Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Inspirujte se a vytvořte úspěšnou strategii pro Váš byznys
Získejte ihned použitelné praktické tipy, jak zefektivnit Vaše podnikání
Učte se od Vašich nových mentorů- TOP byznysmenů
Zjistit více

Inzerce

Bude můj chystaný produkt někdo kupovat?

Jak efektivně zjistit, zda budou potenciální zákazníci ochotní za váš chystaný produkt platit?

K nalezení odpovědi se nabízejí dva kroky, které vám navíc přinesou i jiný benefit než jen toto zjištění.

Dejte o sobě vědět

Vytvořte video nebo fotku se sdělením toho, co chystáte a sdílejte to jako story a status na Facebooku/Instagramu. Tahle věc by asi napadla každého a je opravdu nejjednodušší. Ovšem v následujících odstavcích to ještě vylepšíme. Přidejte popis, co chystáte, jak bude produkt vypadat a co lidem přinese. Následně přidejte anketu, ve které budou lidé moct vyjádřit svůj názor. Stačí i srdíčko, či zamračený obličej. Vybídněte je i k napsání komentáře, pokud mají nápad, jak produkt vylepšit. Tento příspěvek můžete sdílet také v relevantních Facebookových skupinách a stránkách s vaším tématem. Nejprve však zjistěte, zda je to v dané skupině a na dané stránce povoleno. Tak máte šanci získat zpětnou vazbu i od jiných lidí, než jsou přátelé či známí, kteří uvidí příspěvek na vaší timeline.

Dosah a velký populační vzorek jenom pomůže.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Reakce vašich kamarádů, známých či rodiny nebo lidí z blízkého okolí, mohou být zkreslené. Sponzorovaný příspěvek (placená reklama) vždy doputuje k více relevantním uživatelům. Pokud necháte svůj výzkum běžet alespoň týden a věnujete mu pět set či tisíc korun za den, získáte již zajímavý vzorek, se kterým se dá pracovat. Především kvůli tomu, že nasbíráte poměrně objektivní reakce od naprosto cizích lidí. Ale to není všechno…

Bude se jednat o zároveň váš debut na sociálních sítích.

Jedině při placené reklamě získáte možnost najít si svou cílovou skupinu. Během období, kdy reklama běží, můžete např. co dva dny měnit nastavení, aby se pokaždé příspěvek zobrazoval lidem jiného věku, s jinými zálibami či třeba jiného místa bydliště. Následně můžete tyto skupiny lidí porovnat a zjistit, která ocenila váš produkt nejvíce. Nakonec také získáte své kladně naladěné publikum, které zařadíte do, jak se říká,
„re-marketingového pytle“‎. To znamená, že až budete mít hotový produkt, budete na tento typ publika moct cílit znovu, avšak již s plnohodnotnou prodejní reklamou. Již nebudete střílet na slepo. Budete vědět, kde jsou vaši potenciální zákazníci a kam namířit minimálně první prodejní vlnu.

Ničeho podobného ale nedosáhnete, pokud příspěvek chystaného produktu jen nasdílíte bez podpory sponzorované reklamy. Pokud nemáte zkušenosti s placenou reklamou na sociálních sítích, doporučuji tuto záležitost přenechat zkušenějším. Když se to podcení a nastaví se placený příspěvek neprofesionálně, v lepším případě se sníží jeho efekt a v horším případě nám přinese zkreslená, tedy chybná data. Zároveň se bude jednat o váš debut na sociálních sítích, kdy o sobě dáte poprvé vědět. Je tedy důležité udělat první reklamu správně.

Předběhněte sami sebe

Vytvořte jednoduchou předprodejní stránku s fotkami či promo videem a zkuste rovnou prodat svůj produkt. Nemusíte ho mít vyrobený, ani naskladněný. Stačí vám prototyp nebo jen prezentace myšlenky. Je zkrátka důležitá prezentace toho, co vaše služba/výrobek lidem přinese a kdy bude hotov. Lidé si jej budou moct prohlédnout a případně rovnou koupit/předobjednat, pokud je zaujme. Třeba i za sníženou či poloviční cenu, jakožto předprodejní akci. Tahle možnost je velmi oblíbená v USA, ale rychle se dostává i do Evropy. Sám jsem několik takových předprodejů na velmi zajímavé produkty viděl a minimálně jsem se dozvěděl, že něco existuje nebo v brzké době bude existovat.

