O jednom z relativně mladých českých pay-per-post systémů KupČlánek.cz jsme již informovali. Stojí za ním vodňanský podnikatel Jan Kalianko, který provozuje mimo jiné i internetový obchod SvětBot.cz. Jeho systém na prodej článků dnes představuje svou novou verzi 2.0. Co přináší a co na ni říká její tvůrce?
Inzerce
KupČlánek.cz je systém vhodný pro inzerenty, kteří chtějí propagovat svoje webové stránky, služby či produkty formou článků na jiných webech, ale i pro blogery, kteří chtějí na svém webu pro tyto účely prostor poskytnout, a textaře s překladateli díky tvorbě článků nových. Podle veřejně dostupných statistik je v systému již přes 400 webových stránek, přes 400 uživatelů, 90 copywriterů a 40 překladatelů.
Změnami, jež přináší verze 2.0, by se měly řešit zejména chyby v první verzi a podněty uživatelů. „Někdo tomu říká porodní bolesti. Od začátku jsme udělali už obrovský skok a provedli jsme mnoho změn. Verzí 2.0 jsme to nazvali proto, že aktuální změny považujeme na delší dobu za konečné,“ popsal pro MladýPodnikatel.cz Jan Kalianko, který už pomalu připravuje verzi novou.
Co přináší verze 2.0?
Nová verze přišla přesně 20 týdnů po spuštění systému. Podle oficiální tiskové zprávy se za tu dobu systému povedlo upevnit pozici na trhu s placenými články a překonat počáteční „porodní bolesti“. Změny se dotkly zejména zlepšení ovladatelnosti systému a jeho zjednodušení. Systém by měl být přirozenější a čistější.
Doporučujeme
Premium rozhovoryexkluzivně pro předplatitele
Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.
Uživatelé budou více informováni o nových poptávkách, uzavření zakázky, upozornění na konec termínu a o dalších důležitých událostech. Na žádost uživatelů bude možné nechat si upomínky zasílat i souhrnně jednou denně či týdně na email. Informací, které jsou odesílány uživatelům, je kolem 70. Vše si uživatel může nastavit v uživatelském rozhraní, kde najde i soukromou komunikaci s ostatními uživateli.
„Jako nejdůležitější milník vidím zavedení návštěvnosti podle GoogleAnalytics, dá-li k tomu majitel webu souhlas. To je asi nejzásadnější funkce, kterou nikdo jiný v ČR zatím nemá, ač to chápu v pay-per-postu jako mnohem důležitější, než jsou třeba ranky,“ dodává ještě jednu novinku Jan Kalianko.
Co systém čeká dál a jaké statistiky nevidíme?
Jan Kalianko nám také odkryl své plány do budoucna. Chce kompletně změnit cenovou politiku a zrušit limity v podobě minimálních částek. Podle něj trh ukazuje, že to již není potřeba. Rovněž chce ve verzi 3.0 nastavit maximální možnou provizi systému, což bude mít efekt zejména u dražších článků, kde bude provize nižší než u článků levnějších.
Jelikož není příliš velký zájem o překladatelské služby, uvažuje se o jejich zrušení. Místo toho by měla být představena nová funkce, která nám bohužel nebyla blíže specifikována. Přinese prý mnoho nových zajímavých možností výdělku pro uživatele a celkově i obrodu systému.
Nová verze 3.0 by měla přijít za 3 až 6 měsíců a už se na ní aktivně pracuje.
Na závěr jsme byli seznámeni s několika neveřejnými statistkami. Pro zajímavost, největší inzerent zatím utratil 26 600 Kč, nejlepší bloger si vydělal zatím 19 643 Kč a nejdražší realizovaná zakázka byla v hodnotě 3 820 Kč. Za uplynulých 20 týdnů systém zaznamenal obrat přes 200.000 Kč, přičemž nejvíce je na webu PR webů, dále magazínů, o které je mezi inzerenty největší zájem, a nakonec blogů. Nejvíce inzerovanými kategoriemi jsou Půjčky/finanční služby/pojištění, dále Hobby a domácí kutilství. Několik statistik najdete ještě v infografice vpravo.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních 8 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už bezmála 1 200. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.
Nenechte si ujít
E-mail marketing a AI. Co už dnes funguje v praxi? | Dan Nytra
Ano, vydělá více, ale je nutno říci, že je to s mnoha desítkami webů a daný člověk to nedělá sám. Má pod sebou mnoho textařů z Webtrhu, co píší za 30 Kč/článek a pak je prodává inzerentům za několikanásobek. Jeden člověk by sám těžko stíhal tolik psaní a výdělků bez dalších… To je ovšem v PPP systémech pořád stejné a všude stejné.
