Doporučujeme

Rozhovory o řízení firem prakticky a do hloubky

Získejte praktické tipy pro řízení vaší firmy
Podrobné rozhovory se zkušenými podnikateli
Vytvořte úspěšnou strategii pro váš byznys
Zjistit více

Inzerce

K prvním prodejům na Facebooku vám stačí 4 kampaně a tisícovka

Skupinu správců sociální sítí v rámci výkonnostního marketingu bych dnes rozdělil na dva tábory. Ti, kteří nic neví, bezhlavě postují nějaký obsah, promují jej a povídají si s lidmi.

A ty druhé, kteří vám budou tvrdit, že je všechno strašně složité a proto si je potřebujete najmout. Až na výjimky vlastně taky nic neví. To se bohužel netýká jen freelancerů, ale i lidí v největších českých agenturách.

A já se to snažím trochu změnit. Postupně, po kouskách.

Dneska vám představím strategii, která se úspěšně používá k prodeji zboží na Facebooku. Aplikovat lehce pozměněnou ji můžete i na služby. Zvládnete si ji nastavit sami a nevyžaduje žádné super duper znalosti z jaderné fyziky.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Vytvoříte si 4 kampaně a na konci vám budou padat objednávky. Projdeme si postupně celé nastavení i práci s rozpočtem a na konci pro vás mám zajímavou nabídku. Ano i já prodávám.

Kampaň 1. – Seznámení s produktem

V prvním kroku musíte mířit na studené publikum, tedy lidi, kteří o vás nikdy neslyšeli. Nebyli na vašich stránkách, nejsou vašimi fanoušky na Facebooku ani je nemáte v emailové databázi. Publikum si můžete vybrat dle preferovaných zájmů nebo pomocí podobných publik.

Co je to podobné publikum?

Facebook z lidí registrovaných na FB v České republice sám vybere 1-10% těch, kteří jsou nejblíže vašim publiků. To můžou být fanoušci, zákazníci, kontakty v databázi nebo třeba návštěvníci vašich stránek.

Jako obsah zvolte video, v druhé kampani vám bude jasné proč. Tohle video musí být opravdu vymakané. Jedná se o prvotní oslovení a cílem této kampaně je, aby se na to video dodívali. Musí upoutat pozornost a ihned lidem ukázat, kam je produkt posune, v čem jim pomůže, jak se budou cítit.

Pokud dodržíte ve videu tyto pravidla, tak to nemůže nefungovat:

  1. Délka by neměla překročit 30s – na víc lidé nemají čas a nebudou se dívat. Nemusíte se snažit ukázat vše, ale jen to nejdůležitější. Rychle, úderně a střih aspoň každých 5s.
  2. Opatřete video titulkami – a to i když neobsahuje žádné mluvené slovo. Vypíchněte třeba hlavní výhody produktu.
  3. Využijte čtvercového formátu – Video budete mít pravděpodobně v 720p nebo 1080p. To je normální formát pro Youtube. Ale na FB můžete vložit čtvercové video. Zabere více místa v výpise příspěvků a doplnit jej můžete o poutavý nadpis. A hned máte místo pro vždy naprosto čitelné titulky. Já k tomu používám na MacOS nástroj Screenflow a na Windows můžete použít Camstasiu. Nebo to někomu jednorázově outsourcujte… Myslím tu úpravu. Probůh né to video – to by dopadlo. Vy znáte svůj produkt a značku nejlépe. Dejte si brainstorming s kolegy a uvidíte, kolik nápadů, hned budete mít. Jó a kameru v podobě smartphonu máte v kapse.
  4. Nezapomeňte na výzvu k akci – i když toto video není primárně prodejní, uvidíte, že časem bude generovat i přímé objednávky. Ve výkonnostním marketingu výzva k akci na konci obsahu nesmí nikdy chybět. Přidejte odkaz do popisu videa, přidejte ho do videa a řekněte (nebo napište) lidem, ať se tam podívají.

Kampaň 2. – Budování důvěry

Teď když už se lidé podívali na vaše video, je třeba začít budovat důvěru.

Důvěru však nevybudujete tak, že dáte garanci, nebo řeknete, že máte vše skladem a jste na trhu 10 let a ručně šijete vaše šály na koleni. Můžou vám věřit, ale nemají k tomu moc důvod.

Na vaši FB stránku tedy budete zveřejňovat příspěvky, které jdou ještě hlouběji do popisu funkcí a benefitů vašich služeb nebo produktů. Cílem této kampaně je, aby si lidé přečetli komentáře pod příspěvkem, zapojili se do diskuze. Velmi efektivní využití sociálního důkazu. Nejčastěji se pro to hodí fotografie, avšak nezapomeňte také na odkaz na vaše stránky.

komentare

Co je sociální důkaz?

Jedná se o techniku, používanou při prodeji, kdy zvýšíte důvěru u zákazníka pomocí referencí ostatních lidí.

