Poslední dobou potkávám řadu mladých lidí, kteří mají zajímavé nápady a relativně dost času na to, aby je realizovali. Dále je to už jen maličký krůček ke vzniku startupu a potenciálně zajímavé obchodní příležitosti. Ale kolik takových startupů je úspěšných a dokáže se transformovat ve vydělávající firmu? Samozřejmě jich není mnoho – v průměru cca 10 %. Úspěch totiž není jen o skvělém nápadu a dobré realizaci, ale především o znalosti trhu, obchodním modelu a správně cíleném marketingu.
Inzerce
Tyto tři klíčové faktory jsou důvodem krachu naprosté většiny startupů. Možná to bude znít divně, ale pojďme si ukázat postupy, které vám již ve fázi nápadu, či ne příliš nákladného startupu ukáží, zda kráčíte správnou cestou a není lepší to zabalit a poohlédnout se po lepším nápadu.
Víte, komu prodáváte?
Znalost trhu není samozřejmost a jen málo lidí má dost zkušeností na to, aby dokázalo správně odhadnout, jestli o váš produkt/službu bude zájem (ano, právě investoři, ke kterým plánujete se svojí skvělou myšlenkou jít, mají tento smysl vyvinutý velice dobře). Jak ale zjistit potenciál a využít ho ve vlastní prospěch před samotnou konfrontací s investorem?
Jistě jste již slyšeli o analýze klíčových slov (jak dělat analýzu klíčových slov zde popisovat nebudu, ale odkážu na skvělý článek Marka Prokopa o klasifikační analýze klíčových slov + se můžete podívat na náš videorozhovor), která vám dokáže z vyhledávačů vytáhnout velkou řadu důležitých informací. Počínaje správnou strukturou vašeho webu, přes priority návštěvníků, jejich filtrovací preference až po samotné objemy vyhledávání.
Doporučujeme
Premium rozhovoryexkluzivně pro předplatitele
Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.
Při analýze klíčových slov využijte nástroje Návrh klíčových slov, který je obsažen v Skliku. Nástroj v Google Adwords je bohužel poslední dobou pro český trh v podstatě nepoužitelný. A jak tedy získat globální data o hledání, když máme jen čísla ze Seznamu? Podívejte se na globální statistiky Toplistu a pokuste se zatřídit svůj projekt do jedné z kategorií. Poté je to jen o pronásobení tržního podílu vyhledávačů a vámi zjištěných čísel z analýzy. Není to přesné, ale jako lehká aproximace to stačí.
A objemy vyhledávání jsou pro vás na začátku tím nejdůležitějším. Opravdu jste našli niku na trhu? Je zájem tak velký, jak jste čekali? Jak velkou část trhu jste schopni ukousnout (čísla samozřejmě musíte podělit konkurencí a také potenciální efektivností vašeho webu – tzv. konverzním poměrem)? Dává váš obchodní model nyní smysl?
Člověk míní a praxe mění
Ještě pořád váš obchodní model dává smysl, nebo už jste si ušetřili spoustu práce a peněz nad pravděpodobným neúspěchem? Čísla sedí? Gratuluji, udělali jste první krok. Ten ale nestačí, určitě nebude stačit investorům a neměl by stačit ani vám (však vy jste přece těmi prvními investory). Převeďme ho do praxe! Otestujte si reálný zájem!
Ve vaší marketingové strategii budete mít různé druhy cílení na potenciální návštěvníky a zákazníky vašeho webu. Jedním ze zdrojů návštěvnosti budou určitě vyhledávače. Zkuste tedy přivést první větší masu lidí na váš web pomocí PPC kampaní! Zdá se vám to drahé? Nemusí být! V případě úspěchu vás to nabije pozitivní energií a vše vám půjde rychleji, v případě neúspěchu ušetříte peníze či čas na další špatné kroky a můžete přehodnotit projekt.
Deset tipů pro PPC kampaně
Většina z vás asi bude s PPC kampaněmi pracovat poprvé, ale na Internetu najdete řadu zdrojů, které vám základy osvětlí. Pojďme si ale probrat pár tipů a triků, které vám ušetří čas a peníze.
Definujte si cíle, kterých chcete dosáhnout a měřte je pomocí Google Analytics. Pokročilejší weby zajímají objednávky, pro někoho jsou důležité registrace, někdo si vystačí se zhlédnutím kontaktní stránky, někdo měří dobu pobytu na webu, někdo kombinaci různých cílů. Je jedno, jaké jste si definovali cíle (pokud mají smysl), důležité je, abyste měřili!
Nezapomeňte si označkovat kampaně, abyste v Google Analytics věděli, že příchozí jsou z placených kampaní. Pokud nevíte jak, využijte nástroj URL Builder.
Necilte URL ve svých inzerátech pouze na homepage. Miřte na jednotlivé podstránky webu, které tematicky souvisí s klíčovými slovy, které máte v sestavách s těmito inzeráty zadané.
Rozmyslete si dobře strukturu kampaní. Měla by přesně odrážet výsledky, které jste zjistili z analýzy klíčových slov a také reálnou strukturu vašeho webu. Jedno klíčové slovo nemůžete použít ve více sestavách. Vzájemně by na sobě kanibalizovaly a výsledný efekt by byl špatný.
Používejte nástroj Google Adwords Editor. Tato desktopová aplikace vám kromě ergonomičtější správy kampaní umožní i exportovat a importovat kampaně. Vzhledem k tomu, že samotné Google Adwords nic takového neumí, je to jediný způsob, jak si ušetřit práci, když chcete mít stejné kampaně na Skliku (Sklik umožňuje import a export přímo) i Adwords – výhodné především při vytváření kampaní.
