Doporučujeme

Rozhovory o řízení firem prakticky a do hloubky

Získejte praktické tipy pro řízení vaší firmy
Podrobné rozhovory se zkušenými podnikateli
Vytvořte úspěšnou strategii pro váš byznys
Zjistit více

Inzerce

VIDEO: Jenda Perla: Jak vytvořit vlastní online kurz a proč ten jeho neuspěl?

Vezmi si to s sebou. Rozhovor najdeš i jako podcast: Spotify iTunes Google Podcasty
Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Poslechněte si 172 rozhovorů s exkluzivními hosty. Ještě více do hloubky a plné know-how pro vaše podnikání.

Zjistit více

Mají know-how, zkušenosti a chuť se o ně dělit. Proto založili vlastní online kurz. Pohořeli. A k tomu narazili na spoustu negativní kritiky a označení „infopodnikatelé“. Proč jim to vadilo a proč kurz neuspěl, o tom povídal Jenda Perla.

Inzerce

Jenda je specialista na sociální sítě, stejně jako Jana Leitnerová, s níž rozjel placený online kurz Social Media Školení. Ten se věnoval jak jinak než využití sociálních médií v marketingu.

Překvapení pro fanoušky MladýPodnikatel.cz

Kurz měl celkem 19 lekcí, které dohromady obsahovaly 2,5 hodiny videa. Dnes je již uzavřen.

Jenda se však společně s Janou rozhodl kurz zpřístupnit všem zdarma. A my jsme první, kde tuto novinku zveřejnili. Veškerá videa proto najdete zde.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Co se ve videu dozvíte?

  • Co je to infopodnikání a proč je v odborné komunitě nepopulární?
  • Co se může stát, když spustíte vlastní kurz? Odsoudí vás ostatní a označí za infopodnikatele?
  • V čem jsou největší nevýhody online kurzů z pohledu jejich tvůrců?
  • V čem udělal Jenda s Janou největší chyby?
  • Jak si svůj vlastní online kurz připravit?
  • S jakým cílem jej připravovat?
  • Jak jej propagovat a jak oslovit potenciální zákazníky?
  • Je lepší využít nějaké online platformy pro prodej online kurzů, nebo si kurz vytvořit sám na vlastním webu?
  • Chodí na online školení stejní lidé jako na ty offline?
  • Vyplatí se tvorba online kurzu skutečným expertům?
  • Kdy přijde doba, kdy mohu sám sebe označit za experta a vytvořit vlastní kurz?
  • A mnoho dalšího.

Statistiky kurzu:

  • Webové stránky kurzu navštívilo kolem 10 300 uživatelů.
  • Na webu strávili průměrně (jen) 1:12 minuty.
  • Vysoký byl také bounce rate: 77,24 %.
  • Nasbíráno bylo celkem 219 odběratelů newsletteru.
  • Vydáno bylo 20 blogpostů.
  • Blog vygeneroval 45 % zobrazení stránek, přičemž 83 % těchto uživatelů web okamžitě opustili. Na webu strávili v průměru 2 a půl minuty.
  • Celkem bylo registrováno 27 uživatelů.
  • Ani jeden za kurz nezaplatil. (Jenda to odůvodňuje takto: „Někteří proto, že to byli naši známí, které jsme požádali o zhodnocení a následně o propagaci, někteří proto, že jsme několika přátelům z neziskovek v pozdější fázi projektu dali přístup zdarma, no a několik proto, že šlo o běžné zákazníky, kteří nakonec nezaplatili fakturu a účet jim pak byl uzavřen.“)

Jak vidíte, je to fail-story. Poslechněte si videorozhovor s Jendou a zjistěte, co by příště udělal jinak a zda je vůbec infopodnikání pro skutečné odborníky.

Použitá melodie: Steve Combs – Zero (CC BY 4.0)

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních 8 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už bezmála 1 200. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.

