Doporučujeme

Rozhovory o řízení firem prakticky a do hloubky

Získejte praktické tipy pro řízení vaší firmy
Podrobné rozhovory se zkušenými podnikateli
Vytvořte úspěšnou strategii pro váš byznys
Zjistit více

Inzerce

Je vaše firma šetrná k planetě? Dokažte to certifikátem

Jeden známý citát říká, že příroda je oproti nám ve výhodě – může bez nás existovat, ale my bez ní ne. Tuto myšlenku sdílí čím dál více firem. Přibývá totiž zákazníků, kteří se při rozhodování zajímají právě o to, jak společnost přistupuje k otázce ekologie a ochrany životního prostředí.

Ať už podnikáte v jakémkoli oboru, zásady celé společnosti jednoznačně vyjádříte pomocí určité normy, která sdělí, jakým způsobem u vás fungují jednotlivé procesy. Co se týká ekologického chování, slouží pro tento účel certifikace ISO 50001 a ISO 140001. Výhoda takového certifikátu je dvojí. Jednak pomůže optimalizovat, a tím pádem snížit náklady na provoz, jednak dá vědět okolí, že vaše firma nestaví vlastní zisk nad životní prostředí.

ISO 140001 – aby byly dopady na životní prostředí minimální

Obecné normy a certifikace v oblasti ekologie a životního prostředí se poprvé prosadily v západní Evropě a Spojených státech v 80. letech 20. století. Důvodem k jejich zavedení se stalo zpřísnění zákonů upravujících množství emisí z průmyslové výroby. A k čemu přesně slouží právě certifikace ISO 140001? Jejím cílem je nastavit systém výroby podniku tak, aby byl dopad na životní prostředí vzhledem k předmětu a místu podnikání co nejmenší.

Velkou výhodu představuje také efektivnější provoz, který certifikace přinese. ISO 140001 totiž umožní nastavit snížení nákladů nejen na energie, ale také na materiálové zdroje. Díky průběžné kontrole plnění plánovaných změn získáte navíc i objektivní zpětnou vazbu k vaší strategii na zlepšení fungování firmy.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Chcete uspořit energie a náklady? Pomůže také ISO 50001

Další z rodiny certifikací a norem, které šetří přírodu i firemní pokladnu, je certifikace ISO 50001 neboli Systém managementu hospodaření s energiemi. Dokáže zajistit efektivní využití energií v rámci jednotlivých projektů a postará se také o maximální úsporu v oblasti výrobních procesů. Kromě toho pomůže tato certifikace splnit požadavky na snížení emisí uhlíku, a tím pádem snížit negativní vliv na přírodu.

Tyto druhy certifikací jsou přitom vzájemně slučitelné spolu i s certifikací ISO 90001, která definuje systém managementu kvality. To znamená, že systém managementu hospodaření s energii lze zavést také prostřednictvím existujícího systému environmentálního managementu či managementu kvality. Systém certifikací se hodí také v případě podnikání v zahraničí, neboť při zadávání zakázek je na něj brán zřetel mezinárodně.

Certifikace zajímá stále více zákazníků i spolupracujících firem

Byla by ovšem škoda nahlížet na certifikaci pouze z jednoho úhlu pohledu. ISO 14001 a ISO 50001 totiž dokáží společnosti přinést více než úspory na energiích a výrobním procesu. V posledních letech spotřebitelé hledají na trhu jasné důkazy, že firma efektivně řídí všechny procesy, které souvisí se životním prostředím. A právě certifikace důkaz o zodpovědném přístupu firmy vůči přírodě nabízí.

Kromě prestiže ale certifikace zákazníkům nabízí i praktické záruky, které se pojí s výrobou. Efektivní řízení procesů jde ruku v ruce rovněž se zodpovědným přístupem k možným rizikům. Včasné rozpoznání problémů a zamezení vzniku případných havárií v praxi znamená menší riziko selhání a zároveň poskytnutí vyšších záruk plnění požadavků.

Jak funguje certifikační proces?

V prvním kroku jde o vytvoření energetické strategie s konkrétními cíli a prioritami pro danou společnost. Dalším krokem je zavedení do praxe a logicky také ověření toho, jak probíhá plnění těchto cílů v určitých časových intervalech. Díky výsledným zjištěním lze plán postupně zlepšovat a zvýšit ziskovost na maximum.

Získání certifikace tedy není nijak složitý proces. Vytvoření pověsti prestižní společnosti v oblasti ekologie a životního prostředí je přitom jednou z cest, jak nejen posílit image firmy, ale i její důvěryhodnost u partnerů a zákazníků.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

inzerce

Publikujeme každý den, což nás něco stojí. Označený reklamní článek zde můžete mít i vy!

Nenechte si ujít

adamcak-endler-web

Jak předat firmu novému CEO? Příklad 2 firem | Pavol Adamčák a Vít Endler

ondrej-vodehnal-web

Jak zlepšit výkon PPC kampaní? | Ondřej Vodehnal (Filipesmedia)

tomas-mitana-web

Největší technologické překážky v růstu e-shopů | Tomáš Mitana (Shoptet)

Právě vyšlo

jiri-jemelka-web

Růst vs. ziskovost. Na co se zaměřit? | Jiří Jemelka (JPF)

Premium
petr-miklik-web

Ziskovost e-shopu: Jak zvyšovat marže a snižovat PNO? Příklad Grizly.cz | Petr Miklík

Premium
tomas-matejcek-web

Systém odměňování zaměstnanců: Jak funguje v Megapixelu? | Tomáš Matějček

Nejoblíbenější

Premium
rozhon-bernatek-web

Oba prodali firmu. Oba úplně jinak. Příběhy Vivantisu a Ovečkárny | Martin Rozhoň a Martin Bernátek

Premium
jan-hanus-web

Řídil firmy jako Mall či Kostelecké uzeniny. Co se naučil o zvládání krizí a transformací? | Jan Hanuš

Premium
bednar-dlouhy-web

2 miliardáři, 2 přístupy k řízení firmy. V čem se liší Shipmonk a Kiwi.com? | Jan Bednář a Oliver Dlouhý

Komentáře

TOP header

Premium
jiri-hlavenka-web

Jiří Hlavenka: Jak vybudovat skutečně hodnotný e-shop?

Premium
jitka-dvorakova-web

Jitka Dvořáková: Co brzdí růst firem v e-commerce?

Premium
martin-hausenblas-web

Martin Hausenblas: Jak předat firmu nástupci a posunout se do role majitele?

Premium
petr-ludwig-web

Petr Ludwig: 18 let v byznysu a kampaň s dosahem 1,3 miliardy lidí

Inzerce