Už jste někdy slyšeli pojem linkbuilding? Víte jak vám může jednoduše pomoci s propagací vašeho e-shopu? Nahlédněte do tajů budování zpětných odkazů a zjistíte, jak je to prosté. S několika základními tipy zvyšte výkon svého internetového obchodu.
Inzerce
V tomto článku jsem pro vás sepsal pár tipů, jak jednoduše budovat zpětné odkazy, a tím se zviditelnit nejen ve vyhledávačích. Linkbuilding ale nejsou jen odkazy. Je to budování nových spoluprací, které jsou výhodné pro vás, ale především pro lidi, zákazníky, kteří na internetu hledají třeba právě to, co prodáváte.
Vybudujte si kvalitní odkazový profil
Kvalitní odkazový profil je takový, který je rozmanitý co do počtu variant odkazů, umístění odkazů, textů odkazů (anchor text). Snažte se, aby odkazy, které na vás vedou, lidem pomohly. Aby našli přesně to, co hledají.
1) Sexy obsah
Výjimečnost se cení zlatem. V našem případě návštěvností. Buďte originální. Dříve nebo později to přinese ovoce.
Doporučujeme
Premium rozhovoryexkluzivně pro předplatitele
Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.
http://www.snowboard-lyze-shop.cz/bunda-adelboden-0948.html – na tehdy aktuální dění ohledně dresscodu při předávání státního vyznamenání Roberta Sedláčka navázaly 3 e-shopy, které začaly prodávat mikinu/bundu s logem státního vyznamenání. To jim přineslo odkazy ze soc. sítí, médií, a s tím vším spjaté nákupy.
Někdy stačí málo, abyste vynikli. Třeba děkovný dopis v každé zásilce. Podobně to dělají v Klubu pánů z Ponožkovic nebo Gentleman Store.
Rada „být originální“ se vztahuje i na obsah vašeho webu obecně. Mnoho z vás přebírá od dodavatelů popisky a fotky produktů. Proč ale nevytvořit vlastní popisky a fotky? Udělat je originální a podle sebe. Ocení to nejen uživatelé, ale i vyhledávače. Takže: POZOR NA DUPLICITY!
2) Mikrostránky
Osobně bych definoval mikrostránku takto: Jedná se o mikroweb zaměřující se specificky na určitý jeden produkt/službu, a tomu tématu se věnuje co nejvíce do detailu. Díky němu získáváte další možnost, jak se k vám vaši zákazníci mohou dostat.
Mikrostránky jsou dobré, pokud mají svůj účel. Poskytněte čtenářům detailní popis produktu/služby, ať už textový, obrázkový nebo zvukový.
Tipy pro vytvoření mikrostránek:
klíčové slovo obsažené v názvu domény
nepřehánějte to s odkazy na váš e-shop (max. 3 postačí)
nebojte se dalších externích (odchozích) odkazů, které doplňují informace (Wikipedie, magazíny, asociace, …)
nezapoměňte na linkbuilding i pro ně
ne vždy je vytvoření mikrostránky pro váš byznys vhodné
Mikrostránky, které pouze “zabírají” místo na internetu si můžete prohlédnout níže. Jedná se o příklady webů, které obsahují pouze obecné informace. Soustřeďují se na jedno klíčové slovo, odkazuje se z nich zbytečně mockrát. Čtenář, tedy vy, si z takových webů neodnese zhola nic.
Sám jsem kdysi provozoval e-shopy, takže jsem si tuto metodu propagace mohl vyzkoušet.
U soutěží se snažte vybrat takovou výhru, na které máte vysokou marži a zároveň je po ní poptávka. Soutěže vám mohou přivést nové zákazníky, odkazy, sociální interakce.
na soc. sítích (vaše, cizí – shlukující tipy na slevy/soutěže)
Slevové kupóny můžete vytvořit v různých variantách. Závisí pouze na vaší představivosti a možnostech. Můžete je používat k tomu, abyste si vybudovali stálé zákazníky nebo pro získání úplně nových. Pár tipů:
za věrnost (od 5. nákupu, ….)
první nákup
máte přebytečné zboží (ležáky) a chcete se jej zbavit
k uskutečněným objednávkám
k narozeninám/jmeninám
Kde se dají slevové kupóny propagovat:
weby shlukující kupóny
přes e-mail (teď mluvím o emailingu, nemyslím tím, že máte koupit databázi kontaktů a rozposlat je)
dle druhu kupónu k objednávce, za věrnost e-mailem, nebo pokud zákazník slaví narozeniny/svátek
máte-li zájem o úplně nové zákazníky, zkuste je nabídnout na tematických fórech
4) Zbožové srovnávače
Téma, které nemohu opomenout. Proč byste měli uvažovat právě nad nimi? Důvodů je více: získání certifikátů „ověřených obchodů“, recenze od zákazníků, další prodeje, odkazy z hodnotných webů a zviditelnění.
