Elektrometal.cz, Kovoslužba Praha, Obchůdeček.eu… Ano, to jsou skutečně názvy online obchodů, které prodávají elektro zboží. Napadlo by vás koupit u Kovoslužby Praha ledničku? Mě tedy ne – očekával bych spíš firmu na válcování plechů. Jak vymyslet název e-shopu, který za něco stojí?
Inzerce
Jestliže je založení životaschopného e-shopu válka, vymyšlením skvělého obchodního jména vyhrajete jednu ze zlomových bitev. Stal by se Google nejnavštěvovanější stránkou, kdyby se jmenoval „Hledač věcí“? Byl by Twitter natolik úspěšný, pokud by vyšel do světa s názvem „Krátké zprávy“?
Podívejme se třeba na Heuréku. Když vybírám ženě parfém k výročí, tak mě samozřejmě zaujme cena. Jenže jak člověk přejíždí očima jednotlivé e-shopy, neuniknou mu dost šílené názvy obchodů. Tím pádem se do hry dostávají další faktory ovlivňující nákupní rozhodování.
Možná to je pouze profesionální deformací, ale parfém bych např. v Jedenklik.cz zkrátka nekoupil.
Doporučujeme
Premium rozhovoryexkluzivně pro předplatitele
Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.
To znamená, že dobře padnoucí název e-shopu dělá na potencionální zákazníky prvotní dojem o vaší značce – definuje vaši identitu.
Jaký by měl název e-shop v každém případě být?
Originální a konkurenceschopný
V české e-commerci je více jak 35 tisíc e-shopů = 35 tisíc názvů. Neskutečné číslo. Teď si představte, že každý nový e-shop se s tímto číslem musí vypořádat. Vypadá to skoro beznadějně, ale prostor k originalitě tu stále je.
Vždycky.
Krásně je to vidět na dvou případech z jedné kategorie – týká se to zřejmě dvou nejsilnějších prodejců parfémů, Elnino a Notino.
Konkurence je zde velice „silná“: Parfemy, Megaparfemy, Profiparfemy, Prodejparfemu, Parfum, Parfumstar… Takhle bychom mohli pokračovat dál a s podobným názvem bychom našli dejme tomu 30 e-shopů.
Jak se mám v e-shopech vyznat? Vždyť jsou si názvy podobné jako vejce vejci.
Elnino. Cítíte ten náboj, originalitu a sílu? Dobře. Když slyšíte poprvé o e-shopu Elnino, nespojíte si ho s parfémy. Jakmile to ale zjistíte, vryje se vám Elnino do paměti takovým způsobem, že ho z hlavy nedostanete. Brand jako blázen. Geniální.
Nedávno to pochopil i Parfums, který expanduje. Jakou šanci asi má v zahraničí s názvem Parfums?
Krok k přejmenování na Notino je proto logickým a skvělým krokem, který výrazně posílí značku.
Krátký a jednoduchý
Teď k obchodu ElektroMetal eShop. Koupili byste tady televizi? Mě by netrklo, že se jedná o e-shop s elektronikou. I kdyby jo, stejně bych k němu hned od začátku přistupoval s nedůvěrou. Proč takový komplikovaný název?
Sice nejsem odborník přes elektro, ale jedno vím jistě. Radši bych nakoupil třeba v Electro Worldu – jednoduché, snadno zapamatovatelné a vystihující. Když se to jmenuje „svět elektra“, tak tam asi budou mít moře elektroniky…
Mít krátký a jednoduchý název je skvělé hned z několika důvodů: Nakupující si ho snadno zapamatují, lehce vysloví jeho jméno, takže ho při doporučení známým nezkomolí, a i do celkové vizuální identity lépe zapadne.
Vezměte v úvahu doménu
Při uvažování nad názvem e-shopu vás napadne určitě více než jedna varianta. Žádnou z nich hned z kraje nezatracujte. Nejdříve si zkontrolujte, jestli najdete vhodnou a volnou doménu.
Pokud zplodíte vskutku jedinečný název, neměl by to být problém. Jenže vše je možné a nikdy nevíte, koho napadne podobná myšlenka. Ono vymyslet super název e-shopu a pak ho „zabít“ doménou s jiným jménem není úplně to pravé ořechové.
Nevíte si rady s výběrem? Možná vás popostrčí 3 rychlé tipy:
1. Kombinujte
Zkuste brainstorming. Stoprocentně na vás vypadnou ingredience, ze kterých sestavíte skvělé menu. Kombinací dvou až tří „obyčejných“ slov může vzniknout perfektní název.
Např. Prázdná Miska. Dvě obyčejná slova, která dohromady tvoří pěkný název.
2. Fantazírujte a komolte
No a co, že dotyčné slovo neexistuje? Novotvary Google, Skype, Alza také nic neznamenají a uchytily se. Hrajte si s písmenky, vymýšlejte slova, přesmýkejte.
I když umí být Alza hodně otravná, má to vychytané:
3. Využijte osobní slovo
Máte nějakou přezdívku nebo zajímavé jméno? Jak se jmenuje vaše kočka? Inspirace je všude kolem vás, jenom se jí nebát.
