Ján Simkanič je výkonný ředitel společnosti Internet Info, která provozuje například servery Lupa.cz, Root.cz a Podnikatel.cz a pořádá desítky akcí, mimo jiné Czech Internet Forum nebo Křišťálovou Lupu. V září 2016 její weby navštívilo 1,3 milionu uživatelů s 9,6 miliony zobrazených stránek.
Inzerce
Profesní příběh Jána Simkaniče začíná v roce 1999, kdy začal pracovat jako publicista pro Literární noviny, Lidové noviny, Profit, Novinky.cz a další média. O rok později se stal také redaktorem serveru Měšec.cz, který provozuje společnost Internet Info. Z pozice redaktora se během tří let vypracoval na post mediálního ředitele a od roku 2006 je výkonným ředitelem.
Simkanič vystudoval ekonomii a překladatelství na Univerzitě Karlově v Praze. Je považován za duchovního otce prestižní soutěže českého internetu Křišťálová Lupa a je také předsedou Výkonné rady Sdružení pro internetový rozvoj. Má hluboký vhled do světa českých médií, a to nejen těch na internetu.
Co se dozvíte ve videu?
Proč weby s obrovskou návštěvností často nevydělávají peníze?
Co zapříčinilo krizi tištěných i webových médií?
Jak na webových médiích peníze vydělat?
Kolik stojí provoz velkého webového média?
Jak se český mediální svět změnil za posledních 10 let?
Funguje reklama na webech, jako je Lupa.cz, nebo je lepší investovat do PPC reklamy?
Jak dělat bannerovou a contentovou reklamu na podobných webech?
Proč Internet Info pořádá tolik eventů?
Co je pro dlouhodobé fungování webových médií nejdůležitější?
O jaký obsah mají uživatelé největší zájem?
Funguje placený obsah?
Jak se budou média vyvíjet do budoucna?
Ján Simkanič je také autorem publikace Mediální revoluce, kterou v rozhovoru zmiňujeme. Doporučuji si ji přečíst.
Doporučujeme
Premium rozhovoryexkluzivně pro předplatitele
Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.
Společnost Internet Info byla založena v roce 1998. Jejím ředitelem a majoritním vlastníkem je Marek Antoš, který se vedle podnikání na internetu věnuje i ústavnímu právu. Ján Simkanič ve společnosti drží 4% podíl a 8 % vlastní Tomáš Krause.
Pod Internet Info spadají weby Lupa.cz, Měšec.cz, Podnikatel.cz, Root.cz, DigiZone.cz a Vitalia.cz. Dále firma pořádá vedle Křišťálové Lupy až 40 odborných konferencí, seminářů a setkání ročně. Najdete mezi nimi třeba Czech Internet Forum, které se koná již tuto středu 12. října, Mobile Internet Forum, na které se můžete těšit 3. listopadu, konferenci WebTop100, která proběhne 15. listopadu, nedávné E-Business Forum a dále třeba Internet Advertising Conference či New Media Inspiration.
Jakub Havrlant a Robert Čásenský na jedné z konferencí Internet Info. | Zdroj: Internet InfoTomáš Čupr. | Zdroj: Internet InfoTomáš Braverman z Heureky. | Zdroj: Internet Info
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních 8 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už bezmála 1 200. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.
Možná to jediné, co se ztrácí, je prostor pro neobjektivní reklamu – uřvaná sdělení, sdělení přechvalující produkt / službu atd. Například proti recenzím nic nemám, je z ní patrné, že ji člověk věnoval čas a zamyšlení, a pokud chce oslovovat čtenáře i do budoucna, musí být relativně objektivní, jinak ztratí pozornost. A zároveň to toho člověka nutí recenzovat jen produkty, co stojí za sdělení. Pokud s recenzentem ztrácím čas, dál ho sledovat ho nebudu. Naopak pokud mi ho šetří třeba selekcí blbostí a ukázáním kvalitních produktů sem s ním.
Mobilní web, pro řadu lidí je příliš drahé platit 25 až 50 % dat ze svého FUPu za reklamu, platí pak 2x – svou pozorností a svými daty, která jim chybí na to, co chtějí. Ale to je problém i určité předraženosti mobilních dat v ČR… Už dávno jsem v prohlížeči v mobilu zakázal obrázky, javascript a povolil ho jen tam, kde je to nezbytné (Mimochodem – spokojenypes.cz nedokáže dát zboží do košíku bez javascriptu, což není moc dobrá vizitka jak pro obchodníka, tak pro dodavatele eshopu, pro toho spíše.)
V ČR neznám jediné skutečně nezávislé médium, ale byl bych za něj rád. Ale tipuji, že skutečná nezávislost přijde až s masivním robotickým zpracováním zpravodajských „BIG DATA“ vestylu IBM Watson. Možná pak vzniknou zprávy na míru každému jednotlivci.
Nebuďte na podnikání sami. Čerpejte know-how zkušených podnikatelů. Praktické informace pro vaši firmu. Přidejte se mezi podnikatele, co rostou s námi.
