Více než 1300 videorozhovorů a podcastů o byznysu

Inzerce

Inzerce

Je koupě ready-made společnosti bezpečná?

inzerce
Před 8 roky

Pokud jste někdy hledali informace o zakládání společností a zajímalo vás, jak dlouho to trvá a kolik to asi stojí, nejspíš jste při svém hledání narazili i na ready made společnosti. V zahraničí se o nich mluví také jako o šuplíkových firmách, protože jsou to skutečně firmy, které si pro vás někdo vytáhne ze šuplíku a poskytne vám je. Jsou prostě už hotové a jen čekají na někoho, kdo pod jejich jménem začne podnikat. Je to ale bezpečné?

Důvodem, proč někdo s ready made společnostmi vůbec přišel, je rychlost vyřízení. Každý, kdo chce začít podnikat okamžitě, je znechucený tím, jak dlouho trvá počáteční vyřizování. S ready made tohle odpadá, koupíte si hotovou firmu a okamžitě začínáte.

Má to i jiné výhody. Firmy, které ready made společnosti prodávají, tvrdí, že je dobré začínat už s nějakou historií. Pokud totiž potenciální investor, zákazník či banka, od níž si chcete půjčit, nahlédne do obchodního rejstříku, vidí několikaleté působení. Vaše firma hned vypadá spolehlivěji, na trhu už se nějakou dobu pohybuje, a tak se přece není potřeba bát neúspěchu (špatně investovaných peněz, neschopnosti splácet). Jenže občas se v obchodním rejstříku dá narazit i na něco zajímavějšího.

Pozor na firmy s podezřelou historií

Bohužel je na trhu i spousta podvodných společností, které vám vnutí ready made firmu s nepěknou historií, o níž vám samozřejmě nic neřeknou. Postupem času začnou vybublávat na povrch všechny problémy předchozích majitelů a někdy to může odradit i vaše investory a obchodní partnery. V praxi je zcela běžné, že si svého partnera prověříte v obchodním rejstříku. Když tam budou podezřelé údaje, rozhodně to na vaši firmu nevrhne dobré světlo.

Jak tedy zní výsledný verdikt? Koupě ready made společnosti vám může ušetřit čas, avšak vyměnit pár dnů za starosti a problémy s právními a účetními nejasnostmi se určitě nevyplatí. Solidní firma vám dá potvrzení, že kupovaná společnost nikdy nevyvíjela žádnou činnost, a nechá vás nahlédnout do obchodního rejstříku. Bez toho byste raději nic kupovat neměli.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Autor: inzerce

Publikujeme každý den, což nás něco stojí. Označený reklamní článek zde můžete mít i vy!

Komentáře

Omlouváme se, ale z technických důvodů nejde na celém webu momentálně přidávat nové komentáře. Na chybě pracujeme a brzy ji opravíme. Děkujeme za trpělivost.

Vybraná témata

Nenechte si ujít

Premium
daibor-pulkert-web

Kdy zavřít firmu? Nejhorší scénář, který může být příležitostí pro něco nového | Dalibor Pulkert

Premium Nyní zdarma
jiriho-klienti-web

Jiřího klienti #10: Mindset v podnikání. Dá se změnit?

petr-macek-web

Největší chyby v projektovém řízení malých a středních firem | Petr Macek (Caflou)

Premium
marek-dobry-web

Ze zaměstnání na volnou nohu. Po necelém roce naplnil své cíle | Marek Dobrý

Premium Nyní zdarma
jiriho-klienti-9

Jiřího klienti #9: Proč neděláte vlastní reklamu?

martin-horsky-web

Když firma přeroste zakladatele. Příklad dvou firem, kterým se to stalo | Martin Horský (JPF)

Premium
petr-bena-web

Customer Experience: Jak Alza zlepšuje svoje služby pro zákazníky? | Petr Bena

Premium Nyní zdarma
jiriho-klienti-luxus

Jiřího klienti #8: Naučte se hrát v podmínkách, které nejsou ideální