Inzerce

Inzerce

Libor Pilař: E-shopy, které začínají od nuly, to mají hodně těžké

Jaké problémy řeší začínající e-shopy? A jak vnímají častá doporučení internetových marketérů? I o tom je tento rozhovor – náhled do života e-shopařů a jejich každodenních starostí.

Libor Pilař je spoluzakladatelem e-shopů RCprofi.cz a RCprofi.sk. Je také věrným fanouškem Mladého podnikatele. Poskytl nám unikátní příležitost zjistit, jak vytvořit nový e-shop, jak jako podnikatel na začátku uvažuje a co mu nejvíce brání v růstu. Probrali jsme finanční, technickou i marketingovou stránku jeho podnikání a připomněli, jaké ve skutečnosti mají e-shopaři starosti, priority a problémy.

Podívejte se i na další rozhovory o provozování eshopů.

Co se ve videu dozvíte?

  • Co řeší e-shopy v prvním roce své existence?
  • Jak se financuje tvorba nového e-shopu?
  • Kolik na začátku do e-shopu investovat?
  • Jak pracovat s nízkým kapitálem na začátku?
  • Jak přínosné jsou pro malé e-shopy rady typu „tvořte content“?
  • Jaké má Libor zkušenosti s online marketingovými specialisty?
  • Co všechno tvorba e-shopu obnáší?
  • Je dnes jednodušší vytvořit e-shop než v minulosti?
  • Vyplatí se vyvíjet vlastní web, nebo zvolit krabicové řešení?
  • Proč RCprofi začínalo nejdřív na Slovensku?
  • Proč provozovalo několik stánků v obchodních centrech (a dodnes provozuje)?

Rozhovor najdete i na iTunes. MP3 je ke stažení zde.

Ukázky zázemí RCprofi:

RCprofi

RCprofi

RCprofi

RCprofi

RCprofi

RCprofi

RCprofi

Zkušenosti dalších e-shopařů:

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirkovi je 27 let a je zakladatelem MladýPodnikatel.cz. Podnikat začal ještě na střední škole, ale jeho první firma mu vůbec nevyšla. Po ní se začal naplno věnovat natáčení rozhovorů a podcastů, kterých má za sebou už bezmála 7 stovek. Ročně pořádá desítky akcí pro podnikatele a často přednáší na vysokých školách. Časopis Forbes ho umístil do českého výběru 30pod30, několikrát byl nominován na Osobnost digitálního marketingu WebTOP100 a opakovaně se umísťuje i v Křišťálové Lupě. Píše blog a sledovat ho můžete třeba na Facebooku.

Nenechte si ujít

zdenek-linc-web

Zdeněk Linc: Založení e-shopu Lihovárek.cz, čeští výrobci, získávání zákazníků

eva-nemckova-web

Eva Nemčková: Vytvoření e-shopu, budování vlastní značky, výchova úspěšných dětí

alice-kavkova-web

Alice Kavková (4Kavky.cz): Rozjezd e-shopu, psaní a prodej knih, podnikání s rodinou

Právě vyšlo

vit-endler-web

Financování e-shopu: Crowdfunding jako nedoceněná možnost | Vít Endler (finGOOD.cz)

marek-lecian-web

Zvyšování odbornosti u specialistů na volné noze | Marek Lecián

cerny-prokes-web

Výroba hmotného produktu, tvorba e-shopu a práce s invalidy | Jan Prokeš a Jiří Černý

Nejoblíbenější

andrej-kiska-web

Jak získat investora a vybudovat úspěšný startup? | Andrej Kiska (Credo Ventures)

petr-bena-web

Budoucnost e-commerce a role marketplaces | Petr Bena z Alza.cz

margareta-krizova-web

Margareta Křížová: Rozjezd podnikání, ženy a kariéra, podnikání ve vyšším věku

Komentáře

milos

Před 4 roky

Tady jiz chybi jenom veta o strasnych PPCkach a jak to nefunguje… OMG :) To o tom brandu to mu poradil nejaky „profesional“ nebo agentura? Pokud nezacne resit brand tak se nikdy nikam neposune, marketing ho bude stat mnohem vice apod… Protoze ten „hnusny“ brand mu prolevni prave ten marketing i castecne vyresi sezonnost… o obratu ani nemluve. Pak bude mit kazdy mesic male vanoce.

Odpovědět »

Martin Bernátek Sledovat @martinbernatek

Před 4 roky

Určitě máš pravdu , ale prostě nemůžeš na začátku investovat do brendu takové částky, jako do PPC , pokud si velká korporace je ti to jedno finance nejsou problém. Prostě podnikat ze začátku na 100 % nejde musíš se učit ze svých chyb.

Odpovědět »

milos

Před 4 roky

Ale jde to :) Ale na to musi byt shop postaven, aby to i fungovalo. Mit dobre BI reseni, aby se dala realne vyhodnotit kazda kampan, kazdy banner i s ucinnosti a podilem… Jinak to nejde. Jisteze to nemluvim o reseni 80 % (mozna vice) agentur, kde vam dodaji excel jaky ma ktery kanal podil. Ce je to za blbost? Lide nakupuji napric nejen mezi kanaly ale i platformami, nas nakupni proces ma klidne i 100 kroku – doteku. Potom jiz staci to cele udelat s nejakym PNO 3,5 % a je to :) Staci vzit vse co funguje v off-linu a nacpat to do on-linu. Ano, je to tezke, ale ne nemozne. Nemuzete brecet, ze to moc nejede a nic proto nedelat. A i s tim „brandem“ se to za tech PNO 3,5 % udelat da. Jisteze ma vypadky v prodejich, kdyz spoleha na vyhledavani a mozna nejaky ten srovnavac.Cim pozdeji to zacne resit, tim hure pro nej. Protoze ono to chvilku trva. Ja bych to delal uplne opacne, nejdrive bych vymyslel kam smerovat a cim byt a potom bych resil zbytek. Jenom muj nazor.

Odpovědět »

jenda

Před 4 roky

co to meleš ? já podnikám v e shopu 7 let, docela se mi daří, ale tobě vůbec nerozumím …

Odpovědět »

milos

Před 4 roky

No…. urcite nemelu. To, ze nerozumite, to bude asi ten problem. Napsal jsem jenom svuj nazor na dane video – od toho tady ty komentare jsou :)

Odpovědět »

Pavel

Před 3 roky

Zajímavý rozhovor. Když už tu řešíte ty náklady, s tím musí člověk, který jde podnikat počítat. Může náklady optimalizovat, ale nějaké tam budou vždy. Dnes už je však taková doba, že přes portály Freelancer má člověk marketing za babku, kvalitní eshop za pár stovek (viz např eshop-rychle.cz) a podnikat může přímo z obýváku přes droppshiping ..

Odpovědět »

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

Doporučené články

daniel-gamrot-web

Nejupřímnější Freelance Klub: S Danielem Gamrotem o únavě v podnikání, byznys modelu i osobním marketingu

martin-penicka-web

Martin Pěnička: Proč byl e-shop TisknuLevne.cz 3 dny od krachu?

petr-skondrojanis-web

Petr Skondrojanis: Proč je firemní kultura strategickou součástí byznysu a jak ji budovat?

eshop_pocitac-web

Affiliate program pro váš e-shop. Co byste měli předem promyslet?

Inzerce