Více než 1300 videorozhovorů a podcastů o byznysu

Inzerce

Inzerce

Jan Kalianko: Přicházíme s novou verzí KupČlánek.cz, kde už jeden bloger vydělal skoro 20 tisíc

Jiří Rostecký
Před 11 roky

O jednom z relativně mladých českých pay-per-post systémů KupČlánek.cz jsme již informovali. Stojí za ním vodňanský podnikatel Jan Kalianko, který provozuje mimo jiné i internetový obchod SvětBot.cz. Jeho systém na prodej článků dnes představuje svou novou verzi 2.0. Co přináší a co na ni říká její tvůrce?

KupČlánek.cz je systém vhodný pro inzerenty, kteří chtějí propagovat svoje webové stránky, služby či produkty formou článků na jiných webech, ale i pro blogery, kteří chtějí na svém webu pro tyto účely prostor poskytnout, a textaře s překladateli díky tvorbě článků nových. Podle veřejně dostupných statistik je v systému již přes 400 webových stránek, přes 400 uživatelů, 90 copywriterů a 40 překladatelů.

Změnami, jež přináší verze 2.0, by se měly řešit zejména chyby v první verzi a podněty uživatelů. Někdo tomu říká porodní bolesti. Od začátku jsme udělali už obrovský skok a provedli jsme mnoho změn. Verzí 2.0 jsme to nazvali proto, že aktuální změny považujeme na delší dobu za konečné,“ popsal pro MladýPodnikatel.cz Jan Kalianko, který už pomalu připravuje verzi novou.

Co přináší verze 2.0?

Nová verze přišla přesně 20 týdnů po spuštění systému. Podle oficiální tiskové zprávy se za tu dobu systému povedlo upevnit pozici na trhu s placenými články a překonat počáteční „porodní bolesti“. Změny se dotkly zejména zlepšení ovladatelnosti systému a jeho zjednodušení. Systém by měl být přirozenější a čistější.

Inzerce

Uživatelé budou více informováni o nových poptávkách, uzavření zakázky, upozornění na konec termínu a o dalších důležitých událostech. Na žádost uživatelů bude možné nechat si upomínky zasílat i souhrnně jednou denně či týdně na email. Informací, které jsou odesílány uživatelům, je kolem 70. Vše si uživatel může nastavit v uživatelském rozhraní, kde najde i soukromou komunikaci s ostatními uživateli.

„Jako nejdůležitější milník vidím zavedení návštěvnosti podle GoogleAnalytics, dá-li k tomu majitel webu souhlas. To je asi nejzásadnější funkce, kterou nikdo jiný v ČR zatím nemá, ač to chápu v pay-per-postu jako mnohem důležitější, než jsou třeba ranky,“ dodává ještě jednu novinku Jan Kalianko.

Co systém čeká dál a jaké statistiky nevidíme?

kupclanek-infografikaJan Kalianko nám také odkryl své plány do budoucna. Chce kompletně změnit cenovou politiku a zrušit limity v podobě minimálních částek. Podle něj trh ukazuje, že to již není potřeba. Rovněž chce ve verzi 3.0 nastavit maximální možnou provizi systému, což bude mít efekt zejména u dražších článků, kde bude provize nižší než u článků levnějších.

Jelikož není příliš velký zájem o překladatelské služby, uvažuje se o jejich zrušení. Místo toho by měla být představena nová funkce, která nám bohužel nebyla blíže specifikována. Přinese prý mnoho nových zajímavých možností výdělku pro uživatele a celkově i obrodu systému.

Nová verze 3.0 by měla přijít za 3 až 6 měsíců a už se na ní aktivně pracuje.

Na závěr jsme byli seznámeni s několika neveřejnými statistkami. Pro zajímavost, největší inzerent zatím utratil 26 600 Kč, nejlepší bloger si vydělal zatím 19 643 Kč a nejdražší realizovaná zakázka byla v hodnotě 3 820 Kč. Za uplynulých 20 týdnů systém zaznamenal obrat přes 200.000 Kč, přičemž nejvíce je na webu PR webů, dále magazínů, o které je mezi inzerenty největší zájem, a nakonec blogů. Nejvíce inzerovanými kategoriemi jsou Půjčky/finanční služby/pojištění, dále Hobby a domácí kutilství. Několik statistik najdete ještě v infografice vpravo.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Autor: Jiří Rostecký

Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních 8 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 300. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.

