Doporučujeme

Rozhovory o řízení firem prakticky a do hloubky

Získejte praktické tipy pro řízení vaší firmy
Podrobné rozhovory se zkušenými podnikateli
Vytvořte úspěšnou strategii pro váš byznys
Zjistit více

Inzerce

Inzerce

Jak špehovat AB testování konkurence v Optimizely?

Konkurence Optimizely
Zdroj fotky: Fotolia.com | Autor: lassedesignen

Stále více firem začíná využívat AB testování. Začínáme být řízení daty a chceme své marketingové snažení ověřovat. Zároveň jsme lidi, všichni jsme zvědaví. Co asi zrovna konkurence testuje? Pravděpodobně vás někdy taková otázka napadla. V článku vám ukážu několik tipů, jak si můžete zahrát na agenta 007 a špehovat AB testování konkurence.

Odhalení AB testů je poměrně snadné. To by vás nemělo motivovat ke kopírování. Každý web je jiný, co funguje u konkurence, vůbec nemusí fungovat u vás. Taky se může stát, že konkurent vůbec neví, co dělá. Kopírovali byste tak zbytečné testy, které třeba vůbec nejsou založeny na smysluplné hypotéze.

Odhalení AB testu pomocí selského rozumu

K odhalování AB testování nemusíte požívat žádné sofistikované nástroje či vychytávky. Některé firmy testují pomocí odkazování na odlišné URL adresy. Ve většině případů je také pro vás krásně očíslují. Stačí se tedy podívat do horního řádku prohlížeče na URL adresu a přepsat číslo. Voilà, načte se vám další verze landing page.

Pure-landing-page

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Odhalení AB testu pomocí rozšíření Chromu

Nejjednodušší metodou je stáhnout rozšíření Chromu od Conversion.com. Plugin se vám rozsvítí (modré kolečko v pravém horním rohu prohlížeče) vždy, pokud na konkrétní stránce probíhá AB testování v Optimizely. Po kliknutí na kolečko se rozbalí rozhraní rozšíření.

Máte tak všechny testované varianty i názvy testů naservírované na stříbrném podnose. Mezi variantami můžete jednoduše přepínat a zkoumat, co konkurence chystá. V případě, že testujete v Optimizely vy, můžete alespoň názvy testů schovat při nastavovaní AB testu.

conversionxl-landing-page

Odhalení AB testu pomocí skriptu

Jestliže neznáte konkrétní stránku, na které konkurent testuje, můžete otevřít celou knihovnu Optimizely. Spustíte v prohlížeči javascriptovou konzoli a umístíte do kódu krátký skript.

  • javascript:window.jQuery && jQuery.getScript(„//dl.dropboxusercontent.com/s/ci08683w66ud4s0/optimizelyspytool.js“)

Zde máte ještě více možností k průzkumu. Může se stát, že konkurent nechává předchozí testy stále načtené v knihovně. To je bingo, protože vidíte historii testování. Podle toho, co na webu zůstalo, také víte, které varianty měli větší konverzní poměr.

vivantis-ab-testovani

Hodně štěstí ve špionáži :)

Teď víte, jak nahlédnou do kuchyně konkurence. Ale pamatujte, že špehování AB testování je spíše pro pobavení a odhadnutí budoucího vývoje konkurenční firmy.

Při optimalizaci webu raději spoléhejte na svá data, své procesy a svůj způsob prioritizace, protože to je jediný způsob, jak opravdu efektivně využívat AB testování.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Tomáš Sládeček

Tom Sládeček je CEO a optimalizátor konverzí v agentuře Bromelo. O způsobech jak zvyšovat obchodní výkonnost webových stránek píše na blogu o optimalizaci konverzí a ve volném čase hraje tenis nebo školí o CRO.

Nenechte si ujít

jak-vytvorit-web-PkS

5 nejzásadnějších chyb, kterým se vyhnout při tvorbě webu

alexander-fryc-1

Založení SRO nejlevněji a nejrychleji.

martin-chytry-web

Přehledně: Formáty venkovní reklamy, které byste měli znát

Právě vyšlo

Premium
ondrej-vanek-web

Proč jsou malé firmy tak křehké? A jak to změnit? | Ondřej Vaněk (Blindspot)

gabriela-mrkvicova-web

Zkušená networkerka: Jak v byznysu budovat kvalitní vztahy? | Gabriela Mrkvicová (Smart Network)

jan-astary-web

Jak se buduje e-commerce agentura? | Ján Aštary (Dexfinity)

Nejoblíbenější

jakub-oska-web

Jirka Rostecký o rozjezdu podnikání: Pokud opravdu chcete, cestu si najdete | Jakub Oška (BYMFIT.cz)

Premium
daniel-kmoch-web

Finanční ředitel Bonami: Na záchranu firmy jsme měli 6 měsíců | Daniel Kmoch

Premium
dominik-stroukal

Byznys pohledem ekonoma. Na co se teď zaměřit a je správný čas na prodej firmy? | Dominik Stroukal

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP header

Premium
jan-simkanic-web

Deník N: Cesta ze ztráty k provoznímu zisku | Ján Simkanič

Premium
filip-drimalka-web

AI mění řízení firem. Co můžete vyzkoušet už nyní? | Filip Dřímalka

Premium
michal-mesko-web

Strategie knihkupectví Martinus | Michal Meško

jakub-oska-web

Jirka Rostecký o rozjezdu podnikání: Pokud opravdu chcete, cestu si najdete | Jakub Oška (BYMFIT.cz)

Inzerce