Inspirace pro vaše podnikání a marketing

Jak zacházet se slevovými kupóny

Komerční sdělení

Většina velkých eshopů využívá slevové kupóny, jako jeden z marketingových kanálů. A je nutno podotknout že často s velkým úspěchem. Příkladem těchto obchodů může být Kasa.cz, Pilulka.cz nebo značkový eshop Tchibo.cz a spousta dalších. Ve zkratce se jedná většinou o určitý kód, který zákazník zadá v nákupním košíku a následně je mu přičtena sleva na celý nákup, vybraný produkt nebo třeba na poštovné. Ne vždy a ne pro všechny jsou však slevové kupóny vhodným doplněním marketingu.

Český národ slyší velmi dobře na slevy a slevové kupóny nejsou výjimkou. Na rozdíl od plošných slev na určité zboží působí slevové kódy na zákazníky pozitivněji. Důvodem je nutnost slevový kód zada, bez uplatnění kódu zákazník slevu nezíská. Právě tento fakt působí na nakupujícího, jako že získává „slevu na víc“, nakupuje díky kupónu produkt levněji, než je v daném eshopu běžné. Tento pocit pomáhá vytvořit loajání zákazníky. Sleva také obvykle nedosahuje výše běžných plošných slev, pro obchodníka tak je často levnější a má větší efekt na spokojenost zákazníka. Loajální zákazníci dále pomáhají při budování brandu.

Dalším přínosem slevových kupónů je zvyšování průměrné ceny objednávky, tedy pokud jsou tomu slevové kupóny přizpůsobeny a využívají kaskádový efekt. Tedy čím větší je cena nákupu, tím větší je sleva. Například při nákupu nad 1 000 Kč je sleva 5 %, při nákupu nad 2 500 Kč je sleva 10 % a při nákupu nad 5 000 může sleva představovat 15 %. Jenže v eshopu málokdy stojí něco 1 000 Kč, obvykle to je třeba 999 Kč nebo podobná částka. Zákazník se proto často rozhodne ke koupi dalšího produktu, aby na podmínky pro uplatnění slevového kupónu dosáhl.

Posledním důležitým bodem je přísun nových zákazníků. Avšak tento efekt není tak velký, jak by se dalo očekávat, důvodů je opět několik, avšak tím hlavním je, že sleva získaná díky kupónu není tak velká, aby dokázala přesvědčit takové množství lidí, jako třeba servery hromadného nakupováni, ale na rozdíl od nich nepřivádí pouze „lovce slev“, ale klienty, kteří se často mění v pravidlené zákazníky daného eshopu.

Další otázkou je distribuce slevových kupónů, aby se dostali k těm lidem, které potřebujete. Můžete využít buď vlastní emailovou databázi, zasílání kupónů spolu s objednávkou nebo také weby, které slevové kupóny shromažďují a poskytují je svým návštěvníkům, ať už přimo na stránkách nebo prostřednictvím vlastní emailové databáze, která má logicky větší zásah. Třeba web Kuponer.cz umožňuje přidávání slevových kupónů eshopům po určitou dobu zdarma.

Slevové kupóny se nejlépe hodí pro velké a střední eshopy, které již mají nějakou skupinu vracejících se zákazníků a moho si ji díky kupónům zvětšit, popřípadě získat nové. Naopak nejsou úplně vhodné pro ty nejmenší eshopy, ty slevové kupóny často považijí za výhodný způsob, jak získat velkou návštěvnost, ale pro tyto účely jsou jiné lepší marketingové kanály, kupóny je však mohou dobře doplňovat.

Zdroj: Kuponer.cz

Okomentovat článek

Sdílejte článek přátelům:

Autor: inzerce

Publikujeme každý den, což nás něco stojí. Označený reklamní článek zde můžete mít i vy!

Křišťálová Lupa 2017

Skrýt reklamu