Doporučujeme

Rozhovory o řízení firem prakticky a do hloubky

Získejte praktické tipy pro řízení vaší firmy
Podrobné rozhovory se zkušenými podnikateli
Vytvořte úspěšnou strategii pro váš byznys
Zjistit více

Inzerce

Osobní finanční plán: Jaké jsou tři úrovně, které musíte vyplnit?

Pod pojmem „investor“ si zpravidla představíme někoho, kdo disponuje vyšší částkou peněz, kterou následně používá tak, aby mu vynesla další peníze. Investorem se chce stát nepochybně velká řada lidí, samotné slovo investor má takový atraktivní nádech. Někdo si však neuvědomuje, že investování je především plán.

Inzerce

Tři úrovně finančního plánu

Pokud si chcete sestavit vlastní investiční plán, je třeba mít na paměti několik věcí. Tento plán by se měl skládat z tří úrovní. První je jeho zabezpečenost. Druhá úroveň se týká vaší bezstarostnosti a poslední bohatství. Abyste věděli, které části plánu se máte věnovat nejvíce, je třeba se na chvíli zamyslet, co je pro vás nejdůležitější. Pokud chcete v životě hlavně bezpečí, pracujte nejvíce na první rovině. Jestliže chcete dosáhnout opravdového bohatství, pak se zabývejte třetí úrovní.

V plánu pro zabezpečenosti by určitě neměl chybět penzijní fond, v brzké době stejnak bude povinností si odkládat prostředky na vlastní důchod. Také byste si měli vytvořit nějaké rezervy, jeho výše je různá a individuální, obecně se doporučuje záloha ve výši tří až šestinásobku měsíčních výdajů. Tyto peníze byste měli mít na běžném nebo spořícím účtu, určitě musí být snadno dostupné. Pokud vám to přijde žádoucí, můžete do svého portfolia také zahrnout životní nebo úrazové pojištění.

Plán pro bezstarostnost je pak dalším stupněm, proto by měl být více progresivní. Můžete sem zahrnout investování do podílových fondů, dividendových akcií, dluhopisů a menších nemovitostí. Nabízí se zde poměrně široké možnosti. Část peněz byste určitě měli mít v cenných papírech, vyplatí se pořídit si akcie takzvaných nezničitelných firem.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Tyto firmy jsou zpravidla nějak podporovány státem, nebo tvoří přímo jeho důležitou součást, typickým příkladem je třeba ČEZ. U těchto podniků je velmi nepravděpodobné, že jejich akcie spadnou až na nulu. Navíc vyplácejí poměrně zajímavé dividendy, což představuje pěkný pasivní příjem. Také můžete zapřemýšlet o zřízení nějakého stavebního spoření.

Poslední plán se týká bohatství. Sem patří hlavně větší nemovitosti a různé byznysy. Záleží čistě na vás a vaší fantazii a podnikavosti, co sem zahrnete a jak tento plán sestavíte.

Pokud si na sestavení vašeho finančního plánu netroufáte nebo nemáte čas, můžete využít pomoci profesionálních poradců. Takového člověka však vybírejte nadmíru opatrně, ne všichni vám nabídnou produkty, které budou nejvýhodnější pro vás.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Petr Christov

Odjakživa vášnivý čtenář a pisatel prozaických textů, v poslední době také tvoří marketingové texty pro internetové projekty.

Nenechte si ujít

peter-mac-web

Customer care: Jak funguje v Shoptetu? | Peter Mac

Premium
bednar-dlouhy-web

2 miliardáři, 2 přístupy k řízení firmy. V čem se liší Shipmonk a Kiwi.com? | Jan Bednář a Oliver Dlouhý

Premium
ruslan-skopal-web

Vstup investora do e-shopu. Jak proběhl u Trenýrkárny? | Ruslan Skopal

Právě vyšlo

lukas-hejtmanek-web

200 farmářů v Kambodži. Jak funguje byznys pepře pepperfield? | Lukáš Hejtmánek

Premium
milan-petr-web

Finanční zdraví firmy, potenciál růstu a kamenné prodejny | Milan Petr (McPen)

martin-jares-web

Ponákupní marketing e-shopu. Jak se dělá? | Martin Jareš (Foxdeli)

Nejoblíbenější

Premium
alex-mlatilik-web

Zľavomatu hrozilo zavření a musel se vybudovat skoro od nuly | Aleš Mlátilík

Premium
petr-ludwig-web

Petr Ludwig: 18 let v byznysu a kampaň s dosahem 1,3 miliardy lidí

Premium
pavel-voparil-web

Zvládání krize v e-commerce. Co pomohlo Bonami? | Pavel Vopařil

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP header

Premium
jan-simkanic-web

Deník N: Cesta ze ztráty k provoznímu zisku | Ján Simkanič

Premium
alex-mlatilik-web

Zľavomatu hrozilo zavření a musel se vybudovat skoro od nuly | Aleš Mlátilík

Premium
ruslan-skopal-web

Marketplaces. Jak na nich prodává Trenýrkárna? | Ruslan Skopal

Premium
martina-horka-web

dm drogerie: Jak se řídí 4 tisíce zaměstnanců? | Martina Horká

Inzerce