Inzerce

Inzerce

VIDEO: Jan Junek: Jak UX designér začne provozovat kavárnu?

UX designérů v Česku zase tolik není. Těch, co k tomu provozují vlastní kavárnu, je ještě méně. Nejspíš bude jen jeden – Honza Junek z Českých Budějovic. Jak ke kavárně přišel a jak z ní se svou ženou dokázal vybudovat podnik s ročním obratem kolem čtyř miliónů, mi vyprávěl v dnešním rozhovoru.

Nebavili jsme se ale jenom o tom, proč si vedle svého zaměstnání vytvořil ještě jedno navíc, ale odkrývali jsme i způsob, jakým dokázal svou kavárnu poměrně rychle nakopnout. Ve skutečnosti jsme natočili rozhovor o marketingu a rozjezdu podnikání s minimálními náklady. Dozvíte se třeba následující:

  • Jak rozjet kavárnu s velmi nízkým rozpočtem, který tak tak stačí na koupi jednoho kávovaru?
  • Jak v rámci svého marketingu využít Word-Of-Mouth a zařídit, aby se na nový podnik lidé těšili i bez větší propagace?
  • Je vlastní kavárna vůbec dobrou investicí a jaký je život kavárníka?
  • Mohou vůbec znalosti z UX pomoci při provozu kavárny?
  • Proč je podle Honzy snadnější uspět v Praze a v čem se hlavní město liší od Českých Budějovic?
  • Jak pracovat se svými zaměstnanci, jak si je vybírat a proč jsou pro kavárnu klíčoví?

A mnoho dalšího. Rozhodně asi nenajdete jiné místo na světě, kde se kvůli opravě kávovaru nebo něčeho jiného nevolá opravář, ale UXák!

Jak se tvoří kavárna?

Honzův příběh je zajímavý v tom, jak se poměrně dlouho připravovali na otevření vlastního podniku, jak dokázali skloubit know-how z vícero oblastí a jak vyvolali zásadně důležitý WOW efekt před spuštěním. Zaujalo mne i to, jakým způsobem propagovali svou kavárnu a využili k tomu nejen Facebook, ale i síť svých přátel.

Jejich kavárna, která nese jméno Café Datel, sídlí nedaleko budějovického Náměstí Přemysla Otakara II. Kromě výtečné kávy nabízí i různé drinky a dezerty.

Café Datel
Zedník. Jeden z mála pomocků, kteří se na tvorbě kavárny podíleli.
Cafe Datel
Malý rozpočet byl důvodem, proč si veškerý nábytek sháněli svépomocí. Třeba tenhle kovář jim dělal podnože.
Cafe Datel
To je on, mezi kávovary šampión. Podle Honzy vyjde úplně nový třeba na 200 tisíc.
Café Datel
Kromě kávy nadete v Café Datel i spoustu workshopů, projekcí, ochutnávek a dalšího.
Café Datel
A takhle to vypadá, když vám zákazník namaluje „referenci“.
Cafe Datel
Až budete mít cestu do Budějc, určitě se v Café Datel stavte a řekněte jim, že je zdraví Mladý podnikatel! :-)

Další inspirativní příběhy pro vás:

  • Roman Tlustý o svém brašnářství – příběh neuvěřitelného řemeslníka, co se věnuje „službě veřejnosti“, snaží se o renesanci svého řemesla a mimo jiné rozjel firmu po Facebooku. Podle některých diváků je tohle TOP video ze všech, co jsme doposud vydali.
  • Oliver Dlouhý o Skypicker.com – chlastali, chlastali a chlastali, až se dochlastali k obratu ve stovkách milionů a naučili se pracovat pod vlivem. Nepřeháníme, nějak tak to v rozhovoru zaznělo.
  • Jakub Rož o podnikání v 21 letech – jako velmi mladý už řeší globální byznys. Co doporučuje ostatním začátečníkům?

Sledujte další naše videa. Najdete je zde. Užijte si plno zábavy, poučení i inspirace! :-)

Použitá melodie: Steve Combs – Zero (CC BY 4.0)

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirkovi je 27 let a je zakladatelem MladýPodnikatel.cz. Podnikat začal ještě na střední škole, ale jeho první firma mu vůbec nevyšla. Po ní se začal naplno věnovat natáčení rozhovorů a podcastů, kterých má za sebou už bezmála 7 stovek. Ročně pořádá desítky akcí pro podnikatele a často přednáší na vysokých školách. Časopis Forbes ho umístil do českého výběru 30pod30, několikrát byl nominován na Osobnost digitálního marketingu WebTOP100 a opakovaně se umísťuje i v Křišťálové Lupě. Píše blog a sledovat ho můžete třeba na Facebooku nebo na LinkedIn.

Nenechte si ujít

jan-puncochar-web

Jan Punčochář: Řízení restaurace, otevírání nového podniku, marketing v gastro byznysu

richard-galovic-web

Richard Galovič: Jak se podniká s historickou značkou Favorit?

tomas-vala-web

Tomáš Vala: Jak zvládá pandemii SIKO, investice do technologií, krizové plány

Právě vyšlo

konstantin-margaretis-web

Budování managementu firmy | Konstantin Margaretis (Skladon)

jakub-kaderavek-web

Koho si najmout na váš web na WordPressu? | Jakub Kadeřávek

marek-odehnal-web

Jak v podnikání vytvořit skutečné jmění? | Marek Odehnal

Nejoblíbenější

petr-borkovec-web

Vize a strategie firmy, práce s OKR | Petr Borkovec (Partners)

pavel-minar-web

Procesní řízení, systém práce a růst v podnikání na volné noze | Pavel Minář

marek-lecian-web

Zvyšování odbornosti u specialistů na volné noze | Marek Lecián

Komentáře

Michal

Před 5 roky

Jenom maly detail. Pise se: Word-Of-Mouth, ne World-Of-Mouth ;)7

Odpovědět »

Jiří Rostecký Sledovat @jirirostecky

Před 5 roky

Michale, díky za upozornění. Když je v jednom článku „WOW“ a k tomu ještě něco, co se podobá slovu „world“, tak to prostě přímo prosí o chybu. :-)

Odpovědět »

Chodelka Peter

Před 5 roky

Pekný príbeh, takýmto ľuďom proste fandím. Nepodnikajú s investormi a tabuľkami nákladov a výdajov, ale robia veľa vecí zo srdca aj keď to nedáva zmysel z pohľadu zisku. Tak to má byť. Pekný rozhovor.

Odpovědět »

Ondra Vitek Sledovat @svdindy

Před 5 roky

Jedna z nejlepších kaváren v Budějovicíh.

Odpovědět »

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

Doporučené články

marek-walder-web

VIDEO: Marek Walder: Jakých chyb v SEO se e-shopaři dopouštějí nejčastěji?

muz-spanek-web

Spánek: Vyvarujte se jeho nedostatku a vytvořte si správné návyky

marie-havlickova-web

Marie Havlíčková (Slevomat): Transformace ze slev na zážitky, změna firemní kultury, výsledek akvizice firmy

ondrej-klega

VIDEO: Ondřej Klega: E-shopy si musí najít konkurenční výhodu. Jak?

Inzerce