Martin Kasa si se jméno e-shopu poradil také bravurně:
Název obchodu je podstatnou součástí identity – neberte jeho výběr na lehkou váhu. Buďte víc Elnino a Prázdná Miska než Kovoslužby Praha. V konečném účtování na tom vyděláte.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Václav bydlí schovaný na dědině, kde má absolutní klid na psaní textů pro klienty i svůj blog. Když ho přestane bavit dřepění za počítačem, rozběhne se do kraje. Nejlepší copywriterské nápady se totiž rodí na čerstvém vzduchu.
Nenechte si ujít
Jak se dělá marketing populárního slovenského rezortu? | Jozef Droppa a Ondřej Lipták
Dne 16.02.2017
Dobrý den,
Vaše rozhovory poslouchám v autě jako Podcast. Za toto a za vše co okolo e-commerc tvoříte bych Vám tímto velice rád poděkoval.
Velice si vážím Vaší práce a přeji mnoho úspěchu do budoucna.
Ještě jednou děkuji za cenné rady a přeji hezký den.
S pozdravem Podolec Michal
Máme pro vás exkluzivní premium rozhovory s TOP podnikateli, manažery a dalšími byznysmeny. Čerpejte z jejich know-how o řízení firem, e-commerce, marketingu a dalším.
Na našich stránkách používáme cookies. Kliknutím na „Přijmout vše“ souhlasíte s použitím všech cookies. Kliknutím na „Nastavení“ nám můžete poskytnout souhlas jen s konkrétními cookies. Zjistit více Přijmout všeOdmítnout všeNastavení
Nastavení cookies
Nastavení cookies
Tento web používá cookies, aby zlepšil váš zážitek při procházení našeho webu. Z nich jsou cookies, které jsou ohodnoceny jako nezbytné, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou třeba pro základní fungování webových stránek. Používáme také soubory cookies třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a pochopit, jak náš web užíváte. Tyto soubory cookies budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s Vaším souhlasem. Současně máte možnost se z těchto cookies odhlásit. Odhlášení z těchto souborů cookies však může ovlivnit váš zážitek z užívání webových stránek.
Nezbytné soubory cookies jsou zásadní pro správnou funkci webových stránek. Tyto cookies zajišťují základní a bezpečnostní funkce webu zcela anonymně.
Cookie
Délka
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”.
cookielawinfo-checkbox-functional
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”.
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”.
cookielawinfo-checkbox-others
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”.
PHPSESSID
relační
Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách.
viewed_cookie_policy
11 měsíců
Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje.
Funkční soubory cookies pomáhají provádět funkce, jako je například sdílení obsahu webových stránek na sociálních sítích, sbírání zpětné vazby a další funkce třetích stran.
Cookie
Délka
Popis
language
relační
Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele.
sb
2 roky
Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek.
sp_landing
1 den
Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem.
sp_t
1 rok
Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem.
wordpress_logged_in_*
14,5 dne
Cookie slouží k autorizaci přihlášení
wordpress_sec_*
14,5 dne
Cookie slouží k autorizaci přihlášení
wordpress_test_cookie
wpj_is_logged_in
14,5 dne
Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený
Analytické soubory cookies slouží k pochopení interakce mezi návštěvníky a webem. Tyto soubory cookies poskytují informace o statistikách, počtech návštěvníků, míře okamžitých odchodů, zdroji návštěvnosti atd.
Cookie
Délka
Popis
_ga
2 roky
Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem.
_gat
1 den
Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností.
_gid
1 den
Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem.
_hjAbsoluteSessionInProgress
30 minut
Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát.
_hjFirstSeen
30 minut
Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka.
_hjid
365 dní
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
_hjIncludedInPageviewSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu.
_hjIncludedInSessionSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky.
_hjIncludedInSessionSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu.
_hjRecordingEnable
relační
Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran.
_hjRecordingLastActivity
relační
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
_hjRecordingLastActivity
Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace.
_hjTLDTest
relační
Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky.
CONSENT
2 roky
Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù.
hjViewportId
relační
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
Vuid
2 roky
Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny.
Reklamní soubory cookies se používají k poskytování relevantních reklam a marketingových kampaní návštěvníkům. Tyto soubory cookies sledují návštěvníky na různých webových stránkách a shromažďují informace za účelem poskytování reklam přizpůsobených na míru.
Cookie
Délka
Popis
_fbp
3 měsíce
Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv.
fr
3 měsíce
Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti
NID
6 měsíců
Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam.
VISITOR_INFO1_LIVE
6 měsíců
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače.
YSC
relační
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce.
yt-remote-connected-devices
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače.
yt-remote-device-id
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače.
yt.innertube::nextId
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl.
yt.innertube::requests
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl.
Michal Podolec
Před 6 roky
Dne 16.02.2017
Dobrý den,
Vaše rozhovory poslouchám v autě jako Podcast. Za toto a za vše co okolo e-commerc tvoříte bych Vám tímto velice rád poděkoval.
Velice si vážím Vaší práce a přeji mnoho úspěchu do budoucna.
Ještě jednou děkuji za cenné rady a přeji hezký den.
S pozdravem Podolec Michal
Odpovědět »
honza
Před 6 roky
Jen faktická připomínka – Alza je zkratka jména zakladatele a majitele – ALeše ZAvorala ;)
Odpovědět »