Na tento moment čekalo mnoho z nás, kteří pracuji s e-shopy nebo se věnují online marketingu. První velký český e-shop se veřejně postavil největšímu a nejvlivnějšímu českému zbožovému porovnávači, Heurece.
Inzerce
Alza.cz minulý týden oznámila ukončení spolupráce s Heurekou a informovala, že své dosavadní aktivity přesměruje na jiné marketingové kanály.
Dalo se to čekat
Ti, co sledují prostředí české ecommerce, určitě vědí, že Heureku v minulém roce koupila skupina Rockaway, která vlastní mimo jiné také největšího konkurenta Mall.cz a řadu jiných větších e-shopů a služeb (Parfemy.cz, Krasa.cz, Prozdravi.cz, Sperky.cz, Hodinky.cz, Kolonial.cz, Proděti.cz a další).
Doporučujeme
Premium rozhovoryexkluzivně pro předplatitele
Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.
V prostředí českých e-shoperů šlo již v minulém roce o jeden z nejkontroverznějších nákupů, který rozbouřil vášnivou debatu napříč celým českým internetem.
Navíc v minulém týdnu antimonopolní úřad schválil dlouho spekulovaný nákup, čímž posvětil celou transakci (celý článek zde).
Alza.cz proto nemeškala a spustila web bezheureky.cz, kde poukazuje na to, že Heureka již není nezávislý cenový srovnávač. K tomuto závěru ji vede hned několik faktů, které se pokusím okomentovat:
1) Heureka & Rockaway
Objektivita služeb Heureky nemůže být pro zákazníky nadále věrohodná. Ve skupině Rockaway, kam Heureka patří, jsou i internetové obchody Mall.cz, CZC.cz, Parfemy.cz, Krasa.cz, Prozdravi.cz, Sperky.cz, Hodinky.cz, Kolonial.cz, Proděti.cz a další.
Propojení Heureky s Rockaway je opravdu nešťastné. Rockaway je firma, které jde především o zvyšování podílu na trhu a svých zisků. Je tedy jasné, že vlastní projekty bude tlačit k úspěchu.
2) Není už dávno objektivní
Vyhledávání už neposkytuje běžným zákazníkům tak kvalitní informace, na které byli zvyklí. První pozice jsou placené – vyhrává ten, kdo dá nejvíc. E-shopy ze skupiny Rockaway mohou být Heurekou zvýhodňovány.
Ti, co pracují s e-shopy denně, vědí, že pozice lze ovlivňovat mnoha způsoby, mezi které patří třeba bidování ceny za klik. Mimo to se může e-shop stát partnerem a různě si šperkovat svůj zápis, samozřejmě za peníze. Faktor kvality do srovnání pořád promlouvá, ale bez dobrého rozpočtu se větší e-shopy neobejdou.
Navíc opravdu nikdo přesně neví, jak se Heureka staví k e-shopům, které vlastní stejný majitel jako ji samotnou. Opět se zde objevují otázky, které konkurenci znepokojují.
Heureka také ráda diktuje podmínky. Třeba bez zapnuté funkce „Ověřeno zákazníky“ si neškrtnete. O změnách v XML feedu nebo průběžně oznamovaných novinkách netřeba mluvit. Kdo věc automaticky neimplementuje, začne ztrácet.
V některých segmentech, kde je marže nízká (IT, elektro a jiné), se pak logicky nabízí otázka, zda a jak moc je zbožový srovnávač vlastně dobro nebo zlo.
Protože, ať chceme nebo ne, kdo nabízí kvalitní služby, nemůže být nejlevnější.
3) Kompletní data o trhu
Heureka vyžaduje data o všech vašich objednávkách. V opačném případě se stáváte jako e-shop na Heurece „nedůvěryhodným“. Tato citlivá data může skupina Rockaway použít v konkurenčním boji.
Kdo využívá Heureku, ten ji dobrovolně dává o svém e-shopu nepřeberné množství dat. A ne dat ledajakých, Heureka ví, co se nakupuje, za kolik, kdy a mnoho dalších citlivých informací. Navíc tyto informace sbírá napříč jednotlivými projekty, což z ní dělá opravdu Big Brothera české e-commerce.
