Inzerce

Inzerce

Je koupě ready-made společnosti bezpečná?

Pokud jste někdy hledali informace o zakládání společností a zajímalo vás, jak dlouho to trvá a kolik to asi stojí, nejspíš jste při svém hledání narazili i na ready made společnosti. V zahraničí se o nich mluví také jako o šuplíkových firmách, protože jsou to skutečně firmy, které si pro vás někdo vytáhne ze šuplíku a poskytne vám je. Jsou prostě už hotové a jen čekají na někoho, kdo pod jejich jménem začne podnikat. Je to ale bezpečné?

Důvodem, proč někdo s ready made společnostmi vůbec přišel, je rychlost vyřízení. Každý, kdo chce začít podnikat okamžitě, je znechucený tím, jak dlouho trvá počáteční vyřizování. S ready made tohle odpadá, koupíte si hotovou firmu a okamžitě začínáte.

Má to i jiné výhody. Firmy, které ready made společnosti prodávají, tvrdí, že je dobré začínat už s nějakou historií. Pokud totiž potenciální investor, zákazník či banka, od níž si chcete půjčit, nahlédne do obchodního rejstříku, vidí několikaleté působení. Vaše firma hned vypadá spolehlivěji, na trhu už se nějakou dobu pohybuje, a tak se přece není potřeba bát neúspěchu (špatně investovaných peněz, neschopnosti splácet). Jenže občas se v obchodním rejstříku dá narazit i na něco zajímavějšího.

Pozor na firmy s podezřelou historií

Bohužel je na trhu i spousta podvodných společností, které vám vnutí ready made firmu s nepěknou historií, o níž vám samozřejmě nic neřeknou. Postupem času začnou vybublávat na povrch všechny problémy předchozích majitelů a někdy to může odradit i vaše investory a obchodní partnery. V praxi je zcela běžné, že si svého partnera prověříte v obchodním rejstříku. Když tam budou podezřelé údaje, rozhodně to na vaši firmu nevrhne dobré světlo.

Jak tedy zní výsledný verdikt? Koupě ready made společnosti vám může ušetřit čas, avšak vyměnit pár dnů za starosti a problémy s právními a účetními nejasnostmi se určitě nevyplatí. Solidní firma vám dá potvrzení, že kupovaná společnost nikdy nevyvíjela žádnou činnost, a nechá vás nahlédnout do obchodního rejstříku. Bez toho byste raději nic kupovat neměli.

inzerce

Publikujeme každý den, což nás něco stojí. Označený reklamní článek zde můžete mít i vy!

Nenechte si ujít

max-kovar-web

Skladník e-shopu: Jak se připravit na sezónu a jak řídit sklad? | Max Kovář (Skladon)

vit-endler-web

Jsou e-shopy zajímavé pro investory? | Vít Endler (finGOOD.cz)

ales-skoupy-web

Nábor zaměstnanců do firmy bez HR oddělení | Aleš Skoupý (In creative)

Právě vyšlo

martina-jiraskova-web

Nejstarší kamenná prodejna v Česku | Martina Jirásková (Moser)

tomas-malovec-web

Rozjezd nové firmy a vydělávání peněz od začátku | Tomáš Malovec (Born Digital)

marek-dvorak-web

Jak se dělá úspěšná videoreklama? | Marek Dvořák (Markusfilm)

Nejoblíbenější

petr-borkovec-web

Vize a strategie firmy, práce s OKR | Petr Borkovec (Partners)

pavel-minar-web

Procesní řízení, systém práce a růst v podnikání na volné noze | Pavel Minář

marek-lecian-web

Zvyšování odbornosti u specialistů na volné noze | Marek Lecián

Komentáře

Doporučené články

martin-michal-peniska-web

E-shop Klub podruhé: Jak probíhala diskuze e-shopů uprostřed skladu TisknuLevně.cz?

kosik-krabice-klavesnice-web

Jak vybrat produkt pro prodej na Amazonu, který zákazníci milují

ondrej-kania-web

Livestream: Ondřej Kania o řízení několika firem, spolupráci s investory, výběru nových zaměstnanců a získávání zájmu médií

bartos

Jan Bartoš: Jak získat na Facebooku více fanoušků a jak s nimi naložit?

Inzerce