Doporučujeme

Rozhovory o řízení firem prakticky a do hloubky

Získejte praktické tipy pro řízení vaší firmy
Podrobné rozhovory se zkušenými podnikateli
Vytvořte úspěšnou strategii pro váš byznys
Zjistit více

Inzerce

Jak vytvořit úspěšný produkt? Neseďte nad čistým papírem, začněte u lidské potřeby

Když se snažíte přijít na nový skvělý nápad či produkt, je velmi svůdné si zkrátka sednout nad papír s perem v ruce a sepsat své nápady… Nedělejte to.

Inzerce

Místo toho začněte s průzkumem terénu: hledejte místa, kde můžete pomoci vyřešit nějaký problém nebo vylepšit již existující ideu. Jistě chcete začít tak, že nejlépe a nejkomplexněji vyřešíte nějakou potřebu trhu – to je ale jen hezčí způsob jak říci, že chcete vynalézt lepší pastičku na myši. Ano, správně, nějaká pastička na myši už tu byla a vy ji pouze zdokonalujete.

Pro řadu lidí je představa, že by při svém podnikání měli začít od něčeho tak přízemně praktického, jako je potřeba zákazníka, nestravitelná – neintuitivní. Ptají se: „Neměl by nejprve přijít úžasný nápad, nejlépe takový, který bude na celém světě unikátní?“

Odpověď zní ne. Vysvětleme si, proč:

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Zaprvé, není pochyb o tom, že vaše kreativní duše je schopná na místě vyplodit tucty báječných, unikátních a dechberoucích nápadů – jako třeba talíře, které se po jídle samy přesunou do myčky na nádobí, nebo robot, který bude mistrem v ovládání Excelu.

Kreativita, která ale není přímo propojená s vyděláváním peněz, není nic víc než hobby, zábava pro volný čas. Taková kreativita rozhodně nepředstavuje životaschopný obchodní koncept. A skutečný důvod, proč se snažíte přijít s novým nápadem, je prakticky vždy (řekněme si to upřímně) o snaze vydělat peníze.

A to nás vede k bodu dva. Začít se zcela novým nápadem je pozoruhodně neefektivní. Řada z těchto nápadů bude dozajista v současných podmínkách neproveditelná (stále ještě nevíme, jak přemluvit talíře, aby se pohnuly byť jen o milimetr, natož aby naskákaly do myčky). A jiné nápady jsou zase neproveditelné z finančního hlediska – budou vás stát víc peněz, než kolik můžete s čistým svědomím obětovat.

Dalším problémem je fakt, že když začnete vymýšlet nápady nad listem papíru, dříve nebo později sice přijdete na jeden skvělý, pak ale budete muset vstát od stolu a začít pátrat po lidech, kteří jej potřebují, což je opět velmi nákladné (časově i finančně), nehledě na nejistý výsledek takového pátrání.

To vše je důvod, proč si ve skutečnosti nepřejete vymyslet nový nápad: vy potřebujete  jen vyřešit existující lidskou potřebu.

Opět si uvedeme tři důvody, proč chtít právě tohle:

Zaprvé, nebudete muset ztrácet mnoho času vysvětlováním. Uveďme si příklad: polaroid byl jistě obrovský úspěch. Bylo však třeba vzdělat trh k tomu, aby polaroidu vůbec porozuměl a pocítil potřebu jej mít. Lidé věděli, co to je fotoaparát, a jistě si dokázali představit, jak by mohl pracovat lépe (třeba poskytovat ostřejší obrázky). Ale fotoaparát, který obrázky rovnou vyvolává? Bylo potřeba, aby se lidé naučili, co to vlastně je, a přesvědčili se, že to skutečně funguje. Pokud by měli skutečnou potřebu takový fotoaparát vlastnit, nebylo by třeba velkého vysvětlování. Už chápete? Potřebují lidé to a to? Dejte jim to.

Z toho vyplývá, že s uspokojováním některé lidské touhy vlastně už přicházíte s produktem na trh, který je pro jeho přijetí již plně připraven. Vytvořili jste produkt, o kterém víte, že po něm lidé touží, a tak vás nebude stát čas ani peníze pátrat po zákaznících a přesvědčovat je ke koupi.

Posledním důvodem proč je mnohem efektivnější začínat od potřeby zákazníka, je fakt, že se díky tomuto přístupu můžete mnohem rychleji posouvat a vyvíjet. Záměr, kterého se snažíte dosáhnout, je totiž až dojemně jasný: znáte potřebu a snažíte se ji uspokojit. Vše ostatní je irelevantní.

Učiňte svůj život až dramaticky snazším. Nezačínejte od nápadu. Začněte od potřeby.

Zdroj: http://goo.gl/cpjDHz

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Nenechte si ujít

lukas-hejtmanek-web

200 farmářů v Kambodži. Jak funguje byznys pepře pepperfield? | Lukáš Hejtmánek

Premium
milan-petr-web

Finanční zdraví firmy, potenciál růstu a kamenné prodejny | Milan Petr (McPen)

martin-jares-web

Ponákupní marketing e-shopu. Jak se dělá? | Martin Jareš (Foxdeli)

Právě vyšlo

Premium
martin-penicka-web

Zažité metody nefungují. Řízení firmy je velmi komplexní | Martin Pěnička (TisknuLevně.cz)

petr-macek-web

Finanční řízení firmy v nepříznivé době | Petr Macek (Caflou)

Premium
karel-parizek-web

Jak řídit marketingový tým? | Karel Pařízek

Nejoblíbenější

Premium
alex-mlatilik-web

Zľavomatu hrozilo zavření a musel se vybudovat skoro od nuly | Aleš Mlátilík

Premium
petr-ludwig-web

Petr Ludwig: 18 let v byznysu a kampaň s dosahem 1,3 miliardy lidí

Premium
pavel-voparil-web

Zvládání krize v e-commerce. Co pomohlo Bonami? | Pavel Vopařil

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP header

Premium
martin-stibor-web

Rebranding e-shopu Korálky.cz na Manumi | Martin Stibor

Premium
john-vanhara-web

John Vanhara: Růst firmy, zaměření na zisk, výběr a řízení lidí

Premium
karel-novotny-web

Marketing ve firmě: Jak ho nastavit a řídit efektivně? | Karel Novotný

Premium
lukas-uhl-web

Jak řešit krize firem? Příběh Pietro Filipi a Zootu | Lukáš Uhl

Inzerce