Ve srovnání s Google Analytics má Heureka jednu velkou nevýhodu, data jsou v rukou lokálního hráče, který sám e-shopy vlastní. A jak se říká, ďábel nikdy nespí.
4) Heureka košík
Pokud využíváte Heureka košík, připravujete se o budování vlastního brandu. Heureka z vašich provizí posiluje svou značku a vy si ukrajujete marži. Navíc opět dáváte Heurece nejcennější data!
Služba Heureka košík funguje tak, že se prodej neuskutečňuje na e-shopu, ale přímo na Heurece. Tzn. zákazník nemusí Heureku opustit a dostává pocit, že Heureka je onen e-shop. Tato funkčnost byla implementována hlavně proto, že se Heureka chtěla stát, v době, kdy byla členem skupiny Allegro Group, konkurencí pro Amazon. Prodejci by dodávali zboží, Heureka by jej prodávala a za to by si brala marži.
Tato strategie se však zcela nenaplnila, jelikož Allegro změnilo v ČR plány. I tak Heureka košík využívá celá řada českých e-shopů, kteří odevzdávají pravidelně provizi v rozmezí 2 až 6 % (provize jsou vypočítané z hodnoty kupní ceny zboží včetně DPH).
5) Heureka perpetum + 6) Dvojí náklady
Zaplatíte Heurece za proklik. Ta investuje do PPC. Přivede uživatele na své stránky, kde za prokliky získá další rozpočet, který může reinvestovat. Nepřijde nám legitimní, abychom na stránce výsledků vyhledávání v PPC konkurovali porovnávači.
Ve vyhledávání do PPC vstupuje mezi inzerenty i Heureka. Uživatel tak klikne na váš inzerát i na inzerát Heureky, odkud se může znovu prokliknout na váš eshop. Platíte tak často dvakrát za jednoho návštěvníka.
Pokud máte e-shop nebo inzerujete skrz PPC reklamu, určitě jste na Heureku již narazili. Heureku lze vidět na hodně dotazů v PPC.
A jak Alza.cz píše, e-shopy platí Heurece za kliky, tzn. uživatel si vybírá zboží a během svého vybírání proklikne několik nabídek (cena kliku se pohybuje od 1 Kč až do X Kč). Tyto peníze pak může Heureka opět použít pro svou vlastní PPC reklamu, kde může být klik někdy levnější než klik na Heurece. Jde tedy o jakýsi začarovaný kruh.
Navíc e-shopy, které inzerují v PPC reklamě, musí konkurovat i srovnávači, a i když zákazník klikne na jejich inzerát v PPC, ve většině případů se Heureka do nákupní cesty stejně zapojí (asistované konverze se zapojením Heureky tvoří až 35% objednávek). E-shop si tedy snižuje zisk nejen o klik na PPC reklamu, ale i klik na nabídku na Heurece.
Díky značným rozpočtům a velkému PPC týmu navíc není lehké Heureku v PPC porazit. Což zjišťují i velcí hráči na trhu.
Co se bude dít dál?
Krok Alzy se zdá být logický, jako jednička na trhu má zákazníky, kteří nakupují podle trochu jiného modelu. Mnohem větší roli zde hraje značka, opakující se nákupy, vracející se zákazník nebo šíře nabízených služeb.
Proto opustit Heureku nebude podle všeho nic, co by Alza neuměla překonat. Navíc je více než jasné, že i takový gigant se nerozhoduje na základě pocitů, ale čísel. Mimo to nesmíme zapomínat na to, že Alza tímto aktem dává políček nejen Heurece, ale hlavně brojí vůči svému úhlavnímu konkurentovi Mall.cz.
Velmi zajímavé je pak to, co Alza odstartovala. Neposlušnými se totiž chtějí stát i jiné větší e-shopy jako Kasa.cz, Spokojenypes.cz, Euronics.cz a další. Otázkou nyní je, zda to Alza.cz a jiné e-shopy myslí vážně, nebo chtějí jen společně demonstrovat nesouhlas a donutit Heureku k nějakým ústupkům.
