Inzerce

Jak začít podnikat od nuly?

Nevíte, jak začít podnikat od nuly? Pak pro vás máme několik tipů, které vám se začátky podnikání pomohou. Většina webů nabízí rady, jak si zaregistrovat živnostenské oprávnění nebo jak založit firmu. V našem článku vám předáme tipy, na které se často zapomíná a které pro vás mohou být ještě mnohem důležitější.

Nacházíte se na webu, na kterém najdete tisíce rozhovorů s úspěšnými podnikateli z Česka a Slovenska. Stovky z nich si můžete přehrát i jako video. Najdete je také v našem podcastu o podnikání. Rady v tomto článku jsou ale inspirovány i příběhem zakladatele našeho webu Jirky Rosteckého. Pojďme se podívat, jaké to jsou.

Sleduj Jirku na sociálních sítích:

Seznamte se

Jedna z nejdůležitějších oblastí, která určuje kvalitu našeho života, jsou naše vztahy. Proto je nesmírně důležité, abyste se i na začátku podnikání obklopili správnými lidmi. Pomohou vám nastavit vaše přemýšlení nad podnikáním, budete se od nich učit, inspirovat a určitě se díky nim i seznámíte s dalšími lidmi, kteří mohou ve vašem byznysu hrát důležitou roli.

Jak je poznat? Využít můžete mnoha způsobů:

  1. Sociální sítě. Najděte si podnikatele z vašeho oboru na sociálních sítích, sledujte je a případně je kontaktujte.
  2. Oborové konference a další off-line akce. Zajděte na ně a zúčastněte se networkingu. Nebojte se oslovit i cizí lidi a vyměnit si s nimi kontakt.
  3. Hledejte blogy. Mnoho podnikatelů sdílí svoje zkušenosti na sociálních sítích, ale někteří mají i vlastní webové stránky. Čtěte je a kontaktujte jejich autora.
  4. Zajděte do coworkingů. Sdílené kanceláře jsou dnes velmi oblíbené, a proto se jich nebojte využít. Potkáte v nich spoustu zajímavých lidí.
  5. Kontaktujte je napřímo. Nikdy nebylo jednodušší dohledat kontakt na úspěšné podnikatele a napsat jim e-mail. Využijte toho.

Lidé, kterými se obklopíte, budou hrát zásadní roli v tom, jak se naučíte přemýšlet nad podnikáním a co v něm dokážete. Neobklopujte se průměrnými lidmi. Pokuste se získat ty nejlepší.

Inzerce

Začněte s málem

Jednou z nejčastějších chyb začínajících podnikatelů jsou velké oči. Dostanou nápad a chtějí hned změnit svět. V horším případě do svého nápadu investují obrovské peníze, které se jim nikdy nevrátí. Dost často se totiž ukáže, že naše nápady jsou skutečně jen naše, ale ostatní o ně nemají zájem. Nebo jsou to nápady zajímavé, ale potřebují v něčem změnit.

Proto je důležité začít s málem. Chcete-li vytvořit nějaký produkt, začněte nejdřív prototypem. Lákají-li vás webové stránky, nenechávejte si je hned vytvořit na míru, ale využijte třeba WordPress. Zakládáte-li e-shop, využijte nějaké krabicové řešení, než abyste vyvíjeli celý web na míru.

Možností, jak začít podnikat od nuly jednoduše a rychle, je dnes celá řada. Najděte tu, která pasuje na váš záměr, a začněte postupnými krůčky, ověřte zájem trhu a smysl vašeho projektu, pokuste se vydělat první peníze a postupně váš nápad rozvíjejte.

Inzerce

Nepodceňte peníze

Podnikání je o číslech. Ta musí sedět a vycházet. Přesto jsou jednou z nejpodceňovanějších oblastí mezi podnikateli vůbec. Doporučujeme vám na začátku investovat čas i peníze do přípravy kvalitního byznys plánu, který vám pomůže odhalit největší slabiny vašeho nápadu a příležitosti, které můžete využít.

Vzdělávejte se také ve finančním řízení. Ať už budete podnikat sami, nebo budete hledat investora, znalost finančního řízení vám výrazně pomůže dosáhnout mnohem lepších výsledků.

Poslechněte si naše rozhovory s podnikateli, kteří začínali podobně jako vy:

kafka-pelanek-web

Předání firmy nástupci | Daniel Kafka & Radim Pelánek (Fragile)

ivo-toman-web

Ivo Toman: 30 let podnikání, 100 projektů. Které uspěly a proč?

zdenek-jahoda-web

30 let v byznysu, budování značky Emco, řízení lidí | Zdeněk Jahoda

tomas-zahalka-web

Založte e-shop a neřešte logistiku a skladování | Tomáš Zahálka (Dudlu.cz)

zuzana-sevcikova-web

Vlastní tým na volné noze: Jak ho vytvořit? | Zuzana Ševčíková

tomas-pavlik-web

Řízení e-shopu daty: Jak s ním začít? | Tomáš Pavlík (BezvaTriko.cz)

michal-mensik-web

Růst firmy DoDo: Miliardový obrat během 4 let | Michal Menšík

ondrej-koudela-web

Krach firmy kvůli koronaviru, nový začátek | Ondřej Koudela

michal-cumpelik-web

Správa rozsáhlých dat ve firmě, vývoj služby Tabidoo | Michal Čumpelík

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

TOP obsah

petr-bena-web

Budoucnost e-commerce a role marketplaces | Petr Bena z Alza.cz

oliver-dlouhy-web

Oliver Dlouhý (Kiwi.com): Rychlý růst firmy, budování managementu, spolupráce s investory

jakub-nesetril-web

Jakub Nešetřil (Apiary): Růst startupu, obchodní model, začátky v Americe

petr-borkovec-web

Vize a strategie firmy, práce s OKR | Petr Borkovec (Partners)