Inzerce

Jak založit úspěšný e-shop?

Vytvořte e-shop, který bude fungovat

Pokud hledáte, jak založit úspěšný e-shop, tak pro vás máme několik základních tipů. Při jejich psaní čerpáme ze stovek rozhovorů s českými a slovenskými e-shopaři, které najdete na našem ve formě videa i podcastu. Poslechnout si tak můžete, jak tvorba e-shopu probíhá a jak si e-shop vytvořit.

Teď ale pojďme na ty nejdůležitější tipy, které jsme od nich získali:

1. Využijte svých silných stránek

Mnoho e-shopařů založilo svoje podnikání na tom, co je baví a co mají rádi. Díky tomu v tom mají nejspíš i mnohem více zkušeností a jsou do toho i mnohem zapálenější. Známe samozřejmě i příběhy podnikatelů, kteří ke svým produktům příliš silný vztah nemají. Pokud ale hledáte nápad na podnikání, mohou být vaše koníčky a silné stránkyprvním místem, kam se podíváte.

Inzerce

2. Naslouchejte zákazníkům

Častou chybou začínajících podnikatelů je neschopnost naslouchat svým zákazníkům. Přitom právě pro ně e-shop tvoříte. Proto si s nimi povídejte, ptejte se jich na otázky, které vám pomohou vaše podnikání rozjet a vylepšit, proveďte průzkum trhu a hledejte, v čem a jak se odlišit od konkurence a vyjít tak zákazníkům vstříc.

3. Vytvořte si byznys plán

Smyslem byznys plánu je definovat, zda vaše podnikání má šanci na úspěch a co potřebujete, abyste úspěchu dosáhli. Zjistíte také, kolik peněz potřebujete na jeho rozjezd, kde je získat a jak s nimi naložit. Byznys plán bude důležitým podkladem nejen pro vás a vaše strategická rozhodnutí, ale případně i pro banky a investory. Zjistěte, jak si byznys plán vytvořit.

4. Odlište se od konkurence

Pokud budete prodávat to, co už prodává mnoho dalších, tak nejspíš neuspějete. Musíte se proto nějak odlišit. Toho lze dosáhnout unikátním sortimentem, případně službami. Mnoho e-shopů se snaží odlišit cenou, většinou to ale dělá na úkor vlastního zisku a dlouhodobě nevydrží. Proto doporučujeme hledat konkurenční výhody jinde. Nabídněte zákazníkovi něco, co potřebuje a co konkurence nemá.

5. Nepodceňte finanční řízení

E-shop stojí na číslech. Abyste vybudovali prosperující podnikání, musíte se naučit správně počítat. To bohužel většina e-shopů nezvládá. Základem musí být kvalitní a přehledné finanční řízení firmy, které vám napoví, zda prodáváte skutečně se ziskem, na čem peníze vyděláváte, kde je naopak proděláváte a do čeho musíte investovat. Bez schopnosti kvalitně řídit finanční stránku e-shopu snadno proděláte peníze.

6. Zaměřte se na firemní procesy

Ve vaší firmě se bude dít spousta věcí, z nichž velká část se bude opakovat (i když budete pracovat zatím sami). Všechny tyto činnosti lze nazvat firemními procesy a lze je zefektivňovat. Například to, jak dlouho vám bude trvat expedice balíčku ze skladu, výrazně ovlivní jeho cenu. Firmy se proto snaží své procesy zefektivňovat, a to nejen s ohledem na ušetření nákladů, ale také na snížení chybovosti a snadnější zastupitelnost a nahraditelnost zaměstnanců.

Získej víc tipů pro tvůj e-shop:

7. Vytvořte kvalitní logistiku

Zákazníci dnes chtějí zboží doručit co nejrychleji. V některých městech dokonce během několika minut. Například v Praze si už můžete od některých firem objednat zboží, které vám do hodiny přiveze kurýr. Standardem po celé zemi začíná být doručení do druhého dne, případně během dvou až tří dnů. To vše závisí na vaší schopnosti vytvořit kvalitní, rychlou a finančně efektivní logistiku e-shopu.

8. Zaměřte se na zážitek zákazníka

Určitě i vy nakupujete pouze tam, kde jste spokojeni a máte z toho radost. V případě e-shopů je důležité, aby se zákazník na vašem e-shopu snadno vyznal, orientoval se v jeho struktuře, našel vše, co hledá, a mohl rychle nakoupit. Jeho zážitek ovlivňuje vše od vzhledu a použitelnosti vašeho webu po rychlost doručení, balení produktů a ponákupní komunikaci. Vyzkoušejte si proto, jak se na vašem e-shopu nakupuje, a snažte se to celé posunout ještě dál. Nezapomeňte také na kvalitní zákaznickou podporu.

Inzerce

9. Nastavte efektivní marketing

Nejlepší e-shopy investují do mnoha kanálů marketingu, nestojí na jedné noze a své aktivity diverzifikují. Nedělají to ale bez rozmyslu, naopak všechny investice důkladně měří a vyhodnocují. Proto se seznamte s webovou analytikou, případně si najměte specialisty, kteří vám pomohou dostat marketing e-shopu pod kontrolu.

Inzerce

10. Vzdělávejte se

E-commerce je velmi široký obor s obrovským přesahem do technologií, marketingu, projektového a procesního řízení, financování firmy a mnoha dalších oblastí. Proto vám doporučujeme se důkladně vzdělávat a inspirovat se i od dalších e-shopařů. Na našem webu najdete stovky rozhovorů, ve kterých s vámi podnikatelů, manažeři, marketéři a další specialisté sdílí své zkušenosti. Neváhejte toho využít.

Pro předplatitele
jiri-hlavenka-web

Jiří Hlavenka: Jak vybudovat skutečně hodnotný e-shop?

jiri-hlavka-web

Obalové materiály: Aktuální situace na trhu a jak na nich ušetřit? | Jiří Hlávka (Packung)

martin-kames-web

Rozjezd e-shopu, nákup zboží, B2B byznys | Martin Kameš (Espeon)

jan-lastuvka-web

Nejčastější chyby ve finančním řízení e-shopů | Jan Laštůvka (Lemonero)

martin-jecmen-web

Z B2C do B2B. Jak začít prodávat firemním zákazníkům? | Martin Ječmen (BazarovéRegály.cz)

max-kovar-web

Jak se staví sklad? | Max Kovář (Skladon)

andrea-tesakova-web

Překlady a lokalizace webu. Jak to procesně zvládnout? | Andrea Tesáková (Expandeco)

pavel-kunes-web

Vlastní grafika na Shoptetu: Co vše je možné a jak se připravit? | Pavel Kuneš

jan-lastuvka-web

Provozní financování e-shopu: Jak ho zlepšit? | Jan Laštůvka (Lemonero)

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

TOP obsah

petr-borkovec-web

Vize a strategie firmy, práce s OKR | Petr Borkovec (Partners)

zdenek-jahoda-web

30 let v byznysu, budování značky Emco, řízení lidí | Zdeněk Jahoda

jan-kvasnicka-web

Jan Kvasnička: Podnikání na volné noze, budování osobní značky, trh freelancerů

max-kovar-web

Jak řídit sklad a vést skladníky? | Max Kovář (Skladon)