Komentáře

Jersak Martin

Před 11 roky

V systému PlaCla.cz si blogeři vydělají více. Jeden bloger si stabilně vydělává kolem 35 000 Kč měsíčně a jiný zase drží rekord s 50 000 Kč za měsíc.

Odpovědět »

Jiří Rostecký

Před 11 roky

Martine, to máte pravdu, ale třeba je to tím, že Placla je poměrně starším systémem, který si už dokázal vybudovat rozsáhlejší uživatelskou základnu.

Odpovědět »

Jan Kalianko

Před 11 roky

Ano, vydělá více, ale je nutno říci, že je to s mnoha desítkami webů a daný člověk to nedělá sám. Má pod sebou mnoho textařů z Webtrhu, co píší za 30 Kč/článek a pak je prodává inzerentům za několikanásobek. Jeden člověk by sám těžko stíhal tolik psaní a výdělků bez dalších… To je ovšem v PPP systémech pořád stejné a všude stejné.

Odpovědět »

Adam

Před 11 roky

Dovolím si nesouhlasit. Mám na Placla 10 webů, z nichž jeden tvoří asi třetinu příjmů. Všechny texty si píšu sám, je jich cca 150 – 200 měsíčně (při průměrné ceně cca 175 Kč), tedy zhruba 6 – 7 denně. Nic, co by se nedalo zvládnout. Mnoho desítek webů skutečně není potřeba. Ale je to taky o tom, že inzerenti, kteří se v systému pohybují dlouhodobě, už poznali, že za své peníze dostanou poměrně kvalitní texty. Minulý týden mi jeden z nich psal, že můj článek je zatím nejlepší. A nebyl první :-) Beru blogování vážně a vyplácí se mi, stejně tak i inzerentům.

Ještě takový OT. V různých diskuzích zazněnlo, že články na webech, jejichž obsah tvoří pouze placené články, nikdo nečete. Respektive že se k nim z vyhledávačů dostane jen pár zbloudilých duší, Není to pravda – stačí si vyhrát s longtaily a podaří se získat poměrně dost čtenářů i na tak frekventované témata jako je pojištění nebo půjčky.

Odpovědět »

Jan Kalianko

Před 11 roky

V mnoha diskuzích toho zaznívá hodně. To co si napsal, že zní, je ve většině případů pravda, ale jsou i výjimky, potvrzující pravidlo…
Pokud máš business postavený na psaní článků, které píšeš sám, tak tě to jen šlechtí a v takovém případě patříš mezi „ty lepší“. Většinou je to bohužel ale o těch textařích za 30-50 Kč (vidím na Webtrhu ty poptávky a když jim informativně odepíšeš, tak uvidíš, co dostaneš za zadání…), což si myslím, že ničí trh. Tvůj přístup je samozřejmě lepší a budu rád, když v KUPčlánku budeš své weby nabízet. Nové máme již zmíněnou návštěvnost a pokud ty tvé weby mají návštěvnost jak říkáš, tak ať jsou označeny jakkoliv, tak budou mít úspěch u inzerentů.

Odpovědět »

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

Vybraná témata

Nenechte si ujít

petr-macek-web

Vybudoval úspěšný nástroj od nuly a bez investora. Díky čemu Caflou vyrostlo? | Petr Macek

Premium
vladimir-kvas-web

650 milionů ročně. Přesto firma málem zkrachovala | Vladimír Kvaš (Geetoo)

jaroslav-pokorny-web

Jak řídit firmu přes čísla? | Jaroslav Pokorný (ÚČTO.TEAM)

braverman-babinec-web

E-commerce: S čím se nyní potýkají české e-shopy? | Tomáš Braverman a Patrik Babinec

Premium
martin-komarek-web

Sklad pro rychle rostoucí e-shop. Jak ho buduje Grizly.cz? | Martin Komárek

marek-odehnal-web

Jak investuje největší hedge fond světa? | Marek Odehnal

katka-luskova-web

Z korporátu na volnou nohu. Jak rozjet úspěšný byznys? | Jiří Rostecký & Katka Lusková

Premium
gabriela-teissing-web

Expanze do zahraničí za 100 milionů. Jak Creative Dock dobývá svět? | Gabriela Teissing