Dovolím si nesouhlasit. Mám na Placla 10 webů, z nichž jeden tvoří asi třetinu příjmů. Všechny texty si píšu sám, je jich cca 150 – 200 měsíčně (při průměrné ceně cca 175 Kč), tedy zhruba 6 – 7 denně. Nic, co by se nedalo zvládnout. Mnoho desítek webů skutečně není potřeba. Ale je to taky o tom, že inzerenti, kteří se v systému pohybují dlouhodobě, už poznali, že za své peníze dostanou poměrně kvalitní texty. Minulý týden mi jeden z nich psal, že můj článek je zatím nejlepší. A nebyl první :-) Beru blogování vážně a vyplácí se mi, stejně tak i inzerentům.
Ještě takový OT. V různých diskuzích zazněnlo, že články na webech, jejichž obsah tvoří pouze placené články, nikdo nečete. Respektive že se k nim z vyhledávačů dostane jen pár zbloudilých duší, Není to pravda – stačí si vyhrát s longtaily a podaří se získat poměrně dost čtenářů i na tak frekventované témata jako je pojištění nebo půjčky.
V mnoha diskuzích toho zaznívá hodně. To co si napsal, že zní, je ve většině případů pravda, ale jsou i výjimky, potvrzující pravidlo…
Pokud máš business postavený na psaní článků, které píšeš sám, tak tě to jen šlechtí a v takovém případě patříš mezi „ty lepší“. Většinou je to bohužel ale o těch textařích za 30-50 Kč (vidím na Webtrhu ty poptávky a když jim informativně odepíšeš, tak uvidíš, co dostaneš za zadání…), což si myslím, že ničí trh. Tvůj přístup je samozřejmě lepší a budu rád, když v KUPčlánku budeš své weby nabízet. Nové máme již zmíněnou návštěvnost a pokud ty tvé weby mají návštěvnost jak říkáš, tak ať jsou označeny jakkoliv, tak budou mít úspěch u inzerentů.
Nebuďte na podnikání sami. Čerpejte know-how zkušených podnikatelů. Praktické informace pro vaši firmu. Přidejte se mezi podnikatele, co rostou s námi.
Na našich stránkách používáme cookies. Kliknutím na „Přijmout vše“ souhlasíte s použitím všech cookies. Kliknutím na „Nastavení“ nám můžete poskytnout souhlas jen s konkrétními cookies. Zjistit více Přijmout všeOdmítnout všeNastavení
Nastavení cookies
Nastavení cookies
Tento web používá cookies, aby zlepšil váš zážitek při procházení našeho webu. Z nich jsou cookies, které jsou ohodnoceny jako nezbytné, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou třeba pro základní fungování webových stránek. Používáme také soubory cookies třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a pochopit, jak náš web užíváte. Tyto soubory cookies budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s Vaším souhlasem. Současně máte možnost se z těchto cookies odhlásit. Odhlášení z těchto souborů cookies však může ovlivnit váš zážitek z užívání webových stránek.
Nezbytné soubory cookies jsou zásadní pro správnou funkci webových stránek. Tyto cookies zajišťují základní a bezpečnostní funkce webu zcela anonymně.
Cookie
Délka
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”.
cookielawinfo-checkbox-functional
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”.
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”.
cookielawinfo-checkbox-others
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”.
PHPSESSID
relační
Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách.
viewed_cookie_policy
11 měsíců
Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje.
Funkční soubory cookies pomáhají provádět funkce, jako je například sdílení obsahu webových stránek na sociálních sítích, sbírání zpětné vazby a další funkce třetích stran.
Cookie
Délka
Popis
language
relační
Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele.
sb
2 roky
Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek.
sp_landing
1 den
Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem.
sp_t
1 rok
Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem.
wordpress_logged_in_*
14,5 dne
Cookie slouží k autorizaci přihlášení
wordpress_sec_*
14,5 dne
Cookie slouží k autorizaci přihlášení
wordpress_test_cookie
wpj_is_logged_in
14,5 dne
Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený
Analytické soubory cookies slouží k pochopení interakce mezi návštěvníky a webem. Tyto soubory cookies poskytují informace o statistikách, počtech návštěvníků, míře okamžitých odchodů, zdroji návštěvnosti atd.