Poslední dobou často zmiňovaná linkbuildingová metoda, která má za úkol sledovat a zachytávat předem nadefinované fráze dle určitých pravidel. Nejčastěji byste měli monitorovat:
vlastní brand / domény
konkurenci
klíčové fráze z vašeho oboru nebo vašeho nového obsahu (Př.: Jak vybrat zimní pneumatiky)
Díky němu tak budete mít vždy přehled o tom, co dělá vaše konkurence, zda se o vás někde na internetu baví zákazníci nebo vám najde tématické stránky, kam můžete přispívat a získávat tak odkazy a budovat si brand.
O tom, jak monitoring správně nastavit, bych klidně mohl napsat další samotný článek. Máte-li zájem jej správně zvládnout, doporučím vám přečíst si tento článek o monitoringu.
Vhodné nástroje k monitoringu, které jsou zdarma:
Talkwalker – zachytává zmínky z webů, kromě soc. sítí
MarketingMiner – můžete skrze něj kontrolovat zmínky o brandu bez odkazu (toho se dá využít, pokud máte jedinečný brand, ne obecné slovo v brandu)
Ukázka monitoringu v nástroji TalkWalkerUkázka z MarketingMineru
6) Dodavatelé a odběratelé
Jednou z nejsnadnějších možností, jak získáte zpětné odkazy, jsou dodavatelé nebo odběratelé vašich produktů.
Můžete jim třeba poslat podobný e-mail:
Dobrý den xxx,
pravidelně od Vás odebíráme (doplnit produkt) a vždy jsme byli spokojeni.
Při návštěvě Vašeho webu jsme si všimli, že nemáte vytvořenou sekci Reference. Ze zkušenosti víme, že podobné sekce v zákazníkovi vyvolávají pozitivní dojem a důvěru ve firmu.
Pokud se rozhodnete sekci vytvořit, rádi pro Vás sepíšeme několik kladných vět, které můžete publikovat jako své reference.
Pro sepsání reference stačí odpovědět na tento email.
Děkujeme za Váš čas a těšíme se na další spolupráci.
S pozdravem,
Dle mých zkušeností 7/10 dotázaných odpoví kladně.
7) Spřátelené weby
Ne všichni na internetu jsou vaši konkurenti. Některé obory se vzájemně doplňují a můžete tak vytvořit “symbiózu”, která bude prospěšná jak pro vás, tak pro ně. Získáte tím nové odkazující domény, posílíte svůj brand nebo zajistíme svým společným zákazníkům komplexní péči, aniž by museli dále hledat.
Nejdříve si vytvořte persóny, dost vám to pomůže v nalezení nových odkazových příležitostí.
Příklady kombinací spřátelených webů:
pro e-shop s garnýžemi jsou spřátelené weby: záclony, závěsy, dodavatelé oken
sportovní potřeby – sportovní kluby, fanouškovské stránky
erotické potřeby – povídky, weby o různých praktikách
stavební potřeby – hypotéky, půjčovna nářadí,
kolečkové brusle – servisy bruslí, stezky na in-line, weby o zdraví/sportu
Pamatujte si: Pokud chcete od někoho získat odkaz, vždy mějte připravenou nějakou protinabídku (reklama na vašich soc. sítích, odkaz z jiného webu, promování jejich akcí ve vašem e-mailingu, jejich leták ve vašich balících, …), kterou neodmítne. Ze zkušenosti vím, že na 90 % vám nikdo odkaz zdarma nedá!
8) Domluvte se s blogery
Nechte si zrecenzovat svoje produkty od blogerů. Najděte si takové blogery, kteří píší o vašem oboru a oslovte je. Ale pozor, na e-mailu, který jim pošlete si dejte záležet. Nestačí napsat jen obecnou zprávu. Pořádně si přečtěte jejich články, vymyslete co jim za to nabídnete, nejčastěji se zrecenzované zboží nechává blogerovi.
I když je článek napsaný, rozhodně to není konec. Povedený článek můžete dál sdílet na svých soc. sítích, nastavit si jej do monitoringu nebo na něj odkázat z tématické stránky.
Pokud se jedná o recenzi, můžete na Heurece využít možnost vložit externí recenzi ke zboží.
