Inspirace pro vaše podnikání a marketing

Jak a kde hledat redaktory pro svůj magazín? Nejlepší je vychovat si své vlastní…

Pod článkem o pravidelném publikování obsahu se nám objevil komentář, ve kterém se jeho autor ptá na způsoby vyhledávání nových redaktorů pro svůj magazín. Shánění redaktorů je velmi obtížné, a proto jsem se rozhodl sepsat několik možností, jak svoji vlastní redakci obohatit o nová jména…

Kdo by měl být vaším redaktorem?

Při shánění nových redaktorů je potřeba si uvědomit dvě základní věci – kdo je váš redaktor a co od něj vlastně očekáváte. Hledáte pouze pisálka, který naplní váš web textem, aby nebyl prázdný? Hledáte člověka se znalostí základní optimalizace pro vyhledávače, protože se potřebujete v SERPu posunout nahoru? Anebo hledáte redaktora, jehož články budou pro vaše čtenáře maximálně přínosné, budou hýřit přidanou hodnotou a čtenáři je nasdílí na sociální sítě?

Všechny tyto typy textařů jsou odlišné. Uvědomte si také to, že textař nemá stejné zájmy jako vy. Za několik let najímání podobných lidí jsem si uvědomil, že jsem to většinou pouze já, komu jde o rozvoj webu a zvýšení jeho zisků a kvality obsahu. Textaři mají pouze jeden zájem – odevzdat objednanou práci a vystavit fakturu. Vaše zájmy nejsou jejich zájmy, což vás staví do pozice člověka, který jednak musí jasně definovat svoje požadavky a jednak trpělivě vybírat mezi textaři, jež lze nejsnadněji „modelovat“, aby pro vás byli co nejvíce přínosní. Jak to myslím?

Ať už seženete redaktory kdekoliv, potřebujete je seznámit s vašimi cíli. Vaším největším zájmem je to, aby vám jich pomohli dosáhnout, neboť právě oni budou tvořit obsah vašich webových stránek, který je základem všeho. Vy, stejně jako já v minulosti, můžete pouze diktovat témata nových článků, ale to vám příliš nepomůže. Musíte na vše pečlivě dohlížet, odvedenou práci kritizovat a své redaktory nasměrovat tam, kam chcete s magazínem jít. A když to nepůjde, jednoduše musíte najít nové. Jinak je platíte zbytečně…

Kde hledat nové redaktory?

Existuje řada míst, kde můžete najít nové redaktory. Ty základní si rozebereme.

Diskuzní fóra

Webtrh, WebDeal, WebFair a další fóra jsou rájem pro levné textaře, kteří pro vás napíší i o tom, co sami neznají. Hledání mezi podobnými nabídkami je zdlouhavé, ale může vám přinést pár zajímavých objevů. V útrobách těchto fór se skrývá mnoho kvalitních textařů, s nimiž se dá domluvit na podmínkách spolupráce výhodných pro obě strany a zároveň je můžete podrobit i vlastní kritice s cílem posunout práci o kousek výš. Zkuste to sami, spojte se s nimi a vyberte ty nejlepší.

Specializované služby

Pokud nechcete zmíněná fóra probírat sami a chcete se vyhnout stovkám zájemců o spolupráci, z nichž pouhá hrstka bude použitelná, můžete využít specializovaných služeb. Ty vám napíší články podle vašich přání, a i přestože jsou o něco dražší, mohou v ceně nabídnout třeba i korekturu textu a hlavně i prověřené textaře, stabilní spolupráci a zájem o její pokračování. Jednou z podobných prověřených služeb s kvalitními textaři je náš iParťák.cz. Zkuste to na jednom článku a uvidíte :)

Blogy a osobní weby

Máte magazín o něčem, o čem někdo jiný vede zajímavý blog? Spojte se s ním a zeptejte se ho, zdali by nechtěl spolupracovat. U takového člověka máte jistotu kvality jeho článků, které si můžete přečíst na jeho blogu. Získáte tak dobrého redaktora se zkušenostmi v oboru.

