Inzerce

Inzerce

Jak zacházet se slevovými kupóny

Většina velkých eshopů využívá slevové kupóny, jako jeden z marketingových kanálů. A je nutno podotknout že často s velkým úspěchem. Příkladem těchto obchodů může být Kasa.cz, Pilulka.cz nebo značkový eshop Tchibo.cz a spousta dalších. Ve zkratce se jedná většinou o určitý kód, který zákazník zadá v nákupním košíku a následně je mu přičtena sleva na celý nákup, vybraný produkt nebo třeba na poštovné. Ne vždy a ne pro všechny jsou však slevové kupóny vhodným doplněním marketingu.

Český národ slyší velmi dobře na slevy a slevové kupóny nejsou výjimkou. Na rozdíl od plošných slev na určité zboží působí slevové kódy na zákazníky pozitivněji. Důvodem je nutnost slevový kód zada, bez uplatnění kódu zákazník slevu nezíská. Právě tento fakt působí na nakupujícího, jako že získává „slevu na víc“, nakupuje díky kupónu produkt levněji, než je v daném eshopu běžné. Tento pocit pomáhá vytvořit loajání zákazníky. Sleva také obvykle nedosahuje výše běžných plošných slev, pro obchodníka tak je často levnější a má větší efekt na spokojenost zákazníka. Loajální zákazníci dále pomáhají při budování brandu.

Dalším přínosem slevových kupónů je zvyšování průměrné ceny objednávky, tedy pokud jsou tomu slevové kupóny přizpůsobeny a využívají kaskádový efekt. Tedy čím větší je cena nákupu, tím větší je sleva. Například při nákupu nad 1 000 Kč je sleva 5 %, při nákupu nad 2 500 Kč je sleva 10 % a při nákupu nad 5 000 může sleva představovat 15 %. Jenže v eshopu málokdy stojí něco 1 000 Kč, obvykle to je třeba 999 Kč nebo podobná částka. Zákazník se proto často rozhodne ke koupi dalšího produktu, aby na podmínky pro uplatnění slevového kupónu dosáhl.

Posledním důležitým bodem je přísun nových zákazníků. Avšak tento efekt není tak velký, jak by se dalo očekávat, důvodů je opět několik, avšak tím hlavním je, že sleva získaná díky kupónu není tak velká, aby dokázala přesvědčit takové množství lidí, jako třeba servery hromadného nakupováni, ale na rozdíl od nich nepřivádí pouze „lovce slev“, ale klienty, kteří se často mění v pravidlené zákazníky daného eshopu.

Další otázkou je distribuce slevových kupónů, aby se dostali k těm lidem, které potřebujete. Můžete využít buď vlastní emailovou databázi, zasílání kupónů spolu s objednávkou nebo také weby, které slevové kupóny shromažďují a poskytují je svým návštěvníkům, ať už přimo na stránkách nebo prostřednictvím vlastní emailové databáze, která má logicky větší zásah. Třeba web Kuponer.cz umožňuje přidávání slevových kupónů eshopům po určitou dobu zdarma.

Slevové kupóny se nejlépe hodí pro velké a střední eshopy, které již mají nějakou skupinu vracejících se zákazníků a moho si ji díky kupónům zvětšit, popřípadě získat nové. Naopak nejsou úplně vhodné pro ty nejmenší eshopy, ty slevové kupóny často považijí za výhodný způsob, jak získat velkou návštěvnost, ale pro tyto účely jsou jiné lepší marketingové kanály, kupóny je však mohou dobře doplňovat.

Zdroj: Kuponer.cz

inzerce

Publikujeme každý den, což nás něco stojí. Označený reklamní článek zde můžete mít i vy!

Nenechte si ujít

pavel-roder-web

Jak mohou startupy získat velké klienty? | Pavel Röder (OMG Nest)

vit-endler-web

Financování e-shopu: Crowdfunding jako nedoceněná možnost | Vít Endler (finGOOD.cz)

cerny-prokes-web

Výroba hmotného produktu, tvorba e-shopu a práce s invalidy | Jan Prokeš a Jiří Černý

Právě vyšlo

pavel-minar-web

Procesní řízení, systém práce a růst v podnikání na volné noze | Pavel Minář

marek-lecian-web

Zvyšování odbornosti u specialistů na volné noze | Marek Lecián

martin-mates-web

Růst firmy a budování managementu | Martin Mates (Econea.cz)

Nejoblíbenější

andrej-kiska-web

Jak získat investora a vybudovat úspěšný startup? | Andrej Kiska (Credo Ventures)

petr-bena-web

Budoucnost e-commerce a role marketplaces | Petr Bena z Alza.cz

margareta-krizova-web

Margareta Křížová: Rozjezd podnikání, ženy a kariéra, podnikání ve vyšším věku

Komentáře

Doporučené články

jakub-krejcik-web

Jakub Krejčík: Jak vznikl nutriční nápoj MANA?

Michaela Kurtaničová

Content marketing u e-shopu s neatraktivním zbožím. Jak na něj?

jarda-vidim-web

Jarda Vidim (eVisions.cz): Růst digitální agentury, interní procesy, expanze do Německa

zena-psani-vztek-web

5 chyb, kterých se dopouštějí začínající copywriteři, když hledají práci

Inzerce