Text inzerátu je klíčový. Snažte se, ať obsahuje klíčové slovo, na které se má zobrazovat (proto je důležité mít správnou strukturu viz dříve) a především se ujistěte, že je z textu jasné, jakou službu nabízíte a jaká je vaše konkurenční výhoda.
Nenechte se zviklat doporučenými cenami za proklik. Doporučená cena je krásná funkce pro nováčka, ale reálná cena leží mnohem níž. Obzvláště ze začátku, kdy děláte průzkum zájmu o vaši službu – nepotřebujete konkurovat vysokou cenou – konkurujete přeci nápadem, tak ho zohledněte v textu inzerátu.
Nejdůležitější míra, kterou byste měli sledovat, je míra prokliku (CTR). Pokud tedy nemáte dost konverzí pro sledování míry konverze (CPA). Inzerát, na který se hodně kliká, je totiž společný cíl váš i poskytovatele reklamy. Rostoucí CTR je proto odměňována klesající cenou za proklik (CPC).
Pracujte s kampaněmi. Požírají vám některá klíčová slova či sestavy většinu peněz a nedostane se na ostatní? Rozdělte kampaně a nechte zbylé dýchat! Víte, že většina relevantních návštěvníků k vám chodí v určité hodiny? Omezte zobrazování kampaní jen na tuto dobu!
Víte, že můžete inzerovat na Googlu zdarma? Sice jen do výše 1800 Kč, ale proč toho nevyužít. Stačí se zaregistrovat do systému Google Engage a nebo získat voucher přes agenturu, která v programu Google Engage zaregistrovaná je (mám ještě pár volných voucherů :) ).
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Nebuďte na podnikání sami. Čerpejte know-how zkušených podnikatelů. Praktické informace pro vaši firmu. Přidejte se mezi podnikatele, co rostou s námi.
Na našich stránkách používáme cookies. Kliknutím na „Přijmout vše“ souhlasíte s použitím všech cookies. Kliknutím na „Nastavení“ nám můžete poskytnout souhlas jen s konkrétními cookies. Zjistit více Přijmout všeOdmítnout všeNastavení
Nastavení cookies
Nastavení cookies
Tento web používá cookies, aby zlepšil váš zážitek při procházení našeho webu. Z nich jsou cookies, které jsou ohodnoceny jako nezbytné, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou třeba pro základní fungování webových stránek. Používáme také soubory cookies třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a pochopit, jak náš web užíváte. Tyto soubory cookies budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s Vaším souhlasem. Současně máte možnost se z těchto cookies odhlásit. Odhlášení z těchto souborů cookies však může ovlivnit váš zážitek z užívání webových stránek.
Nezbytné soubory cookies jsou zásadní pro správnou funkci webových stránek. Tyto cookies zajišťují základní a bezpečnostní funkce webu zcela anonymně.
Cookie
Délka
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”.
cookielawinfo-checkbox-functional
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”.
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”.
cookielawinfo-checkbox-others
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”.
PHPSESSID
relační
Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách.
viewed_cookie_policy
11 měsíců
Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje.
Funkční soubory cookies pomáhají provádět funkce, jako je například sdílení obsahu webových stránek na sociálních sítích, sbírání zpětné vazby a další funkce třetích stran.
Cookie
Délka
Popis
language
relační
Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele.
sb
2 roky
Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek.
sp_landing
1 den
Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem.
sp_t
1 rok
Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem.
wordpress_logged_in_*
14,5 dne
Cookie slouží k autorizaci přihlášení
wordpress_sec_*
14,5 dne
Cookie slouží k autorizaci přihlášení
wordpress_test_cookie
wpj_is_logged_in
14,5 dne
Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený
Analytické soubory cookies slouží k pochopení interakce mezi návštěvníky a webem. Tyto soubory cookies poskytují informace o statistikách, počtech návštěvníků, míře okamžitých odchodů, zdroji návštěvnosti atd.
Cookie
Délka
Popis
_ga
2 roky
Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem.
_gat
1 den
Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností.
_gid
1 den
Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem.
_hjAbsoluteSessionInProgress
30 minut
Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát.
_hjFirstSeen
30 minut
Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka.
_hjid
365 dní
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
_hjIncludedInPageviewSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu.
_hjIncludedInSessionSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky.
_hjIncludedInSessionSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu.
_hjRecordingEnable
relační
Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran.
_hjRecordingLastActivity
relační
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
_hjRecordingLastActivity
Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace.
_hjTLDTest
relační
Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky.
CONSENT
2 roky
Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù.
hjViewportId
relační
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
Vuid
2 roky
Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny.
Reklamní soubory cookies se používají k poskytování relevantních reklam a marketingových kampaní návštěvníkům. Tyto soubory cookies sledují návštěvníky na různých webových stránkách a shromažďují informace za účelem poskytování reklam přizpůsobených na míru.
Cookie
Délka
Popis
_fbp
3 měsíce
Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv.
fr
3 měsíce
Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti
NID
6 měsíců
Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam.
VISITOR_INFO1_LIVE
6 měsíců
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače.
YSC
relační
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce.
yt-remote-connected-devices
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače.
yt-remote-device-id
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače.
yt.innertube::nextId
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl.
yt.innertube::requests
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl.
Peter
Před 11 roky
Ahoj, na rýchle značkovanie kampaní môžeš vyskúšať aj Simple Tag: http://www.foretaster.com/simpletag
Odpovědět »