Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Inspirujte se a vytvořte úspěšnou strategii pro Váš byznys
Získejte ihned použitelné praktické tipy, jak zefektivnit Vaše podnikání
Učte se od Vašich nových mentorů- TOP byznysmenů
Zjistit více

Inzerce

Jak vytvořit e-shop?

Praktické informace pro všechny začínající podnikatele

Příběhy e-shopařů, zkušenosti odborníků a příklady z praxe. To vše pro vás připravujeme na našem magazínu a věnujeme se tématu, jak vytvořit e-shop a založit úspěšný internetový obchod.

Česko je e-shopovou velmocí. Máme zde kolem 35 000 tisíc e-shopů, z nichž je většina ale velmi malá. Mezi jejich provozovatele často patří jednotlivci, kteří mají svůj e-obchod jako přivýdělek či koníček.

Toto číslo je ale potřeba brát trochu s rezervou. Své o tom ví Jan Vetyška z Asociace pro elektronickou komerci, se kterým jsem se na téma, jak vytvořit eshop a zda se to dnes ještě vyplatí, bavil v našem videorozhovoru.

Podle Miroslava Uďana ze Shoptet.cz pouze 10 % e-shopů odvádí svou práci dobře. „Pokud to myslíte s e-shopováním vážně, tak budete bojovat proti mnohem menšímu vzorku, než si myslíte,“ dodává v našem rozhovoru.

Založit nový e-shop se tedy vyplatí, avšak za určitých podmínek. Měli byste zvolit zboží, ve kterém není tak silná konkurence a ve kterém se dokážete odlišit. Zároveň zboží, které nemá příliš nízké marže, což trápí třeba e-shopy s elektronikou. K tomu byste měli volit takové zboží, k němuž máte kladný vztah a zákazníkům v něm dokážete nabídnout přidanou hodnotu.

Příběhy úspěšných e-shopařů

Náš magazín spolupracuje s mnoha úspěšnými e-shopaři, s nimiž téma, jak vytvořit e-shop, pravidelně probíráme. Sledujte naše videorozhovory a rubriku E-shopy, kde o nic nepřijdete.

Premium
josef-dvoracek-web

Udržitelnost a ekologie ve firmě. Jak to dělá Sonnentor? | Josef Dvořáček

peter-hajducek-web

Peter Hajduček: Budování Footshopu, efektivita e-shopařů, pořádání eventů pro zákazníky

josef-matejka-web

Josef Matějka: Jak vybudoval e-shop CZC.cz?

Jak založit e-shop?

Vytvořit e-shop není náročné. Nemusí to být ani příliš drahé. Samotné technické řešení lze vybírat ze 3 variant:

  • Pronájem – platíte měsíční poplatek za využívání komplexního e-shopového řešení.
  • Tvorba na míru – platíte za vytvoření e-shopu na míru vašim požadavkům.
  • Využití bezplatných systémů – platíte většinou jen za úpravy e-shopu a údržbu.

Poslední možnost skrývá mnoho rizik. Bezplatné systémy jsou většinou i nejméně bezpečné a nabízí vám jako uživateli nejmenší uživatelský zážitek. Z osobní zkušenosti mohu potvrdit i to, že v Česku je poměrně velký nedostatek programátorů, kteří by se na e-shopové open-source systémy zaměřovali.

Vytvořit si e-shop na míru je finančně poměrně náročné. Pokud nemáte ušetřeny stovky tisíc, velmi těžko dokážete takový projekt zafinancovat.

Nejlepší variantou v případě nízkého rozpočtu je tedy pronájem. Existuje mnoho českých i zahraničních služeb, které vám mohou vlastní systém nabídnout.

martin-kasa-web

Martin Kasa: Investice do startupů, nemovitostí i bitcoinů, byznys s Pilulkou, ochrana spotřebitele

Premium
petr-kasa-web

Petr Kasa: Jak budujeme hodnotu Pilulka.cz?

tomas-cupr-web

Tomáš Čupr: Rozjíždění nových projektů, výběr lidí do firmy, osobní brandbuilding

Kolik stojí vytvoření e-shopu?

Tím ale vaše investice nekončí, jak řekl opět Jan Vetyška:

Celý videorozhovor najdete na tomto odkaze. Najít zde můžete i rozhovory s představiteli českých firem, které založení e-shopu nabízí:

Pro e-shopaře jsou velmi důležité znalosti marketingu, projektového řízení a spousty dalšího. A to jsou témata, kterým se na našem webu věnujeme. Přihlaste se do našeho newsletteru, sledujte nás na sociálních sítích a získejte zdarma potřebné znalosti pro budování vlastního e-shopu.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

TOP obsah

Premium
michal-zelinka-web

Biano: Budování managementu a změna strategie firmy | Michal Zelinka

josef-matejka-web

Josef Matějka (CZC.cz): Smysl života po prodeji firmy, zvládání stresu v podnikání, investice do technologií

simona-kijonkova-web

Simona Kijonková: Byznys Zásilkovny, budoucnost logistiky, úspěch v podnikání

Premium
gabriel-simco-web

Strategie pro úspěšný e-shop krok za krokem | Gabriel Šimčo

Inzerce