Nenechte si ujít

Premium
martina-bechynova-web

Platí na sítích „náš zákazník, náš pán“? Nastavte komunikaci jako Liftago | Martina Bechyňová

Premium
pavel-ungr-web

SEO se hodně změní, Google zaspal, texty z ChatGPT může penalizovat, říká Pavel Ungr

martin-jares-web

Ponákupní marketing e-shopu. Jak se dělá? | Martin Jareš (Foxdeli)

Právě vyšlo

jiri-kawulok-web

E-commerce v Česku: Co ji čeká a jak se připravit? | Jiří Kawulok (Lemonero)

Premium
petr-cernansky-web

Má prý zákaznickou podporu lepší než většina e-shopů. Jak ji Rybízák dělá? | Petr Čerňanský

ruslan-skopal-web

Jak zvýšit ziskovost e-shopu? | Ruslan Skopal (Trenýrkárna.cz)

Nejoblíbenější

Premium
rozhon-bernatek-web

Oba prodali firmu. Oba úplně jinak. Příběhy Vivantisu a Ovečkárny | Martin Rozhoň a Martin Bernátek

Premium
jan-hanus-web

Řídil firmy jako Mall či Kostelecké uzeniny. Co se naučil o zvládání krizí a transformací? | Jan Hanuš

Premium
bednar-dlouhy-web

2 miliardáři, 2 přístupy k řízení firmy. V čem se liší Shipmonk a Kiwi.com? | Jan Bednář a Oliver Dlouhý

Komentáře

Miroslav Hora

Před 7 roky

Není cena spíše otázkou marketingu a psychologie než uživatelského výzkumu? Je pravděpodobné, že člověk, který neví, co mu produkt přinese, ho ani vysoko neocení. S čímž nepomůže ani dotazování po školení, kdy ti lidé ještě nemají zkušenosti s aplikací – neznají přínos pro ně. Řekl bych, že k vyššímu ocenění produktu povedou příklady úspěchů lidí dříve proškolených. A pak, člověk v otázce ceny, kterou nedokáže odvodit, bude porovnávat, když uvidí něco jako offline školení za 5000,- a totéž za 2500,- a bude mu řádně vysvětleno, proč je cena nižší, že nebude „ošizen“, tak bych řekl, že získá při koupi online verze pocit „výhodné koupě“, kdy za polovinu dostal produkt v hodnotě 5000,-. S porovnáním velmi dobře a často pracují regály supermarketu, ceny se odpichují od produktu privátní značky a málokdy jde nějaký pod ni. Velmi známé značky zas jsou nejdražší v regálu a spolu s privátní tvoří cenové rozpětí pro hodnocení „kvality“ zákazníkem, který z valné většiny bude hodnotit kvalitu právě podle ceny. A pokud koupí příliš levně, nebude mít pocit, že koupil kvalitní produkt. A na pocitech záleží ;), nikoli na faktické hodnotě. To je možná i důvod úspěchu lidí kolem DK. Hrátky s cenou „proti zákazníkovi“ popisuje http://knihy.cpress.cz/protivna-blondyna-radi-jak-prokouknout-triky-obchodniku.html a mnoho jiných knih, ale tato patří k tm čtivým beletrstičtějším. Ale zase bych vše spjaté s DK paušálně neodsuzoval, třeba rétoriku od Jitky Sedláčové nebo „Radost z prodeje“ od P. Fary patří k tomu lepšímu.

Odpovědět »

Jan Novotný

Před 7 roky

Neshlédnul jsem všechna videa, ale jakmile se přiblížili k něčemu, co by pro mě mělo cenu (snad pro kohokoliv) zazněla hláška: „ozvěte se nám, rádi Vám pomůže.“ Myslím, že přínos tohoto školení = 0.

Odpovědět »

Miroslav Hora

Před 7 roky

A je to tu :), nulová cena a „zákazník“ má pocit nulové hodnoty. Myslím, že je dostatečně popsané i řečené, pro koho to je. Pro lidi, kteří si třeba doposud nevšimli, že něco jako facebook existuje. A asi by to bez problémů mohlo být prodávané za „baťovských“ 990,-. Zkuste zajít na školení do „české“ H1 a zjistíte, co dostanete za 5000,-, to se budete divit ;). Ale je pravda, že obdobné kurzy podceňují analytiku a výběr KPI, na základě kterých by uživatel mohl smysluplně rozhodovat o svém podnikání, marketingu. Na druhé straně, u některých podnikatelů je dobře, že na to mají agenturu či poradce, ale musí mít dobrého ;).

K redakci: omluva za nějaké chybky – chybí editace příspěvku a oprava podstatné drobnosti Sedláčová ne -> J. Sedláčková. A ta videa jsem původně ani neviděl, nebýt příspěvku J.N., možná by si podstatné detaily zasloužily jinou barvičku, hold „slepota“ a scanování pracuje… A to reagování na diskuzi, to tu chybí ;)

Odpovědět »

Tomáš Koudelka

Před 7 roky

Dobrý den,

velice zajímavý článek včetně videa. Myslím, že dnes velice aktuální. Jen jestli není dvě a půl hodinu dost málo?