Na závěr bych vám rád popřál mnoho štěstí při budování odkazového portfolia a dal úplně poslední radu – linkbuilding se velmi úzce váže na web. Než jej začnete dělat, ujistěte se, že máte vyřešeny on-page faktory a že máte na webu takový obsah, který byste chtěli sami v pozici vašich zákazníků najít.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Linkbuilding si zamiloval před více jak 4 roky. Od té doby pracoval pro klienty z různých oborů spolu s jeho kolegyní Romanou. Když má čas, napíše něco na svůj blog www.hamsa.cz/blog. V létě jezdí na kolečkových bruslích a zároveň pořádá individuální kurzy bruslení v Brně.
Nebuďte na podnikání sami. Čerpejte know-how zkušených podnikatelů. Praktické informace pro vaši firmu. Přidejte se mezi podnikatele, co rostou s námi.
Na našich stránkách používáme cookies. Kliknutím na „Přijmout vše“ souhlasíte s použitím všech cookies. Kliknutím na „Nastavení“ nám můžete poskytnout souhlas jen s konkrétními cookies. Zjistit více Přijmout všeOdmítnout všeNastavení
Nastavení cookies
Nastavení cookies
Tento web používá cookies, aby zlepšil váš zážitek při procházení našeho webu. Z nich jsou cookies, které jsou ohodnoceny jako nezbytné, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou třeba pro základní fungování webových stránek. Používáme také soubory cookies třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a pochopit, jak náš web užíváte. Tyto soubory cookies budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s Vaším souhlasem. Současně máte možnost se z těchto cookies odhlásit. Odhlášení z těchto souborů cookies však může ovlivnit váš zážitek z užívání webových stránek.
Nezbytné soubory cookies jsou zásadní pro správnou funkci webových stránek. Tyto cookies zajišťují základní a bezpečnostní funkce webu zcela anonymně.
Cookie
Délka
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”.
cookielawinfo-checkbox-functional
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”.
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”.
cookielawinfo-checkbox-others
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”.
PHPSESSID
relační
Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách.
viewed_cookie_policy
11 měsíců
Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje.
Funkční soubory cookies pomáhají provádět funkce, jako je například sdílení obsahu webových stránek na sociálních sítích, sbírání zpětné vazby a další funkce třetích stran.
Cookie
Délka
Popis
language
relační
Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele.
sb
2 roky
Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek.
sp_landing
1 den
Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem.
sp_t
1 rok
Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem.
wordpress_logged_in_*
14,5 dne
Cookie slouží k autorizaci přihlášení
wordpress_sec_*
14,5 dne
Cookie slouží k autorizaci přihlášení
wordpress_test_cookie
wpj_is_logged_in
14,5 dne
Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený
Analytické soubory cookies slouží k pochopení interakce mezi návštěvníky a webem. Tyto soubory cookies poskytují informace o statistikách, počtech návštěvníků, míře okamžitých odchodů, zdroji návštěvnosti atd.
Cookie
Délka
Popis
_ga
2 roky
Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem.
_gat
1 den
Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností.
_gid
1 den
Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem.
_hjAbsoluteSessionInProgress
30 minut
Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát.
_hjFirstSeen
30 minut
Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka.
_hjid
365 dní
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
_hjIncludedInPageviewSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu.
_hjIncludedInSessionSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky.
_hjIncludedInSessionSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu.
_hjRecordingEnable
relační
Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran.
_hjRecordingLastActivity
relační
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
_hjRecordingLastActivity
Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace.
_hjTLDTest
relační
Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky.
CONSENT
2 roky
Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù.
hjViewportId
relační
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
Vuid
2 roky
Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny.
Reklamní soubory cookies se používají k poskytování relevantních reklam a marketingových kampaní návštěvníkům. Tyto soubory cookies sledují návštěvníky na různých webových stránkách a shromažďují informace za účelem poskytování reklam přizpůsobených na míru.
Cookie
Délka
Popis
_fbp
3 měsíce
Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv.
fr
3 měsíce
Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti
NID
6 měsíců
Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam.
VISITOR_INFO1_LIVE
6 měsíců
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače.
YSC
relační
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce.
yt-remote-connected-devices
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače.
yt-remote-device-id
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače.
yt.innertube::nextId
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl.
yt.innertube::requests
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl.
David Sledovat @KrupickaDavid
Před 8 roky
Díky za tipy. Z jaké aplikace jsou ty backlinks statistiky?
Odpovědět »
Miloslav Hamsa Sledovat @miloslavhamsa
Před 8 roky
Jsou z Ahrefs. Ale klidně můžete použít Majestic.
Odpovědět »
David Sledovat @KrupickaDavid
Před 8 roky
Díky
Odpovědět »