Co je však více než jasné, Alza.cz dokázala vytvořil v českém e-shopovém rybníčku pěkné vlnobití.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Jirka již 10 let radí klientům, jak dělat dobře reklamu na internetu. V současné době působí jako CEO v marketingové agentuře AdVisio, která se specializuje na výkonostní marketing. Jako specialista na použitelnost a UX stál rovněž u zrodu mnoha velkých internetových obchodů.
Nenechte si ujít
Průzkum: Jak vidí české firmy svou budoucnost? | Petr Macek (Caflou)
Bohužel, další naprosto stejný článek jako kdekoliv jinde, kde se o tomto tématu píše. Naprosté nepochopení Lead Generation.
Ač to zní ošklivě, napíšu Vám objevnou věc – o uživatele jde vždy a všude až na druhém místě. Ať je to jakákoliv platforma, vždycky jde hlavně o zisk.
Myslíte, že je Dtest objektivní? Nebo Autosalon na TV Prima? Nebo že Booking.com Vám primárně zobrazí objektivně nejlepší výsledky?
Kdybych si koupil za x milionů Heureku, samozřejmě že bych se ihned začal snažit, aby mi vydělávala, pokud možno co nejvíc. Buďto napřímo – zvýšit ceny za proklik atd. nebo nepřímo – těžit data a využívat je. Je to tak běžné, že mě naprosto zaráží, že to v případě Heureka někdo řeší.
Lukáši, cílem všeho je, aby se o tom mluvilo. Ano, Heureka je o penězích, ale problém je to, že někteří do toho dávají svůj marketingový rozpočet a někteří ….. Kdo vlastní e-shop a platí si za marketing, tak ví, že ty peníze pak chybí a pokud se budou hromadit e-shopy pod jedním velkým vlastníkem, je jasné, že to ten zbytek bude moci časem zavřít.
To sice ano, ale to vse jsou zaklady – nic noveho. Alza Heureku jiz davno nepotrebovala, protoze vlastni silou jsou schopni dosahnout lepsich vysledku. Na druhou stranu, zvlastni ze ji to do ted nevadilo :) Jisteze nemusite byt nejlevnejsi – neni to o cene. Neni podstatne mit ani overeno – da se to i jinak. Vse je to o datech ktere tecou do BI nastroju a take „hrozbe“ jmenem Amazon. Jisteze jedina moznost byla jit pryc, jeste vice podporit vlastni znacku, byt na vlastnim pisecku, mit vlastni cenotvorbu. Jisteze toto nemuze udelat kazdy, ale jde to – i ted. Je uplne jedno, jesli je tady 40 nebo 100 000 eshopu. Pro nekoho je Heureka resenim. A vlastne cely koncept Heureka kosiku je mimo. Na druhou stranu, si musi eshopy uvedomit, ze bez investice to proste nejde – proto muze byt pro nekoho Heureka resenim. V urcitem momente se to ale stane pritezi – ve vsech smerech. Urcite ne vsichni budou zavyrat :) Jenom se to procisti. Doby kdy stacilo jenom spustit shop a nejak to „hrkalo“ jsou pryc – a je to dobre. A i tak je ten uspech jenom o datech :) Jenom muj nazor.
Ach jo, jako by Alza zaplatila novinářům. Jsem rád, že se ta diskuze otevřela, ale proboha, vždyť tohle je neuvěřitelně tendenční komunikace. Alza ve svých argumentech zcela přehlíží autoritu ÚOHS, který snad vydal nějaké stanovisko i to, že Rockaway zatím Heuréku nevlastní. Navíc v době Mitonu to nikomu nevadilo? Divné.
Pro ty, co byli na Seznam párty se tu navíc otevírá ještě další a ne moc pěkný prostor pro spekulace, o co Alze vlastně jde. Zákazník na tom každopádně nevydělá…
Honzo, číslo vychází z oficiální tabulky http://sluzby.heureka.cz/napoveda/kosik-provize/ kde více než 6% nevidím.
Pokud je to více, tak ok, ale myslím, že to je nepodstatné, na sdělení se nic neměni, nebo ano?
Navíc vydání článků neznamená, že byl článek taky v ten den napsán.
Přijde mi to napsané jednostranně. Vláďa Přichystal popsal na blogu Besteta kapku jiný pohled – doporučuji přečíst pro náhled z jiné strany. Některé souvislosti překvapí: http://www.besteto.cz/alza-cz-heureka-bez-heureky
Nebuďte na podnikání sami. Čerpejte know-how zkušených podnikatelů. Praktické informace pro vaši firmu. Přidejte se mezi podnikatele, co rostou s námi.
