Inspirace pro vaše podnikání a marketing

Jan Kalianko: Přicházíme s novou verzí KupČlánek.cz, kde už jeden bloger vydělal skoro 20 tisíc

O jednom z relativně mladých českých pay-per-post systémů KupČlánek.cz jsme již informovali. Stojí za ním vodňanský podnikatel Jan Kalianko, který provozuje mimo jiné i internetový obchod SvětBot.cz. Jeho systém na prodej článků dnes představuje svou novou verzi 2.0. Co přináší a co na ni říká její tvůrce?

KupČlánek.cz je systém vhodný pro inzerenty, kteří chtějí propagovat svoje webové stránky, služby či produkty formou článků na jiných webech, ale i pro blogery, kteří chtějí na svém webu pro tyto účely prostor poskytnout, a textaře s překladateli díky tvorbě článků nových. Podle veřejně dostupných statistik je v systému již přes 400 webových stránek, přes 400 uživatelů, 90 copywriterů a 40 překladatelů.

Změnami, jež přináší verze 2.0, by se měly řešit zejména chyby v první verzi a podněty uživatelů. Někdo tomu říká porodní bolesti. Od začátku jsme udělali už obrovský skok a provedli jsme mnoho změn. Verzí 2.0 jsme to nazvali proto, že aktuální změny považujeme na delší dobu za konečné,“ popsal pro MladýPodnikatel.cz Jan Kalianko, který už pomalu připravuje verzi novou.

Co přináší verze 2.0?

Nová verze přišla přesně 20 týdnů po spuštění systému. Podle oficiální tiskové zprávy se za tu dobu systému povedlo upevnit pozici na trhu s placenými články a překonat počáteční „porodní bolesti“. Změny se dotkly zejména zlepšení ovladatelnosti systému a jeho zjednodušení. Systém by měl být přirozenější a čistější.

Uživatelé budou více informováni o nových poptávkách, uzavření zakázky, upozornění na konec termínu a o dalších důležitých událostech. Na žádost uživatelů bude možné nechat si upomínky zasílat i souhrnně jednou denně či týdně na email. Informací, které jsou odesílány uživatelům, je kolem 70. Vše si uživatel může nastavit v uživatelském rozhraní, kde najde i soukromou komunikaci s ostatními uživateli.

„Jako nejdůležitější milník vidím zavedení návštěvnosti podle GoogleAnalytics, dá-li k tomu majitel webu souhlas. To je asi nejzásadnější funkce, kterou nikdo jiný v ČR zatím nemá, ač to chápu v pay-per-postu jako mnohem důležitější, než jsou třeba ranky,“ dodává ještě jednu novinku Jan Kalianko.

Co systém čeká dál a jaké statistiky nevidíme?

kupclanek-infografikaJan Kalianko nám také odkryl své plány do budoucna. Chce kompletně změnit cenovou politiku a zrušit limity v podobě minimálních částek. Podle něj trh ukazuje, že to již není potřeba. Rovněž chce ve verzi 3.0 nastavit maximální možnou provizi systému, což bude mít efekt zejména u dražších článků, kde bude provize nižší než u článků levnějších.

Jelikož není příliš velký zájem o překladatelské služby, uvažuje se o jejich zrušení. Místo toho by měla být představena nová funkce, která nám bohužel nebyla blíže specifikována. Přinese prý mnoho nových zajímavých možností výdělku pro uživatele a celkově i obrodu systému.

Nová verze 3.0 by měla přijít za 3 až 6 měsíců a už se na ní aktivně pracuje.

Na závěr jsme byli seznámeni s několika neveřejnými statistkami. Pro zajímavost, největší inzerent zatím utratil 26 600 Kč, nejlepší bloger si vydělal zatím 19 643 Kč a nejdražší realizovaná zakázka byla v hodnotě 3 820 Kč. Za uplynulých 20 týdnů systém zaznamenal obrat přes 200.000 Kč, přičemž nejvíce je na webu PR webů, dále magazínů, o které je mezi inzerenty největší zájem, a nakonec blogů. Nejvíce inzerovanými kategoriemi jsou Půjčky/finanční služby/pojištění, dále Hobby a domácí kutilství. Několik statistik najdete ještě v infografice vpravo.