Více než 1300 videorozhovorů a podcastů o byznysu

Inzerce

Inzerce

Jan Rataj (UPgates): Nabízíme krabicové řešení pro e-shopy, které si můžete upravit na míru

inzerce
Před 5 roky

Tvorba e-shopů není jednoduchá. Jednou z nejtěžších otázek na začátku je, na jakém systému svůj e-shop postavit. Společně s Janem Ratajem jsme si povídali o tom, jak ho napadlo vytvořit další z mnoha řešení na internetu, v čem se UPgates odlišuje a jak se mu dnes daří finančně.

Jak vás napadlo vybudovat systém na provoz e-shopů?

Víte, my jsme nejdřív tvořili jenom webové stránky. Časem sami naši klienti přišli s tím, že když jim děláme stránky, mohli bychom jim nabídnout zároveň i e-shopové řešení. Na základě podobných impulsů jsme tehdy rozjeli spolupráci s firmou, která takové řešení nabízela. Asi po půl roce jsme to řešení odkoupili a začali na něm stávajícím klientům stavět vlastní e-shopy. Nějaký čas to stačilo, ale tím, že jsme se v dané problematice začali mnohem víc pohybovat a rozhlížet, nám nakonec došlo, že tudy nejlepší cesta tak úplně nevede. A že z dlouhodobého hlediska bude nejvýhodnější vybudovat řešení úplně nové a jak se říká, na zelené louce. Řešení, které nám bude vyhovovat v každém aspektu. Před 9 lety jsme tedy začali vyvíjet vlastní systém na frameworku Nette. A to byl začátek. Tehdy přišel na svět UPgates.

Dlouho o vás ale nebylo slyšet

Inzerce

Ano, to bylo dáno tím, že naším prvotním záměrem bylo UPgates vyvinout do takové základní podoby, která by uměla vyhovět vzrůstajícímu počtu klientů. Rychle se přizpůsobovat počtu uživatelů až za chodu, by vedlo k chybovosti, a tomu jsme chtěli předejít. Chtěli jsme nejdřív všechno kvalitně připravit, a teprve potom přijímat další klienty.

Kolik klientů v současné době máte? A jak se to projevilo v příjmech firmy?

To číslo pořád roste, z toho máme určitě radost. V průběhu roku 2018 k nám přišlo přibližně 130 nových klientů. Aktuálně je jich 353. Příliv nových uživatelů UPgates přinesl meziroční nárůst příjmů o 2,5 milionu Kč. Za poslední půl rok je tempo růstu čtyřnásobné.

Nabízíte vlastní takzvané krabicové řešení. Jaké výhody oproti jiným v něm jeho uživatelům poskytujete?

Největší výhodou našeho řešení je modulárnost systému. Každý uživatel si díky němu může svoje zpracování e-shopu přizpůsobit na míru. I když ne až v takové míře jako u e-shopů na zakázku. Přece jen je to pořád „jenom“ krabice. UPgates se skládá ze tří vrstev: Backend společný pro všechny. Frontent také společný pro všechny, nicméně funkcemi přizpůsobitelný na míru jednotlivým klientům. Grafika je takový ten efektní vnější plášť, který se navléká na každý e-shop. Zde jsme usilovali o co největší tvárnost a variabilitu. O žádné šablonovité řešení tady totiž uživatel rozhodně nestojí. To může mít navíc u konkurenčních systémů. A tak když už se rozhodne pro krabicové řešení pronájmu e-shopu, chce mít možnost jej vzhledově ohýbat a měnit. Přizpůsobovat sobě. To je často časově a finančně náročné a u některých krabicových pronájmů e-shopů dokonce nemožné. Tomu jsme se chtěli vyhnout. Proto modul Designer poskytuje svému uživateli dostatečný prostor a nástroje k optimálnímu uspořádání řešení a vzhledu jeho e-shopu. Tedy na míru. Podle jeho potřeb, vkusu i představ. A to vše velmi jednoduše. S lehkostí i kreativitou dětské stavebnice. Klik a je to.

To zní dobře. A jak je to v případě, že váš klient potřebuje graficky definovat e-shopů víc?

I na to jsme při vývoji tohoto řešení mysleli. Jazykové mutace u nás umožňují provozovat několik e-shopů v jedné administraci. U satelitních e-shopů je tak správa a nastavení mnohem jednodušší a uživatel nemusí platit další pronájem nového e-shopu. Tím rozhodně také hodně ušetří, protože jazykovou mutaci má na aliasu zdarma, na vlastní URL doméně jen za 275 Kč měsíčně.

Není úplně běžné, že každý cenový balíček nabízí veškeré moduly (funkce). Vy jste se k takovému kroku odhodlali. Proč?

