Více než 1300 videorozhovorů a podcastů o byznysu

Inzerce

Inzerce

Jak získat e-maily fanoušků na Facebooku?

Jiří Rostecký
Před 8 roky
Emaily fanoušků Facebooku
Zdroj fotky: Fotolia.com | Autor: Dmitry Nikolaev

Častý dotaz od našich čtenářů. Jak získat e-mailové adresy fanoušků na Facebooku?

Situace je pochopitelná. Máte vytvořenou facebookovou stránku a v ní svoje fanoušky. Chcete s nimi ale komunikovat i jinak než jen skrze Facebook, a proto hledáte způsob, jak získat jejich e-mailové adresy.

Bylo by snadné, kdyby existoval způsob, jak z účtů fanoušků e-maily vytáhnout. Pravda je ovšem taková, že to možné není. Respektive ne tak jednoduše. Na internetu se sice objevují různé pochybné návody či dokonce nástroje, zapomínají ale na jednu podstatnou stránku věci, kterou je legalita použití e-mailů svých fanoušků.

Ve skutečnosti totiž můžete rozesílat obchodní sdělení pouze lidem, kteří tomu vyslovili jasný souhlas. To znamená, že vám např. odsouhlasili zasílání komerčních sdělení prostřednictvím e-mailového formuláře, zaškrtli tuto možnost při registraci na váš web, odsouhlasili obchodní podmínky, kde souhlas se zasíláním vyslovují, apod.

Inzerce

V případě, že byste nějakým způsobem kontakty na svoje fanoušky získali, ale neměli byste jejich souhlas, riskujete tím pěkný malér. Stačí jen to, aby vás někdo nahlásil na ÚOOÚ, což spousta spamem překvapených lidí ráda udělá.

Nehledejte snadnou cestu

Proto neexistuje jiná cesta, než hledat možnosti, jak své fanoušky o e-mail požádat a zároveň získat souhlas se zasíláním e-mailů. Docílit toho můžete mnoha způsoby.

Tím prvním je vytvoření nějaké landing page, na kterou budete svoje fanoušky odkazovat. Najít na ní mohou např. e-book ke stažení, ale může to být i článek na vašem blogu, zajímavý návod, hodnotné video apod. Zkrátka obsah, který pro ně bude nějakým způsobem užitečný.

Jeho součástí může být formulář, který uživatele vybídne ke vložení e-mailu. Tento formulář musí uživateli slíbit něco za odměnu. Například zaslání toho e-booku, případně informování o novinkách na vašem blogu či cokoliv, co bude pro uživatele mít přidanou hodnotu.

Vaše webové stránky zároveň mohou obsahovat pop-up okno, které uživateli vyskočí při prohlížení webu a nabídne mu odběr newsletteru či nějaký dárek/bonus za e-mail. Může jít o slevu na vaše zboží, o unikátní obsah apod. Dejte si ovšem pozor, aby tato trochu násilná metoda čtenáře příliš neotravovala. Přeci jen je v podstatě ruší od procházení vašich stránek, proto si dejte výjimečně záležet na tom, co jim vlastně za e-mail nabídnete.

Stejně tak můžete pro fanoušky vytvořit speciální slevu, která je podmíněna přihlášením k newsletteru. Další možností je vytvoření soutěže, která obsahuje i vložení e-mailu účastníka. Jak souteže pořádat a na co všechno si dát pozor, se dozvíte v tomto videu.

Můžete udělat spoustu dalších věcí – např. oznámit, že chystáte něco nového, a nabídnout možnost informování o tom, až to bude venku. Zkusit můžete i možnost účasti na testování nových produktů či zorganizování nějakého eventu (např. webináře či živé akce) s tím, že odběratele newsletteru budete informovat o přípravách, aktuálních novinkách, vstupenkách atd.

Lead Ads reklamy

Kromě toho také můžete vytvořit placenou reklamu s tlačítkem Subscribe, která vám umožní oslovit fanoušky se svým newsletterem napřímo. Tyto reklamy se nazývají Lead Ads a Facebook je oznámil v červnu 2015. Můžete skrze ně nabídnout třeba slevový kupon, mimořádnou nabídku nebo speciální obsah. Zároveň ale Lead Ads můžete využít i jako dotazník.

Tyto reklamy ale fungují pouze na mobilních zařízeních. Vytvořit si je můžete v Power Editoru. Návod najdete na tomto odkaze.

Ve všech případech musíte ale myslet na to, proč by vám vlastně měli uživatelé e-maily dávat. Pokud odpověď neznáte, zbytečně ztrácíte čas. Pomoci vám může toto video, ve kterém jsme tvorbu e-mailingové strategie rozebírali.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Autor: Jiří Rostecký

Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních 8 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 300. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

Vybraná témata

Nenechte si ujít

Premium
martin-komarek-web

Sklad pro rychle rostoucí e-shop. Jak ho buduje Grizly.cz? | Martin Komárek

marek-odehnal-web

Jak investuje největší hedge fond světa? | Marek Odehnal

katka-luskova-web

Z korporátu na volnou nohu. Jak rozjet úspěšný byznys? | Jiří Rostecký & Katka Lusková

Premium
gabriela-teissing-web

Expanze do zahraničí za 100 milionů. Jak Creative Dock dobývá svět? | Gabriela Teissing

jiri-jemelka-web

Do čeho ve firmě investovat peníze? | Jiří Jemelka (JPF)

jiri-rostecky-web

Jiří Rostecký: Jak růst na volné noze? | Marián Kamenišťák

Premium
marcel-klaus-web

1,5 miliardy ročně. Jak Marcel Klaus vybudoval největšího výrobce dřevěných palet v Česku?

kovar-gabco-web

Fulfillment: Je pro každého? A co firmy se specifickými produkty? | Max Kovář a Roman Gabčo (Skladon)