Více než 1300 videorozhovorů a podcastů o byznysu

Inzerce

Inzerce

VIDEO: Jan Junek: Jak UX designér začne provozovat kavárnu?

Získat premium obsah

Přidejte se
mezi předplatitele

Poslouchejte
neomezeně
Rozhovory
více do hloubky
Exkluzivní
hosté
Audio podcast
na cesty
VYBRAT TARIF

UX designérů v Česku zase tolik není. Těch, co k tomu provozují vlastní kavárnu, je ještě méně. Nejspíš bude jen jeden – Honza Junek z Českých Budějovic. Jak ke kavárně přišel a jak z ní se svou ženou dokázal vybudovat podnik s ročním obratem kolem čtyř miliónů, mi vyprávěl v dnešním rozhovoru.

Nebavili jsme se ale jenom o tom, proč si vedle svého zaměstnání vytvořil ještě jedno navíc, ale odkrývali jsme i způsob, jakým dokázal svou kavárnu poměrně rychle nakopnout. Ve skutečnosti jsme natočili rozhovor o marketingu a rozjezdu podnikání s minimálními náklady. Dozvíte se třeba následující:

  • Jak rozjet kavárnu s velmi nízkým rozpočtem, který tak tak stačí na koupi jednoho kávovaru?
  • Jak v rámci svého marketingu využít Word-Of-Mouth a zařídit, aby se na nový podnik lidé těšili i bez větší propagace?
  • Je vlastní kavárna vůbec dobrou investicí a jaký je život kavárníka?
  • Mohou vůbec znalosti z UX pomoci při provozu kavárny?
  • Proč je podle Honzy snadnější uspět v Praze a v čem se hlavní město liší od Českých Budějovic?
  • Jak pracovat se svými zaměstnanci, jak si je vybírat a proč jsou pro kavárnu klíčoví?

A mnoho dalšího. Rozhodně asi nenajdete jiné místo na světě, kde se kvůli opravě kávovaru nebo něčeho jiného nevolá opravář, ale UXák!

Jak se tvoří kavárna?

Honzův příběh je zajímavý v tom, jak se poměrně dlouho připravovali na otevření vlastního podniku, jak dokázali skloubit know-how z vícero oblastí a jak vyvolali zásadně důležitý WOW efekt před spuštěním. Zaujalo mne i to, jakým způsobem propagovali svou kavárnu a využili k tomu nejen Facebook, ale i síť svých přátel.

Inzerce

Jejich kavárna, která nese jméno Café Datel, sídlí nedaleko budějovického Náměstí Přemysla Otakara II. Kromě výtečné kávy nabízí i různé drinky a dezerty.

Café Datel
Zedník. Jeden z mála pomocků, kteří se na tvorbě kavárny podíleli.
Cafe Datel
Malý rozpočet byl důvodem, proč si veškerý nábytek sháněli svépomocí. Třeba tenhle kovář jim dělal podnože.
Cafe Datel
To je on, mezi kávovary šampión. Podle Honzy vyjde úplně nový třeba na 200 tisíc.
Café Datel
Kromě kávy nadete v Café Datel i spoustu workshopů, projekcí, ochutnávek a dalšího.
Café Datel
A takhle to vypadá, když vám zákazník namaluje „referenci“.
Cafe Datel
Až budete mít cestu do Budějc, určitě se v Café Datel stavte a řekněte jim, že je zdraví Mladý podnikatel! :-)

Další inspirativní příběhy pro vás:

  • Roman Tlustý o svém brašnářství – příběh neuvěřitelného řemeslníka, co se věnuje „službě veřejnosti“, snaží se o renesanci svého řemesla a mimo jiné rozjel firmu po Facebooku. Podle některých diváků je tohle TOP video ze všech, co jsme doposud vydali.
  • Oliver Dlouhý o Skypicker.com – chlastali, chlastali a chlastali, až se dochlastali k obratu ve stovkách milionů a naučili se pracovat pod vlivem. Nepřeháníme, nějak tak to v rozhovoru zaznělo.
  • Jakub Rož o podnikání v 21 letech – jako velmi mladý už řeší globální byznys. Co doporučuje ostatním začátečníkům?

Sledujte další naše videa. Najdete je zde. Užijte si plno zábavy, poučení i inspirace! :-)

Použitá melodie: Steve Combs – Zero (CC BY 4.0)

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Autor: Jiří Rostecký

Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních 8 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 300. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.

Komentáře

Michal

Před 9 roky

Jenom maly detail. Pise se: Word-Of-Mouth, ne World-Of-Mouth ;)7

Odpovědět »

Jiří Rostecký Sledovat @jirirostecky

Před 9 roky

Michale, díky za upozornění. Když je v jednom článku „WOW“ a k tomu ještě něco, co se podobá slovu „world“, tak to prostě přímo prosí o chybu. :-)

Odpovědět »

Chodelka Peter

Před 9 roky

Pekný príbeh, takýmto ľuďom proste fandím. Nepodnikajú s investormi a tabuľkami nákladov a výdajov, ale robia veľa vecí zo srdca aj keď to nedáva zmysel z pohľadu zisku. Tak to má byť. Pekný rozhovor.

Odpovědět »

Ondra Vitek Sledovat @svdindy

Před 8 roky

Jedna z nejlepších kaváren v Budějovicíh.

Odpovědět »

Omlouváme se, ale z technických důvodů nejde na celém webu momentálně přidávat nové komentáře. Na chybě pracujeme a brzy ji opravíme. Děkujeme za trpělivost.

Vybraná témata

Nenechte si ujít

Premium Nyní zdarma
jiriho-klienti-klienty

Jiřího klienti #11: Jak získat nové klienty?

Premium
marek-dobry-web

Ze zaměstnání na volnou nohu. Po necelém roce naplnil své cíle | Marek Dobrý

Premium Nyní zdarma
jiriho-klienti-9

Jiřího klienti #9: Proč neděláte vlastní reklamu?

Premium
petr-bena-web

Customer Experience: Jak Alza zlepšuje svoje služby pro zákazníky? | Petr Bena

Premium
honza-bartos-web

Honza Bartoš: Z freelance byznysu vlastní social media agentura. Mění se trh, reklamy i konkurence

Premium
pavel-ungr-web

Návštěvnost z vyhledávačů se může snížit. Uživatelům odpoví rovnou AI. Co to znamená pro SEO? | Pavel Ungr

david-krobot-web

Vybudovali vlastní značku kosmetiky. Po 3 letech dělají 125 milionů ročně | David Krobot (Lobey)

katka-luskova-web

Z korporátu na volnou nohu. Jak rozjet úspěšný byznys? | Jiří Rostecký & Katka Lusková