Důvodem, proč jsme v prvním bodu zvolili jako obsah video je snadné cílení na ty, jenž viděli 25-95% vašeho Facebooku. Snadno si vyberete video a cílovou skupinu. Já doporučuji cílit na lidi, kteří viděli alespoň 50%, lépe však 75% nebo 95% vašeho videa. Publika sice budou menší, ale přesnější.

audience

Přidat můžete lidi, kteří byli na vašem webu posledních 30 dní, ale nekoupili.

Kampaň 3. – Akce, Novinky, Slevy

Tady už přichází na řadu prodej. Čas pro prezentaci vašich obvyklých akcí, výprodejů novinek, omezených nabídek apod. Cílit budete jen na lidi, kteří už byli na vašich stránkách, ale nenakoupili a to klidně i za 90 dní a vaše FB fanoušky. Proklikli se na ně buď z videa nebo v rámci příspěvku, budujícím důvěru nebo právě těchto kampaní, které mají za cíl nákup.

thao1

Kampaň 4. Remarketing

Máte-li malý sortiment, můžete je nastavit ručně, ale už v případě, že máte 30 a více produktů se vyplatí využít Dynamických reklam. Ty již budete zobrazovat jen těm, kteří byli na vašich stránkách, ale nedokončili nákup.

tha2

Co jsou to dynamické reklamy?

Na základě událostí na vašem webu vytváří Facebook publika těch, které navštívili nebo vložili do košíku specifický produkt a ten díky propojení s XML feedem vašeho eshopu propojí automaticky s fotkou daného produktu.

Práce s rozpočtem

V našem příkladu můžeme pracovat s rozpočtem celkem 1000 Kč.

První týden doporučuji celý rozpočet dát do video reklam. Musíte nasbírat dostatečné publikum na to, abyste jim mohli následně zobrazovat další příspěvky. V druhém týdnu už můžete pomalu přelívat rozpočet do příspěvků na budování důvěry. A skončit byste měli u rozvržení, tak, aby byl zajištěn neustálý přísun nových kontaktů.

Snímek obrazovky 2016-09-05 v 8.49.29

Pokud vše bude fungovat můžete začít rozpočty navyšovat. Pokud nikoliv, je třeba testovat nové studené publika a vaše nabídky.

Shrnutí

A takhle to ve vašem účtu bude vypadat. 4 kampaně, z nichž upravovat a testovat můžete v prvních třech. Zkoušet nové videa, nové i staré příspěvky, které už mají komentáře a budují důvěru a dávat nové nabídky v třetí kampani.

Remarketingovou kampaň můžete nechat spuštěnou a nemusíte nijak upravovat. Bude neustále čerpat z nových kontaktů, které na stránku budou chodit.

kampane

Nevíte, jak to technicky všechno propojit a nastavit a měřit?

Připravili jsme s Honzou Bartošem kurz, ve kterým vás provedeme základy, ale také dalšími pokročilými strategiemi. Nazvali jsme ho Prodávej na Facebooku a je celý online. Podívejte se na lekci zdarma, která se věnuje cílení a sami se rozhodněte, jestli se vám kurz vyplatí.

Zdroj náhledového obrázku: Fotolia.com | Autor obrázku: peshkova

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

David Lörincz

David je zakladatelem vzdělávacího portálu Modrákrev.cz, kde učí konzultanty, markeťáky a podnikatele vydělávat díky výkonnostní reklamě na Facebooku. Sám optimalizuje kampaně s rozpočtem 200 000Kč týdně.

Nenechte si ujít

martin-chytry-web

Přehledně: Formáty venkovní reklamy, které byste měli znát

kristyna-flutkova-web

Postřehy z (ne)prokletého GDPR aneb Je to opravdu takový strašák?

nicola-vrba-web

Jak zkrotit facebookovou reklamu, aby vydělávala?

Právě vyšlo

Premium
petr-cernansky-web

Má prý zákaznickou podporu lepší než většina e-shopů. Jak ji Rybízák dělá? | Petr Čerňanský

ruslan-skopal-web

Jak zvýšit ziskovost e-shopu? | Ruslan Skopal (Trenýrkárna.cz)

jiri-peslar-web

Jak dosáhnout svých snů? | Jiří Peslar

Nejoblíbenější

Premium
jan-hanus-web

Řídil firmy jako Mall či Kostelecké uzeniny. Co se naučil o zvládání krizí a transformací? | Jan Hanuš

Premium
bednar-dlouhy-web

2 miliardáři, 2 přístupy k řízení firmy. V čem se liší Shipmonk a Kiwi.com? | Jan Bednář a Oliver Dlouhý

Premium
alex-mlatilik-web

Zľavomatu hrozilo zavření a musel se vybudovat skoro od nuly | Aleš Mlátilík

Komentáře

TOP header

Premium
miroslav-udan-web

Vybudoval Shoptet. Díky čemu firma utekla konkurenci? | Miroslav Uďan

Premium
ondrej-kratky-web

Strategie modrého oceánu v praxi. Takhle se řídí Liftago | Ondřej Krátký

Premium
lukas-uhl-web

Jak řešit krize firem? Příběh Pietro Filipi a Zootu | Lukáš Uhl

Premium
jitka-dvorakova-web

Jitka Dvořáková: Co brzdí růst firem v e-commerce?

Inzerce