Stále více firem začíná využívat AB testování. Začínáme být řízení daty a chceme své marketingové snažení ověřovat. Zároveň jsme lidi, všichni jsme zvědaví. Co asi zrovna konkurence testuje? Pravděpodobně vás někdy taková otázka napadla. V článku vám ukážu několik tipů, jak si můžete zahrát na agenta 007 a špehovat AB testování konkurence.
Odhalení AB testů je poměrně snadné. To by vás nemělo motivovat ke kopírování. Každý web je jiný, co funguje u konkurence, vůbec nemusí fungovat u vás. Taky se může stát, že konkurent vůbec neví, co dělá. Kopírovali byste tak zbytečné testy, které třeba vůbec nejsou založeny na smysluplné hypotéze.
K odhalování AB testování nemusíte požívat žádné sofistikované nástroje či vychytávky. Některé firmy testují pomocí odkazování na odlišné URL adresy. Ve většině případů je také pro vás krásně očíslují. Stačí se tedy podívat do horního řádku prohlížeče na URL adresu a přepsat číslo. Voilà, načte se vám další verze landing page.
Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.
Nejjednodušší metodou je stáhnout rozšíření Chromu od Conversion.com. Plugin se vám rozsvítí (modré kolečko v pravém horním rohu prohlížeče) vždy, pokud na konkrétní stránce probíhá AB testování v Optimizely. Po kliknutí na kolečko se rozbalí rozhraní rozšíření.
Máte tak všechny testované varianty i názvy testů naservírované na stříbrném podnose. Mezi variantami můžete jednoduše přepínat a zkoumat, co konkurence chystá. V případě, že testujete v Optimizely vy, můžete alespoň názvy testů schovat při nastavovaní AB testu.
Jestliže neznáte konkrétní stránku, na které konkurent testuje, můžete otevřít celou knihovnu Optimizely. Spustíte v prohlížeči javascriptovou konzoli a umístíte do kódu krátký skript.
Zde máte ještě více možností k průzkumu. Může se stát, že konkurent nechává předchozí testy stále načtené v knihovně. To je bingo, protože vidíte historii testování. Podle toho, co na webu zůstalo, také víte, které varianty měli větší konverzní poměr.
Teď víte, jak nahlédnou do kuchyně konkurence. Ale pamatujte, že špehování AB testování je spíše pro pobavení a odhadnutí budoucího vývoje konkurenční firmy.
Při optimalizaci webu raději spoléhejte na svá data, své procesy a svůj způsob prioritizace, protože to je jediný způsob, jak opravdu efektivně využívat AB testování.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Před 4 dny
Před 4 dny
Před 2 týdny
Před 2 týdny
Před 3 měsíce
Před 3 měsíce