Inzerce

Inzerce

Je koupě ready-made společnosti bezpečná?

Pokud jste někdy hledali informace o zakládání společností a zajímalo vás, jak dlouho to trvá a kolik to asi stojí, nejspíš jste při svém hledání narazili i na ready made společnosti. V zahraničí se o nich mluví také jako o šuplíkových firmách, protože jsou to skutečně firmy, které si pro vás někdo vytáhne ze šuplíku a poskytne vám je. Jsou prostě už hotové a jen čekají na někoho, kdo pod jejich jménem začne podnikat. Je to ale bezpečné?

Důvodem, proč někdo s ready made společnostmi vůbec přišel, je rychlost vyřízení. Každý, kdo chce začít podnikat okamžitě, je znechucený tím, jak dlouho trvá počáteční vyřizování. S ready made tohle odpadá, koupíte si hotovou firmu a okamžitě začínáte.

Má to i jiné výhody. Firmy, které ready made společnosti prodávají, tvrdí, že je dobré začínat už s nějakou historií. Pokud totiž potenciální investor, zákazník či banka, od níž si chcete půjčit, nahlédne do obchodního rejstříku, vidí několikaleté působení. Vaše firma hned vypadá spolehlivěji, na trhu už se nějakou dobu pohybuje, a tak se přece není potřeba bát neúspěchu (špatně investovaných peněz, neschopnosti splácet). Jenže občas se v obchodním rejstříku dá narazit i na něco zajímavějšího.

Pozor na firmy s podezřelou historií

Bohužel je na trhu i spousta podvodných společností, které vám vnutí ready made firmu s nepěknou historií, o níž vám samozřejmě nic neřeknou. Postupem času začnou vybublávat na povrch všechny problémy předchozích majitelů a někdy to může odradit i vaše investory a obchodní partnery. V praxi je zcela běžné, že si svého partnera prověříte v obchodním rejstříku. Když tam budou podezřelé údaje, rozhodně to na vaši firmu nevrhne dobré světlo.

Jak tedy zní výsledný verdikt? Koupě ready made společnosti vám může ušetřit čas, avšak vyměnit pár dnů za starosti a problémy s právními a účetními nejasnostmi se určitě nevyplatí. Solidní firma vám dá potvrzení, že kupovaná společnost nikdy nevyvíjela žádnou činnost, a nechá vás nahlédnout do obchodního rejstříku. Bez toho byste raději nic kupovat neměli.

inzerce

Publikujeme každý den, což nás něco stojí. Označený reklamní článek zde můžete mít i vy!

Nenechte si ujít

cerny-prokes-web

Výroba hmotného produktu, tvorba e-shopu a práce s invalidy | Jan Prokeš a Jiří Černý

ondrej-hajek-web

Skupování konkurence a rozšiřování podílu na trhu | Ondřej Hájek (eHub.cz)

marek-odehnal-web

Jak se na volné noze posunout na vyšší úroveň? | Investiční poradce Marek Odehnal

Právě vyšlo

marek-lecian-web

Zvyšování odbornosti u specialistů na volné noze | Marek Lecián

martin-mates-web

Růst firmy a budování managementu | Martin Mates (Econea.cz)

andrej-kiska-web

Jak získat investora a vybudovat úspěšný startup? | Andrej Kiska (Credo Ventures)

Nejoblíbenější

petr-bena-web

Budoucnost e-commerce a role marketplaces | Petr Bena z Alza.cz

margareta-krizova-web

Margareta Křížová: Rozjezd podnikání, ženy a kariéra, podnikání ve vyšším věku

michal-koubek-web

Jak spočítat náklady na vytvoření managementu firmy? | Michal Koubek

Komentáře

Doporučené články

konstantin-sulimenko-web

Konstantin Sulimenko: Jak se tvoří pořad Hroty týdne ve stylu Johna Olivera?

jan-rezac-web

Jan Řezáč: Založení agentury, finanční řízení firmy, růst v podnikání

Lukáš Hrdlička

Lukáš Hrdlička: Jak se naučit prezentovat a uhranout publikum?

jakub-strycek-web

Jakub Strýček: Jak dělá marketing Zonky.cz?

Inzerce