Doporučujeme

Rozhovory o řízení firem prakticky a do hloubky

Získejte praktické tipy pro řízení vaší firmy
Podrobné rozhovory se zkušenými podnikateli
Vytvořte úspěšnou strategii pro váš byznys
Zjistit více

Jak zvýšit obrat vašeho e-shopu? Vsaďte na doručení D+0

Inzerce

Inzerce

Zákaznický servis je pro vás mantra, děláte maximum pro to, aby s každou odeslanou zásilkou byli vaši zákazníci ještě spokojenější. Jak se ale vyrovnat s tím, že jejich požadavky stále rostou a není výjimkou, že považují za samozřejmé doručení balíčku už jen pár hodin po objednání? D+0 je formulka, která vám může zásadně pomoc v dalším rozvoji vašeho e-shopu.

Ukazatel, který vás zaručeně posune v žebříčku vyhledávačů, je právě rychlost doručení zboží. Ačkoliv si zákazník nemusí uvědomovat komplexnost logistického procesu a řadu kroků, které je třeba učinit, než se raduje z obdržené zásilky, tlak na co nejrychlejší doručení dle zkušeností logistických společností neustále stoupá.

„Téměř polovina kupní síly se soustředí do Prahy a blízkého okolí. Proto se službou D+0 startujeme právě tam. Trend rychlého doručení zásilky je ale nevyhnutelný a čekáme poptávku i v krajských městech, kde už jednáme o podmínkách s dopravci,“ uvádí Viktor Štill ze společnosti ComGate.

Díky spojení se silným partnerem ušetříte

Samozřejmostí je promítnutí nákladu na službu expresního dodání do celkové ceny za doručení zásilky, což pro zákazníka rozhodně není příjemné. Rychlé doručení a příplatek nebo několikadenní očekávání balíčku a ušetřené peníze v kapse? Tak by se schematicky dal zachytit rozhodovací proces klienta v momentu dokončování objednávky. Ideální řešení je samozřejmě nasnadě: nabídnout zákazníkovi servis rychlého dodání zboží při udržení ceny na hladině v současnosti standardně dostupného doručení D+1.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Východiskem pak může být spojení s partnerem nabízejícím kompletní fulfillment, který zajistí lepší nákupní cenu dopravy a má kapacitu externího skladu s dostatkem zaměstnanců, kteří rychle a profesionálně připraví zásilky pro expresní doručení dopravcem.

D+0 a osobní odběr posunou čísla nahoru

Další plus, které vaši zákazníci rozhodně ocení, je osobní odběr zboží na pobočce jako možnost „doručení“, která také znatelně zkracuje dobu od objednávky po chvíli, kdy má zákazník zboží v ruce. Představte si, jak v interním týmu balíte desítky zásilek denně, abyste je rychle předali dopravci, a navíc každou chvíli zvoní nedočkavý zákazník a chce si vyzvednout svůj balíček. Externí partner vám pomůže s výdejem zboží, ať jste zrovna v místě svého podnikání nebo lovíte nápady na jeho rozvoj kdekoliv jinde.

„Volba přidat do nabídky možnost doručování D+0 může výrazně ovlivnit čísla vašeho e-shopu. V současné chvíli testujeme nový systém u několika klientů a kromě Prahy doručujeme v den objednání pro klienty i v Bratislavě,“ uvádí Viktor Štill, vedoucí provozu divize logistiky z ComGate a uvádí konkrétní příklad jednoho z klientů:

„Jedná se o e-shop s luxusním vínem světových značek. Na trhu jsou třetím rokem, vína prodávají pouze po kartonech, a přesto mají zajímavá čísla z prodejů. V současnosti zefektivňují celý logistický proces, právě díky metodě doručování D+0, která z celkového počtu objednávek tvoří přibližně 40%. Jejich čísla z prodejů jdou velmi rychle objemově nahoru, přitom nemusejí spravovat sklady a následně zboží odesílat při jednotlivých objednávkách,“ uzavírá Štill.

Pro úplnost a možnost srovnání uvádíme přehled počtu měsíčních objednávek komentované společnosti:

Loňský rok průměrně přes 800 obj./m.

Vánoce 1500 obj/m.

Aktuálně 1300 obj./m.

Předpoklad Vánoce přes 3000 obj./m.

A co váš e-shop? Nabízíte svým zákazníkům možnost užít si doručené zásilky ještě v den objednání?

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

inzerce

Publikujeme každý den, což nás něco stojí. Označený reklamní článek zde můžete mít i vy!

Nenechte si ujít

petr-macek-web

Průzkum: Jak vidí české firmy svou budoucnost? | Petr Macek (Caflou)

Premium
jan-moravcik-web

Jak zvýšit ziskovost e-shopu? Příklad GentlemanStore.cz | Jan Moravčík

jiri-rostecky-jiri-jemelka-web

Jirka Rostecký o řízení firem: Vytvořte si dobré majitelské zadání | Jiří Jemelka (JPF)

Premium
ondrej-vanek-web

Proč jsou malé firmy tak křehké? A jak to změnit? | Ondřej Vaněk (Blindspot)

gabriela-mrkvicova-web

Zkušená networkerka: Jak v byznysu budovat kvalitní vztahy? | Gabriela Mrkvicová (Smart Network)

jan-astary-web

Jak se buduje e-commerce agentura? | Ján Aštary (Dexfinity)

Premium
martin-schovanec-web

Jak otočit kormidlo firmy novým směrem? Příběh Xzone | Martin Schovanec

jakub-oska-web

Jirka Rostecký o rozjezdu podnikání: Pokud opravdu chcete, cestu si najdete | Jakub Oška (BYMFIT.cz)

Komentáře

TOP header

Premium
dominik-stroukal

Byznys pohledem ekonoma. Na co se teď zaměřit a je správný čas na prodej firmy? | Dominik Stroukal

Premium
rozhon-bernatek-web

Oba prodali firmu. Oba úplně jinak. Příběhy Vivantisu a Ovečkárny | Martin Rozhoň a Martin Bernátek

Premium
matejka-kasa-web

Josef Matějka (CZC.cz) a Petr Kasa (Pilulka.cz): Jak se zbavit operativy?

Premium
petr-borkovec-web

Petr Borkovec: Jak se tvoří byznys modely?

Inzerce