Doporučujeme

Rozhovory o řízení firem prakticky a do hloubky

Získejte praktické tipy pro řízení vaší firmy
Podrobné rozhovory se zkušenými podnikateli
Vytvořte úspěšnou strategii pro váš byznys
Zjistit více

VIDEO: Jan Junek: Jak UX designér začne provozovat kavárnu?

Vyzkoušejte náš premium obsah

Inzerce

Inzerce

UX designérů v Česku zase tolik není. Těch, co k tomu provozují vlastní kavárnu, je ještě méně. Nejspíš bude jen jeden – Honza Junek z Českých Budějovic. Jak ke kavárně přišel a jak z ní se svou ženou dokázal vybudovat podnik s ročním obratem kolem čtyř miliónů, mi vyprávěl v dnešním rozhovoru.

Inzerce

Nebavili jsme se ale jenom o tom, proč si vedle svého zaměstnání vytvořil ještě jedno navíc, ale odkrývali jsme i způsob, jakým dokázal svou kavárnu poměrně rychle nakopnout. Ve skutečnosti jsme natočili rozhovor o marketingu a rozjezdu podnikání s minimálními náklady. Dozvíte se třeba následující:

  • Jak rozjet kavárnu s velmi nízkým rozpočtem, který tak tak stačí na koupi jednoho kávovaru?
  • Jak v rámci svého marketingu využít Word-Of-Mouth a zařídit, aby se na nový podnik lidé těšili i bez větší propagace?
  • Je vlastní kavárna vůbec dobrou investicí a jaký je život kavárníka?
  • Mohou vůbec znalosti z UX pomoci při provozu kavárny?
  • Proč je podle Honzy snadnější uspět v Praze a v čem se hlavní město liší od Českých Budějovic?
  • Jak pracovat se svými zaměstnanci, jak si je vybírat a proč jsou pro kavárnu klíčoví?

A mnoho dalšího. Rozhodně asi nenajdete jiné místo na světě, kde se kvůli opravě kávovaru nebo něčeho jiného nevolá opravář, ale UXák!

Jak se tvoří kavárna?

Honzův příběh je zajímavý v tom, jak se poměrně dlouho připravovali na otevření vlastního podniku, jak dokázali skloubit know-how z vícero oblastí a jak vyvolali zásadně důležitý WOW efekt před spuštěním. Zaujalo mne i to, jakým způsobem propagovali svou kavárnu a využili k tomu nejen Facebook, ale i síť svých přátel.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Jejich kavárna, která nese jméno Café Datel, sídlí nedaleko budějovického Náměstí Přemysla Otakara II. Kromě výtečné kávy nabízí i různé drinky a dezerty.

Café Datel
Zedník. Jeden z mála pomocků, kteří se na tvorbě kavárny podíleli.
Cafe Datel
Malý rozpočet byl důvodem, proč si veškerý nábytek sháněli svépomocí. Třeba tenhle kovář jim dělal podnože.
Cafe Datel
To je on, mezi kávovary šampión. Podle Honzy vyjde úplně nový třeba na 200 tisíc.
Café Datel
Kromě kávy nadete v Café Datel i spoustu workshopů, projekcí, ochutnávek a dalšího.
Café Datel
A takhle to vypadá, když vám zákazník namaluje „referenci“.
Cafe Datel
Až budete mít cestu do Budějc, určitě se v Café Datel stavte a řekněte jim, že je zdraví Mladý podnikatel! :-)

Další inspirativní příběhy pro vás:

  • Roman Tlustý o svém brašnářství – příběh neuvěřitelného řemeslníka, co se věnuje „službě veřejnosti“, snaží se o renesanci svého řemesla a mimo jiné rozjel firmu po Facebooku. Podle některých diváků je tohle TOP video ze všech, co jsme doposud vydali.
  • Oliver Dlouhý o Skypicker.com – chlastali, chlastali a chlastali, až se dochlastali k obratu ve stovkách milionů a naučili se pracovat pod vlivem. Nepřeháníme, nějak tak to v rozhovoru zaznělo.
  • Jakub Rož o podnikání v 21 letech – jako velmi mladý už řeší globální byznys. Co doporučuje ostatním začátečníkům?

Sledujte další naše videa. Najdete je zde. Užijte si plno zábavy, poučení i inspirace! :-)

Použitá melodie: Steve Combs – Zero (CC BY 4.0)

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních 8 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už bezmála 1 200. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.

Nenechte si ujít

jakub-oska-web

Jirka Rostecký o rozjezdu podnikání: Pokud opravdu chcete, cestu si najdete | Jakub Oška (BYMFIT.cz)

martin-jares-web

Zákaznická spokojenost: Co ji nejvíce ovlivňuje? | Martin Jareš (Foxdeli)

demanova-rezort-web

Jak se dělá marketing populárního slovenského rezortu? | Jozef Droppa a Ondřej Lipták

Premium
petr-miklik-web

Ziskovost e-shopu: Jak zvyšovat marže a snižovat PNO? Příklad Grizly.cz | Petr Miklík

Premium
adam-kolesa-web

Jak hledat prostor pro další růst? Takhle to dělá Dáme jídlo | Adam Kolesa

patrik-babinec-web

Balení zboží e-shopů: Jak se v něm odlišit od konkurence? | Patrik Babinec (Skladon)

Premium
martina-bechynova-web

Platí na sítích „náš zákazník, náš pán“? Nastavte komunikaci jako Liftago | Martina Bechyňová

ondrej-jirovec-web

Polohovací stoly Liftor rostou v zahraničí. Míří i do Skandinávie | Ondřej Jirovec

Komentáře

Michal

Před 8 roky

Jenom maly detail. Pise se: Word-Of-Mouth, ne World-Of-Mouth ;)7

Odpovědět »

Jiří Rostecký Sledovat @jirirostecky

Před 8 roky

Michale, díky za upozornění. Když je v jednom článku „WOW“ a k tomu ještě něco, co se podobá slovu „world“, tak to prostě přímo prosí o chybu. :-)

Odpovědět »

Chodelka Peter

Před 8 roky

Pekný príbeh, takýmto ľuďom proste fandím. Nepodnikajú s investormi a tabuľkami nákladov a výdajov, ale robia veľa vecí zo srdca aj keď to nedáva zmysel z pohľadu zisku. Tak to má byť. Pekný rozhovor.

Odpovědět »

Ondra Vitek Sledovat @svdindy

Před 7 roky

Jedna z nejlepších kaváren v Budějovicíh.

Odpovědět »

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP header

Premium
martin-stibor-web

Rebranding e-shopu Korálky.cz na Manumi | Martin Stibor

Premium
karel-novotny-web

Marketing ve firmě: Jak ho nastavit a řídit efektivně? | Karel Novotný

Premium
rozhon-bernatek-web

Oba prodali firmu. Oba úplně jinak. Příběhy Vivantisu a Ovečkárny | Martin Rozhoň a Martin Bernátek

jakub-oska-web

Jirka Rostecký o rozjezdu podnikání: Pokud opravdu chcete, cestu si najdete | Jakub Oška (BYMFIT.cz)

Inzerce