Na našich stránkách používáme cookies. Kliknutím na „Přijmout vše“ souhlasíte s použitím všech cookies. Kliknutím na „Nastavení“ nám můžete poskytnout souhlas jen s konkrétními cookies. Zjistit více Přijmout všeOdmítnout všeNastavení
Nastavení cookies
Nastavení cookies
Tento web používá cookies, aby zlepšil váš zážitek při procházení našeho webu. Z nich jsou cookies, které jsou ohodnoceny jako nezbytné, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou třeba pro základní fungování webových stránek. Používáme také soubory cookies třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a pochopit, jak náš web užíváte. Tyto soubory cookies budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s Vaším souhlasem. Současně máte možnost se z těchto cookies odhlásit. Odhlášení z těchto souborů cookies však může ovlivnit váš zážitek z užívání webových stránek.
Nezbytné soubory cookies jsou zásadní pro správnou funkci webových stránek. Tyto cookies zajišťují základní a bezpečnostní funkce webu zcela anonymně.
Cookie
Délka
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”.
cookielawinfo-checkbox-functional
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”.
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”.
cookielawinfo-checkbox-others
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”.
PHPSESSID
relační
Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách.
viewed_cookie_policy
11 měsíců
Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje.
Funkční soubory cookies pomáhají provádět funkce, jako je například sdílení obsahu webových stránek na sociálních sítích, sbírání zpětné vazby a další funkce třetích stran.
Cookie
Délka
Popis
language
relační
Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele.
sb
2 roky
Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek.
sp_landing
1 den
Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem.
sp_t
1 rok
Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem.
wordpress_logged_in_*
14,5 dne
Cookie slouží k autorizaci přihlášení
wordpress_sec_*
14,5 dne
Cookie slouží k autorizaci přihlášení
wordpress_test_cookie
wpj_is_logged_in
14,5 dne
Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený
Analytické soubory cookies slouží k pochopení interakce mezi návštěvníky a webem. Tyto soubory cookies poskytují informace o statistikách, počtech návštěvníků, míře okamžitých odchodů, zdroji návštěvnosti atd.
Cookie
Délka
Popis
_ga
2 roky
Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem.
_gat
1 den
Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností.
_gid
1 den
Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem.
_hjAbsoluteSessionInProgress
30 minut
Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát.
_hjFirstSeen
30 minut
Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka.
_hjid
365 dní
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
_hjIncludedInPageviewSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu.
_hjIncludedInSessionSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky.
_hjIncludedInSessionSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu.
_hjRecordingEnable
relační
Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran.
_hjRecordingLastActivity
relační
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
_hjRecordingLastActivity
Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace.
_hjTLDTest
relační
Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky.
CONSENT
2 roky
Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù.
hjViewportId
relační
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
Vuid
2 roky
Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny.
Reklamní soubory cookies se používají k poskytování relevantních reklam a marketingových kampaní návštěvníkům. Tyto soubory cookies sledují návštěvníky na různých webových stránkách a shromažďují informace za účelem poskytování reklam přizpůsobených na míru.
Cookie
Délka
Popis
_fbp
3 měsíce
Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv.
fr
3 měsíce
Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti
NID
6 měsíců
Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam.
VISITOR_INFO1_LIVE
6 měsíců
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače.
YSC
relační
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce.
yt-remote-connected-devices
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače.
yt-remote-device-id
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače.
yt.innertube::nextId
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl.
yt.innertube::requests
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl.
Lukáš
Před 7 roky
Bohužel, další naprosto stejný článek jako kdekoliv jinde, kde se o tomto tématu píše. Naprosté nepochopení Lead Generation.
Ač to zní ošklivě, napíšu Vám objevnou věc – o uživatele jde vždy a všude až na druhém místě. Ať je to jakákoliv platforma, vždycky jde hlavně o zisk.
Myslíte, že je Dtest objektivní? Nebo Autosalon na TV Prima? Nebo že Booking.com Vám primárně zobrazí objektivně nejlepší výsledky?
