Inzerce

Jak založit úspěšný e-shop?

Vytvořte e-shop, který bude fungovat

Pokud hledáte, jak založit úspěšný e-shop, tak pro vás máme několik základních tipů. Při jejich psaní čerpáme ze stovek rozhovorů s českými a slovenskými e-shopaři, které najdete na našem ve formě videa i podcastu. Poslechnout si tak můžete, jak tvorba e-shopu probíhá a jak si e-shop vytvořit.

Teď ale pojďme na ty nejdůležitější tipy, které jsme od nich získali:

1. Využijte svých silných stránek

Mnoho e-shopařů založilo svoje podnikání na tom, co je baví a co mají rádi. Díky tomu v tom mají nejspíš i mnohem více zkušeností a jsou do toho i mnohem zapálenější. Známe samozřejmě i příběhy podnikatelů, kteří ke svým produktům příliš silný vztah nemají. Pokud ale hledáte nápad na podnikání, mohou být vaše koníčky a silné stránkyprvním místem, kam se podíváte.

Inzerce

2. Naslouchejte zákazníkům

Častou chybou začínajících podnikatelů je neschopnost naslouchat svým zákazníkům. Přitom právě pro ně e-shop tvoříte. Proto si s nimi povídejte, ptejte se jich na otázky, které vám pomohou vaše podnikání rozjet a vylepšit, proveďte průzkum trhu a hledejte, v čem a jak se odlišit od konkurence a vyjít tak zákazníkům vstříc.

3. Vytvořte si byznys plán

Smyslem byznys plánu je definovat, zda vaše podnikání má šanci na úspěch a co potřebujete, abyste úspěchu dosáhli. Zjistíte také, kolik peněz potřebujete na jeho rozjezd, kde je získat a jak s nimi naložit. Byznys plán bude důležitým podkladem nejen pro vás a vaše strategická rozhodnutí, ale případně i pro banky a investory. Zjistěte, jak si byznys plán vytvořit.

4. Odlište se od konkurence

Pokud budete prodávat to, co už prodává mnoho dalších, tak nejspíš neuspějete. Musíte se proto nějak odlišit. Toho lze dosáhnout unikátním sortimentem, případně službami. Mnoho e-shopů se snaží odlišit cenou, většinou to ale dělá na úkor vlastního zisku a dlouhodobě nevydrží. Proto doporučujeme hledat konkurenční výhody jinde. Nabídněte zákazníkovi něco, co potřebuje a co konkurence nemá.

5. Nepodceňte finanční řízení

E-shop stojí na číslech. Abyste vybudovali prosperující podnikání, musíte se naučit správně počítat. To bohužel většina e-shopů nezvládá. Základem musí být kvalitní a přehledné finanční řízení firmy, které vám napoví, zda prodáváte skutečně se ziskem, na čem peníze vyděláváte, kde je naopak proděláváte a do čeho musíte investovat. Bez schopnosti kvalitně řídit finanční stránku e-shopu snadno proděláte peníze.

6. Zaměřte se na firemní procesy

Ve vaší firmě se bude dít spousta věcí, z nichž velká část se bude opakovat (i když budete pracovat zatím sami). Všechny tyto činnosti lze nazvat firemními procesy a lze je zefektivňovat. Například to, jak dlouho vám bude trvat expedice balíčku ze skladu, výrazně ovlivní jeho cenu. Firmy se proto snaží své procesy zefektivňovat, a to nejen s ohledem na ušetření nákladů, ale také na snížení chybovosti a snadnější zastupitelnost a nahraditelnost zaměstnanců.

Získej víc tipů pro tvůj e-shop:

7. Vytvořte kvalitní logistiku

Zákazníci dnes chtějí zboží doručit co nejrychleji. V některých městech dokonce během několika minut. Například v Praze si už můžete od některých firem objednat zboží, které vám do hodiny přiveze kurýr. Standardem po celé zemi začíná být doručení do druhého dne, případně během dvou až tří dnů. To vše závisí na vaší schopnosti vytvořit kvalitní, rychlou a finančně efektivní logistiku e-shopu.

8. Zaměřte se na zážitek zákazníka

Určitě i vy nakupujete pouze tam, kde jste spokojeni a máte z toho radost. V případě e-shopů je důležité, aby se zákazník na vašem e-shopu snadno vyznal, orientoval se v jeho struktuře, našel vše, co hledá, a mohl rychle nakoupit. Jeho zážitek ovlivňuje vše od vzhledu a použitelnosti vašeho webu po rychlost doručení, balení produktů a ponákupní komunikaci. Vyzkoušejte si proto, jak se na vašem e-shopu nakupuje, a snažte se to celé posunout ještě dál. Nezapomeňte také na kvalitní zákaznickou podporu.

Inzerce

9. Nastavte efektivní marketing

Nejlepší e-shopy investují do mnoha kanálů marketingu, nestojí na jedné noze a své aktivity diverzifikují. Nedělají to ale bez rozmyslu, naopak všechny investice důkladně měří a vyhodnocují. Proto se seznamte s webovou analytikou, případně si najměte specialisty, kteří vám pomohou dostat marketing e-shopu pod kontrolu.

Inzerce

10. Vzdělávejte se

E-commerce je velmi široký obor s obrovským přesahem do technologií, marketingu, projektového a procesního řízení, financování firmy a mnoha dalších oblastí. Proto vám doporučujeme se důkladně vzdělávat a inspirovat se i od dalších e-shopařů. Na našem webu najdete stovky rozhovorů, ve kterých s vámi podnikatelů, manažeři, marketéři a další specialisté sdílí své zkušenosti. Neváhejte toho využít.

juraj-harkabuzik-web

Jak vytvořit zákaznickou podporu e-shopu? | Juraj Harkabuzík (CustomerHero.cz)

adam-soukal-web

Pohledávky e-shopů, financování a budoucnost e-commerce | Adam Šoukal (Roger)

adam-kratochvil-web

Krabice na zboží. Proč je e-shopy neřeší efektivně? | Adam Kratochvíl (Box48.cz)

jan-lastuvka-web

Finanční řízení e-shopu: Jak s ním začít? | Jan Laštůvka (Lemonero)

konstantin-margaretis-web

Zahraniční firmy outsourcují logistiku víc než ty české | Konstantin Margaretis (Skladon)

martin-jecmen-web

Logistika e-shopu v zahraničí | Martin Ječmen (BazarovéRegály.cz)

radek-mrkos-web

Rozjezd e-shopu Albatros Media, zdroje objednávek | Radek Mrkos

michaela-matejkova-web

Outsourcing v podnikání: Co za vás lépe udělají jiní? | Michaela Matějková (Skinners)

tomas-hlad-web

Design e-shopu. Jak nad ním přemýšlet? | Tomáš Hlad

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

TOP obsah

andrej-kiska-web

Jak získat investora a vybudovat úspěšný startup? | Andrej Kiska (Credo Ventures)

vit-endler-2-web

E-commerce trendy v roce 2021 | Vít Endler (finGOOD.cz)

pavel-baudis-web

Pavel Baudiš (Avast): Jak se buduje firma se 400 milióny uživateli po celém světě?

jaroslav-kaucky-web

Úspěchy a pády e-shopů s módou | Jaroslav Kaucký (Bibloo, UrbanStore.cz)