Cookie
Délka
Popis
_ga
2 roky
Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem.
_gat
1 den
Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností.
_gid
1 den
Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem.
_hjAbsoluteSessionInProgress
30 minut
Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát.
_hjFirstSeen
30 minut
Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka.
_hjid
365 dní
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
_hjIncludedInPageviewSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu.
_hjIncludedInSessionSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky.
_hjIncludedInSessionSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu.
_hjRecordingEnable
relační
Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran.
_hjRecordingLastActivity
relační
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
_hjRecordingLastActivity
Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace.
_hjTLDTest
relační
Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky.
CONSENT
2 roky
Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù.
hjViewportId
relační
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
Vuid
2 roky
Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny.
Reklamní soubory cookies se používají k poskytování relevantních reklam a marketingových kampaní návštěvníkům. Tyto soubory cookies sledují návštěvníky na různých webových stránkách a shromažďují informace za účelem poskytování reklam přizpůsobených na míru.
Cookie
Délka
Popis
_fbp
3 měsíce
Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv.
fr
3 měsíce
Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti
NID
6 měsíců
Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam.
VISITOR_INFO1_LIVE
6 měsíců
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače.
YSC
relační
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce.
yt-remote-connected-devices
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače.
yt-remote-device-id
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače.
yt.innertube::nextId
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl.
yt.innertube::requests
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl.
Jersak Martin
Před 10 roky
V systému PlaCla.cz si blogeři vydělají více. Jeden bloger si stabilně vydělává kolem 35 000 Kč měsíčně a jiný zase drží rekord s 50 000 Kč za měsíc.
Odpovědět »
Jiří Rostecký
Před 10 roky
Martine, to máte pravdu, ale třeba je to tím, že Placla je poměrně starším systémem, který si už dokázal vybudovat rozsáhlejší uživatelskou základnu.
Odpovědět »
Jan Kalianko
Před 10 roky
Ano, vydělá více, ale je nutno říci, že je to s mnoha desítkami webů a daný člověk to nedělá sám. Má pod sebou mnoho textařů z Webtrhu, co píší za 30 Kč/článek a pak je prodává inzerentům za několikanásobek. Jeden člověk by sám těžko stíhal tolik psaní a výdělků bez dalších… To je ovšem v PPP systémech pořád stejné a všude stejné.
Odpovědět »
Adam
Před 10 roky
Dovolím si nesouhlasit. Mám na Placla 10 webů, z nichž jeden tvoří asi třetinu příjmů. Všechny texty si píšu sám, je jich cca 150 – 200 měsíčně (při průměrné ceně cca 175 Kč), tedy zhruba 6 – 7 denně. Nic, co by se nedalo zvládnout. Mnoho desítek webů skutečně není potřeba. Ale je to taky o tom, že inzerenti, kteří se v systému pohybují dlouhodobě, už poznali, že za své peníze dostanou poměrně kvalitní texty. Minulý týden mi jeden z nich psal, že můj článek je zatím nejlepší. A nebyl první :-) Beru blogování vážně a vyplácí se mi, stejně tak i inzerentům.
Ještě takový OT. V různých diskuzích zazněnlo, že články na webech, jejichž obsah tvoří pouze placené články, nikdo nečete. Respektive že se k nim z vyhledávačů dostane jen pár zbloudilých duší, Není to pravda – stačí si vyhrát s longtaily a podaří se získat poměrně dost čtenářů i na tak frekventované témata jako je pojištění nebo půjčky.
Odpovědět »
Jan Kalianko
Před 10 roky
V mnoha diskuzích toho zaznívá hodně. To co si napsal, že zní, je ve většině případů pravda, ale jsou i výjimky, potvrzující pravidlo…
Pokud máš business postavený na psaní článků, které píšeš sám, tak tě to jen šlechtí a v takovém případě patříš mezi „ty lepší“. Většinou je to bohužel ale o těch textařích za 30-50 Kč (vidím na Webtrhu ty poptávky a když jim informativně odepíšeš, tak uvidíš, co dostaneš za zadání…), což si myslím, že ničí trh. Tvůj přístup je samozřejmě lepší a budu rád, když v KUPčlánku budeš své weby nabízet. Nové máme již zmíněnou návštěvnost a pokud ty tvé weby mají návštěvnost jak říkáš, tak ať jsou označeny jakkoliv, tak budou mít úspěch u inzerentů.
Odpovědět »