Tvořím webové stránky a musím říct, že základní povědomí o facebooku je velice malé.

Tomáš Koudelka
webové stránky Chrudim
http://www.web-provas.cz

Odpovědět »

Dagmar

Před 7 roky

Video mě velice zaujalo. A nedalo mi, abych se nesnažila přijít na to, proč zmiňovaný kurz mohl být neúspěšný.
Řeším přítomnost na sociálních sítích cca 2,5 roku. Proč jsem šla na FB – abych se mohla účastnit diskuzí u „pomlouvaných“ on-line kurzů. Nic ve zlém.
V čem vidím největší problém využívání sociálních sítí – anglické názvosloví, které používané v češtině začátečníkovi nic neříká. Pokud by říkalo-koupí si on-line kurz rovnou v angličtině a nebude chodit na školení v Česku. Autoři se nejspíše pohybují ve firemním prostředí a tam je zvykem kupovat živá školení …
Ve videu se moc skloňuje pojem odborník – je úplně jedno jak moc něco umím, hlavní je „umět se prodat“. Výše zmíněná firma DK to umí a učí to i jiné a mnozí z nich se díky tomu stali odborníky v tom co dělali.
Na online kurzy bývá běžně záruka vrácení peněz, kdežto u offline kurzu, tam kupuji zajíce v pytli, tam se peníze nevrací a zažila jsem jich takových mnoho. Z mého pohledu si nejdříve koupím online kurz, e-book, čtu články autora a potom jdu na živý kurz na speciální téma. Abych se poznala s lidmi, které toto také zajímá a mohla i po kurzu s nimi vyměňovat zkušenosti.
Proč bych si nekoupila kurz socialmediaskoleni?
Připomíná vysokoškolskou přednášku z minulého století, do 47 vteřiny prvního videa 5 cizích slov, která bych hledala na internetu i nyní. V každém dalším videu cizí slova bez vysvětlení. Kde jsou grafy, vizuální prvky-běžně lze snímat prezentaci z počítače.
A hlavně od on-line kurzu očekávám, že si podle něj přesně nastavím profil na vybrané sociální síti – podle mého oboru, uvidím mnoho příkladů takového nastavení. Takže ne jen co nám poskytují sociální sítě, ale hlavně jak a proč s nimi pracovat – to očekávám. Po té osobní zpětnou vazbu, která bývá běžně součástí online kurzů. Od roku 2013 – co to sleduji.

Odpovědět »

Milan Třasoň

Před 7 roky

Možná by bylo vhodnější zvát ty úspěšné. To by bylo asi více inspirující než někoho kdo se ze svého neúspěchu vymlouvá na ty úspěšné před ním, kteří znehodnotili trh. Což zjevně není pravda.
David Kirš naučil infomarketing zjevně fůru lidí(Pavel Říha, Pavel Hrdlička, Jiří Mazur, Stáňa Mrázková…) kvalitně a to daleko kvalitněji než je tento pán tak proč zde dochází k takovým excesům? To už bych tu mohl jít pokecat i já a mělo by to myslím větší přínos :-) Jsem rád k dispozici :-)

Odpovědět »

Josef Bobok

Před 7 roky

Naprosto souhlasím s komentářem od Milana Třasoňa. A vůbec, co by mělo být špatně na tom, že o mě trh doposud neví. Pokud mám co nabídnou a chystám se prodat online kurz v jakémkoliv oboru, tak si mě cílová skupina najde…tak jako já jsem si našel ty správné infopodnikatele a to jsem před tím o nich neslyšel. Kupuji co mě zajímá a pokud jsem nespokojený, tak ti opravdový infopodnikatelé vracejí peníze.

Odpovědět »

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP header

Premium
petr-ludwig-web

Petr Ludwig: 18 let v byznysu a kampaň s dosahem 1,3 miliardy lidí

Premium
pavel-ungr-web

SEO se hodně změní, Google zaspal, texty z ChatGPT může penalizovat, říká Pavel Ungr

Premium
ondrej-fryc-web

Ondřej Fryc: Budování managementu firmy (Mall, Reflex Capital)

Premium
dalibor-dedek-web

Dalibor Dědek: Jak vybudoval Jablotron?

Inzerce