Více než 1300 videorozhovorů a podcastů o byznysu

Inzerce

Inzerce

Jak špehovat AB testování konkurence v Optimizely?

Konkurence Optimizely
Zdroj fotky: Fotolia.com | Autor: lassedesignen

Stále více firem začíná využívat AB testování. Začínáme být řízení daty a chceme své marketingové snažení ověřovat. Zároveň jsme lidi, všichni jsme zvědaví. Co asi zrovna konkurence testuje? Pravděpodobně vás někdy taková otázka napadla. V článku vám ukážu několik tipů, jak si můžete zahrát na agenta 007 a špehovat AB testování konkurence.

Odhalení AB testů je poměrně snadné. To by vás nemělo motivovat ke kopírování. Každý web je jiný, co funguje u konkurence, vůbec nemusí fungovat u vás. Taky se může stát, že konkurent vůbec neví, co dělá. Kopírovali byste tak zbytečné testy, které třeba vůbec nejsou založeny na smysluplné hypotéze.

Odhalení AB testu pomocí selského rozumu

K odhalování AB testování nemusíte požívat žádné sofistikované nástroje či vychytávky. Některé firmy testují pomocí odkazování na odlišné URL adresy. Ve většině případů je také pro vás krásně očíslují. Stačí se tedy podívat do horního řádku prohlížeče na URL adresu a přepsat číslo. Voilà, načte se vám další verze landing page.

Pure-landing-page

Odhalení AB testu pomocí rozšíření Chromu

Nejjednodušší metodou je stáhnout rozšíření Chromu od Conversion.com. Plugin se vám rozsvítí (modré kolečko v pravém horním rohu prohlížeče) vždy, pokud na konkrétní stránce probíhá AB testování v Optimizely. Po kliknutí na kolečko se rozbalí rozhraní rozšíření.

Máte tak všechny testované varianty i názvy testů naservírované na stříbrném podnose. Mezi variantami můžete jednoduše přepínat a zkoumat, co konkurence chystá. V případě, že testujete v Optimizely vy, můžete alespoň názvy testů schovat při nastavovaní AB testu.

conversionxl-landing-page

Odhalení AB testu pomocí skriptu

Jestliže neznáte konkrétní stránku, na které konkurent testuje, můžete otevřít celou knihovnu Optimizely. Spustíte v prohlížeči javascriptovou konzoli a umístíte do kódu krátký skript.

  • javascript:window.jQuery && jQuery.getScript(„//dl.dropboxusercontent.com/s/ci08683w66ud4s0/optimizelyspytool.js“)

Zde máte ještě více možností k průzkumu. Může se stát, že konkurent nechává předchozí testy stále načtené v knihovně. To je bingo, protože vidíte historii testování. Podle toho, co na webu zůstalo, také víte, které varianty měli větší konverzní poměr.

vivantis-ab-testovani

Hodně štěstí ve špionáži :)

Teď víte, jak nahlédnou do kuchyně konkurence. Ale pamatujte, že špehování AB testování je spíše pro pobavení a odhadnutí budoucího vývoje konkurenční firmy.

Při optimalizaci webu raději spoléhejte na svá data, své procesy a svůj způsob prioritizace, protože to je jediný způsob, jak opravdu efektivně využívat AB testování.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Autor: Tomáš Sládeček

Tom Sládeček je CEO a optimalizátor konverzí v agentuře Bromelo. O způsobech jak zvyšovat obchodní výkonnost webových stránek píše na blogu o optimalizaci konverzí a ve volném čase hraje tenis nebo školí o CRO.

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

Vybraná témata

Nenechte si ujít

jiri-rostecky-kariera-web

Jak na úspěšnou kariéru? Přednáška Jirky Rosteckého

Premium
denisa-havrdova-web

Prodala přes 500 tisíc diářů a zápisníků. Jak Denisa Havrdová řídí papelote?

konstantin-margaretis-web

Posílá zboží do 180 zemí a sbírá světová ocenění. Jak se buduje Skladon? | Konstantin Margaretis

marek-cech-web

Jak se řídí malá digitální agentura? | Marek Čech (Digitální architekti)

jiri-rostecky-smb-web

Nejčastější chyby majitelů malých a středních firem. Přednáška Jirky Rosteckého

Premium
ondrej-machala-web

Ovečkárna se osamostatnila od zakladatele. Jak se změnila? | Ondřej Machala

jiri-jemelka-web

Loni řídili 113 firem s tržbami 21 miliard. Jak se dostávají z krizí? | Jiří Jemelka (JPF)

juraj-harkabuzik-web

Outsourcing v podnikání: Kdy dává smysl? | Juraj Harkabuzík (CustomerHero)