Kdybych si koupil za x milionů Heureku, samozřejmě že bych se ihned začal snažit, aby mi vydělávala, pokud možno co nejvíc. Buďto napřímo – zvýšit ceny za proklik atd. nebo nepřímo – těžit data a využívat je. Je to tak běžné, že mě naprosto zaráží, že to v případě Heureka někdo řeší.
Odpovědět »
Jiří
Před 7 roky
Lukáši, cílem všeho je, aby se o tom mluvilo. Ano, Heureka je o penězích, ale problém je to, že někteří do toho dávají svůj marketingový rozpočet a někteří ….. Kdo vlastní e-shop a platí si za marketing, tak ví, že ty peníze pak chybí a pokud se budou hromadit e-shopy pod jedním velkým vlastníkem, je jasné, že to ten zbytek bude moci časem zavřít.
Odpovědět »
Miloš
Před 7 roky
To sice ano, ale to vse jsou zaklady – nic noveho. Alza Heureku jiz davno nepotrebovala, protoze vlastni silou jsou schopni dosahnout lepsich vysledku. Na druhou stranu, zvlastni ze ji to do ted nevadilo :) Jisteze nemusite byt nejlevnejsi – neni to o cene. Neni podstatne mit ani overeno – da se to i jinak. Vse je to o datech ktere tecou do BI nastroju a take „hrozbe“ jmenem Amazon. Jisteze jedina moznost byla jit pryc, jeste vice podporit vlastni znacku, byt na vlastnim pisecku, mit vlastni cenotvorbu. Jisteze toto nemuze udelat kazdy, ale jde to – i ted. Je uplne jedno, jesli je tady 40 nebo 100 000 eshopu. Pro nekoho je Heureka resenim. A vlastne cely koncept Heureka kosiku je mimo. Na druhou stranu, si musi eshopy uvedomit, ze bez investice to proste nejde – proto muze byt pro nekoho Heureka resenim. V urcitem momente se to ale stane pritezi – ve vsech smerech. Urcite ne vsichni budou zavyrat :) Jenom se to procisti. Doby kdy stacilo jenom spustit shop a nejak to „hrkalo“ jsou pryc – a je to dobre. A i tak je ten uspech jenom o datech :) Jenom muj nazor.
Odpovědět »
Pavel Hrabal
Před 7 roky
Ach jo, jako by Alza zaplatila novinářům. Jsem rád, že se ta diskuze otevřela, ale proboha, vždyť tohle je neuvěřitelně tendenční komunikace. Alza ve svých argumentech zcela přehlíží autoritu ÚOHS, který snad vydal nějaké stanovisko i to, že Rockaway zatím Heuréku nevlastní. Navíc v době Mitonu to nikomu nevadilo? Divné.
Pro ty, co byli na Seznam párty se tu navíc otevírá ještě další a ne moc pěkný prostor pro spekulace, o co Alze vlastně jde. Zákazník na tom každopádně nevydělá…
Odpovědět »
Jan Kalianko | E-shop konzultant Sledovat @eshopkonzultant
Před 7 roky
U provizí, kolik si bere heureka, je chyba. Berou si i více, než 6 %. Prosím, když chceš psát článek s daty, tak ať jsou správná.
O kopii článku „jako všude“ nemluvě. Tohle tu být nemuselo…
Odpovědět »
Jiří Komár
Před 7 roky
Honzo, číslo vychází z oficiální tabulky http://sluzby.heureka.cz/napoveda/kosik-provize/ kde více než 6% nevidím.
Pokud je to více, tak ok, ale myslím, že to je nepodstatné, na sdělení se nic neměni, nebo ano?
Navíc vydání článků neznamená, že byl článek taky v ten den napsán.
Odpovědět »
Miloš
Před 7 roky
6, 7, 8… vzdyt je to jedno. Nikdo nikomu nekaze tam byt :)
Odpovědět »
Michal Janík Sledovat @michaljanik
Před 7 roky
Přijde mi to napsané jednostranně. Vláďa Přichystal popsal na blogu Besteta kapku jiný pohled – doporučuji přečíst pro náhled z jiné strany. Některé souvislosti překvapí: http://www.besteto.cz/alza-cz-heureka-bez-heureky
Odpovědět »