Na našich stránkách používáme cookies. Kliknutím na „Přijmout vše“ souhlasíte s použitím všech cookies. Kliknutím na „Nastavení“ nám můžete poskytnout souhlas jen s konkrétními cookies. Zjistit více Přijmout všeOdmítnout všeNastavení
Nastavení cookies
Nastavení cookies
Tento web používá cookies, aby zlepšil váš zážitek při procházení našeho webu. Z nich jsou cookies, které jsou ohodnoceny jako nezbytné, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou třeba pro základní fungování webových stránek. Používáme také soubory cookies třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a pochopit, jak náš web užíváte. Tyto soubory cookies budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s Vaším souhlasem. Současně máte možnost se z těchto cookies odhlásit. Odhlášení z těchto souborů cookies však může ovlivnit váš zážitek z užívání webových stránek.
Nezbytné soubory cookies jsou zásadní pro správnou funkci webových stránek. Tyto cookies zajišťují základní a bezpečnostní funkce webu zcela anonymně.
Cookie
Délka
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”.
cookielawinfo-checkbox-functional
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”.
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”.
cookielawinfo-checkbox-others
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”.
PHPSESSID
relační
Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách.
viewed_cookie_policy
11 měsíců
Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje.
Funkční soubory cookies pomáhají provádět funkce, jako je například sdílení obsahu webových stránek na sociálních sítích, sbírání zpětné vazby a další funkce třetích stran.
Cookie
Délka
Popis
language
relační
Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele.
sb
2 roky
Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek.
sp_landing
1 den
Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem.
sp_t
1 rok
Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem.
wordpress_logged_in_*
14,5 dne
Cookie slouží k autorizaci přihlášení
wordpress_sec_*
14,5 dne
Cookie slouží k autorizaci přihlášení
wordpress_test_cookie
wpj_is_logged_in
14,5 dne
Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený
Analytické soubory cookies slouží k pochopení interakce mezi návštěvníky a webem. Tyto soubory cookies poskytují informace o statistikách, počtech návštěvníků, míře okamžitých odchodů, zdroji návštěvnosti atd.
Cookie
Délka
Popis
_ga
2 roky
Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem.
_gat
1 den
Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností.
_gid
1 den
Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem.
_hjAbsoluteSessionInProgress
30 minut
Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát.
_hjFirstSeen
30 minut
Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka.
_hjid
365 dní
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
_hjIncludedInPageviewSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu.
_hjIncludedInSessionSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky.
_hjIncludedInSessionSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu.
_hjRecordingEnable
relační
Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran.
_hjRecordingLastActivity
relační
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
_hjRecordingLastActivity
Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace.
_hjTLDTest
relační
Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky.
CONSENT
2 roky
Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù.
hjViewportId
relační
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
Vuid
2 roky
Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny.
Reklamní soubory cookies se používají k poskytování relevantních reklam a marketingových kampaní návštěvníkům. Tyto soubory cookies sledují návštěvníky na různých webových stránkách a shromažďují informace za účelem poskytování reklam přizpůsobených na míru.
Cookie
Délka
Popis
_fbp
3 měsíce
Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv.
fr
3 měsíce
Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti
NID
6 měsíců
Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam.
VISITOR_INFO1_LIVE
6 měsíců
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače.
YSC
relační
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce.
yt-remote-connected-devices
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače.
yt-remote-device-id
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače.
yt.innertube::nextId
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl.
yt.innertube::requests
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl.
Miroslav Hora
Před 7 roky
Možná to jediné, co se ztrácí, je prostor pro neobjektivní reklamu – uřvaná sdělení, sdělení přechvalující produkt / službu atd. Například proti recenzím nic nemám, je z ní patrné, že ji člověk věnoval čas a zamyšlení, a pokud chce oslovovat čtenáře i do budoucna, musí být relativně objektivní, jinak ztratí pozornost. A zároveň to toho člověka nutí recenzovat jen produkty, co stojí za sdělení. Pokud s recenzentem ztrácím čas, dál ho sledovat ho nebudu. Naopak pokud mi ho šetří třeba selekcí blbostí a ukázáním kvalitních produktů sem s ním.
Mobilní web, pro řadu lidí je příliš drahé platit 25 až 50 % dat ze svého FUPu za reklamu, platí pak 2x – svou pozorností a svými daty, která jim chybí na to, co chtějí. Ale to je problém i určité předraženosti mobilních dat v ČR… Už dávno jsem v prohlížeči v mobilu zakázal obrázky, javascript a povolil ho jen tam, kde je to nezbytné (Mimochodem – spokojenypes.cz nedokáže dát zboží do košíku bez javascriptu, což není moc dobrá vizitka jak pro obchodníka, tak pro dodavatele eshopu, pro toho spíše.)
V ČR neznám jediné skutečně nezávislé médium, ale byl bych za něj rád. Ale tipuji, že skutečná nezávislost přijde až s masivním robotickým zpracováním zpravodajských „BIG DATA“ vestylu IBM Watson. Možná pak vzniknou zprávy na míru každému jednotlivci.
Odpovědět »