Na to je poměrně snadná odpověď. Protože to chceme uživateli maximálně zjednodušit, aby se nemusel prokousávat tabulkami s funkcemi. To je zbytečná zátěž a ztráta času. Není žádný rozumný důvod nutit nového uživatele studovat, které funkce balíček obsahuje a které ne. Navíc jak může na úplném začátku vědět, které z těch funkcí bude potřebovat a které nikoliv?

Všechny funkce proto dáváme všem, a jednotlivé verze se tak liší pouze kapacitou produktů a datového úložiště.

Jak se stavíte k případným úpravám funkcí a systému. Jste ochotni upravovat je individuálně na tělo a přání?

Pořád se bavíme v intencích toho, že UPgates je krabicové řešení. Pokud děláme nějaké úpravy nebo přizpůsobení, pak je děláme zejména po grafické stránce. Úpravy v administraci, případně úpravy ve funkcionalitě (hlubší programování) individuálně spíše neděláme. A pokud už ano, implementují se globálně pro všechny. Děláme to tudíž hlavně na základě našeho pečlivého uvážení, jak případná změna ovlivní celý systém. Iniciativu ze strany zákazníků vítáme. Důležité je však zvážit, jak eventuální úpravy změní rychlost nebo funkcionalitu e-shopového řešení. Návrhy pak významněji zvažujeme v momentě, když o ně projeví zájem více uživatelů. Může se ale stát i to, že nás zaujme podnět třeba jen jednoho člověka. Pokud je to opodstatněný návrh, můžeme jej zapracovat. Tady je pro nás ale vždy důležitým prvkem rozhodování technický pohled na požadovanou novou funkci. Nebylo by nejrozumnější chtít za každou cenu vyhovět i v případě, že by šlo o funkci nemoderní, přežitou. Jak říkám, přistupujeme k tomu zodpovědně na základě našich znalostí a dovedností.

Můžete jmenovat několik zajímavých klientů?

To mi nedáváte zrovna nejsnadnější úkol. Pro nás jsou důležití a zajímaví všichni. A snažíme se, aby všichni byli i spokojení. Nejraději bych teď udělal dlouhý nádech a začal je vyjmenovávat taky všechny. Ale vidím váš výraz upřímného zděšení. Ne to vám neudělám. Tak za všechny třeba Vinařství Skoupil, Give.cz, HS Flamingo nebo Mitas.

Když se teď přeneseme do budoucnosti, jak to tam s UPgates vidíte? Máte ambice dále růst?

Já to vidím dobře. Vývoj je v našich rukou. Způsob, jakým UPgates dělá e-shopy, je velmi moderní. O tom jsem přesvědčen. Naše pojetí tvorby e-shopu jako skloubení individuální grafiky a krabicového řešení pronájmu e-shopu se bude prosazovat v širším měřítku čím dál víc. UPgates se rozhodně ale nehodí pro e-shopové giganty. Máme svoji cílovou skupinu. A ano, v ní budeme usilovat o co možná největší záběr. O co největší možný počet klientů z okruhu klasických, menších a středních e-shopů provázaných s účetními systémy a podobně.

A vzhledem k tomu, že jsme nedávno začali s prvními většími investicemi do marketingu, dá se očekávat, že růst bude rychlejší než v minulých letech. Nechceme ale růst nějak raketově. Zachovat kvalitu je pro nás neměnnou prioritou. Nechceme nic na úkor spokojenosti zákazníků. Naším cílem a vizí je tedy z těchto důvodů spíš pozvolný růst. Žádné obrovské hromadné kampaně.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Autor: inzerce

Publikujeme každý den, což nás něco stojí. Označený reklamní článek zde můžete mít i vy!

Komentáře

Vybraná témata

Nenechte si ujít

miroslav-pesta-web

Miroslav Pešta: Jak se naučit anglicky a jak se vyvíjí aplikace Mooveez?

radek-majer-web

Radek Majer (TTC Teleport): Hostuje u nás až 60 % českého internetu

lukas-havlasek-web

Lukáš Havlásek (Shopsys): Řízení firmy, tvorba strategie, finanční plány

daniel-gamrot-web

Daniel Gamrot: Co udělat, když jste zavaleni prací a nestíháte?

martin-matejka-web

Martin Matějka: Začátky podnikání na volné noze, vlastní ego, pracovní návyky

jan-simkanic-2-web

Ján Simkanič: Jak se spouštěl český Deník N a jak se mu dnes daří?

jiri-kabelka-web

Jiří Kabelka (Del): Průmysl 4.0, inovace ve firmách, 23 let budování firmy

zuzana-petrofova-web

Zuzana Ceralová Petrofová: Krizové řízení firmy, navazování na rodinnou historii, dlouhodobý úspěch v podnikání