Školy a spolky

Píšete o IT? A vyzkoušeli jste nějakou „ajťáckou“ školu, kde se určitě nachází hodně fanoušků toho, o čem píšete? Třeba i zde najdete řadu zkušených lidí, kteří se v oboru vyznají a mohou vám na web přinést novou přidanou hodnotu. Tito lidé se rovněž vyznačují levnými cenami a nízkými nároky na spolupráci, nechají se kritizovat a podřídí se vašim požadavkům.

Guestblogging

Možností, jak získat kvalitní články zadarmo, je již poměrně známý guestblogging. Využít můžete služby GuestBlogging.cz, o níž zde máme i rozhovor s jejím zakladatelem.

Agentury a tiskové zprávy

Filip Číhal ve svém rozhovoru uváděl další zajímavou možnost, kde sehnat kvalitní obsah, a to domluvu s agenturami, firmami a podobně. Možné jsou i tiskové zprávy, které jsou často poměrně rozsáhlé a zajímavé. Navíc si můžete vybrat jen ty nejlepší…

[poll id=“10″]

Nezapomeňte kritizovat

Možností je mnoho. Ze zkušenosti vím, že ti nejlepší textaři „vyplavou tak nějak sami“. Je potřeba hledat a hlavně se nebát kritizovat, protože pokud tak neučiníte, nikdy práci lidí, které platíte, neposunete tam, kde ji chcete mít. Kritika je sice nepříjemná a leckterý textař s vámi dále nebude chtít spolupracovat, ale bez ní se můžete dostat do stavu, kdy budete platit za něco, co vám nejen nepomáhá, ale možná i škodí.

Nejlepší textaře si totiž vychováte sami. Vyberte si toho nejlepšího a snažte se mu zasílat zpětnou vazbu na všechny jeho články. Buďte hodně věcní a zmiňte, jak byste si to představovali jinak a co vám v článku chybí. Zkuste mu navrhnout i lepší řešení a nebojte se přiložit i odkazy, kde se může inspirovat. Je to pro vás sice práce navíc, ale do budoucna si tak můžete vychovat redaktora, který bude psát přesně tak, jak to potřebujete. Seznámíte ho se svými potřebami a naučíte ho být pro magazín prospěšným. Mějte však na paměti, že s cenou 40 Kč za článek to asi nepůjde…

Okomentovat článek

Sdílejte článek přátelům:

Autor: Jiří Rostecký

Jirkovi je 24 let. Hned po střední založil svoji první firmu. Tu v roce 2016 prodal. Od té doby se naplno věnuje Mladému podnikateli. Baví ho poslouchat lidské příběhy, inspirovat ostatní svými videorozhovory a pomáhat lidem v jejich osobním i podnikatelském rozvoji. Píše blog o podnikání na internetu.

Komentáře čtenářů: 6

  1. Jan Šimečík

    -

    Díky za článek :)

    Odpovědět
    • Jiří Rostecký

      -

      Nemáte vůbec za co, klidně zase napište další zajímavé náměty. Snad Vám článek pomohl. :-)

      Odpovědět
  2. David Petr

    -

    No, tak zase s tiskovými zprávami mám tu zkušenost, že jde o prostý odpad a reklamy. I v knize Restart sepíše to samé…

    Odpovědět
  3. Jiří Rostecký

    -

    Davide, nemohu souhlasit. Několikrát jsem se setkal se zprávami, které stály za to a vydaly za klasický článek, na kterém bychom sami pracovali několik dní. Obsahovaly zajímavá data, ke kterým bychom třeba ani nedostali přístup. A podobně. Je to o tom si vybrat…

    Odpovědět
    • David Petr

      -

      No, já mluvím o tiskových zprávách obecně. Neříkám ale, že stejně jako v případě příjímání levných redaktorů neexistují výjímky. U tiskových zpráv je však takových výjimek více, nežli v případě získávání kvalitních článků od levných redaktorů.

      Odpovědět
  4. Michael

    -

    Díky, už jsem ho našel :-)

    Odpovědět

Přidejte vlastní komentář

Skrýt reklamu