Kliknutím na „Nastavení“ nám můžete poskytnout souhlas jen s konkrétními cookies. Zjistit více Přijmout všeOdmítnout všeNastavení
Nastavení cookies
Nastavení cookies
Tento web používá cookies, aby zlepšil váš zážitek při procházení našeho webu. Z nich jsou cookies, které jsou ohodnoceny jako nezbytné, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou třeba pro základní fungování webových stránek. Používáme také soubory cookies třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a pochopit, jak náš web užíváte. Tyto soubory cookies budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s Vaším souhlasem. Současně máte možnost se z těchto cookies odhlásit. Odhlášení z těchto souborů cookies však může ovlivnit váš zážitek z užívání webových stránek.
Nezbytné soubory cookies jsou zásadní pro správnou funkci webových stránek. Tyto cookies zajišťují základní a bezpečnostní funkce webu zcela anonymně.
Cookie
Délka
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”.
cookielawinfo-checkbox-functional
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”.
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”.
cookielawinfo-checkbox-others
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”.
PHPSESSID
relační
Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách.
viewed_cookie_policy
11 měsíců
Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje.
Funkční soubory cookies pomáhají provádět funkce, jako je například sdílení obsahu webových stránek na sociálních sítích, sbírání zpětné vazby a další funkce třetích stran.
Cookie
Délka
Popis
language
relační
Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele.
sb
2 roky
Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek.
sp_landing
1 den
Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem.
sp_t
1 rok
Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem.
wordpress_logged_in_*
14,5 dne
Cookie slouží k autorizaci přihlášení
wordpress_sec_*
14,5 dne
Cookie slouží k autorizaci přihlášení
wordpress_test_cookie
wpj_is_logged_in
14,5 dne
Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený
Analytické soubory cookies slouží k pochopení interakce mezi návštěvníky a webem. Tyto soubory cookies poskytují informace o statistikách, počtech návštěvníků, míře okamžitých odchodů, zdroji návštěvnosti atd.
Cookie
Délka
Popis
_ga
2 roky
Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem.
_gat
1 den
Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností.
_gid
1 den
Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem.
_hjAbsoluteSessionInProgress
30 minut
Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát.
_hjFirstSeen
30 minut
Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka.
_hjid
365 dní
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
_hjIncludedInPageviewSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu.
_hjIncludedInSessionSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky.
_hjIncludedInSessionSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu.
_hjRecordingEnable
relační
Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran.
_hjRecordingLastActivity
relační
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
_hjRecordingLastActivity
Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace.
_hjTLDTest
relační
Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky.
CONSENT
2 roky
Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù.
hjViewportId
relační
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
Vuid
2 roky
Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny.
Reklamní soubory cookies se používají k poskytování relevantních reklam a marketingových kampaní návštěvníkům. Tyto soubory cookies sledují návštěvníky na různých webových stránkách a shromažďují informace za účelem poskytování reklam přizpůsobených na míru.
Cookie
Délka
Popis
_fbp
3 měsíce
Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv.
fr
3 měsíce
Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti
NID
6 měsíců
Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam.
VISITOR_INFO1_LIVE
6 měsíců
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače.
YSC
relační
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce.
yt-remote-connected-devices
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače.
yt-remote-device-id
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače.
yt.innertube::nextId
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl.
yt.innertube::requests
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl.
Jan Šimečík
Před 11 roky
Díky za článek :)
Odpovědět »
Jiří Rostecký
Před 11 roky
Nemáte vůbec za co, klidně zase napište další zajímavé náměty. Snad Vám článek pomohl. :-)
Odpovědět »
David Petr
Před 11 roky
No, tak zase s tiskovými zprávami mám tu zkušenost, že jde o prostý odpad a reklamy. I v knize Restart sepíše to samé…
Odpovědět »
Jiří Rostecký
Před 11 roky
Davide, nemohu souhlasit. Několikrát jsem se setkal se zprávami, které stály za to a vydaly za klasický článek, na kterém bychom sami pracovali několik dní. Obsahovaly zajímavá data, ke kterým bychom třeba ani nedostali přístup. A podobně. Je to o tom si vybrat…
Odpovědět »
David Petr
Před 11 roky
No, já mluvím o tiskových zprávách obecně. Neříkám ale, že stejně jako v případě příjímání levných redaktorů neexistují výjímky. U tiskových zpráv je však takových výjimek více, nežli v případě získávání kvalitních článků od levných redaktorů.
Odpovědět »
Michael
Před 11 roky
Díky, už jsem ho našel :-)
Odpovědět »