Inzerce

Jak získat e-maily fanoušků na Facebooku?

Emaily fanoušků Facebooku
Zdroj fotky: Fotolia.com | Autor: Dmitry Nikolaev

Častý dotaz od našich čtenářů. Jak získat e-mailové adresy fanoušků na Facebooku?

Inzerce

Situace je pochopitelná. Máte vytvořenou facebookovou stránku a v ní svoje fanoušky. Chcete s nimi ale komunikovat i jinak než jen skrze Facebook, a proto hledáte způsob, jak získat jejich e-mailové adresy.

Bylo by snadné, kdyby existoval způsob, jak z účtů fanoušků e-maily vytáhnout. Pravda je ovšem taková, že to možné není. Respektive ne tak jednoduše. Na internetu se sice objevují různé pochybné návody či dokonce nástroje, zapomínají ale na jednu podstatnou stránku věci, kterou je legalita použití e-mailů svých fanoušků.

Ve skutečnosti totiž můžete rozesílat obchodní sdělení pouze lidem, kteří tomu vyslovili jasný souhlas. To znamená, že vám např. odsouhlasili zasílání komerčních sdělení prostřednictvím e-mailového formuláře, zaškrtli tuto možnost při registraci na váš web, odsouhlasili obchodní podmínky, kde souhlas se zasíláním vyslovují, apod.

V případě, že byste nějakým způsobem kontakty na svoje fanoušky získali, ale neměli byste jejich souhlas, riskujete tím pěkný malér. Stačí jen to, aby vás někdo nahlásil na ÚOOÚ, což spousta spamem překvapených lidí ráda udělá.

Nehledejte snadnou cestu

Proto neexistuje jiná cesta, než hledat možnosti, jak své fanoušky o e-mail požádat a zároveň získat souhlas se zasíláním e-mailů. Docílit toho můžete mnoha způsoby.

Tím prvním je vytvoření nějaké landing page, na kterou budete svoje fanoušky odkazovat. Najít na ní mohou např. e-book ke stažení, ale může to být i článek na vašem blogu, zajímavý návod, hodnotné video apod. Zkrátka obsah, který pro ně bude nějakým způsobem užitečný.

Jeho součástí může být formulář, který uživatele vybídne ke vložení e-mailu. Tento formulář musí uživateli slíbit něco za odměnu. Například zaslání toho e-booku, případně informování o novinkách na vašem blogu či cokoliv, co bude pro uživatele mít přidanou hodnotu.

Vaše webové stránky zároveň mohou obsahovat pop-up okno, které uživateli vyskočí při prohlížení webu a nabídne mu odběr newsletteru či nějaký dárek/bonus za e-mail. Může jít o slevu na vaše zboží, o unikátní obsah apod. Dejte si ovšem pozor, aby tato trochu násilná metoda čtenáře příliš neotravovala. Přeci jen je v podstatě ruší od procházení vašich stránek, proto si dejte výjimečně záležet na tom, co jim vlastně za e-mail nabídnete.

Stejně tak můžete pro fanoušky vytvořit speciální slevu, která je podmíněna přihlášením k newsletteru. Další možností je vytvoření soutěže, která obsahuje i vložení e-mailu účastníka. Jak souteže pořádat a na co všechno si dát pozor, se dozvíte v tomto videu.

Můžete udělat spoustu dalších věcí – např. oznámit, že chystáte něco nového, a nabídnout možnost informování o tom, až to bude venku. Zkusit můžete i možnost účasti na testování nových produktů či zorganizování nějakého eventu (např. webináře či živé akce) s tím, že odběratele newsletteru budete informovat o přípravách, aktuálních novinkách, vstupenkách atd.

Lead Ads reklamy

Kromě toho také můžete vytvořit placenou reklamu s tlačítkem Subscribe, která vám umožní oslovit fanoušky se svým newsletterem napřímo. Tyto reklamy se nazývají Lead Ads a Facebook je oznámil v červnu 2015. Můžete skrze ně nabídnout třeba slevový kupon, mimořádnou nabídku nebo speciální obsah. Zároveň ale Lead Ads můžete využít i jako dotazník.

Tyto reklamy ale fungují pouze na mobilních zařízeních. Vytvořit si je můžete v Power Editoru. Návod najdete na tomto odkaze.

Ve všech případech musíte ale myslet na to, proč by vám vlastně měli uživatelé e-maily dávat. Pokud odpověď neznáte, zbytečně ztrácíte čas. Pomoci vám může toto video, ve kterém jsme tvorbu e-mailingové strategie rozebírali.

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirkovi je 28 let a je zakladatelem MladýPodnikatel.cz. Podnikat začal ještě na střední škole, ale jeho první firma mu vůbec nevyšla. Po ní se začal naplno věnovat natáčení rozhovorů a podcastů, kterých má za sebou už bezmála 7 stovek. Ročně pořádá desítky akcí pro podnikatele a často přednáší na vysokých školách. Časopis Forbes ho umístil do českého výběru 30pod30, několikrát byl nominován na Osobnost digitálního marketingu WebTOP100 a opakovaně se umísťuje i v Křišťálové Lupě. Píše blog a sledovat ho můžete třeba na Facebooku nebo na LinkedIn.

Nenechte si ujít

adresni-radek-web

Jak správně nastavit URL adresy na vašem webu?

Periscope video

Na jak dlouho se video uloží na Periscope a jak jej stáhnout?

michal-koubek-jaroslav-baier-web

Finanční potíže firmy: Jak je řešit? | Michal Koubek a Jaroslav Baier

Právě vyšlo

max-kovar-web

Jak řídit sklad a vést skladníky? | Max Kovář (Skladon)

jakub-kaderavek-web

WordPress: Jak na něj přesunout váš web? | Jakub Kadeřávek

petr-pilin-web

Cloud pro firmy: Jak probíhá migrace? | Petr Pilin (iPodnik)

Nejoblíbenější

jaroslav-baier-web

Prodej firmy: Jak ho zvládnout? | Jaroslav Baier

jaroslav-kaucky-web

Úspěchy a pády e-shopů s módou | Jaroslav Kaucký (Bibloo, UrbanStore.cz)

vit-endler-web

Jak si sestavit osobní rozpočet? | Vít Endler (finGOOD.cz)

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP obsah

andrej-kiska-web

Andrej Kiska ml. (Credo Ventures): Jak uvažují investoři a čím je zaujmout?

daniel-kafka-web

Daniel Kafka (Fragile): 10 let budování agentury, vytváření firemní kultury, hledání odborníků na trhu práce

pavel-baudis-web

Pavel Baudiš (Avast): Jak se buduje firma se 400 milióny uživateli po celém světě?

pavel-minar-web

Procesní řízení, systém práce a růst v podnikání na volné noze | Pavel Minář