K prezentaci chystaného produktu s možností předprodeje lze také využít stránky jako je Startovač nebo americký Kickstarter, kam můžete přidat svůj nápad a nasbírat na něj peníze od lidí. Výhoda startovače nebo kickstarteru je ta, že nemusíte dělat vlastní extra prodejní stránku. Vše nastavíte na hotové platformě. Tyto weby již mají deseti tisíce návštěvníků a fanoušků, takže se o vašem projektu dozví zajímavé množství lidí i mimo vaši reklamu na sociálních sítích. Startovač i kickstarter si za to pochopitelně berou určitá procenta z vybrané stránky. Pokud si myslíte, že by v naší republice nic podobného nefungovalo nebo že jsou lidi držgrešle, tak se podívejte na můj rozhovor s Karlem. Lidé mu na Startovači přispěli na poměrně dost šílený nápad… Nakonec vybral 110 procent zamýšlené částky.

Takto zjistíte, že Vám lidé jsou skutečně ochotni zaplatit za váš produkt/myšlenku.

Like či srdíčko může dát pod příspěvek z nudy kde kdo. Peníze už ne. Když ke sponzorovanému příspěvku s představením nápadu nebo již chystaného produktu přidáte ještě možnost, aby vám lidé již zaplatili a tím vás podpořili, zjistíte skutečný potenciál produktu/nápadu a zároveň z toho něco kápne na váš rozjezd. Jestli se chystáte s kůží na trh nebo se o tuto problematiku z nějakého důvodu zajímáte, více na toto téma rozebírám v knize Můj první byznys, z které pramení i tento článek. Zdroj na video o Startovači s Karlem nejdete zde: https://www.podnikanimkesvobode.cz/videa/.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

inzerce

Publikujeme každý den, což nás něco stojí. Označený reklamní článek zde můžete mít i vy!

Nenechte si ujít

marco-marinucci-web

Udržitelnost v byznysu v praxi | Marco Marinucci (Generali Investments CEE)

marek-marusinec-web

Jak rozvíjet zaměstnance ve vaší firmě? | Marek Marušinec

marek-odehnal-web

Investování pro freelancery | Marek Odehnal

Právě vyšlo

Premium
jiri-hlavenka-web

Krize ve firmě nikoho nebaví. Jak z ní vzejít silnější? | Jiří Hlavenka

Premium
miroslav-udan-web

Vybudoval Shoptet. Díky čemu firma utekla konkurenci? | Miroslav Uďan

Premium
petr-rokyta-web

18 let budování firmy. V Česku, Rusku a dalších zemích | Petr Rokyta (Automator)

Nejoblíbenější

Premium
vydrzel-budnik-web

Microsoft, PPF, O2. Duel dvou TOP manažerů o řízení firmy | Michal Vydržel a Tomáš Budník

Premium
ruslan-skopal-web

Marketplaces. Jak na nich prodává Trenýrkárna? | Ruslan Skopal

Premium
martin-stibor-web

Rebranding e-shopu Korálky.cz na Manumi | Martin Stibor

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP obsah

vit-endler-2-web

Vít Endler (finGOOD.cz): Jak si vybudovat finanční nezávislost?

Premium
john-vanhara-web

John Vanhara: Růst firmy, zaměření na zisk, výběr a řízení lidí

Premium
tomas-budnik-web

Udělejte z nuly jedničku. Bývalý ředitel O2 Tomáš Budník o řízení firem

Premium
zdenek-mihalco-web

25 let Nadace Via. Jak se řídí a buduje svůj majetek? | Zdeněk Mihalco

Inzerce